Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Модератор: Общи модератори
67 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
alx написа:е да де... "руутс" не се ли превежда "винтов"? аз нямам база за сравнение в българския щото тия неща не съм ги учил на български...
иначе е ясно че не е "twin-screw"... което пак го превеждам "винтов"?![]()
Roots type = "компресор на Рут"
straight rotor Roots type = "компресор на Рут"
bi-lobe straight rotor Roots type = "компресор на Рут" (най-първите образци от 20-те години на миналия век, Мерцедес)
tri-lobe straight rotor Roots type = "компресор на Рут"(някой стари образци)
twisted rotor Roots type = "компресор на Рут"
bi-lobe twisted rotor Roots type = "компресор на Рут" (такива не съм срещал и мисля, че никой не прави)
tri-lobe twisted rotor Roots type = "компресор на Рут" (Top fuel, NHRA компресорите)
tri-lobe hi-twisted rotor Roots type = "компресор на Рут" (новата TVS серия на Eaton)
screw type = винтов компресор
twin-screw type = винтов компресор
Разликата е принципна - в който и да е от изброените "компресор на Рут" въздухът не се сгъстява вътре между входа и изхода на компресора, докато във всеки винтов се сгъстява. Винтовите за двигатели работят с ниска степен на сгъстяване, а индустриалните винтови с висока. Примерно има индустриални винтови, които в една степен постигат стандартно налягане за въздушни инсталации (8 бара), но никой от автомобилните винтови (Lysholm) не може да го постигне, главно защото винтът е прекалено къс в аксиална посока спрямо избрания ъгъл на наклона на винтовите канали... и т.н. и т.н.
Ако вземеш чисто новата TVS серия на Eaton, те почти приличат на винтови с уникалния си twisted rotor, но са все същите "компресори на Рут", понеже винтът не е достатъчно дълъг, така че между входа и изхода въздуха да попадне в затворено междуканално пространство с прогресивно намаляващ обем (=вътрешно сгъстяване) преди то да бъде съединено с изхода. И нормално... ако направят ротора по-дълъг, така че да има вътрешно сгъстяване, моментално губят дебит спрямо еквивалентен по размери компресор без сгъстяване... ако пък увеличат наклона на винтовите канали в същия аксиален размер - отново губят дебит...
Това е в общи линии краткото обяснение защо едните компресори са едни, пък другите са други и защо едните не ги правят като другите... ако го напиша в съвсем опростен вариант, а именно Рут са за дебит, а винтовите за налягане, започва вече да прилича на грешна техническа интерпретация, но предполагам ме разбираш отлично

П.П. В общи линии еволюцията на Рут-а върви от посока прав 8-ротор (осморкообразен) към усукан трилъчев ротор. Трилъчевият ротор има много по-голяма здравина независимо от моментното ъглово положение на ротора и работи с по-малки деформации от газовите сили, действащи от страната с високото налягане. Усукването на роторите освен здравина (=ресурс), намалява и аеродинамичния шум от компресора (= повишено КПД), за съжаление преминаването от осморкообразен към трилъчев ротор води до намаляване на дебита при равни обороти, което налага трилъчевите ротори да работят при по-високи обороти, за да наваксат дебита.
Индустриалните винтови компресори пък са еталон за високоефективни машини, КПД-то им наближава това на най-съвършените обемни компресори - буталните, които обаче са доста големи и имат редица други недостатъци.
... отплеснах се.
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
отплесвай се повече и по-често...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Интересна тема
Има ли начин тази информация да се метне в "Полезна информация" в някоя вече съществуваща тема?

Има ли начин тази информация да се метне в "Полезна информация" в някоя вече съществуваща тема?
Последна промяна Zagy на 29 Апр 2011, 17:13, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
alx написа:отплесвай се повече и по-често...
Да! Да! С 2 ръце гласувам и аз за това

Същото искам да кажа и за теб alx. Отдавна и ти не си се "отплесвал"

И според мен написаното от Postman трябва някак да влезе в "полезна информация"
А като видях темата в началото си помислих "вЕрно ли се задава такъв въпрос?


Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
alx написа:отплесвай се повече и по-често...
Алх ти не правеше ли само бигачки по едно време?

Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
///peter написа:alx написа:отплесвай се повече и по-често...
Алх ти не правеше ли само бигачки по едно време?
понятията ми на български ми се губят... та постмана-а ми ги намества

пък и на жената в едновремешната кола не съм се врял, та и това понятие постмана ми го оправи..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Icco
- Музикално деформиран
-
- Мнения: 2722
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Темата приключи след първите няколко поста още!
67 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани