Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
ивчо написа:Колко от Вас наистина са попадали на петно от нафта по пътната настилка ..
Аз, със скутера в дъжд. 20-30 метра по баир надолу и накрая кръгово. Пробвах да спра със задната, с предната, с двете.. не става. Да завия също. Накрая някак успях да вляза в кръговото между колите.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
b00st написа:Ivo_Borisov написа:Да колега прав си, няма път, но несъобразявайки се с него не допускаме ли предпоставка за птп?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Интересно ми е как точно се "съобразяваш" с нещо след завоя, преди да си го видял или в тъмницата вътре в тунела преди да си влезнал (в мелето)? Ако си баба Ванга принципно е възможно. Но иначе?
Елементарно, спазваш дистанция с предния автомобил при която си мислиш че ще спреш. Ако не спреш значи не си съобразил скоростта и си виновен. Толкова е просто.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
bum_bum написа:ивчо написа:Колко от Вас наистина са попадали на петно от нафта по пътната настилка ..
Аз, със скутера в дъжд. 20-30 метра по баир надолу и накрая кръгово. Пробвах да спра със задната, с предната, с двете.. не става. Да завия също. Накрая някак успях да вляза в кръговото между колите.
Ако се беше нахакал в някой и се беше гътнал обаче, щеше ти да си виновен заради "несъобразена скорост с пътните условия". И щяха да те обявят за луд моторист тип "ghost rider" по новините най-вероятно.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
b00st написа: И щяха да те обявят за луд моторист тип "ghost rider" по новините най-вероятно.
Мани, тия 15 коня не са шега работа.

Ivo_Borisov написа:Елементарно, спазваш дистанция с предния автомобил при която си мислиш че ще спреш. Ако не спреш значи не си съобразил скоростта и си виновен. Толкова е просто.
Елементарното е в случая да разбереш, че понятие като "несъобразена скорост" не трябва да съществува.
Ако се натресеш в този отпред това е неспазване на дистанция. Няма нищо общо със скоростта. Скоростта за движение по пътната мрежа е достатъчно ограничена, независимо дали е сухо или мокро. При нормална настилка и ограничение 90км има много малко значение дали вали или не. Просто трябва да увеличиш дистанцията с едни 10-тина метра.
Въпросния член "несъобразена скорост" е просто начин държавата да е винаги права и никога виновна. Докато това го има никой никога няма да може да потърси отговорност защо има огромна дупка, защо има нападали камъни върху платното, защо на магистралата има огромни локви, защо асфалта е гладък като стъкло, защо липсват предпазни мантинели и т.н. и т.н..
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Аз съм попадал веднъж и добре, че нямаше други наоколо. Само не разбрах от противоречащите си мнения на свидетелите дали петното беше в тунела или както някои твърдят на няколко километра преди него, беше само на част от платното или на цялото (някой е разливал напреки на пътя в тунела
) и накрая хората които са успели да спрат дали са били с гуми за нафта... защото някои от колите оказали се в мелето въпреки завоите в тунела, лошите метерологични условия, разляните масло/нафта са спрели, НО са били ударени отзад от други Шофери?
П.С. Подкрепям напълно горния пост - няма несъобразена скорост в случая, а недостатъчна дистанция.

П.С. Подкрепям напълно горния пост - няма несъобразена скорост в случая, а недостатъчна дистанция.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
То тъжното е, че от тия 50 е имало хора, които са карали внимателно, но други идващи отзад са ги измели. Иначе несъобразената скорост не е българско изобретение. Ето от любимата ми Калифорния, по-скоро бих се изненадал ако липсва в закона в някоя държава. Не знам защо като чуете нещо за скорост и подскачате толкова.
22350. No person shall drive a vehicle upon a highway at a speed greater than is reasonable or prudent having due regard for weather, visibility, the traffic on, and the surface and width of, the highway, and in no event at a speed which endangers the safety of persons or property.
Amended Ch. 252, Stats. 1963. Effective September 20, 1963.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Да де, но точно в Щатите ако попадна на петно с нафта, огромна дупка или камък на пътя вероятноста да обсъдя щата сигурно няма да е никак лоша. И това понятие едва ли се вписва като причина за катастрофата в едно 99% от случаите, когато имаме самокатастрофирал автомобил.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Ако върнем малко назад лентата, едно момиче заради дупка на тая въпросната магистрала миналата зима, след като се завърта колата и се удря в мантинелите, беше останала в кома. Като гледах репортажа то приличаше на люлинска квартална улица, не на магистрала тоя участък. Съмнява ме да са осъдили държавата. По същата тая магистрала имаше знаци "Внимание животни" и последно нямаше ограничителни мрежи отстрани като минавах. Все едно си в гората. Какво въобще коментираме за състоянието на пътищата и условията 

Последна промяна b00st на 09 Окт 2015, 22:47, променена общо 1 път
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Не знам колко от Вас наистина са наясно колко точно км от АМ Хемус е точно магистрала с всички правила за движение и т.н. ! 

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Проблемът във верижните катастрофи е следния:
Много голяма част от шофьорите карайки спазват дистанция, която е напълно достатъчна за да спрат ако автомобила пред тях спре внезапно и по този начин си гарантират илюзорна безопасност. Ако поради хлъзгав път/лоша настилка спирачния път се удължи, това ще важи и за автомобила отпред и така дистанцията се запазва. Разсъждавайки по този начин се образуват дълги колони от автомобили с достатъчна на пръв поглед дистанция, НО
ако автомобила отпред вместо със спирачки спре чрез удар в някакво препятствие на пътя, спирането е в рамките на по-малко разстояние и съответно задния автомобил също няма време и разстояние да спре, но това важи верижно за цялата колона...
един линк:
https://www.youtube.com/watch?v=1UwcNmWqcv0
Вижте клипа и отбележете, че след първия сблъсък опасността от верижна катастрофа се поражда неколкократно като в случаите, в които първия от поредица автомобили в колона забележи по-рано опасността всички след него успяват да спрат/намалят достатъчно за да избегнат сблъсък, но в случаите в които първия от група автомобили закъснее закъснява цялата група след него. След това си спомнете колко ленти за движение има в тунела Витиня, поставете мислено стените на тунела върху видеото и си представете какво щеше да се случи ако бяха само 2 ленти за движение и бетонни стени. В настоящия клип няма разлив и всеки от участниците най-вероятно е смятал, че се движи с необходимата и съобразена с пътните условия и настилка скорост и дистанция.
Много голяма част от шофьорите карайки спазват дистанция, която е напълно достатъчна за да спрат ако автомобила пред тях спре внезапно и по този начин си гарантират илюзорна безопасност. Ако поради хлъзгав път/лоша настилка спирачния път се удължи, това ще важи и за автомобила отпред и така дистанцията се запазва. Разсъждавайки по този начин се образуват дълги колони от автомобили с достатъчна на пръв поглед дистанция, НО
ако автомобила отпред вместо със спирачки спре чрез удар в някакво препятствие на пътя, спирането е в рамките на по-малко разстояние и съответно задния автомобил също няма време и разстояние да спре, но това важи верижно за цялата колона...
един линк:
https://www.youtube.com/watch?v=1UwcNmWqcv0
Вижте клипа и отбележете, че след първия сблъсък опасността от верижна катастрофа се поражда неколкократно като в случаите, в които първия от поредица автомобили в колона забележи по-рано опасността всички след него успяват да спрат/намалят достатъчно за да избегнат сблъсък, но в случаите в които първия от група автомобили закъснее закъснява цялата група след него. След това си спомнете колко ленти за движение има в тунела Витиня, поставете мислено стените на тунела върху видеото и си представете какво щеше да се случи ако бяха само 2 ленти за движение и бетонни стени. В настоящия клип няма разлив и всеки от участниците най-вероятно е смятал, че се движи с необходимата и съобразена с пътните условия и настилка скорост и дистанция.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Достатъчно бяха няколко от "идиотите" да се върнат 500 метра назад и да спират леко колите ... Друг момент е снимането на клипче ...
Нямям идея кое би било по-безопасно - да се седи в колата, или да се бяга от нея ако катастрофата е в тунел
Нямям идея кое би било по-безопасно - да се седи в колата, или да се бяга от нея ако катастрофата е в тунел

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Аз залагам на стоенето в колата, до момента в който не се съберат достатъчно катастрофирали автомобили зад мен и ако още мърдаш правилния ход в конкретния случай е да продължиш в посока на движението, което ще рече надолу, тъй като от пожар се бяга надолу, а в тунел при верижна катастрофа пожара е най-голямата опасност след директния удар.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Ivo_Borisov написа:b00st написа:Ivo_Borisov написа:Да колега прав си, няма път, но несъобразявайки се с него не допускаме ли предпоставка за птп?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Интересно ми е как точно се "съобразяваш" с нещо след завоя, преди да си го видял или в тъмницата вътре в тунела преди да си влезнал (в мелето)? Ако си баба Ванга принципно е възможно. Но иначе?
Елементарно, спазваш дистанция с предния автомобил при която си мислиш че ще спреш. Ако не спреш значи не си съобразил скоростта и си виновен. Толкова е просто.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ама то не е задължително някой да ти прави ескорт отпред, нали се сещаш



Има ли мазнотия отдолу, то това не са нормални пътни условия, при които нормална дистанция, опит и реакция биха могли да те предпазят, пък кой каквото иска да си говори...
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Коментар за причните на катастрофата няма да давам, ама в четвъртък по тоя маршрут ше гледам да избягвам...
А олигофренията на българина е вечна, всички ленти са пълни, вкл и аварийната
, няма линейки няма влекачи, нищо не може да мине. Тряя да правят ебати схемите и организациите, да препречват насрещното и т.н. за да освободят път на техника и линейки...и тва е абсолютно винаги
Когато висеше цистерната, пак всичко фул, пожарни и т.н. няма от къде да минат...висене 5 часа
Миналата година първия сняг, пак по тая магистрала..тир се поднася, само снеговалеж...от там 5 ленти тарикати,снегорини едно друго няма от къде да минат и 4 часа висене.....Заради тва, задръстиха и насрещната част на магистрала, за да пуснат влекача и снегорин...
А олигофренията на българина е вечна, всички ленти са пълни, вкл и аварийната

Когато висеше цистерната, пак всичко фул, пожарни и т.н. няма от къде да минат...висене 5 часа

Миналата година първия сняг, пак по тая магистрала..тир се поднася, само снеговалеж...от там 5 ленти тарикати,снегорини едно друго няма от къде да минат и 4 часа висене.....Заради тва, задръстиха и насрещната част на магистрала, за да пуснат влекача и снегорин...
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Мазало на Витиня - 80 коли се блъснаха - трима мъртви
Добре де, скороста щом е без значение, на прав двулентов път със сняг и лед с колко трябва да се движиш при ограничение 90 и да речем нормален трафик? И ако стане птп каква ще е причината, дистанция, пътно подържащи фирми, настилка, скорост? Дистанция 50, 100, 200? Дистанцията не зависи ли от сколостта? Ако карам със 100 ще ми трябва 200 м дистанция но ако карам с 50 и 100 ще ми свършат работа т.е. съобразяваш скоростта спрямо пътните условия. Не знам защо всеки причинил птп не поеме отговорността си а обвинява път и държава и всичко друго но не и себе си че не може да съобрази с каква скорост е безопасно да се движи!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx