Къде да сложим по добрите гуми?
Модератор: Общи модератори
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
Предлагам тогава "Аквапланинг пакет" за М3 - отпред 105/80/18 отзад 115/75/18 

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
Ето и мнението от Tire rack, достатъчно знаят за гумите предполагам и едва ли имат намерение да подвеждат някой съзнателно.
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
efren написа:Предлагам тогава "Аквапланинг пакет" за М3 - отпред 105/80/18 отзад 115/75/18
Bum bum след теб е дал линк чети точно за широките гуми , пише си. И се сдържай малко преди велики умозаключения , няма нужда да го вадиш ....А колкото до заключенията на Tire rack , става въпрос, че аквапланинг и съответно поднасяне ще има и в двата варианта ( не както го показаха в клипа си американците ) и е въпрос на овладяване на колата , не е съвсем безопасно и сигурно да хакнеш добрите отзад . Според Tire rack презавиване се овладява по-трудно от недозавиване , затова и съветите за такова разпределяне на "добри"-"лоши" гуми.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
На Бацю новата магистрала в дъжд е идеална за тренировки на аквапланинг. На връщане от Бургас оня ден при отбивката за Хасково или Стара Загора беше, се бях заблеял, и се нанизах в една река 100-тина метра широка
с 70-80 влезнах на спирачки и пак на глисаж излезнах с 2 тона таралясник и чисто нови летни гуми ...а не валеше кой знае колко.

Ubi dubium, ibi libertas
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
Точно поради тази причина и нормалните коли от завода са настроени на недозавиване.
Средностатистическия шофьор по-лесно се справя с него. Затова са и тези съвети за гумите.
Но тук както казах сме все професионалисти и малко от общовалидните правила важат за нас.
И ако можем да обобщим-слагаме по-добрите гуми отзад ако сме пълни лавандули в шофирането и при случай в който не оценим правилно обстановката предпочитаме колата просто да продължи напред.
Но тъй като сме напреднали състезатели за нас правилното е новите гуми да са отпред и когато нещата се объркат колата да започне да се върти. Това състояние за нас е лесно за овладяване като напреднали дрифтъри тъй че проблем няма.
Средностатистическия шофьор по-лесно се справя с него. Затова са и тези съвети за гумите.
Но тук както казах сме все професионалисти и малко от общовалидните правила важат за нас.

И ако можем да обобщим-слагаме по-добрите гуми отзад ако сме пълни лавандули в шофирането и при случай в който не оценим правилно обстановката предпочитаме колата просто да продължи напред.
Но тъй като сме напреднали състезатели за нас правилното е новите гуми да са отпред и когато нещата се объркат колата да започне да се върти. Това състояние за нас е лесно за овладяване като напреднали дрифтъри тъй че проблем няма.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
Оказва се, че в нета всеки може да си намери каквото му е нужно
http://www.etyres.co.uk/news/tyres-to-t ... %2F1741195
‘The advice in the vehicle handbook of the new C-class Mercedes is that, if tyres of the same size are fitted on the front and rear wheels, where necessary single new tyres should be fitted on the front wheels first’
Въпроса има повече аспекти май?
А за мен единствения извод е, че е най-добре да са ти относително еднакви и възможно по-нови гумите
Тва само щото с мъка ще си призная, че не мога да "контрирам" и "овладявам" като и тръгне задницата

http://www.etyres.co.uk/news/tyres-to-t ... %2F1741195
‘The advice in the vehicle handbook of the new C-class Mercedes is that, if tyres of the same size are fitted on the front and rear wheels, where necessary single new tyres should be fitted on the front wheels first’
Въпроса има повече аспекти май?
А за мен единствения извод е, че е най-добре да са ти относително еднакви и възможно по-нови гумите

Тва само щото с мъка ще си призная, че не мога да "контрирам" и "овладявам" като и тръгне задницата


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
hell's angel написа:На Бацю новата магистрала в дъжд е идеална за тренировки на аквапланинг. На връщане от Бургас оня ден при отбивката за Хасково или Стара Загора беше, се бях заблеял, и се нанизах в една река 100-тина метра широкас 70-80 влезнах на спирачки и пак на глисаж излезнах с 2 тона таралясник и чисто нови летни гуми ...а не валеше кой знае колко.
Аз временно карам един кенеф с енергоспестяващи гуми (твърди и с дебели канали да има по-малка площ гумата), все едно съм формула 1 с мокри гуми - няма мърдане

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
K_Ilkov написа:Оказва се, че в нета всеки може да си намери каквото му е нужно![]()
http://www.etyres.co.uk/news/tyres-to-t ... %2F1741195
‘The advice in the vehicle handbook of the new C-class Mercedes is that, if tyres of the same size are fitted on the front and rear wheels, where necessary single new tyres should be fitted on the front wheels first’
Въпроса има повече аспекти май?
А за мен единствения извод е, че е най-добре да са ти относително еднакви и възможно по-нови гумите![]()
Тва само щото с мъка ще си призная, че не мога да "контрирам" и "овладявам" като и тръгне задницата
Тук дискусията е май по-скоро заради това как работят системите за сигурност на С класата с по-стари гуми отпред или отзад.
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
Аз лично предпочитам да мога да спра или да завия и след това да се оправям с волана, пред това да си продължа смело и сигурно направо към нещото, което искам да избегна по принцип
п.с. Взимайте си 4 нови гуми, скрапери!

п.с. Взимайте си 4 нови гуми, скрапери!

- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
Аз съм потресен!
Как може да има хора, които ще сложат новите гуми отзад.
Какво ще правят тия гуми отзад като неможеш да завиваш и спираш??
Един жокер: когато спира колата центъра на тежеста се измества много напред и задницата се повдига. Файда като има нови гуми там като няма да има кой да ги притиска към пътя....
Или пък ще ги турим отзад по-лесно да тръгва колата в снега(задно предаване)
Не се изисква много да помислиш за да прецениш къде е по-правилно да си сложиш новите гуми.
А ония смешния хАмерикански клип дето е постнат по-рано е точно никакво мерило. На него дори не се прави опитът с една и съща кола.
Да не говорим, че в конкретната ситуация кола с предно и със задно предаване ще има коренно различно поведение(Физика)
Та всеки сам си преценява.

Как може да има хора, които ще сложат новите гуми отзад.

Какво ще правят тия гуми отзад като неможеш да завиваш и спираш??
Един жокер: когато спира колата центъра на тежеста се измества много напред и задницата се повдига. Файда като има нови гуми там като няма да има кой да ги притиска към пътя....
Или пък ще ги турим отзад по-лесно да тръгва колата в снега(задно предаване)


Не се изисква много да помислиш за да прецениш къде е по-правилно да си сложиш новите гуми.
А ония смешния хАмерикански клип дето е постнат по-рано е точно никакво мерило. На него дори не се прави опитът с една и съща кола.


Да не говорим, че в конкретната ситуация кола с предно и със задно предаване ще има коренно различно поведение(Физика)
Та всеки сам си преценява.


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
r19 написа:Един жокер: когато спира колата центъра на тежеста се измества много напред и задницата се повдига.
При спиране направо преди завоя поради каква причина колата би тръгнала да презавива или недозавива вследствие от качествата на гумите. Дори и да тръгне настрани достатъчно е да пуснеш газта за да се изправи.
Ти в завоя ли спираш или преди него? Аз мисля, че в завой се влиза и излиза с газ. Съответно ако си с предно по-добрите гуми по-добре насочват предницата. Ако си със задно не позволяват да превърти задницата и да тръгне настрани.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
bum_bum написа:K_Ilkov написа:Оказва се, че в нета всеки може да си намери каквото му е нужно![]()
http://www.etyres.co.uk/news/tyres-to-t ... %2F1741195
‘The advice in the vehicle handbook of the new C-class Mercedes is that, if tyres of the same size are fitted on the front and rear wheels, where necessary single new tyres should be fitted on the front wheels first’
Въпроса има повече аспекти май?
А за мен единствения извод е, че е най-добре да са ти относително еднакви и възможно по-нови гумите![]()
Тва само щото с мъка ще си призная, че не мога да "контрирам" и "овладявам" като и тръгне задницата
Тук дискусията е май по-скоро заради това как работят системите за сигурност на С класата с по-стари гуми отпред или отзад.
Не знам ...
Мен лично ме мъчи натрапчивата мисъл, че златното правило "новите отзад" не е 100% валидно.
А щом има едно изключение било то и конкретната С класа с тва ЕСП точно ... ме обзема съмнението,
че може и да има и други изключения ... БМВ не знам кво казват по въпроса ...
Изобщо дреме ли им за хората дето си сменят гумите 2 по 2 ...
Може и да е 100% вярно правилото, но да има реално отражение в 80-90% от конфигурациите задвижващ мост/разпределение на маси/окачване.
Не знам ... , но имам съмнения и не мога да го приема с лека ръка просто така.
НЕ мога да приема, че един и същи сетъп на гуми имат едно и също поведение на предно 60/40
с насрано окачване и на задно 50/50 с някакво стегнато окачване ...
Апропо за мен мекото и издъхнало окачване е по-голям проблем от по-лоши гуми отзад ...
Нямам линк за това

ама нали съм заклеймен за рацер вече та може и от тва да е

alX3m написа:п.с. Взимайте си 4 нови гуми, скрапери!
Изключено!

ПРи положение, че всички сайтове викат, че може с 2 нови стига да са отзад ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
bum_bum написа:r19 написа:Един жокер: когато спира колата центъра на тежеста се измества много напред и задницата се повдига.
При спиране направо преди завоя поради каква причина колата би тръгнала да презавива или недозавива вследствие от качествата на гумите. Дори и да тръгне настрани достатъчно е да пуснеш газта за да се изправи.
Ти в завоя ли спираш или преди него? Аз мисля, че в завой се влиза и излиза с газ. Съответно ако си с предно по-добрите гуми по-добре насочват предницата. Ако си със задно не позволяват да превърти задницата и да тръгне настрани.
Въпросът е какво мисли (или май не мисли) масовия юзър, за който очевидно е правен клипа

Помня преди години на един приятел гаджето (голЕмата шАфьорка беше



Очевидно няма еднозначен отговор на въпроса и нещата се свеждат до лични предпочитания и възможности. И най-вече опит. Аз лично винаги ще предпочета да спра и завивам адекватно и навреме отколкото да разчитам уж новите гуми отзад да ме спасят от аквапланинга. Ще изскочи дете, теле някъде. Все е по-добре да спра/намаля без да стигам до ситуацията. Аз като видя локва като се движа с над 100 просто си знам да стискам волана да седи направо, но и си знам, че съм с единия крак в гроба. Щото аз съм се довел до тая скорост и не мога да реагирам адекватно. А с читавите гуми отпред имам шанс да реагирам една идея по-адекватно още преди ситуацията. И те така

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
Никъде не става въпрос за гуми с 2мм грайфер. Говорим за подмяна на две гуми при положение, че 4-те са купени нови и обикновено тези на задвижваните колелета заминават двойно по-бързо. Т.е. старите гуми са на 50% поне.
Последния ти въпрос е малко неуместен. Как така хем ще са с 2мм грайфер, хем колата ще легне. Нали нямат сцепление и щом не спираш с тях то колата няма причина да се наклони толкова силно напред за да се вдигне задницата.
Това е идеята на по-добрите гуми отзад. Ако изгубиш сцепление с тях колата продължава направо и е по-лесно да я овладееш като просто отпуснеш газта за да намалиш скоростта каквато обикновено е естествената реакция в такива случаи. В другия вариант първо губиш сцепление отзад колата се завърта, което налага корекции с волана, които не са по силите на неопитен шофьор.
Последния ти въпрос е малко неуместен. Как така хем ще са с 2мм грайфер, хем колата ще легне. Нали нямат сцепление и щом не спираш с тях то колата няма причина да се наклони толкова силно напред за да се вдигне задницата.
Nickelback написа:А с читавите гуми отпред имам шанс да реагирам една идея по-адекватно още преди ситуацията. И те така
Това е идеята на по-добрите гуми отзад. Ако изгубиш сцепление с тях колата продължава направо и е по-лесно да я овладееш като просто отпуснеш газта за да намалиш скоростта каквато обикновено е естествената реакция в такива случаи. В другия вариант първо губиш сцепление отзад колата се завърта, което налага корекции с волана, които не са по силите на неопитен шофьор.
Re: Къде да сложим по добрите гуми?
bum_bum написа:Никъде не става въпрос за гуми с 2мм грайфер. Говорим за подмяна на две гуми при положение, че 4-те са купени нови и обикновено тези на задвижваните колелета заминават двойно по-бързо. Т.е. старите гуми са на 50% поне.
Освен ако не си пишман рацер-дрифтър като K_Ilkov



bum_bum написа:Последния ти въпрос е малко неуместен. Как така хем ще са с 2мм грайфер, хем колата ще легне. Нали нямат сцепление и щом не спираш с тях то колата няма причина да се наклони толкова силно напред за да се вдигне задницата.
Дори и да не се наклони напред, почти всеки автомобил е настроен спирачното му усилие отпред да е по-голямо. Не съм сигурен точно колко, но си спомням нещо от сорта на 50%. Така че ще е интересно да видим тест на едно аварийно спиране с двата варианта.
bum_bum написа:Nickelback написа:А с читавите гуми отпред имам шанс да реагирам една идея по-адекватно още преди ситуацията. И те така
Това е идеята на по-добрите гуми отзад. Ако изгубиш сцепление с тях колата продължава направо и е по-лесно да я овладееш като просто отпуснеш газта за да намалиш скоростта каквато обикновено е естествената реакция в такива случаи. В другия вариант първо губиш сцепление отзад колата се завърта, което налага корекции с волана, които не са по силите на неопитен шофьор.
По-добре е на завой с конусчета... ами ако тва "направо" е в челно движещ се автомобил, ами ако е дете, колоездач, пропаст, стена и т.н.? Дигаш крака от педала и чакаш сцепление? Ами ако дойде прекалено късно?
Ако се увъртиш, винаги имаш опцията да скочиш на спирачките и да си се въртиш в посока на инерцията

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани