Спират "мръсните коли" от движение...

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от dreadx » 07 Окт 2016, 21:55

Точно това щях да добавя - по моя маршрут има предимно автобуси на метан и като караш зад тях няма никакъв проблем. Бях забравил какво е, ама наскоро се наредих зад един друг, пак от градския транспорт. Беше на дизел и нищо, че беше по-нов -- много бързо си припомних Икарусите. И вероятно голяма част от градския транспорт ще се окаже, че не покрива изискванията, дето ги мъдрят.

/А по въпроса на колегата по-горе - нали в новината се казваше, че в София бил най-мръсен въздухът от всички европейски столици. Ами котловина е, събира се мръсният въздух. Като се качиш малко по-нагоре по Витоша се вижда долу каква е мъгла. Затова предлагам да си направим за столица Пловдив или Варна - там по-лесно ще се изветря нанякъде, а въздухът в столицата ни ще се окаже много чист.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спират

Мнение от bum_bum » 07 Окт 2016, 22:11

dextuar написа:
bum_bum написа:
(h)aman написа:Тук пак всички се изкараха богаташи, дето вадят по 2-3 бона за нови ДПФ и катализатори :lol:


Аз не виждам какъв е проблема като имаш кола за 20 или 30к да изкараш 2-3 за ДПФ. :dunno:
Кви 20-30, виж в темата за Е90-ките, за по 10 бона ги взимат вече... Той нов ДПФ ти е 1/5 от стойността на колата...
Ти не виждаш проблем да търкаляш Е36-цата, ама за масовия БМВ-ист вече ме е престижно, пак щото Пенка не я кефят вече 36-ци...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Ми то иването никога не е било безплатно. Като искат да се класират ще си плащат. Просто ще се вдигне цената на всяка точка. :dunno:

И аз мога да си взема е90-тка ма кво да я правя после? Карам пълен таралясник на 100 години ма си имам 2 комплекта нови гуми. Зимата не слагам 15-ки, че много скъпо. Сложих си нови дискове и накладки от БМВ. Водната ми помпа не е от модерните с метална турбинка, щото видиш ли оригиналните с пластмасовата били ташак.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 28.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: 320d

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от vixx » 07 Окт 2016, 22:13

dreadx написа:Точно това щях да добавя - по моя маршрут има предимно автобуси на метан и като караш зад тях няма никакъв проблем. Бях забравил какво е, ама наскоро се наредих зад един друг, пак от градския транспорт. Беше на дизел и нищо, че беше по-нов -- много бързо си припомних Икарусите. И вероятно голяма част от градския транспорт ще се окаже, че не покрива изискванията, дето ги мъдрят.

/А по въпроса на колегата по-горе - нали в новината се казваше, че в София бил най-мръсен въздухът от всички европейски столици. Ами котловина е, събира се мръсният въздух. Като се качиш малко по-нагоре по Витоша се вижда долу каква е мъгла. Затова предлагам да си направим за столица Пловдив или Варна - там по-лесно ще се изветря нанякъде, а въздухът в столицата ни ще се окаже много чист.


Въздухът в София може да стане по-чист и ако най-сетне започнат да се контролират ГТП-тата, ама тоя път наистина. На второ място - всеки придошъл от друг град да бъде под някаква форма задължен да плаща данъците си тук. На трето място, тея пари от тея данъци да отиват за още по-ускорен строеж на метро, за да стане един ден като това във Виена - да можеш да отидеш до където ти скимне с него.
За бонус могат да върнат/удължат програмите стимулиращи закупуването на електрически автомобили, а не да бързат да ги спират. Същото и с глупостите , с които щяха да стимулират добива на енергия от възобновяеми източнци - хората се набутаха за соларни панели и сега си ги завират в... едно място, щото държавата реши да не се занимава повече.

Ако нищо от това не сработи, тогава и аз съм навит да правят Пловдив столица и да се нормализират най-сетне нещата тука, да се изнася корпоративния живот натам и да ни оставят нас балъците да си движиме бизнеса от тука и да си пътуваме самотни по пътищата, вместо да висиме в задръствания (които вече са факт дори и в неделя привечер) :ranting:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от dr.peshev » 07 Окт 2016, 22:14

Нещо сте в дълбока грешка : DPF- а няма НИКАКВО отношение към състава на изгорелите ГАЗОВЕ и затова и без него се минава сонда теста! Има отношение само към изхвърлените сажди:т.н. теърди частици, но не и към отработените газове!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от Dextuar » 08 Окт 2016, 7:55

bum_bum написа:
dextuar написа:
bum_bum написа:
(h)aman написа:Тук пак всички се изкараха богаташи, дето вадят по 2-3 бона за нови ДПФ и катализатори :lol:


Аз не виждам какъв е проблема като имаш кола за 20 или 30к да изкараш 2-3 за ДПФ. :dunno:
Кви 20-30, виж в темата за Е90-ките, за по 10 бона ги взимат вече... Той нов ДПФ ти е 1/5 от стойността на колата...
Ти не виждаш проблем да търкаляш Е36-цата, ама за масовия БМВ-ист вече ме е престижно, пак щото Пенка не я кефят вече 36-ци...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Ми то иването никога не е било безплатно. Като искат да се класират ще си плащат. Просто ще се вдигне цената на всяка точка. :dunno:

И аз мога да си взема е90-тка ма кво да я правя после? Карам пълен таралясник на 100 години ма си имам 2 комплекта нови гуми. Зимата не слагам 15-ки, че много скъпо. Сложих си нови дискове и накладки от БМВ. Водната ми помпа не е от модерните с метална турбинка, щото видиш ли оригиналните с пластмасовата били ташак.
Аз не го казах за да засегна, а че повече хора трябва да разсъждават като теб :yes:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от bum_bum » 08 Окт 2016, 9:52

Не се засягам. Просто ми е чудно как може да си купиш кола и като дойде време нещо да се смени да осъзнаеш, че "много скъпо". :shock: Иначе да. И на мен ми се кара по-нова кола ама не мога да си я позволя. :dunno:

dr.peshev написа:Нещо сте в дълбока грешка : DPF- а няма НИКАКВО отношение към състава на изгорелите ГАЗОВЕ и затова и без него се минава сонда теста! Има отношение само към изхвърлените сажди:т.н. теърди частици, но не и към отработените газове!


ДПФ-а е важното нещо. СО-то няма никакво отношение към замърсяването. Преди бях пускал снимки на какво прилича маска за колело само след 100км в София. Ако искате може да ви пусна снимки какво остава по кърпата като си избърша кабела на слушалките след само едно каране в града.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от georgi_1986 » 08 Окт 2016, 10:20

Да бе СО-то няма отношение към замърсяването. Само него следят на ГТП и вчера по новините онзи инспектор или какъвто беше каза, че техните уреди не засичали пълния спектър на газовете-замърсители. Според мен засичат и те само СО. А колко трябва да е СО-то ето извадка от наредба 32 за ГТП.
ІІІ. Вредно въздействие
А. Проверка на съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на
моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес
(бензинови двигатели)
1. Максимално допустими стойности на емисии на отработилите газове за моторни
превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес (бензинови
двигатели).
1.1. Максимално допустими стойности на въглероден оксид (CO)
1.1.1. Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики (част I, позиция V от свидетелството за регистрация).
1.1.2. При липсана такава информация максимално допустимите стойности са, както следва:
1.1.2.1. Моторни превозни средства без система за контрол на емисиите (без каталитични неутрализатори):
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 октомври 1986 г. –съдържание на СО –4,5 % обемни;
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 октомври 1986 г. –съдържание на СО –3,5 % обемни.
1.1.2.2. Моторни превозни средства със система за контрол на емисиите:
1.1.2.2.1. При работа на двигателя на празен ход с минимална честота на въртене:
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,5 % обемни;
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,3 % обемни.
1.1.2.2.2. При работа на двигателя на празен ход с повишена честота на въртене най
-малко 2000 min-1.
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,3 % обемни;
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,2 % обемни.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от efren » 08 Окт 2016, 11:31

georgi_1986 написа:Да бе СО-то няма отношение към замърсяването. Само него следят на ГТП и вчера по новините онзи инспектор или какъвто беше каза, че техните уреди не засичали пълния спектър на газовете-замърсители. Според мен засичат и те само СО. А колко трябва да е СО-то ето извадка от наредба 32 за ГТП.
ІІІ. Вредно въздействие
А. Проверка на съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на
моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес
(бензинови двигатели)
1. Максимално допустими стойности на емисии на отработилите газове за моторни
превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес (бензинови
двигатели).
1.1. Максимално допустими стойности на въглероден оксид (CO)
1.1.1. Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики (част I, позиция V от свидетелството за регистрация).
1.1.2. При липсана такава информация максимално допустимите стойности са, както следва:
1.1.2.1. Моторни превозни средства без система за контрол на емисиите (без каталитични неутрализатори):
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 октомври 1986 г. –съдържание на СО –4,5 % обемни;
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 октомври 1986 г. –съдържание на СО –3,5 % обемни.
1.1.2.2. Моторни превозни средства със система за контрол на емисиите:
1.1.2.2.1. При работа на двигателя на празен ход с минимална честота на въртене:
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,5 % обемни;
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,3 % обемни.
1.1.2.2.2. При работа на двигателя на празен ход с повишена честота на въртене най
-малко 2000 min-1.
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,3 % обемни;
–за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. –съдържание на СО –0,2 % обемни.


По горе колегите мисля, че имаха предвид CO2, a това е CO, който е отровен газ и ефективно се обира от катализатора, стига той да не е премахнат.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от alx » 08 Окт 2016, 22:10

Какво е "оксид"? Има "окис" и "двуокис". CO2 е въглероден двуокис- това дето го издишваме предимно. Природата го обича защото е храна за растенията. СО е въглероден окис- отровен, невидим и без миризма. В съотношения 100 части към милион започва да действа вредно на здравето.
алекс
трабант 601с
разни други возила


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от efren » 08 Окт 2016, 22:59

alx написа:Какво е "оксид"? Има "окис" и "двуокис". CO2 е въглероден двуокис- това дето го издишваме предимно. Природата го обича защото е храна за растенията. СО е въглероден окис- отровен, невидим и без миризма. В съотношения 100 части към милион започва да действа вредно на здравето.


"Окис" и "двуокис" бяха преди 30-ина години, тогава някой въведе "оксид" и "диоксид", това са официалните химически имена, а "окис" и "двуокис" се водят остарели.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от dr.peshev » 08 Окт 2016, 23:26

Колите отделят и CO и CO2 и азотни и серни окиси , а нафтата огромен брой канцерогени +сажди!
Всички те са замърсители на въздуха, но DPF- улавя само саждите и няма отношение към газовете!
Колкото по-тежък(дълговерижен)е един въглеводород, толкова повече вредни вещества отделя при изгарянето си!
p.s. най-малко замърсяват на газ и на метан
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4196
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от Kroki » 09 Окт 2016, 4:02

Интересно е, че един ГТП да има нормален, то той ще фалира, защото никой няма да ходи там. Трябва строг контрол, аха са пуснали нередовен някой, аха лиценз. Жалко е, че не се правят някакви прости проучвания и да се въвеждат смислени неща или поне пример да взимаме от другите държави..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от Don_Diego » 09 Окт 2016, 14:37

И да не ги правят редовни ГТП-та, пак има вариант като ги задължат освен стикера за минат преглед да лепят и такъв за измерените газове (зелен, жълт и червен за различни допустими стойности). След това общината вкарва такса за влизане в центъра на града и колкото по-кофти газове, толкова по-висока такса (така е в Рим за автобусите с туристи дето прииждат от цяла Европа; евро 6 мисля беше 200евро за седмица, евро 5 - 350, евро 2 и 3 изобщо не могат да влязат в центъра).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от TNT » 09 Окт 2016, 21:00

То ГТП да беше само за газовете... масово на хората не им държат спирачките дори, някакви "къстъм" окачвания със заварки и т.н. Поне 70% от колите трябва да се спрат от движение, особено по малките градове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Спират "мръсните коли" от движение...

Мнение от (bubsa) » 09 Окт 2016, 21:21

TNT написа:То ГТП да беше само за газовете... масово на хората не им държат спирачките дори, някакви "къстъм" окачвания със заварки и т.н. Поне 70% от колите трябва да се спрат от движение, особено по малките градове.

Прав си,но неизправните коли създават по-големи проблеми в големите градове.
В малките си карат пияни и внимателно,а и няма кой да им пречи :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook