Ограничен внос на стари коли? За и против

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

За и против ограничен внос на стари автомобили

За
52
49%
Против
55
51%
 
Общо гласове : 107
ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 24.08.2011
Пол: Мъж

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от kolp » 10 Юни 2017, 20:44

ivan40glupaka написа:Силно вероятно е за по-следващата Коледа да съм сменил Ф10 с Г30, но тоя път ще е бензин.


:yes:

много ми е интересно кой ти е другия ник във форума ;) иначе си леко краен, като цяло дизелите до 10г не са зле ако се поддържат като хората и не се "реже по ъглите". ако ти е служебна/и това е логичния избор, за лична естествено бензин. дизелът в БГ е нещото заради което не бих си взел дизел, дори за жената :)

всичко под евро 5 трябва да му се вдигне данъка или с друг механизъм да се направи нерентабилно, но още сме много далече от този момент. акциза беше хубаво нещо но на беден народ ако му отнемеш кефа да кара немско, макар и 20 годишно, ще настане бунт ;)

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от Top Gun Maverick » 10 Юни 2017, 22:59

Пуснах темата с ясното заглавие ОГРАНИЧЕН внос, а не забранен. Тоест да има някакъв контрол там, какъв...не е ясно, надявах се за предложения според различните виждания. Ама някои сте много крайни. Никъде не се казва това да се свързва с абсурда кола като навърши 5 години у нас и да се праща за Арабския свят. Ама колите идващи от запада на по 10 години понякога са в окаяно състояние. Идват тук и почват нов живот както обичам да се изразявам. Не знам дали ви прави впечатление, но масово стари коли, които са регистрирани в последните няколко месеца, първоначално доста се шпорят по пътищата. Забелязах това когато започнах да следя сериите на излизащите номера. След тези няколко месеца вече минават в по-спокойно каране или поне голямата част от тях. А не сте ли чували онова широко разпространено клише у нас, че било нормално дизела като му дадеш газ и да пропушва? :shock: :mhihi: Това къде мислите, че са го видели твърдящите го, на някоя изправна кола ли? Вчера един Мерцедес от второто поколение Ц класа(тоест да речем 2002-ра изпреварваше срещу мен и в колата си возих пътници. Всички в един глас се развикаха какво прави този, понеже движейки се срещу нас, той скри пътя от черен дим! Представяйте си ако бяхме зад него. Колите зад него буквално не се виждаха и все бях виждал пушещи кошове, ама като този скоро не бях виждал. Не знам за вас, но аз най-много мразя да карам зад мангалски 20-25 годишен бус, който дори с леко газ си пуши доволно и отдалеч спирам всякакви вентилации, плюс си пъхам носа в пазвата докато го изпреваря(чудо е ако човечеца вътре се окаже силно комплексиран и гледа да не ти дава път защото "къде си тръгнал сега" и не му идва наум, че те трови) и сваля всички прозорци за поне 10 секунди. Имам си и други фаворити сред леките коли от дизелите. Масово всички кочини на групата Волксваген на дизел, които са над 10 годишни, а Пасат 4 и гоУф 3 и 4 направо цепят отвсякъде. ХаЛУди А4 от първите и вторите също. Добавяме и Мерцедес 124-ка, които масово вървят на олио и каквото се сетиш там.
Аз лично не съм гласувал в анкетата все оше, но ако със забраната ще спрат тия изброени от мен кенефи, то съм твърдо за. Друг е въпроса, че при нормално прегледи, те няма как да минат. Не виждам как ще се оправдавате сега с това, че нямало да имат пари хората за коли. Щом улиците са пълни и всяко семейство има по минимум по 2, някои и по 4-5 ЛИЧНИ, значи имат пари и за сравнително нови коли под 10 годишни, пък като ги купят под 5, то могат да си ги карат до колкото преценят при наличие на ефективни, а не фиктивни технически прегледи.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от efren » 10 Юни 2017, 23:59

Последно темата за внос ли е или за прегледи? На 1 годишния Х5 като му се махне филтъра за твърди частици да не внасяме коли на 1 год.? :roll:
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от host » 11 Юни 2017, 0:07

Аз не виждам никакъв проблем изцяло да се спре вноса на коли над 5г, да се забранят колите под Евро5, да се спре дизела в градовете, градската среда да насърчава велосипеди ... но някак си ... със най-скапания стандарт на живот ... сякаш мерките по контрол на техническата изправност и шофирането по правилата ми изглеждат по-успешни ... ама ще се возим всички бедни (смиля, че средната заплата е около тоя праг) на градския, ще чакаме Бойко да прокопа метро в цяла България ... и ще дишаме чист въздух

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от steeN » 11 Юни 2017, 0:36

efren написа:Последно темата за внос ли е или за прегледи? На 1 годишния Х5 като му се махне филтъра за твърди частици да не внасяме коли на 1 год.? :roll:


И аз това питах, ама почнаха пак да излизат разни хора, които се чувстват длъжни да обяснят колко много кинти имат и карали нови коли и така трябвало. Още малко ще излезе някой и ще каже - "като няма хляб да ядат пасти" :mhihi: Не ми се четат всички глупости в темата, но 100% някъде е обяснено как гадните селяни от примерно Каспичан, които имат стара ладичка дето я карат един път в месеца и замърсяват въздуха в София и за трябва да им се вдигне данъка. Също така понеже автомобила е лукс и им се удря по самочувствието като не само те имат автомобили :mhihi:

Остава ми само да се надявам наистина да го приемат тва и да гледам сеир :)

п.с. още повече, че това е форум на автомобилни ентусиасти и много хора тук имат определени коли не да ходят на село с тях или да въртят като тираджии напред назад по работа, а защото просто ги кефят тези коли...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от efren » 11 Юни 2017, 0:59

Ами не е ли по-добре да свалим данъка на новите автомобили :lalala: ? То в момента почти всеки продаден нов автомобил е с 5 лв данък на година, дали да не ги свалим още? А пък балъците да плащат, за да може сперм*яда да се вози на нова колица (дизел естествено) и да обяснява, че тези с газта и замърсявали въздуха, а пък тя понежа била хЕкологична 5лв/годишно са и много.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от steeN » 11 Юни 2017, 1:12

Разбира се, че е по-добре да е еднакъв. Данъка върху автомобилите не трябва да е източник на доходи за общината. Трябва просто да покрива разходите за администрацията на КАТ и пътища, и т.н.. Няма никаква логика този данък да е различен за автомобили на различна възраст. Особено пък да е регресивен данък, съвсем няма никаква логика. Но то само тва да беше, което няма логика.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от Jordana » 11 Юни 2017, 7:22

Има логика щото това е данък върху собственост . Колкото повече - толкова повече , мечо пух . Общински пътен данък в България няма .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 18.09.2007
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Е36 320 93г.

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от kjm » 11 Юни 2017, 7:26

много хора тук говорят за мръсния въздух,но според нашия град (добрич) държавата не мисли така.Преди 2 години нарязаха всички тролейбуси и всичката конт.мрежа за тях и пуснаха над 30г.дизелови автобуси.Някои ден може да направя снимки как изглеждат автобусите отзад.
ИзображениеДве неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и
Вселената. За второто не съм съвсем сигурен. (А. Айнщаин)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от steeN » 11 Юни 2017, 7:37

Да, няма данък за пътища... има данък за да-изхарчим-тези-пари-за-каквото-ни-кефне. И това не трябва да го има.
А регресивен данък сигурен ли си, че знаеш ли какво е... щото според теб има логика "бедните" да плащат по-голям данък върху собствеността си :mhihi:
До къде се докарахме... аз злия капиталист да защитавам "бедните" :mhihi: Иронията е уникална.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от onewg » 11 Юни 2017, 8:39

Абе приятелката на брат ми кара 15 годишно пежо в германия, не се ебавайте с глупости.. :kuku:

Първо:
Просто стегнете прегледите чрез постоянни проверки и огромни глоби...
вместо да се занимавате със педерастии..

Второ
Другото което е коли без технически преглед, и без сервизна история, не трябва да се регистрират, понеже повечето не стават за нищо, не малко са и блъскани и оправяни!!!

:ranting:

Толкова ли е трудно, да му е** майката и педерастия, да се направи, имате две неща да направите толкова ли сте некадърни мама му стара!!! :banghead: :dummy: :dummy: :ranting:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от ///M Power » 11 Юни 2017, 9:04

Top Gun Maverick написа:...................

Димните завеси напоследък май намаляха (или аз срещам по-малко) но пък има повече такива дето правят същите облаци, ама с масло и/или антифриз...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от K_Ilkov » 11 Юни 2017, 10:13

ivan40glupaka написа:
K_Ilkov написа:На мен ми е много интересно тия 22ма юзъра дето са гласували ЗА забраната колко нови коли са си купили :mhihi:

А ти защо скачаш на "нови" коли- ако са купували 2-3 годишни от разните варианти на Premium selection при разните марки нямат ли право на глас, а? Но понеже държиш да знаеш ще коментирам аз какво съм извадил чисто ново от салона:
През 2013г. купих едни 6 (шест) бройки Астра комби с доста порядъчно оборудване- фирмени коли. Макар да не е много коректно да ги броим в крайна сметка парите излизат от моя джоб.
През 2014г. взех Приус на жената.
Малко по-късно взех Ф10 530д с общо взето всички смислени екстри.
Вече договорих условията да сменя умрелия Приус с новичка Киа Ниро и след 20-на дни колата ще е тук.
Силно вероятно е за по-следващата Коледа да съм сменил Ф10 с Г30, но тоя път ще е бензин.

Като гледам май за 5 години съм купил 6 служебни и 3 лични автомобила. Махаме служебните (нали са N1, без ДДС, водят се разход и т.н.) и остават личните 3 коли- можеш ли да сметнеш колко е ДДС-то от близо 250 000лв. или ти е сложно, а? Ако сметнем и евентуалната смяна от Ф10 към Г30 и нейното ДДС цифрата става още по-голяма. Може да опиташ и да сметнеш колко ми е данъка на Ф10. После сметни и какви фокуси се правят за да не убия мотора с тукашната помия наречена "дизел" и колко ми е изгодно. Може и да пресметнеш колко ни се усложнява ежедневието понеже живеем на 60+км. от града за да могат децата ми да не дишат лайната които се носят из въздуха в града- майка им хвърчи като изтребител да си свърши задачите в "свободният" половин ден докато децата са на училище.
Накрая май излиза, че имам пълното право да искам някакво ограничение в продажбите на разни гнусни кочини в състояние на полу-разпад. И не заради парите които съм дал на държавата като ДДС (макар да са повече от данъците за цял живот на повечето хора) , а заради децата ми- аз правя нужното те да живеят на чисто място, но повече няма накъде и вече е ред на държавата да се включи.
И не е нужно да се забранява каквото и да е- могат да наложат акциз на старите кенефи с по-нисък стандарт от Евро 5 и всичко се решава бързо. Едни 30-40лв. акциз за всяка конска сила рязко ще направят дъртите кочини неизгодни. Като обърнат и данъка както си му е реда (нова кола- евтин данък, стара- скъп) и нещата съвсем ще си дойдат на мястото. Навит съм и да сложат по 5ст. горница на литър гориво и да махнат винетките- справедливо е който кара много да плаща много, и го казвам от позицията на човек зареждащ ежедневно 8 автомобила.

И е хубаво да се запомнят няколко прости истини- онази за брадата и гребенчето, че не ти полага по конституция да караш кола, че тая планета трябва да се пази колкото може по-чиста и т.н... И не ми обяснявай "има къде по-големи проблеми, че да мислим за екологията на колите"- напиши си на стената "НЯМА МАЛКИ ПРОБЛЕМИ", прочитай си го редовно и може би след 3 години ще схванеш смисъла.

ПС: Да напомня само преди да сте ревнали- "акциз" е вид данък/налог който се налага основно върху луксозни и вредни стоки, тоест няма проблем да се наложи такъв на старите коли...

Абе друго си е да се появи от време на време някой баровец във форума :mhihi:
Евала пич! ГоУем си :yes:

За протокола ще ти кажа, че никъде не съм казвал, че екологията е малък проблем :dunno:
Виж пак прочети какво съм написал ... ако баровец от твоето ниво изобщо е редно да се занимава с тия неща :lol:
Аз съм имал далеч по-екологичен автомобил от на жена ти Приуса :winky:

Проблемите са другаде, но ти от висотата на твоето играчорство едва ли би разбрал ;)
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 15.05.2017
Пол: Мъж

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от ivan40glupaka » 11 Юни 2017, 11:55

bum_bum написа:Пусни я тук, няма смисъл да се отбивам някъде.

Ако цитираните по-горе коли са факт (извинявай за съмненията, но тук са се отбивали и юзъри, които притежават самолети и мулти милиардни бизнеси) си просто един щастлив богат човек и няма как да погледнеш през призмата на някой на който му е необходима кола, но няма достатъчно средства за нова. Естествено това не означава автоматично, че трябва да кара разпаднат пушещ дарак, но пък и не следва мигом да се спре вноса на всичко това, което до вчера беше промотирано като много екологично.

Аз лично не гласувах в анкетата, защото ми е все тая. Ако затегнат чак пък толкова нещата ще си взема някаква по-нова кола. Дали карам 15 годишен компакт или 5 годишна Дачия в общи линии ще ми е все тая.


Да бе, за да се изредят 50 маймуни да обясняват "аз мога по-хубава фактура да ти нарисувам на фотошопа"- идвам и демонстрирам на място, а ти после 4-цифрената сумичка в мое присъствие ще я дариш на кауза по твое желание. Но както винаги се мисли повърхностно- това, че нещо е рядко срещано (обикновено понеже е скъпо) не ти позволява да слагаш всичко и всички под един знаменател.
И си в грешка с извода "богат"- по тукашните стандарти всеки можещ да си позволи лизинга на прилична нова кола се счита за богат, реално аз съм на ниво "човек с печеливш бизнес който си угажда на желанията". Вече съм си купил имоти (в него време карах 12+г. кола), заделил съм за черни дни (тогава карах 5+г. кола)- сега е момента в който вместо да пестя здраво аз си харча парите за играчки и разходки. И от просешка тояга ме делят само 3-4 лоши сделки- не съм толкова богат колкото изглежда.

И не съм казвал да се спре вноса на дараци, а да се ограничи някак нормативно- на който му е нужна кола като не може да си купи нещо с Евро 5 (тоест от 2010г. насам) просто следва да си плаща- веднъж като купува кола, а после и с данъците. Нормално ли е аз да плащам всяка година над 800лв. данък за бмв-то? Нормално ли е отстъпката за катализатор да е само до 100 коня? Нормално ли е аз да си платя ДДС-то на личните коли и да плащам як данък докато разни тарикати ми регистрират Порше Кайен Турбо като N1, после си вземат ДДС-то и плащат 10-20лв. данък? Нормално ли е да липсват реални стимули да си купиш хибрид? Нормално ли е да липсва някакво ограничение за достъп на колите в центъра на града? Нормално ли е да се внасят тоталки и от 3 смазани да се сглобява нещо горе-долу приличащо на кола? Нормално ли е да няма паркинги (били те и платени) и масово колите да се паркират в зелените площи? Нормално ли е да се строи нова сграда с подземни гаражи в които само факир може да паркира Ф10, а за СУВ и дума да не става? И така мога още 3 дни да продължавам...
На всичките отговорът е "НЕ, не е нормално такова положение". И на всичките тези неща решението е в ръцете на държавата. Притежанието на автомобил никога не е било евтино, а още по-малко пък е задължително- дълги години жена ми нямаше кола понеже има достатъчно мозък да знае кога има нужда от кола. Появи се необходимост- купихме кола и за нея, дотогава имаше едно скутерче да си го кара 3 пъти в месеца. Там където живея само аз и още 3-4 човека си прибираме колите в гаража (или двора) винаги, а поне 85% от хората имат гараж обаче колите им са на улицата- усещаш ли манталитета "ебал съм ви всичките, ще ми заобикаляте колата"?

Масовият проблем тук е, че българина обича да си надскача възможностите за да го мислят околните за голямата работа- първата задачка е да се купи айфон или друг флагман, после няколко шарени парцала от мола и после идва колата. Дали е нужна, дали може да се поддържа- не е важно, ТРЯБВА да има кола. Манталитета на стадото не може да се промени за 3 дни- значи влиза държавата, начуква го на всички и толкова. И след 20 години евентуално манталитета ще е друг- поне може да си мечтаем, нали?

ПС: Навсякъде и всички обясняват колко по-добре уредени са нещата в нормалните страни- проверете какви жестоки регулации има за всичко в тези държави. Огледайте се и как се държат туристите от "белите" държави като дойдат тук, дори и разгонена маймуна се държи по-културно от тях- същите тези туристи като се приберат са тихи, кротки и по-ниски от тревата понеже държавата ще им го начука много яко.


@K_Ilkov по-екологичен от Рено Туизи имал ли си и къде ти е днес "по-еко" автомобила? И такова имахме известно време, но нали си говорим за "нови от магазина" и не го включих. А къде са твоите проблеми хич не ми и пука- моля да не ме занимаваш с глупостите си занапред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Мнение от host » 11 Юни 2017, 12:19

Ахм плащащи и неплащащи... Тва е Най-успешния метод за регулация.

Всеки който си няма идея така подхожда.

Никога материалния момент в регулацията на даден проблем не е решаващия.

Решаващия момент е въздействието върху нарушителя и ефективността на контрола.

Щото кво ти пука колко е глобата за нещо си, данъка за нещо... Като може да се заобиколи?

Какво значение има колко е голяма глобата като измерение от мин работна заплата като не пречи да се събере и нарушението да продължи.

Не всичко е пари... има други начини да се възпира и възпитава определено поведение... Ама не е с парички само.

Щото става - аз имам, плащам и нарушавам, ти нямаш и нарушаваш и се криеш... а тия дето спазват са единици и балъци.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook