Сърбия!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: СамУет

Re: Сърбия!

Мнение от Пинтев » 03 Май 2018, 15:57

Забелязвам в последно време че много от водачите са разсеяни...забравят да тръгнат на светофара,сещат се в последният момент да завият...телефоните ли пречат...хората ли са замислени незнам...също така виждам много възрастни шофьори които карат опасно...
Темата за Сърбия...аз си минах цяла Сърбия със 120-130...колегата ми след мен...карал със 170-180 :mhihi: и честито...успял е да ги предума за 50 евро и го пуснали...инак да...искали на съд да го пращат.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Сърбия!

Мнение от steeN » 04 Май 2018, 0:29

TheDriver написа:...


10% не е скок... ? Ако задържат така с радарите тази година, ще си говорим пак в края на годината :lol:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Сърбия!

Мнение от TheDriver » 04 Май 2018, 10:37

Скок е обаче въпросът е какво стои зад него.

Точно за тези години съм съгласен с теб че вероятно факторът е въпорсната промяна в закона за мобилните камери.

Идеята ми беше че едвали сме станали по-малко или повече джигити през годините. Промяната в броя на загиналите се дължи на доста други неща едно от които е твоят пример с камерите.

P.S. Реших да се поровя в статистиката на КАТ и излезнаха доста интересни данни за периода 2004-2017.

Уви, нещата откъм подържане на база данни и водене на статистика са плачевни. През този период три пъти са сменяли методиката на броене което прави тренд анализа много труден, но успявам някак да ги нагодя едни към други различните методики. Освен това скачат между Ексел и Word, кой пише масиви от данни в Word по дяволите :banghead:

Изглежда голяма част от данните са попълвани ръчно - някъде са ползвани запетаи, другаде точки, формата скача между числа и текст :banghead: . Даните за 2017 им се дублират на едно място, абе пълна каша.

Докато редя всичко това обаче няколко неща изскачат на преден план.

1. Влизането в ЕС и отпадането на митата за внос ясно се виждат в данните с около година две забавяне. Броят на загиналите пешеходци и броят на загиналите при сблъсък между две МПС-та намалява веднага след този момент.
2. Загиналите при удар в стълб или дърво за относително константни през целия период :shock: Което ме навежда на мисълта, че тези които се удрят в стълб или дърво вероятно често са пияни/ заспиват на волана или карат с много висока скорост. С други думи наличието на АБС, въздушни възглавници колани и т.н. не са от особено значение след като задремалият не натиска спирачката или раЦера удря стълба с много над 100км/ч.
3. Ясно се вижда, че загиналите след удар в "предпазна ограда" (аз го разбирам като мантинела или друго ограждение на пътя като бетонни разделители например) постепенно намаляват през годините. Т.е. поддръжката на пътищата от АПИ, там където, я има дава резултат.

P.S. 2 Графиката произшествия към загинали по години е интересна.
Това със знаците за камерите коя година го приеха, 2013?

Защото е видно че след влизането в ЕС нещата тръгват към подобряване. 2010 удряме дъното откъм инциденти т.е. подобряването на автопарк и пътища могат да ни помогнат до там, след което нашите умения или по-скоро неумения няма какво да ги бутне.
Загиналите обаче продължават да намаляват и след 2010! Т.е. ударите са си все същите, но вече металната кутия в която се возим ни пази повече.
И стигаме до въпросната 2013 където явно нещо се случва, за да тръгнат и двете неща нагоре.

Интересна е също и 2017(не мога да съм сигурен обаче, че данните са им верни след като открих дублиране). Да кажем, че драстичната промяна е заради новите закони.
Инцидентите намаляват с 30%, а загиналите със само 3%. Което рязко променя отношението загинали към брой инциденти( то се движи около 10% през годините). 2016 - 9.5% / 2017 12.6%. Каквато и да е причината за промяната през миналата година, то тя е предотвратила множество леки инциденти без загинали, предполагам основно в градовете.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна TheDriver на 04 Май 2018, 12:24, променена общо 6 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 3.11.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: вана
Мечтае да кара: DACIA

Re: Сърбия!

Мнение от Knoxville_ » 04 Май 2018, 10:46

steeN написа:
TheDriver написа:...


10% не е скок... ? Ако задържат така с радарите тази година, ще си говорим пак в края на годината :lol:



Нека освен чистата бройка на загинали (а е хубаво и ранените да се следят), да вземем предвид колко километра републикански пътища има и колко от тях са магистрали, колко километра градски улици, евентуално брой автомобили и нещо, което не може да се проследи, но също би дало достоверност на информацията в проценти - изминати километри.


Така един ентусиаст, който не беше излизал от България, видя статистиката, в която в България за 2016 са загинали 600 души при катастрофи, а в Германия 1000 и веднага заключи, че пътищата там са кофти :ok:

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick

Последни теми
Facebook