Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Отиде им далаверата с нафта на шофьорите
Вчера гледах репортажа, звучи интересно. Освен това се оказа по-евтин като покупна цена от дизелов автобус, което е странно (вероятно сравняват китаеца с конвенционален мерцедес). Дано не остане само пилотен проект с една бройка, а да сменят по-бързо тоия гробници, които въртят из София.

Never mistake motion for action...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Интересно, че няма намесени батерии, а ползва суперкондензатори. Изглежда, че най-хубавото е, че практически не се износват. Обаче стават само за тежки машини с много място и къс проблег явно.
By contrast, while supercapacitors have energy densities that are approximately 10% of conventional batteries, their power density is generally 10 to 100 times greater.
But there are significant problems with supercapacitors too. At the moment supercapacitors have a very low energy density, meaning they cannot store as much energy per lb of weight as a conventional lead acid or lithium-ion battery. In addition, supercapacitors discharge more rapidly in storage than batteries, meaning a stored electric car with a super-capacitor pack could run out of charge while in storage.
Also, the voltage of a supercapacitor behaves much more linearly than a battery when discharged, meaning that a fully charged supercapacitor pack will suffer voltage drop more quickly than an identically sized battery pack. In order to make use of such a pack, complex power circuitry and management would be needed.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Хубаво предаване имаше по Ауто мотор тв. за електрическия Outlender.
Интересно че не го виждам електрическия Аутлендър в листа на бг.вносителя!
Интересно че не го виждам електрическия Аутлендър в листа на бг.вносителя!
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:Нямам нищо против да разкарат всички ремъци и вериги от двигателите. Остава климатика да стане електрически, водната помпа и "хидравликата" явно вече я правят. Фунцкията на алтернатора сигурно ще се изпълнява от електрическия мотор, понеже всичко ще е хибрид (ето ти въртящ момент в ниските)... и най-големият проблем, веригата която върти разпределителните валове. Освен по-малка поддръжка, ще се вдигне малко и КПД-то.
Слабички са ти били предположенията ... за коляновия вал не си се сетил

http://www.roadandtrack.com/go/out-of-t ... ota-engine

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Интересно. Значи двигателите с много цилиндри, все пак имат бъдеще
Ако някой направи нещо без разпределителен вал, аз пак ще съм доволен.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ами то двутактовите нямат разпределителен вал, литровата мощност им е значително по-висока, ама няма де се разбереш с разните екоактивисти 

only rear wheel drive
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
не е баш по темата с електоромобилите макар да е доста свързано
http://www.theguardian.com/commentisfre ... nt-compete
статията е интересна, а още по-интересно е дали наистина може да има подобно развитие толкова скоро 2018 ей я де е ...
http://www.theguardian.com/commentisfre ... nt-compete
статията е интересна, а още по-интересно е дали наистина може да има подобно развитие толкова скоро 2018 ей я де е ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:Интересно. Значи двигателите с много цилиндри, все пак имат бъдещеАко някой направи нещо без разпределителен вал, аз пак ще съм доволен.
Има такива двигатели ,без разпределителен и без колянов вал са .Едноцилиндров ,буталото е окачено на пружина .Има електрогенератори с такива ДВГ.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- BMWgiunter
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 17.08.2009
- Местоположение: Australia
- Пол: Мъж
- Кара: e31 850i ,f10 520d
- Мечтае да кара: Детско багерче
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Здравейте колеги,аз мога да споделя лично впечатление от хонда сивик 2011г. 1.3 Хибрид - купих я преди около месец уж за жената но за сега не съм слизал от нея и ежедневно си я карам.За разхода то е ясно - показва средно около 3.8 л./100 км. което е повече от задоволително при положение ,че резервоара побира около 40л. - което средно илиза около 800 - 1000 км. със пълен резервоар.IMA батерият е 160 волта и от хонда дават 8 години гаранция,по принцип казаха че издържа около 100 000 км. и след това трябва да се подмени със нова която към момента струва - 3 - 4 000 $ , но горе-долу човек като си направи сметка колко пари ще спести от гориво за тези 100 000 км. пак си е на сметка.Относно вървеш не може да имате кой знае какви очаквания,но все пак за 1.200 килограма купе смятам че 120 к.с са си напълно достатъчни и колата си върви повече от добре.Това са за сега първите ми впечатления ,ще видим по-нататък как ще се държи колата,айде със здраве 



- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Рено има няколко 100% ел. автомобили. Колко се продават не знам, ама Хитачи в Япония правят 4-ти (па мое вече и 5 да е) завод за батерии щот не могат да смогнат на търсенето. Та има си "ляп" в тия автомобили, дори и да са хибриди, а не 100% ток.
Хм,хм...
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Моджо написа:ама Хитачи в Япония правят 4-ти (па мое вече и 5 да е) завод за батерии щот не могат да смогнат на търсенето.
Тесла ще правят "гигазавод" за литиевойонни батерии - не само ще е най-големият, а ще е по-голям от всички останали взети заедно

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Не се карайте ,най големия завод за батерии от тип LiFePO4 е в Русия .Руско Китайски проект в Новосибирск и вече работи .Не виждам Тесла от тук нататък къде ще строи и на кого ще продава ?
Цената на батериите е изключително важен фактор и достига 40% от стойноста на електромобила .
В тоя сектор големи инвестиции никой не прави от днес за утре защото пазара е твърде променлив .Основен потребител си остават мобилните комуникации а не транспорта.След оптимистичните прогнози преди 3-4 години за тоя сектор се оказа че печалбите не са толков драстични и някой големи инвеститори в Китай се оттеглиха от този бизнес.Големите инвестиции доведоха до по голямо предлагане отколкото е търсенето и съответно цените паднаха през 2013г което предизвика този отлив .В същото време тенденциите в ръста на продажби на електромобили са стабилно ниски .
В общи линии не се очаква нещо кой знае какво като пробив в тая технология. На фона на супер кондензаторите нещата изглеждат още по зле .
Същевременно конкуренцията не спи .
И бих казал за пореден път както съм писал и по напред - ако искате да сте екологични - карайте ДВГ автомобил.
Цената на батериите е изключително важен фактор и достига 40% от стойноста на електромобила .
В тоя сектор големи инвестиции никой не прави от днес за утре защото пазара е твърде променлив .Основен потребител си остават мобилните комуникации а не транспорта.След оптимистичните прогнози преди 3-4 години за тоя сектор се оказа че печалбите не са толков драстични и някой големи инвеститори в Китай се оттеглиха от този бизнес.Големите инвестиции доведоха до по голямо предлагане отколкото е търсенето и съответно цените паднаха през 2013г което предизвика този отлив .В същото време тенденциите в ръста на продажби на електромобили са стабилно ниски .
В общи линии не се очаква нещо кой знае какво като пробив в тая технология. На фона на супер кондензаторите нещата изглеждат още по зле .
Същевременно конкуренцията не спи .
И бих казал за пореден път както съм писал и по напред - ако искате да сте екологични - карайте ДВГ автомобил.
.Японският автомобилен гигант Mazda разработва следваща версия на своя икономичен бензинов двигател SkyActiv, при която въглеродните емисии ще бъдат по-ниски дори от тези на електрическите автомобили. Въпреки че електрическите автомобили не отделят директно СО2, електричеството, което те ползват за зареждане, е с различен произход, най-често от изгаряне на изкопаеми горива.
Mazda разработват SkyActiv-G Generation 2 като подобряват предшественика му SkyActiv-G Generation 1. При SkyActiv-G Generation 2, Mazda ще използва запалване чрез компресия (homogeneous charge compression ignition (HCCI) при съотношение 18:1, за разлика от първото поколение, където компресията е 14:1.
На сайта си Mazda посочват, че увеличаването на нивото на компресия значително подобрява топлинната ефективност. По това новият икономичен двигател напомня принципа на работа на дизеловия двигател, като се използва бутално запалване на сместа в горивната камера вместо запалване с искра от свещи
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Еми кво да ти кажа тва е една гледна точка ...
Другата, е че ако Панасоник са решили да инвестират заедно с Тесла в Гигазавод в щатите сигурно са помислили по въпроса
Другото го дъфкахме вече бая пъти, ако се прави ток от въглища
смисъла от електромобилите наиситна е прибилзително 0,
ама все си мисля, че можем и по-добре от тая работа с въглищата ...
Другата, е че ако Панасоник са решили да инвестират заедно с Тесла в Гигазавод в щатите сигурно са помислили по въпроса
Другото го дъфкахме вече бая пъти, ако се прави ток от въглища
смисъла от електромобилите наиситна е прибилзително 0,
ама все си мисля, че можем и по-добре от тая работа с въглищата ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Супер тест на електромобили/хибриди . Теста за съжаление е в лаборатория . Зарязва се единния европейски цикъл и се измерва :
- ускорение на студен и топъл двигател
пробег :
- при 120км/ч на магистрала
- максимален при 23градуса / максимален при -7 градуса
- симулиран градски/извънградски цикъл при два пъти по-средна скорост от тази на НЕФЗ
разхода в КВ/ч се приравнява в СО2 според някакъв измислен немски стандарт при който за производство на 1 КВ/ч електроенергия се изразходват 576г СО2 .
Колите в теста са :
Рено Туизи(или там както се казва пазарната им количка)
Смарт Форту Брабус ЕД (30К+ евро)
Нисан Лииф (35к+ евро)
ФВ Е-Голф (37к+евро)
БМВ и3 (37к+евро)
Тесла Моделс С П85+ (95 000 евро)
Друг път ще постна всички резултати от теста . Голямата сензация е огромната загуба на мощност на Теслата след първия мощен старт и прилчния разход на 46 КВ/ч при 120 км/ч .
Загубата на енергия при заряда е до 20% . Но до речем че нормален човек е ел.кола ще гледа да зарежда предимно вечер и това завишение няма да го отчитаме .
- ускорение на студен и топъл двигател
пробег :
- при 120км/ч на магистрала
- максимален при 23градуса / максимален при -7 градуса
- симулиран градски/извънградски цикъл при два пъти по-средна скорост от тази на НЕФЗ
разхода в КВ/ч се приравнява в СО2 според някакъв измислен немски стандарт при който за производство на 1 КВ/ч електроенергия се изразходват 576г СО2 .
Колите в теста са :
Рено Туизи(или там както се казва пазарната им количка)
Смарт Форту Брабус ЕД (30К+ евро)
Нисан Лииф (35к+ евро)
ФВ Е-Голф (37к+евро)
БМВ и3 (37к+евро)
Тесла Моделс С П85+ (95 000 евро)
Друг път ще постна всички резултати от теста . Голямата сензация е огромната загуба на мощност на Теслата след първия мощен старт и прилчния разход на 46 КВ/ч при 120 км/ч .
Загубата на енергия при заряда е до 20% . Но до речем че нормален човек е ел.кола ще гледа да зарежда предимно вечер и това завишение няма да го отчитаме .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани