Кой е с предимство?
Модератор: Общи модератори
- Centurione
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M5 E39
Re: Кой е с предимство?

Аз викам да вземем да опънем на Дани ушите, че ни вкара в тоя филм

Live forever or die trying
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кой е с предимство?
Nasko_ написа:F3P написа:Кога най-сетне някой ще се сети да пусне едно запитване по мейла в КАТ за конкретните ситуацииПоискайте и тълкуване на закона и правилника в онази му част с важат ли знаците за предимство при действащ светофар... Хората отговарят- е в рамките на 30 дни, но отговарят...
Колега, законите са написани така, че да не са двусмислени!
Направих запитване вчера, чакам отговор
Въпреки силно да се съмнявам да получа изчерпателен отговор. Светофарните уредби се предвиждат още при проекта за път. КАТ нито ги поставя, нито урежда реда на преминаване
Добре е да пуснеш тук отговора на КАТ като го получиш. Но от други теми става ясно, че вече са ги питали и това е отговора:
Раздел V.
Маневри
Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Практически локалното се счита за крайно дясна лента на същия път и според тях са с предимство, защото "при извършване на маневра – десен завой, движещите се в средните ленти следва да пропуснат тези в крайно дясна независимо че е отделена от тях с разделителна ивица". Примерно ти си надясно от булеварда, следваш светофара зелено и те го следват, но ти правиш маневра (завой надясно), а в локалното карат направо, следователно нарушаваш чл.25, създаваш опасност при маневра за преминаващите от дясната ти страна и отнасяш акта с пълна сила.
- 00700
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Re: Кой е с предимство?
Kris написа:ACCELERATOR написа:Nasko_ написа:ACCELERATOR написа:]
Удряте се, не се разбирате за вината, викате КАТ и после на теб ти пишат акт за отнемане на предимство и ПТП.
Твоя знак за предимство важи ако продължаваш направо, след като си напуснал пътя (момента в който завиваш) вече си на друг път и понеже няма как да снаеш какви знаци или светофар има колегата, той ти се пада дясно-стоящ и съответно ти си му отнел предимството.
И те така.
Колегата много ясно го е обяснил.
Маркировката е на база нормативни документи - закони и т.н.. Т.е. тълкуват се в някои от случайте ... . Друг е въпроса, че повечето от маркировката (светофари знаци и т.н.) са поставени не както трябва, противоречат си взаимно. Все пак не трябва да забравяме къде живеем ... .
Знака дава предимство в тази ситуация за направо и надясно в кръстовището. Знака е за кръстовището, а не за след това.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
Centurione написа::OT:
Аз викам да вземем да опънем на Дани ушите, че ни вкара в тоя филм
Да, вярно е, ама имаше право все пак

b00st написа:.
Разбира се, че ще пост-на отговора тук

Що се отнася до това, което ти си пост-нал, то урежда пътното платно, платното за движение и разположението на ППС върху тях, съответно реда и правилата за маневрите, които водачите са длъжни да спазват. Чл.25 обаче не се отнася за преминаване през кръстовище, още по-малко регулирано със светофар!

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кой е с предимство?
Колега как точно разбираш, че не се отнася за преминаване през светофар? Чл. 25 е от раздел Маневри, ти извършваш маневра (завой) и поемаш по друг път, независимо дали има светофар или няма светофар, според (1) ти си длъжен да се убедиш, че няма да застрашиш тези, които преминават покрай теб в съседното ти платно в случая (локалното). Прочети го пак и се обоснови за да разсъждаваме по казуса.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
b00st написа:Колега как точно разбираш, че не се отнася за преминаване през светофар? Чл. 25 е от раздел Маневри, ти пак предприемаш маневра (завой) и поемаш по друг път, независимо дали има светофар или няма светофар, според (1) ти си длъжен да се убедиш, че няма да застрашиш тези, които преминават покрай теб в съседното ти платно в случая (локалното). Прочети го пак и се обоснови за да разсъждаваме по казуса.
Е, колега...ами ако отвориш ЗДвП ще прочетеш и ще разбереш

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кой е с предимство?
Отворил съм го и то не един път. Не е лошо и ти да помислиш. И за да не съм голословен ще ти дам аналогичен пример:
Светофара е един и дава зелен сигнал и на двете платна на кръстовище. За пример е кръстовището на УНСС, посока Младост. Няма маркировка, няма знаци, светофара е без стрелки.
http://goo.gl/maps/Wbh4h
Според теб, кое в закона те ограничава от това да направиш от средната лента десен завой на кръстовището, пред тези от дясната, които преминават направо като получавате едновременно зелен сигнал?? (абстрахираме се от неправилно паркиралите коли в дясна лента на линка). Именно цитирания чл.25! В твоя казус нещата са подобни само че с два светофара, които пак светят едновременно.
Светофара е един и дава зелен сигнал и на двете платна на кръстовище. За пример е кръстовището на УНСС, посока Младост. Няма маркировка, няма знаци, светофара е без стрелки.
http://goo.gl/maps/Wbh4h
Според теб, кое в закона те ограничава от това да направиш от средната лента десен завой на кръстовището, пред тези от дясната, които преминават направо като получавате едновременно зелен сигнал?? (абстрахираме се от неправилно паркиралите коли в дясна лента на линка). Именно цитирания чл.25! В твоя казус нещата са подобни само че с два светофара, които пак светят едновременно.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
Да, чл 25 е точно за това, но за коли движещите по един път
И как така видя, че няма знаци, тоя стоп там на светофара?
Още повече, че в тази тема не обсъждаме знаци 

И как така видя, че няма знаци, тоя стоп там на светофара?


Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- horhef
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 524
- Регистриран на: 27.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каручки
Re: Кой е с предимство?
Какво ги гледате тези знаци? Те важат когато няма светофари или не работят! Единственото което отмения светофарите това е регулировчик.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кой е с предимство?
Именно, ставаше въпрос за това, че няма знаци за разположение на пътните платна. Този стоп е от никакво значение в случая 
Такааа, а сега остава да се съгласиш и със следното тълкувание:
Дали има бордюр между твоята лента и съседната дясна, законово не е от значение. Движите се по един и същи път.

Nasko_ написа:Да, чл 25 е точно за това, но за коли движещите по един път![]()
Такааа, а сега остава да се съгласиш и със следното тълкувание:
Съгласно Параграф §6 т.3 от ЗДвП - "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти и Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго. Параграф §6 т.7 от ЗДвП - "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение. По смисъла на ЗДвП термина “локални платна” не съществува, което определя лентите на движение отделени от другите в оста на пътя като част от пътното платно
Дали има бордюр между твоята лента и съседната дясна, законово не е от значение. Движите се по един и същи път.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
horhef написа:Какво ги гледате тези знаци? Те важат когато няма светофари или не работят! Единственото което отмения светофарите това е регулировчик.



Историята е разплетена, въпреки че за мен не на 100%, но съм сигурен, че колегата с който се консултирах е много запознат

Оказа се, че когато и двата светофара светят зелено на два различни пътя, кръстовището се води с равнозначни пътища (има логика), правилото за дясностоящ! Категорично изключваме и теорията, че локалното е в едно с главния път.
Ако се движите по Сливница и завиете надясно, знайте че локалното е с предимство при работещ светофар. ( хвърляш боб, дали само на теб ще светне зелено )
Ако се случи ПТП на това място, виновният ще бъде наказан по Чл. 48 от ЗДвП раздел XI "преминаване през кръстовище", който гласи:
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.
Надявам се всички сме научили по нещо полезно

Отговор от КАТ нямам още, но ще постна и него, ако го получа

На всички пожелавам безаварийно!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
Re: Кой е с предимство?
b00st написа:Отворил съм го и то не един път. Не е лошо и ти да помислиш. И за да не съм голословен ще ти дам аналогичен пример:
Светофара е един и дава зелен сигнал и на двете платна на кръстовище. За пример е кръстовището на УНСС, посока Младост. Няма маркировка, няма знаци, светофара е без стрелки.
http://goo.gl/maps/Wbh4h
Според теб, кое в закона те ограничава от това да направиш от средната лента десен завой на кръстовището, пред тези от дясната, които преминават направо като получавате едновременно зелен сигнал?? (абстрахираме се от неправилно паркиралите коли в дясна лента на линка). Именно цитирания чл.25! В твоя казус нещата са подобни само че с два светофара, които пак светят едновременно.
Извинявам се ама аз тука "средна лента" не виждам.
А това че могат да се наредят 5 автомобила един до друг пред светофара не значи че има 5 ленти, нали?
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кой е с предимство?
Да крис, неправилно съм казал средна вместо лява лента, защото платната са 2, не 3.
Иначе мен ми е интересно как кръстовище регулирано със светофар е кръстовище на равнозначни пътища и ти как ще разбереш, че не е обикновено кръстовище, ако си там за 1ви път. Все пак не си длъжен да гледаш кръстовищата от другата страна и да преценяваш дали са синхронизирани светофарите, а си длъжен да си гледаш само твоя светофар?
Иначе nask_ ако отвориш google maps ще видиш, че там локалното няма друго име ами именно бул. Сливница и локалното на цариградско се казва бул. Цариградско шосе. Как тогава са различни пътища?
Иначе мен ми е интересно как кръстовище регулирано със светофар е кръстовище на равнозначни пътища и ти как ще разбереш, че не е обикновено кръстовище, ако си там за 1ви път. Все пак не си длъжен да гледаш кръстовищата от другата страна и да преценяваш дали са синхронизирани светофарите, а си длъжен да си гледаш само твоя светофар?
Иначе nask_ ако отвориш google maps ще видиш, че там локалното няма друго име ами именно бул. Сливница и локалното на цариградско се казва бул. Цариградско шосе. Как тогава са различни пътища?

Re: Кой е с предимство?
b00st написа:Да крис, неправилно съм казал средна вместо лява лента, защото платната са 2, не 3.
Иначе мен ми е интересно как кръстовище регулирано със светофар е кръстовище на равнозначни пътища и ти как ще разбереш, че не е обикновено кръстовище, ако си там за 1ви път. Все пак не си длъжен да гледаш кръстовищата от другата страна и да преценяваш дали са синхронизирани светофарите, а си длъжен да си гледаш само твоя светофар?
Иначе наско ако отвориш google maps ще видиш, че там локалното няма друго име ами именно бул. Сливница и локалното на цариградско се казва бул. Цариградско шосе. Как тогава са различни пътища?
Не не си длъжен да знаеш какво е от другата страна, за това тръгваш леко и предпазливо ( баси как звучи) и ако не тръгнат си ти. Ако тръгнат се изчаквате и така.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
b00st написа:Да крис, неправилно съм казал средна вместо лява лента, защото платната са 2, не 3.
Иначе мен ми е интересно как кръстовище регулирано със светофар е кръстовище на равнозначни пътища и ти как ще разбереш, че не е обикновено кръстовище, ако си там за 1ви път. Все пак не си длъжен да гледаш кръстовищата от другата страна и да преценяваш дали са синхронизирани светофарите, а си длъжен да си гледаш само твоя светофар?
Иначе nask_ ако отвориш google maps ще видиш, че там локалното няма друго име ами именно бул. Сливница и локалното на цариградско се казва бул. Цариградско шосе. Как тогава са различни пътища?
Да, но и локалното има светофар, следователно е регулирано отделно от основния път

По първото, което си казал, да...точно затова написах, че за мен отново не е отговор на 100%, защото аз гледам моя светофар


А при положение, че и на двамата е зелено е логично пътищата да са равнозначни, т.е. и двата пътя могат да са с предимство, зависи кой от къде идва

Ето едно интересно видео, на което попадна мой приятел, мисля че обяснява всичко

http://novanews.bg/news/view/2009/10/06 ... %82%D1%8F/
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани