1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
Модератор: Общи модератори
- thewolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 6.04.2007
- Местоположение: Плвдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW///Акулка Кара: плавно/легално
- Мечтае да кара: ///Е38 Мечтае да кара: \\\Е32
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
M10 написа:Преди няколко години като бях в Пловдив някакъв чичка от съседния вход си изкърпи цялостно гнилата аскона на паркинга пред блока... шлайфове, телоподаващи, млатене с чука - две седмици всеки ден, то не бяха вежди, прагове, калницина такива да им тряскат по 1000лв, но ако не вдигаш шум и не оставяш след себе си локви масло, не виждам какъв е проблема. За "цивилизацията", репатраците и фирмените сервизи не сме дорасли още и няма смисъл да гледаме как е в други държави със съвсем друг стандарт.



Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
thewolf написа:аз знам колега, че такива са майсторите. Но да ти питам пак, ти като ги разбираш ремонтите / аз не съм толкова вещ в колите, за да правя сериозни ремонти/, но ти къде си правиш тогава колата? Като механиците не ти допадат и ти сам каза, че си правиш колата сам, защото им нямаш доверие? Къде по-точно?Всеки може да говори всичко, а той самият какво прави?
Колега длъжен ли съм да ти се обеснявам къде си правя колата , при кой , с какви части

Не разбирам какво оспорваш - това че мястото за смяна на броня , масло , антифриз , накладки и т.н. е пред блока или в сервиз , гараж или квартален канал ако щеш ?
- thewolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 6.04.2007
- Местоположение: Плвдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW///Акулка Кара: плавно/легално
- Мечтае да кара: ///Е38 Мечтае да кара: \\\Е32
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
don_gori написа:thewolf написа:аз знам колега, че такива са майсторите. Но да ти питам пак, ти като ги разбираш ремонтите / аз не съм толкова вещ в колите, за да правя сериозни ремонти/, но ти къде си правиш тогава колата? Като механиците не ти допадат и ти сам каза, че си правиш колата сам, защото им нямаш доверие? Къде по-точно?Всеки може да говори всичко, а той самият какво прави?
Колега длъжен ли съм да ти се обеснявам къде си правя колата , при кой , с какви частиКазах ти като имам нещо за правене (не двигател или ходова част ) си карам колата в гаража и така. За двигател и окачване имам 2-ма познати , който съм сигурен на 100% в това което правят и им имам доверие.
Не разбирам какво оспорваш - това че мястото за смяна на броня , масло , антифриз , накладки и т.н. е пред блока или в сервиз , гараж или квартален канал ако щеш ?
Ясно колега


Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
thewolf написа:Ясно колегаНищо на никой не си длъжен разбира се, не съм питал при кой и с какви части просто питах къде, нали всички сте ревнали ЗА тоя закон, та за това. И аз така като теб, един майстор от Пловидв си знам по БМВ-тата от форума даже и все при него си ходя. Нищо не оспорвам, споко. Аз нямам какво повече да добавя в тази тема
Не съм твърдо за закона ,но просто искам да няма такива грозни гледки пред блоковете и по паркинзите. Отиди някоя вечер след 10-11 в паркинка на Кауфланд примерно да видиш за какво иде реч. Подобна свинщина само тук може да се види. Пред блоковете е същата

- kjm
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 18.09.2007
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 93г.
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
имам познат които има сервиз и от много години той ми прави колата.Наскоро си говорихме дали дава гаранция за труда и ми каза,че не дава.Когато от магазините почнели да му продават частите с гаранция и той щял да почне да дава.Сега всеки месец имало по един-двама дето се връщали за нещо,на единия радиатора му протекъл след месец,на друг шарнира му се разбил след 1000км. и подобни,за което майстора не е виновен,но ремонта е извършен в неговия сервиз.Общо взето ако се трябва сервизите да издават гаранция да важи и магазините да си продават частите с гаранция
- rosendaal
-
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
Майстора да си смени източника на частите.Това не е проблем на клиента му,а негов.
Глобите няма да доведат до нищо.Няма кой да ги събира.
Всеки сам трябва да се научи да си гледа наакания гъз.И да си го бърше сам.
Глобите няма да доведат до нищо.Няма кой да ги събира.
Всеки сам трябва да се научи да си гледа наакания гъз.И да си го бърше сам.
- thewolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 6.04.2007
- Местоположение: Плвдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW///Акулка Кара: плавно/легално
- Мечтае да кара: ///Е38 Мечтае да кара: \\\Е32
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
rosendaal написа:Майстора да си смени източника на частите.Това не е проблем на клиента му,а негов.
Глобите няма да доведат до нищо.Няма кой да ги събира.
Всеки сам трябва да се научи да си гледа наакания гъз.И да си го бърше сам.





- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
steeN написа:magareto_yori написа:Пичове,незнам дали сте разбрали първия абзац,ако не сте го прочетете пак.Става въпрос за хора ,които ремонтират коли за други хора,като един вид услуга ,която се плаща.Никой няма да ви секне ентусиазма да си правите сами возилата
Прочети пак тиBMW_POWER написа:Така на практика дори собственикът да знае как да извърши по-сложен ремонт на двигателя си и да има нужното за целта образование, няма да може да го прави нито в собствения си гараж, нито пред блока.
И да го чета файда няма,щото тва е неприложимо и абсолютно невъзможно да се регулира,виж за сервизите и кварталните майстори е друга работа.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
Ма тва е класически начин за прокарване на закони, като по учебник. Пише се някаква дълга тъпня, която звучи добре генерално и после се слага една малка тъпня, която облагодетелства някаква лобистка група и така минават супер вредни закони пред очите на хората. Ясно ти е, че ние не откриваме топлата вода, тва са толкова изтъркани методи... Самия факт, че са нагли да пробват да видят дали ще мине.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: 1000 лв. глоба за ремонт на колата пред блока
Цялата дандания е породена от желанието за скалъпване на някаква новина без да се вникне за какво става въпрос...
Така,да разгледаме нещата:вярно е,че до момента липсва регулация в автосервизният бизнес.Какво имам предвид?В момента всеки може да наеме гараж/гаражи или друго помещение,да регистрира някаква фирма и да си закичи табела "Автосервиз".Въпросът е дали това е достатъчно?Според мен,а и според законодателството на РБ-не!Защото за да се именува даден обект за търговска дейност "Автосервиз" има някакви изисквания не само от страна на НАП,а и от РИОСВ,РИОКОЗ,Пожарна безопасност,Община,Строителен контрол и т.н. или казано по друг начин->не мога току-така гаража си (в блока) да го направя на кафене или бакалия
Ето за това става въпрос,както споменах по-напред в темата,а именно за изваждане на сивия бизнес на светло.Сервизът да е регистриран като такъв,т.е да отговаря на определени условия,за да се нарече сервиз.Например наличието на определено оборудване за извършване на специфична дейност,определен опит и/или квалификация на стопанисващият и/или работещите.
Подчертаното в синьо предизвика полемика на 6 страници.По смисъла на Търговският закон физическо лице е ЕТ,а юридическо-АД,ЕАД,ООД,ЕООД.Това са стопански субекти упражняващи търговска дейност с цел печалба.Та това иска да каже,че не може въпросните стопански субекти да упражняват дейността "Ремонт на МПС" в обекти,които не са регистрирани като "Автосервизи" и не отговарят на определени условия ,т.е. не можеш да наемеш хале,което по предназначение се води "склад" и да упражняваш автосервизна дейност!
А подчертаното в зелено е волна интерпретация на журналиста
Така че ще може да си човъркате по собствените коли без притеснения
Силно желателно е това да става в гаража,в гаража на някой приятел или собствения двор,ама за това смятам,че има в голяма степен единомислие.... 
В него е заложено, че всеки, предлагащ ремонт и техническо обслужване на возила, трябва да се регистрира в Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” след подаване на заявление. В зависимост от различните услуги, които извършват, сервизите ще трябва да отговарят и на различни условия. “За механични ремонти ще трябва задължително
да разполагат с подемник
например, за монтаж на гуми ще са нужни машини за баланс и подемници”, коментира пред “Монитор” Динко Хулка, заместник-председател на Националната асоциация на сервизите, извършващи авторепаратура. Той посочи, че досега не е имало никаква регулация на този вид бизнес.
Така,да разгледаме нещата:вярно е,че до момента липсва регулация в автосервизният бизнес.Какво имам предвид?В момента всеки може да наеме гараж/гаражи или друго помещение,да регистрира някаква фирма и да си закичи табела "Автосервиз".Въпросът е дали това е достатъчно?Според мен,а и според законодателството на РБ-не!Защото за да се именува даден обект за търговска дейност "Автосервиз" има някакви изисквания не само от страна на НАП,а и от РИОСВ,РИОКОЗ,Пожарна безопасност,Община,Строителен контрол и т.н. или казано по друг начин->не мога току-така гаража си (в блока) да го направя на кафене или бакалия

“Никой не може да ви каже колко са сервизите в страната, няма никакъв регламент на този вид дейност и всеки, който реши, може да започне да човърка по-добре или по-зле по колата ви”, смята още Хулка. Засега не се знае каква ще е таксата, която ще се плаща за регистрация на сервиз, това трябва да се определи с наредба, ако проектът бъде одобрен и на второ четене. Предвижда се тя да бъде минимална и ще трябва да покрие единствено разходите на администрацията за издаването на регистрацията. Ако един сервиз се занимава с механични ремонти, но иска например да поставя и гуми, ще заплаща още веднъж по-малка сума за вписване на новата предлагана услуга. Впоследствие контролен орган ще посещава сервизите, за да провери дали те
разполагат с нужното оборудване за извършваните от тях услуги.
Ето за това става въпрос,както споменах по-напред в темата,а именно за изваждане на сивия бизнес на светло.Сервизът да е регистриран като такъв,т.е да отговаря на определени условия,за да се нарече сервиз.Например наличието на определено оборудване за извършване на специфична дейност,определен опит и/или квалификация на стопанисващият и/или работещите.
По-интересно е обаче предвиденото в член 178, алинея 14. Според текста 1000 лева ще плащат физическите лица и 3000 лева юридическите, които извършват ремонт и техническо обслужване на кола извън обектите, посочени в удостоверението му за регистрация.Така на практика дори собственикът да знае как да извърши по-сложен ремонт на двигателя си и да има нужното за целта образование, няма да може да го прави нито в собствения си гараж, нито пред блока. “Не може да си смените сами маслото, защото после
няма къде да го изхвърлите
Подчертаното в синьо предизвика полемика на 6 страници.По смисъла на Търговският закон физическо лице е ЕТ,а юридическо-АД,ЕАД,ООД,ЕООД.Това са стопански субекти упражняващи търговска дейност с цел печалба.Та това иска да каже,че не може въпросните стопански субекти да упражняват дейността "Ремонт на МПС" в обекти,които не са регистрирани като "Автосервизи" и не отговарят на определени условия ,т.е. не можеш да наемеш хале,което по предназначение се води "склад" и да упражняваш автосервизна дейност!
А подчертаното в зелено е волна интерпретация на журналиста

Така че ще може да си човъркате по собствените коли без притеснения


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
немо написа:По смисъла на Търговският закон физическо лице е ЕТ
С това не бих се съгласил, но тук във форума има достатъчно хора в областта на правото, които могат да пишат ако искат... за другото се надявам, че си прав.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
Той автора хубаво пусна бомбата и сега ни гледа сеира, ама не ще да каже, че и в неговата цивилизация - Канада - не са им чужди подобни аматьорски ремонти 
Преди време имах възможността да се разходя из Онтарио. Да, наистина в голям град като Торонто такива неща не се виждат, нооо в Бърлингтън, да речем, като си карах из кварталните улички редовно виждах коли с отворени капаци свалени джанти и т.н.
Сменят си окачвания хората, ръчкат си по двигателя. Не знам дали имат сертификати, но е факт, че го правят, пред иначе така спретнатите си къщички
Тънката разлика спрямо нас е, че го правят чисто и си събират боклуците.
В Калифорния пък да не говорим, дето е царството на тунинга... Ей ви един дрифтозавър, дето все го модваха баш на улицата. Това конкретно е в Маунтин Вю, съвсем близо до хедкуотъра на Гугъл.
Та айде нЕма нужда да сме "добре дошли в цивилизацията драги европейци"

Преди време имах възможността да се разходя из Онтарио. Да, наистина в голям град като Торонто такива неща не се виждат, нооо в Бърлингтън, да речем, като си карах из кварталните улички редовно виждах коли с отворени капаци свалени джанти и т.н.
Сменят си окачвания хората, ръчкат си по двигателя. Не знам дали имат сертификати, но е факт, че го правят, пред иначе така спретнатите си къщички

В Калифорния пък да не говорим, дето е царството на тунинга... Ей ви един дрифтозавър, дето все го модваха баш на улицата. Това конкретно е в Маунтин Вю, съвсем близо до хедкуотъра на Гугъл.
Та айде нЕма нужда да сме "добре дошли в цивилизацията драги европейци"

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
Да бе оттам голямата вода не барат по улиците и в гаражите си
сакън да не барнат нещо с нелицензираните си ръчички
то изобщо DIY е гадна заемка от европа, източна европа that is
чувал съм даже, че комунистите са го пренесли, в америка за да я съсипят
автора както винаги е превъзбуден
останалото със смяна на масло и кво ли не пред блока е тъпня ...
просто най-малко защото това пространство не е твое ...
правил съм разни неща така, но не е редно и сега съм твърдо против,
но като си малък и кинтите са по-малко от мерака се правят всякакви глупости ...,
но никога не съм оствял след себе си боклук, а съм виждал в кварталния канал - маслото направо вътре
е м@@@мка му как ти го роди главата
сакън да не барнат нещо с нелицензираните си ръчички

то изобщо DIY е гадна заемка от европа, източна европа that is

чувал съм даже, че комунистите са го пренесли, в америка за да я съсипят

автора както винаги е превъзбуден

останалото със смяна на масло и кво ли не пред блока е тъпня ...
просто най-малко защото това пространство не е твое ...
правил съм разни неща така, но не е редно и сега съм твърдо против,
но като си малък и кинтите са по-малко от мерака се правят всякакви глупости ...,
но никога не съм оствял след себе си боклук, а съм виждал в кварталния канал - маслото направо вътре

е м@@@мка му как ти го роди главата


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: 1000 лв глоба, ако си ремонтираш колата на улицата.
Да, това с маслото в канала е брутално и само един истински аграр може да го направи...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани