Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Модератор: Общи модератори
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Само да вметна нещо: 3000 лева в България е супер добра заплата, 1500 EUR в Европа е заплата на която започва всеки завършил образование без опит.
Затова като излезнеш в чужбина и хората се плашат и викат - аууу много е скъпо е в чужбина, добре си ни е в България на евтинко.
Не е скъпо в чужбина(ако не си турист), доходите са малки в България.
Къде е Европа, къде е България?
За мен опциите за изкарване на добри пари са:
- създаваш нещо твое - тук обаче борбата е голяма, защото пазара ни е малък затова най-добре да се мисли за износ
- създаваш нещо твое което предоставяш на пазари извън БГ
- градиш дългогодишна кариера в голяма фирма и стискаш зъби 10-15 години докато хората се пенсионират, изпонапускат и си чакаш твоя ред. Ако си много пробивен по-вероятно да се случи за 7-8 години да стигнеш приятна мениджърска позиция.
- работиш в чужбина, убеждаваш работодателите, че можеш да си вършиш работата дистанционно(от БГ например) и получаваш Европейска заплата, а харчиш в България.
Затова като излезнеш в чужбина и хората се плашат и викат - аууу много е скъпо е в чужбина, добре си ни е в България на евтинко.
Не е скъпо в чужбина(ако не си турист), доходите са малки в България.
Къде е Европа, къде е България?
За мен опциите за изкарване на добри пари са:
- създаваш нещо твое - тук обаче борбата е голяма, защото пазара ни е малък затова най-добре да се мисли за износ
- създаваш нещо твое което предоставяш на пазари извън БГ
- градиш дългогодишна кариера в голяма фирма и стискаш зъби 10-15 години докато хората се пенсионират, изпонапускат и си чакаш твоя ред. Ако си много пробивен по-вероятно да се случи за 7-8 години да стигнеш приятна мениджърска позиция.
- работиш в чужбина, убеждаваш работодателите, че можеш да си вършиш работата дистанционно(от БГ например) и получаваш Европейска заплата, а харчиш в България.
- Silverlight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 16.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 320d & 322ci
- Мечтае да кара: e30 с V8
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
vlad0 написа:Само да вметна нещо: 3000 лева в България е супер добра заплата, 1500 EUR в Европа е заплата на която започва всеки завършил образование без опит.
Затова като излезнеш в чужбина и хората се плашат и викат - аууу много е скъпо е в чужбина, добре си ни е в България на евтинко.
Не е скъпо в чужбина(ако не си турист), доходите са малки в България.
Къде е Европа, къде е България?
За мен опциите за изкарване на добри пари са:
- създаваш нещо твое - тук обаче борбата е голяма, защото пазара ни е малък затова най-добре да се мисли за износ
- създаваш нещо твое което предоставяш на пазари извън БГ
- градиш дългогодишна кариера в голяма фирма и стискаш зъби 10-15 години докато хората се пенсионират, изпонапускат и си чакаш твоя ред. Ако си много пробивен по-вероятно да се случи за 7-8 години да стигнеш приятна мениджърска позиция.
- работиш в чужбина, убеждаваш работодателите, че можеш да си вършиш работата дистанционно(от БГ например) и получаваш Европейска заплата, а харчиш в България.
А нещо с измама а-у, няма ли?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Колко е месечната вноска за една F10 530d с нормално количество екстри? Чисто информативно?
Si non confectus, non reficiat.
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
За България не знам, но в Щатите 535d xdrive ако не се пазариш цената е $59650 преди екстрите. Сложи 5к за екстри- 64650. Ако не сложиш капаро и лихвата ти е 3% ... За 5 години ще плащаш по $1160 на месец. Смятай и още щатска такса при закупуване според щата- в Масачузетс е 6.5% и $1500на година за застраховка и около $1000/ година данък.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Не знам как се изкарват пари за М6, и после поддръжка, знам как не става:
С честен труд и гърбене и много късмет до М3 Е46
С производство в БГ.......ако знаех преди да се хвана с това никога нямаше да почна.
С търговия да препродаваш неща и си взимаш маржа е най добре в БГ такива фирми са най добре, не и производителите
Другите измами са изброени вече.
С честен труд и гърбене и много късмет до М3 Е46
С производство в БГ.......ако знаех преди да се хвана с това никога нямаше да почна.
С търговия да препродаваш неща и си взимаш маржа е най добре в БГ такива фирми са най добре, не и производителите
Другите измами са изброени вече.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Zagy написа:Колко е месечната вноска за една F10 530d с нормално количество екстри? Чисто информативно?
Ако прибавим и каското - към 3000лв. За 60 месеца лизинг, разбира се.

Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
БМВ 320d написа:А нещо с измама а-у, няма ли?
Колегите по-горе са писали някакви опции, но аз не ги разбирам.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Не, че искам да споря с колегата Владо, но години наред работя и познавам хора от Франция и Австрия - които взимат под 1500Е на месец.
Както тия от Франция, така и тия от Австрия НЕ са стажанти, не са и новаци, а са хора със стаж и работещи години в сферата си.
Французите са спедитори, Австрийците са ИТ специалисти - Borland Silk Performer са създали, ако някой го е чувал - Load Testing.
Работата в Европа не е панацея и в БГ може да се постигне мн. по-висок стандарт. Тук проблема е липсата на институции, липсата на култура, липсата на възпитани и нормални хора. Такива с които да си говориш за нещо по-различно от коли и к**ва.
Както тия от Франция, така и тия от Австрия НЕ са стажанти, не са и новаци, а са хора със стаж и работещи години в сферата си.
Французите са спедитори, Австрийците са ИТ специалисти - Borland Silk Performer са създали, ако някой го е чувал - Load Testing.
Работата в Европа не е панацея и в БГ може да се постигне мн. по-висок стандарт. Тук проблема е липсата на институции, липсата на култура, липсата на възпитани и нормални хора. Такива с които да си говориш за нещо по-различно от коли и к**ва.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
deyan-enchev написа:Не, че искам да споря с колегата Владо
Напротив, спори! Не се мисля за всезнайко, а точно обратното обичам да ми показват, че не съм прав, защото човек се учи от грешките си

Даваш интересна информация за мен наистина. 8 часа работен ден 5 дена в седмицата, с опит(повече от 2-3 години в дадена сфера) и изкарват около 1500 ЕUR? Звучи ми странно, но може би се сещам къде е уловката - живеят в малък град в Европа. Мога ли да попитам какви професии изпълняват? И още един въпрос 1500 ЕУР означава ли годишен доход 18 000 ЕУР или получават нещо отгоре в края на годината?
Това за ИТ-то си го обяснявам единствено с Borland, което не е популярно в днешно време.
Бих добавил още един ценен съвет за развитие - бъди адаптивен

- Larbi
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 28.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
В крайна сметка предполагам, че много хора следят темата с интерес и очакват преди да се изчерпа или заключи темата да се изнесе универална и работеща формула с която всеки ще може да кара кола по избор за 200 000 лв., ще притежава имот/и за 2 000 000 лв. и ще се фръцна с часовник за 20 000 лв. (тва по оная лудата формула на великите учени, които са изчислявали стадото по какви проценти трябвало да живее) 

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Спедиторите ми приятели са в Лион - Франция, наскоро ни бяха на гости и момчето сподели - месечен доход 1400 Евро - чисто.
Жена му получава малко по-малко от него - 1200 Е. Посредствени професии - телефон - телефон - поръчка - разговор с шофьор.
Тия от Борланд ми бяха колеги на едно ниво с мен, аз бях по друг проект. Linz - Австрия - момчетата определено не се шириха като ИТ специалистите тук, даже споделиха, че тая тяхната работа е мн ниско платена. Сравнено с техни приятели. Не си спомням колко точно взимаха, но беше под 1.5к Е и тогава имаше колеги в БГ които взимаха повече от тях. Това, че по цял ден пукаха бири и си тръгваха 16:00 пак е редно да го спомена.
Инъче си прав да Silk Performer-а няма мн клиенти и не е някъв best seller - ако го сравня с JMeter-a ама пак си е работа дали.
Жена му получава малко по-малко от него - 1200 Е. Посредствени професии - телефон - телефон - поръчка - разговор с шофьор.
Тия от Борланд ми бяха колеги на едно ниво с мен, аз бях по друг проект. Linz - Австрия - момчетата определено не се шириха като ИТ специалистите тук, даже споделиха, че тая тяхната работа е мн ниско платена. Сравнено с техни приятели. Не си спомням колко точно взимаха, но беше под 1.5к Е и тогава имаше колеги в БГ които взимаха повече от тях. Това, че по цял ден пукаха бири и си тръгваха 16:00 пак е редно да го спомена.
Инъче си прав да Silk Performer-а няма мн клиенти и не е някъв best seller - ако го сравня с JMeter-a ама пак си е работа дали.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
И аз ще ти напиша нещо, замимавам се с транспорт с големи камиони (тирове). Мога да си позволя да отида и да си купя М6 от магазина още утре. Но няма да го направя. Започнал съм с частния бизнес през 1990 година, когато през лятната ваканция ходех да работя като хамалин на баща ми, който се пенсионира от СО-МАТ - Вили Бетц и си купи един бус, за да си подпомага пенсията. Завърших немската гимназия в София и когато съучениците ми започнаха да учат за лекари, архитекти, адвокати и повечето заминаха за Германия и Австрия, аз останах и реших, да развивам частен бизнес с камиончето на баща ми, докато влезна в казармата бях успял да посъбера пари и когато излезнах купих голям камион. Всяка сутрин ставах в 04:00 за да имам по-добро място на площад "Македония" и по-добър шанс да ме вземат на курс. За мен нямаше дискотеки, нямаше празници, хората пренасяха личен багаж и се преместваха през празниците - за мен бяха работни дни. Понякога всичко беше напразно, по цял ден стоях в камиона, четях книги и чаках някой да ме наеме. Сдуших се с циганите и започнах да им давам пари, за да ми водят клиенти. Просто хората идваха на площада за камион и започваха да се оглеждат и да търсят кой ще им свърши работа, а навсякъде имаше цигани хамали с навити въжета около кръста и им казваха: Бате ела, че те водим при едно добро момче, той че ти свърши работа. Постепенно видях, че работата е слаба и запада. Продадох камиона и купих камион с ремарке (тир). Започнах да возя по Европа, започнах да возя Европа-Азия, Русия, карах стока на Нато във военните конфликти. Не знаех какво е почивка, не знаех какво е свое легло, забравих приятели те си, а к**ва бяха жените ми. Отбелязвах си на календарче колко пъти съм се прибрал в къщи през годината, понякога не надвишавах 15 дни. Години наред работих здраво, но "здраво" за много хора би било и четвърт от това, което правех. Дванадесет години бъхтих по пътищата, купих още един камион, после още един, и т.н. Последните пет години си стъпих на караката, но още си спомням, че когато започнах си мечтаех да си купя една кутия натурален сок и да я изпия. Нямах пари. Сега ме е страх да изхарча толкова много безсмислени пари за една кола, защото утрешния ден не е обещан никому и утре не се знае какво ще стане с бизнеса ми. А вече нямам сила да започна от начало. Може би ако бях мултимилионер, нямаше да се замислям, но със сигурност няма да стана и няма да разберем. Купувал съм почти нови коли, но никога не съм давал повече пари от това, което изкарвам за месец. Сега ако се върна назад не съм сигурен, че нямаше да започна да уча за лекар, защото повечето ми съученици са добри лекари по Европа и взимат доста пари, а не са развалини като мен с постоянни болки в костите, кръста, високо кръвно, чести главоболия и разрушена имунна система. А още нямам 40 години. Въобще не пия и не пуша. За толкова години в частния бизнес в България се научих как да работя законно без да нарушавам и да се задоволявам понякога с много малко за много хвърлени усилия. Много хора ми казваха, че ако бях отишъл в Щатите сега щях да съм сред топ фирмите, но аз знам, че и сега можеше да съм обикновен шофьор на камион. Съжалявам за много неща, но връщане назад няма. Две хиляди лева на месец са нищо за един млад човек. Бори се, стреми се към собствен бизнес, не бъди измекяр на други. Само тогава ще спечелиш и може би някога М6-ците няма да са ти интересни като на мен. Бмв-та, Мерцедеси... изпълнени с пошлост автомобили за нюмъни парвенюта. Жалко качество и прекомерно надути цени и имидж. Това са просто средства за придвижване. Друго е да вземеш нещо екзотично, което да обичаш от любов към техниката и машините, нещо изпипано във всеки един детаил, нещо което повечето хора на улицата не биха оценили. Нещо, което дори няма да караш, може и даже да не е кола. Мен например изключително много ме радват плодовете на дърветата в собствената ми градина, най-много ме е яд когато нямам време, за да им обърна внимание. Ще завърша с това, че не трябва да те интересува кой и как кара М6, а трябва да те интересува как да излезнеш от блатото на посредствеността и тогава ще си позволиш всичко. Почти всички в България нямат желание за това нещо и жалкият им живот преминава в мързел, пиене, цигари, простовати предавания по ТВ, ядене на кренвирши с Е621 и увиване колко им е зле. Направи своя избор и постигни много повече от останалите.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Мордехай написа:Друго е да вземеш нещо екзотично, което да обичаш от любов към техниката и машините, нещо изпипано във всеки един детаил, нещо което повечето хора на улицата не биха оценили.

АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Ей ви формулата, дето я искате от човек, който нещо е постигнал.
Бачкане като вол и късмет.
Бачкане като вол и късмет.

- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Мордехай написа:.....
Запознат съм детайлно с този бизнес, та ако може колегата да сподели коя е неговата фирма, мисля че е ясно че не е реклама.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани