Подводницата Титан
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Подводницата Титан
streetz написа:Следващата ще я тестват с по-бедни туристи първите пъти, та ако нещо се случи да не е чак толкова голяма трагедия
Иначе по същото време в Средиземно море загинаха 5-600 човека, но те са само статистика.
С мигранти ни заливат постоянно как са загинали в морето и не само. Просто вече свикнаха хората. Ако редовно някой умира с подводница също ще свикнат. Особено пък около Титаник.
Spunky написа:Прочетете малко какво е катастрофална повреда при карбонови конструкции и ще ви светне, защо никой друг не прави подобни съдове, както и защо не караме с карбонови джанти… Това е аматьорски варел, без никакви спазени инженерни принципи и е един вид измама, за да гали егото на поредния грандиозен нарцисист. Плащащите гости, са били измамно подведени за сигурността на съда.
Приемаме, че си прав. Само БМВ слага карбон в шаситата. Но да, той си се пука по принцип. Къде в уравнението остават бащата и сина? Само оправдаваме, че бащата е бил чисто луд, подвел е сина си за сигурността? Или е знаел, че ще се спука и му се е умирало?
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
Re: Подводницата Титан
Top Gun Maverick написа:Spunky написа:Плащащите гости, са били измамно подведени за сигурността на съда.
Приемаме, че си прав. Само БМВ слага карбон в шаситата. Но да, той си се пука по принцип. Къде в уравнението остават бащата и сина? Само оправдаваме, че бащата е бил чисто луд, подвел е сина си за сигурността? Или е знаел, че ще се спука и му се е умирало?
Май въобще не си се опитал да се запознаеш със случката и хората на борда. Бащата и сина, пакистанците, са били двама от тримата плащащи гости. Ръш ги е налъгал, че всичко е сейф и то колко пък сейф ти трябва да е Също е лъгал за участието на Боинг, НАСА и UW, за да вдъхне доверие.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подводницата Титан
Spunky написа:Прочетете малко какво е катастрофална повреда при карбонови конструкции и ще ви светне, защо никой друг не прави подобни съдове, както и защо не караме с карбонови джанти… .
Карбонови джанти има и за коли и за мотори и за колелета. Има карбонови шасита, панели, колелета, цели коли и какво ли не.
Да. Има недостатъци и може би не е най-подходящия или е изобщо е неподходящ материал за батискаф. Може би предходните спускания са причинили някаква повреда в конструкцията, която е била отслабена и преди фаталното спускане и не е била забелязана или изобщо не са я проверили така, както трябва.
Много е възможно създателя да е бил луд, но това не променя факта, че апарата в този си вид се е спуснал цели 7 пъти до кораба. Аз лично не мога да нарека нещо подобно аматьорски варел.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Подводницата Титан
Е аз мислех, че е сина на Ръш, ама айде, все пак самия Ръш е бил там. Тоест приемаме, че той е чисто луд и толкова, така ли? Защото алчен няма как да мине, първо има пари, но дори да е бил алчен за пари, как ще пренебрегне собствената си смърт?
Бил е внук ли, пра-внук ли на мъж и жена, които загиват в първа класа на Титаник.
Даже 2018-та някакъв експерт като го съветвал за безопасността, а Ръш го отхвърлил, експерта му казал, че му звучи като онова, че е непотопяема, визирайки мнението за Титаник навремето.
Бил е внук ли, пра-внук ли на мъж и жена, които загиват в първа класа на Титаник.
Даже 2018-та някакъв експерт като го съветвал за безопасността, а Ръш го отхвърлил, експерта му казал, че му звучи като онова, че е непотопяема, визирайки мнението за Титаник навремето.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Подводницата Титан
Значи е бил алчен и самонадеян !о дори да е бил алчен за пари, как ще пренебрегне собствената си смърт?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Подводницата Титан
bum_bum написа:Много е възможно създателя да е бил луд, но това не променя факта, че апарата в този си вид се е спуснал цели 7 пъти до кораба. Аз лично не мога да нарека нещо подобно аматьорски варел.
Самия факт, че това е първия и единствен фатален случай в 60 годишната история на дълбоководните спускания, е показателен, как това е неуспешен експеримент.
Джанти за коли има, но няма да ги видиш на нито една кола за продажба от установена марка. Няма как да се предвиди живота им. За състезания и при контролирана среда е едно, на улицата е безотговорно. При колелата, натоварванията са много под прага и опасността е само за теб, като трябва да е ясно, че я има. При мен почти всяка част е карбонова и знам, че може да се размажа някъде във всеки един момент, но шанса и риска са малки. Композитите имат отлични качества в много приложения, където до голяма степен може да се предвидят силите във дадена ориентация.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подводницата Титан
Spunky написа:Джанти за коли има, но няма да ги видиш на нито една кола за продажба от установена марка.
Кьонигсек имат карбонови джанти, които дори са кухи за да спестят още тегло. Ферари, Порше, Макларън, дори БМВ и Рено имат модели с карбонови джанти.
Съгласен съм, че карбона има много недостатъци в този тип приложения. Също и, че експеримента очевидно е неуспешен. Но такива са още една дузина космически и самолетни полети.
Това, което казвам е, че като прочетох темата останах с впечатление, че една група богати глупаци са се натоварили на един набързо сглобен варел и са потънали в океана. Но явно не е точно така. Вероятно има и елемент на самонадеяност и подценен риск, небрежност, може би и лошо стечение на обстоятелствата. Но това нещо е строено 14 години. Това, че не е сертифицирана никъде едва ли би било проблем, защото една вътрешна система за сертификация също би могла да бъде достатъчно добра. Това е екстремно начинание, където винаги може нещо да се обърка. Онзи, дето скочи от космоса също не го предаваха пряко поради тази причина. Никой не би искал милиони хора да гледат как някой умира в реално време. А това може да се случи при всеки един полет със самолет, космическа ракета, гмуркане в океана и т.н.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Подводницата Титан
Къде го прати при екзотиките, дори този скромен Форд излиза заводско с такива
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Подводницата Титан
Добре де, това не са ли международни води? Не може ли всеки да се спука, където си иска, с каквото си иска без сертификати и т.н. ? Да, ако ще качвам някой би било добре да му обясня 'ситуацията' и , че това е на негов риск! Те са го направили по надлежния ред... Батискафа трябва да е направен така, че да издържа на налягането на дълбочината, на която ще се спусне! Трябва му и положителна плаваемост. За да се спусне се ползва баласт, който се откача на дъното (или където решат) и съда се издига. Т.е. няма условие да е лек! Трябва само да е по-лек от водата, която измества! Можеше и да не е от карбон...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подводницата Титан
In_Memoriam написа:Къде го прати при екзотиките, дори този скромен Форд излиза заводско с такива
Видях, че и Форд, даже и Рено имат ама викам, айде да не ги споменвам, щото са сигурно някакви по-екзотични модели.
ildivvy написа:Т.е. няма условие да е лек! Трябва само да е по-лек от водата, която измества! Можеше и да не е от карбон...
Нямам представа. Вероятно карбона би могъл да бъде достатъчно добър материал, след като може да опази човек жив при удар с няколко стотин км в час (Ф1). Но може би технологията за тази му употреба не е достатъчно добре изпипана или пък нещо друго са пропуснали. Вероятно е в пъти по-лесен за изработка и евтин от титана и затова са го използвали.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 728
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Подводницата Титан
В Ф1 е доста здрав, но след всеки удар използват специални ултразвукови уреди, с които проверяват за микро пукнатини, които биха компрометирали здравината му. Мисля си, че тук точно тази проверка е липсвала след всяко спускане - не знам кой луд би си помислил, че можеш да се спускаш на 4к метра под водата и да изплуваш когато ти е кеф и това да не се отрази по някакъв начин на оборудването
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Подводницата Титан
Той пък титана при големи температури защото е много надежден, пука се като стой та гледай. Или айде по генерациите на колите да кажем.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подводницата Титан
Don_Diego написа:Мисля си, че тук точно тази проверка е липсвала след всяко спускане
Помислих си го, но едва ли. Такова тестване си е стандарт по принцип за всякакви съдове под налягане. Едва ли там да са пропуснали нещо толкова очебийно.
Сега се сетих и за карбоновите бутилки за газ. Погледнах и видях, че издържат 300 бара. Като голямата част от тях в зависимост от употребата са мислени да издържат и на някакви сътресения и удари. Вероятно 300 бара отвътре навън не са същото като 300 бара в обратната посока, но все пак..
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Подводницата Титан
Изготвянето на такъв голям казан от спец стомана е скъпо удоволствие . Изисква огромни инвестиции спец оборудване , спец стомана специално за такива цели , спец обработка в последствие и т.н Сравнимо е с изработването и заварките на атомен реактор . Карбона е просто достъпен по лесен за правене в гараж , трябва ти карбоново платно - има хиляди видове в ибей , трябва ти полимерно лепило . С едно валяче четка и винтоверт да бъркаш смолата получаваш батискаф който ходи до титаник ...Не се чудете що е ползвал джойстик от игрова конзола .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подводницата Титан
Тук по-скоро се използва кован карбон и не мисля, че процеса е лепи и потапяй.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани