България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Така, е, има наука, и тя казва, че на кръстовищата на първокласни пътища трябва да се изградят допълнителни ленти за престрояване/завиване, за да не се намалява/ограничава скоростта.
Е да, ама не се случи, оправиха се някой кръстовища с ленти, но ограниченията си останаха.
Ето едно малоумно ограничение на нов път с по две ленти, който явно няма акт16, но някой е прибрал парите, а ограничението си стои около 15-тина километра в участъка Бургас-Слънчев бряг.
Е да, ама не се случи, оправиха се някой кръстовища с ленти, но ограниченията си останаха.
Ето едно малоумно ограничение на нов път с по две ленти, който явно няма акт16, но някой е прибрал парите, а ограничението си стои около 15-тина километра в участъка Бургас-Слънчев бряг.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Top Gun Maverick написа:Димитров, не е видял защото сте писали по едно и също време, но беше към Стийн, той говореше за 95% адекватни знаци за ограничения.
Колега мойте лични наблюдения са, че ако не броиме забравените знаци след ремонти ограниченията са адекватни. Има си цяла наука къде и какви скорости са удачни плюс допълнителни ограничения базирани на статистика- един вид опасни участъци където науката казва, че 60 е ок, ама хората се мажат редовно и затова примерно да е 40.
Никой не слага знаци ей така- освен тези за ремонтите както казах.
Това, че на тебе ти се струва че една серия от завои може безопасно да се мине със 60 не значи, че другите с по- слаби умения и/ или автомобили могат да го направят същото. Затова ограничението там може да е 40 и дори по- малко което за тебе е безумие ама за 80+ годишния ми баща с трабанта е изпитание.
Опитай се следващия път като видиш безумен знак да се огледаш и разбереш що е там. Често ако си по- внимателен може да видиш опасност която не е привидна (и други така не са я видяли и е имало птп-та и затова е там знака по начало). Често пъзела е очевиден а като не е има тенденцията да е очеваден
Честно кажи, къде видя аз да твърдя, че знаците са неправилно поставени?



Не ме кръщавай така де.

Но е факт, че има недомислени знаци в България, плюс излишен брой светофари и пешеходни.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В коя нормална държава има такава гора от знаци по пътищата с малоумни ограничения на всеки 5 метра ? В Германия най често има 1 знак на влизане в населено място . Гледайте как трябва да бъде и тука не как да стане по гадно . Нали искате да копирате от белите държави ? Айде копирайте как трябва да бъде .
Стандартно ограничение на скоростта (освен ако с пътни знаци не е указано друго) [км/ч]
Speed 50
Градски пътища
Speed 100
Извънградски пътища
Speed 130
Магистрали/скоростни пътища
препоръчителна
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не е въпрос на копиране, а на разбиране как работи света, което води до стигане до горе долу същото заключение като други. На сляпо копират само тези, които нямат идея какво правят.
В случая с Германия, контролнотехническия преглед, който прави възможно карането с практически неограничена скороср по разни участъци + цената на поддържка ще остави 3/4 от хората в Бг без коли или в невъзможност да си платят винетката (в Германия няма винетка ама има 40% данъци).
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
В случая с Германия, контролнотехническия преглед, който прави възможно карането с практически неограничена скороср по разни участъци + цената на поддържка ще остави 3/4 от хората в Бг без коли или в невъзможност да си платят винетката (в Германия няма винетка ама има 40% данъци).
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Последна промяна steeN на 13 Апр 2023, 17:14, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Във всяка нормална няма. Във всяка ненормална , където треа ти се припомня колко е ограничението и къде трябва да се намаля - има.
Ето на Алекана и 60 му е малко в града.....ма щото идиоти от общината ..ма я си го оставете 50 , лигльовци. Камери през 50 метра и пред летището гише да си платиш ако искаш да летиш въобще и ку щат да спазват, бал съм ги в идиотите. Щото то проблема не е в 60-то, 70-то или 120-то. Проблема е в манталитета, че тва важи за другите, за мене не.
Демек преценям си. После си преценям, че ще изпреварвам в завой, после си преценям, че пешеходната пътека е некво графити.. и така си преценяме, преценяме и се ние знаем най-много и сме по умни и тарикати от останалите.
Ето на Алекана и 60 му е малко в града.....ма щото идиоти от общината ..ма я си го оставете 50 , лигльовци. Камери през 50 метра и пред летището гише да си платиш ако искаш да летиш въобще и ку щат да спазват, бал съм ги в идиотите. Щото то проблема не е в 60-то, 70-то или 120-то. Проблема е в манталитета, че тва важи за другите, за мене не.
Демек преценям си. После си преценям, че ще изпреварвам в завой, после си преценям, че пешеходната пътека е некво графити.. и така си преценяме, преценяме и се ние знаем най-много и сме по умни и тарикати от останалите.
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има работещ модел който се прилага и дава резултати . Когато хората мислят с главите си като правят пътища и регулират движението се получава и работещ модел . Като се опитват с трици да ловят маймуни като тук и мислят с гъзовете като проектират и слагат знаци резултата го виждаме . И водачите са виновни за всичко . 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
А кой е виновен според тебе ?
Я кажи модела да го чуем.
Я кажи модела да го чуем.
Хм,хм...
- theraven_nz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 25.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F15
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:В коя нормална държава има такава гора от знаци по пътищата с малоумни ограничения на всеки 5 метра ?
Гърция. Маршрута Солун-Игуменица

---
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:....
Но е факт, че има недомислени знаци в България, плюс излишен брой светофари и пешеходни...
Затова трябва да вкарат американските закони. Прости, като за прости хора. По четири стопа на всяко кръстовище и тогава се оплаквай от светофари и ограничения. Като влезеш в някоя жилища ерия и ти се откача крака да ръгаш в спирачката. 40км/ч и 30км/ч покрай училища и детски градини. И стационарни камери навсякъде.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ти луд ли си? Знаеш ли тука ако има кръстовище с 4 стопа, че ще настане война кой с кого да се блъска? Първо знака стоп в България не значи да спреш, а значи, че можеш да минеш с 5-10, може и повече според зависи дали идва кола от другата страна. Да не ме помислиш за светец, аз също минавам така когато мога, понеже преценям, че мога и понеже мога и няма кой да ми наложи да не мога. 
Второ когато се блъскат по тая форма и важи правилото както в Америка, че с предимство е този, който е спрял първи на стопа, всеки ще лъже като луд кога е тръгнал и ще трябва фото финиш.
Не е проблемът в правилото, сега си е топ, трябва толерантност някаква да има, а то я няма все още в такава степен защото бързам за някъде все още има огромната тежест. Тоест трябват рестрикции и някой да ги налага, нищо друго. Така и мен ще има кой да ми наложи, че на стопа трябва да спра до нула, а не да си преценям, понеже така ставаме армия от преценячи и се притеснявам в способностите на повечето преценячи, тоест предпочитам ако цената е някой и на мен да ми наложи да не съм преценяч в някакви ситуации, да го направи и да важи за всички.

Второ когато се блъскат по тая форма и важи правилото както в Америка, че с предимство е този, който е спрял първи на стопа, всеки ще лъже като луд кога е тръгнал и ще трябва фото финиш.

Не е проблемът в правилото, сега си е топ, трябва толерантност някаква да има, а то я няма все още в такава степен защото бързам за някъде все още има огромната тежест. Тоест трябват рестрикции и някой да ги налага, нищо друго. Така и мен ще има кой да ми наложи, че на стопа трябва да спра до нула, а не да си преценям, понеже така ставаме армия от преценячи и се притеснявам в способностите на повечето преценячи, тоест предпочитам ако цената е някой и на мен да ми наложи да не съм преценяч в някакви ситуации, да го направи и да важи за всички.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Случката е от Пловдив, околовръстен път кръстовището и "Коматевско Шосе"
Има светофар на околовръстното посока София , има две ленти, едната само за на ляво и един младеж в много красив мотор BMW тип "чопър" решава да мине от лявата страна, покрай колата, която е първа на светофара и ще завива на ляво , а моториста продължава на право.
За милиметри се разминаха колата, която завива на ляво и моториста, който мина покрай него за на право.
Защо просто не си караш много красивият мотор спокойно дейва!
Иначе кръговите в Пловдив.
Знаете ли, че ако има кръгово с 2 или повече ленти и вие влезнете от средна лента с цел да продължите на право след кръговото, често се намира идиот, който от най-дясна лента иска да завие на ляво в кръговото.
Онзи ден един така в последният момент го виждам, как иска да ме удари в дясната врата.
Спрях на мига и на изравненият прозорец го питам защо така прави.
По-добре да не бях питал, онзи ми отговори, че на това кръгово почти всички отиват на дясно, един вид какво ще правя аз да продължа на право
Има светофар на околовръстното посока София , има две ленти, едната само за на ляво и един младеж в много красив мотор BMW тип "чопър" решава да мине от лявата страна, покрай колата, която е първа на светофара и ще завива на ляво , а моториста продължава на право.
За милиметри се разминаха колата, която завива на ляво и моториста, който мина покрай него за на право.
Защо просто не си караш много красивият мотор спокойно дейва!
Иначе кръговите в Пловдив.
Знаете ли, че ако има кръгово с 2 или повече ленти и вие влезнете от средна лента с цел да продължите на право след кръговото, често се намира идиот, който от най-дясна лента иска да завие на ляво в кръговото.
Онзи ден един така в последният момент го виждам, как иска да ме удари в дясната врата.
Спрях на мига и на изравненият прозорец го питам защо така прави.
По-добре да не бях питал, онзи ми отговори, че на това кръгово почти всички отиват на дясно, един вид какво ще правя аз да продължа на право

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Ти луд ли си? Знаеш ли тука ако има кръстовище с 4 стопа, че ще настане война кой с кого да се блъска?
Е добре де, тия ганьовци нарочно ли искат да се блъскат ? Това не мога да го разбера. В Америка това работи, защото хората по принцип не искат да се блъскат.

Между другото май има едни още по-големи ганьовци -
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
4-странните стопове са аналог на кръговите, не решение за *всяко* кръстовище.
Ако спрат по едно и също време и там важи правилото за дясностоящия. Така, че не е ЧАК толкова различно.
Въпроса е да има предвидимост, но за булгаропреценяка други неща са важни, независимо какви правила ще се сложат... нашите правила са достатъчно ясни, няма нужда да се променят, щото последния път като проверих на знак стоп се спира напълно и според нашия правилник.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ако спрат по едно и също време и там важи правилото за дясностоящия. Така, че не е ЧАК толкова различно.
Въпроса е да има предвидимост, но за булгаропреценяка други неща са важни, независимо какви правила ще се сложат... нашите правила са достатъчно ясни, няма нужда да се променят, щото последния път като проверих на знак стоп се спира напълно и според нашия правилник.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:А за кръстовището горе, не знам дали е ОК или не, но КАТ не ги проектират, тяхното задължение е да не се изпотрепем по тях КАКВИТО СА...
Много бъркаш, КАТ го одобрява, при това точно в часта организация на движението, и ако те кажат НЕ се спира проекта.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
КАТ са слуги ако не знаеш пък ти. Каквото им каже кмета, това ще одобрят. Това съм го видял в пълния му блясък.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани