България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:И кво е страшното да караш с 90 по магистралата ?
Е те..пред мен има 4-5 тира и съм оставил място да се мушне още 1 ако иска и зад мен има още тирове
И си карам даже и с под 90 и нищо страшно , стресиращо или квото и да било има.
Вярно, само няколко километра са сутрин като отивам към офиса, ама и на дълго пак се движа с 110-120 и не преча на никой и на мен не ми пречат съответно.
https://aslpic.com/h156
Ку искате и цялото пътуване ще го направа на клипче
ПП Разход 3 на 100 и ми дреме на Бъзо хахахахаа
Не знам това къде е, но лично за мен е крайно стресиращо масово отзад да ме застигат неща с 60-70км/ч та и нагоре разлика в скоростта както се случва на Тракия.

vicho написа:тука кой да обвиним?
.............
Няма кой vicho. Аз можех да съм точно в такава хроника. Сигурен съм, че и ти би се припознал - "това момче сме го виждали да дрифти".
С алкохола нещата са подобни. Ей, наскоро един познат му взеха книжката за алкохол - човек с професия, спокоен и не пиещ твърд алкохол. Да, обаче се заговорил с някаква мацка в ресторанта....чаши вино...отворил му се парашута и всичкият разум знаеш къде отива....
На мен на 18, ако ми излезеше късмета едва ли щях да мисля много за последствията. Дори съм бил точно в таква ситуация и момичето прояви много повече разум от мен и не ми даде ключовете(колата беше нейна и тя също беше пияна).
Благодарение на подобни добри решения(мои или чужди) съм се промушил през ситото, други не успяха....
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8390
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:Няма кой vicho. Аз можех да съм точно в такава хроника. Сигурен съм, че и ти би се припознал - "това момче сме го виждали да дрифти".
Аз на 18 дрифтех с ръчна в снега с маздата с не повече от 20 км/ч , и правех донъти на задна... а за пиене и каране не ми се коментира...

Много съжалявам, ама не се припознавам в малоумници очернящи семейства, щот съм лъзнал някой друг завой след като съм имал години опит зад волана
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
То и аз си лъзвам по някой друг завой със смешна скорост, ама хората друго яче гледат на тия неща.
За пиенето и шофирането пил, нелепо е. Ама пък дори да си седнал зад волана пил, да караш като на рали...
За пиенето и шофирането пил, нелепо е. Ама пък дори да си седнал зад волана пил, да караш като на рали...

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Явно някъде може.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... magistrala
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... magistrala
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тъпа работа е за мен. Ако беше много умна, Швабите отдавна щяха да са го вкарали на места където имат по три ленти за най-лявата. Получаваш повреда и не може да се движиш с толкова, но докато минеш две ленти те снима радар, какво правим? Отделно виждаш камера и се шашкаш и намаляш от 140 на 110, трябва да те глобят ли? Дано никога няма подобно нещо в БГ, ще настане пълен хаос, свирене, бутане и куп тъпотии. Тука колко искате да ви сложат?
П.п: И сега има правила за лява лента на магистралата, като не изпреварваш нямаш работа там. Като искаш да караш в ляво си гледаш в огледалата и като има някой се местиш. Някой глобен да има? Точно правилата са проблема явно, щом чак се навъдиха ловци на джигити да карат в лява лента като темерути и да пускат клипове, че ги изпреварвали от дясно.

П.п: И сега има правила за лява лента на магистралата, като не изпреварваш нямаш работа там. Като искаш да караш в ляво си гледаш в огледалата и като има някой се местиш. Някой глобен да има? Точно правилата са проблема явно, щом чак се навъдиха ловци на джигити да карат в лява лента като темерути и да пускат клипове, че ги изпреварвали от дясно.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:...
Явно скоро не си карал по родните магистрали.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Уикенда имах удоволствието да пошофирам малко из северна България. До Велико Търново, Провадия и обратно до София. Няколко неща ми се откроиха доста отчетливо:
- всичко живо без тирове и някой неопитен или възрастен шофьор кара с над 100км/ч. Въпросните пък караха с 70-75 и пак затормозяваха трафика.
- пътната маркировка няма никакво отношение към маневрите, станах свидетел на поне 30-40 изпреварвания на непрекъсната осева.
- разни кръстовища, където ограничението е 60км/ч, се използват като прозорци за изпреварване през лента за ляв завой със 120-130км/ч и то системно.
- на пешеходни пътеки не се спира, освен ако алтернативата е да те блъснат. Ако има как да те заобиколят, го правят.
- в района на Търново където има отчастъци с нов асфалт, то те се използват като писта.
- доста слабо полицейско присъствие, общо за двете посоки имаше 2 триноги, един патрул който снимаше със старите камери и един правещ контролни проверки. На практика нулево участие в трафика, където всъщност стават големите бели.
- АМ Хемус в почти всички участъци, които не са нови, е за основен ремонт.
- 10-15% от водачите не проявяваха каквото и да е съобразяване с пътната обстановка. На прибиране заваля някакъв зверски дъжд, в следствие на което стана една лека катастрофа, а на магистралата докато попадах в аквапланинг с 95км/ч, от ляво ме изпреварваха с 120-130 и имаше няколко инфарктни момента.
- всичко живо без тирове и някой неопитен или възрастен шофьор кара с над 100км/ч. Въпросните пък караха с 70-75 и пак затормозяваха трафика.
- пътната маркировка няма никакво отношение към маневрите, станах свидетел на поне 30-40 изпреварвания на непрекъсната осева.
- разни кръстовища, където ограничението е 60км/ч, се използват като прозорци за изпреварване през лента за ляв завой със 120-130км/ч и то системно.
- на пешеходни пътеки не се спира, освен ако алтернативата е да те блъснат. Ако има как да те заобиколят, го правят.
- в района на Търново където има отчастъци с нов асфалт, то те се използват като писта.
- доста слабо полицейско присъствие, общо за двете посоки имаше 2 триноги, един патрул който снимаше със старите камери и един правещ контролни проверки. На практика нулево участие в трафика, където всъщност стават големите бели.
- АМ Хемус в почти всички участъци, които не са нови, е за основен ремонт.
- 10-15% от водачите не проявяваха каквото и да е съобразяване с пътната обстановка. На прибиране заваля някакъв зверски дъжд, в следствие на което стана една лека катастрофа, а на магистралата докато попадах в аквапланинг с 95км/ч, от ляво ме изпреварваха с 120-130 и имаше няколко инфарктни момента.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Супер точни наблюдения имаш важащи не само за там.
А това последното е защото са чули вероятно, че някъде по света имало минимална скорост на някой хайуей и...са преценили, че и тука скоро ще е така. Любимо ми е в дъжда като се почувстват някои все едно са Аквамен, а на сухо са Батмани разбира се.
Тая сутрин за пореден път нова Шкода изпревари срещу мен с всичките си светлини, много черна, много бърза, ама много. Последните дни го гледам тоя откак я е купил ме изпреварва и всичко около мен все едно са му навряли нещо люто отзад. 140-150 на нормален път не го събарят, все пак е еталон за това как не трябва да правят пътища в БГ защото е вече 30 годишен пътя, а няма дупки.
Път кАт слънце как да кара човека, ограниченията 60 служат да изпревари дори на завой на непрекъсната с бензиностанция пълна с влизащи и излизащи. Подозирам, че е наркоман, ама е много бърз и не мога да го видя кой е, че да го топна където трябва.
Имаше и един от любимия ми модел, Пасат 4-ка комби за повече щайги отзад, дизел 1.9 разбира се +++++++++++++пушещ и миришещ.
А това последното е защото са чули вероятно, че някъде по света имало минимална скорост на някой хайуей и...са преценили, че и тука скоро ще е така. Любимо ми е в дъжда като се почувстват някои все едно са Аквамен, а на сухо са Батмани разбира се.
Тая сутрин за пореден път нова Шкода изпревари срещу мен с всичките си светлини, много черна, много бърза, ама много. Последните дни го гледам тоя откак я е купил ме изпреварва и всичко около мен все едно са му навряли нещо люто отзад. 140-150 на нормален път не го събарят, все пак е еталон за това как не трябва да правят пътища в БГ защото е вече 30 годишен пътя, а няма дупки.

Имаше и един от любимия ми модел, Пасат 4-ка комби за повече щайги отзад, дизел 1.9 разбира се +++++++++++++пушещ и миришещ.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Супер точни наблюдения имаш важащи не само за там.
А това последното е защото са чули вероятно, че някъде по света имало минимална скорост на някой хайуей и...са преценили, че и тука скоро ще е така.
Понеже преди това спомена Германия, там разправят, че можело и в аварийната да караш ....
Дрънкаш простотии и ако наистина караш такси .... жалко, нищо лично

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако искаш се обоснови кое точно от написаното за правилата е простотия или лъжа? Иронията за това как карат някакви идиоти на дъжд относно чутата минимална скорост е ясна защо съм я написал. Ако не можеш да се обосновеш, да може и нищо да не казваш.
А лично няма и как да е в случая, но карам от 19 години и имам над 2 млн. км. само като такси. Жалко или не, справям се да ти кажа.
А в Германия не знам какво разправят, ама съм покарал и там, но малко няма как да сравняваш климата на Земята с този на Юпитер ако ме разбираш.
В аварийната не знам там кой кара, аз не съм видял дори в огромните задръствания с километри заради ремонти или ПТП. 

А в Германия не знам какво разправят, ама съм покарал и там, но малко няма как да сравняваш климата на Земята с този на Юпитер ако ме разбираш.


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не си гледал както трябва .В аварийната не знам там кой кара, аз не съм видял дори в огромните задръствания с километри заради ремонти или ПТП.
Те не карат в аварийната , там е за тирове . Като се наблъскат с километри стоят там и чакат да слязат от магистралата , щото трафика т е такъв че няма място за сравнение с тука .

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Jordana на 26 Апр 2023, 15:18, променена общо 2 пъти
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Все се каня да не си тровя нервите с тая тема ....
Описаното по-горе от speedhokk е вярно ++++++
Ако ти се е случвало да караш на магистрала, особено София-Пловдив-София щеше да знаеш какво имам в предвид. Нямат място индивиди в лявата лента, които си пестят горивото и изпреварват с 95км/ч камиони, каращи с 90. На всичко отгоре, половината не са чували за мигач, другата половина са чули, че като подадеш сигнал, автоматично имаш предимство и излизаш пред започналите изпреварване преди тях. А сега и новата мода - каране в ляво с регистратор, явно умишлено. Ясно ми е, че в БГ няма как да има ограничение за лявата лента, но не ми пречи да помечтая.
За милицията, смляха се да обясняват как миналата седмица са с камери на "опасни" места, можа, но аз изминах около 2000км 14-23 април и си седяха на обичайните хранилки, аз за разлика от някой с пагони или без съм ходил на училище и съм се научил да мисля. Какви "опасни" места, неделя Бургас-София, първата обичайна стоянка - изхода на Бургас, 2+2 ленти с мантинела по средата. След това още 4-ри опасни места на магистралата
Тъпото, че най-опасното вече е около 145-150км, където беше първия от новите ремонти, вече е на ГЪЗ, ма то тия дето не плащат нищо на държавата или плащат великите патентни данъци и това ги устройва.
В същия момент всеки кара по собствени правила, платната си ги ползват както искат, обратни завои, престрояване, минаване на червено, гонки по пешеходни пътеки .... ааааа това иска труд и не е доходоносно.
И последно, как да помага КАТ на ремонтите и задръстванията ... право и задължение на контролния орган е да съгласува всички промени и ремонти, и да дава напътствия. Пример, на АМ Хемус (тва даже не знам що го пишат магистрала) около 60-тия километър ремонт в изпреварващата лента, движение в активната с брутално задръстване, шапките малко по-натам дебнат на "опасно" място с триногата. Колко трудно е да сложиш една табела, която да оказва движение в активната и аварийната лента за 2 километра, като на камионите е забранено да изпреварват, а не в аварийната да стоят два камиона с асфалт, които нямат място там.
Мога да напиша още много, но няма файда, щото няма държава в Европа като тръгнаш да излизаш от столицата да си избираш маршрута щото може да заореш или да ти паднат пломбите.
Описаното по-горе от speedhokk е вярно ++++++
Ако ти се е случвало да караш на магистрала, особено София-Пловдив-София щеше да знаеш какво имам в предвид. Нямат място индивиди в лявата лента, които си пестят горивото и изпреварват с 95км/ч камиони, каращи с 90. На всичко отгоре, половината не са чували за мигач, другата половина са чули, че като подадеш сигнал, автоматично имаш предимство и излизаш пред започналите изпреварване преди тях. А сега и новата мода - каране в ляво с регистратор, явно умишлено. Ясно ми е, че в БГ няма как да има ограничение за лявата лента, но не ми пречи да помечтая.
За милицията, смляха се да обясняват как миналата седмица са с камери на "опасни" места, можа, но аз изминах около 2000км 14-23 април и си седяха на обичайните хранилки, аз за разлика от някой с пагони или без съм ходил на училище и съм се научил да мисля. Какви "опасни" места, неделя Бургас-София, първата обичайна стоянка - изхода на Бургас, 2+2 ленти с мантинела по средата. След това още 4-ри опасни места на магистралата

В същия момент всеки кара по собствени правила, платната си ги ползват както искат, обратни завои, престрояване, минаване на червено, гонки по пешеходни пътеки .... ааааа това иска труд и не е доходоносно.
И последно, как да помага КАТ на ремонтите и задръстванията ... право и задължение на контролния орган е да съгласува всички промени и ремонти, и да дава напътствия. Пример, на АМ Хемус (тва даже не знам що го пишат магистрала) около 60-тия километър ремонт в изпреварващата лента, движение в активната с брутално задръстване, шапките малко по-натам дебнат на "опасно" място с триногата. Колко трудно е да сложиш една табела, която да оказва движение в активната и аварийната лента за 2 километра, като на камионите е забранено да изпреварват, а не в аварийната да стоят два камиона с асфалт, които нямат място там.
Мога да напиша още много, но няма файда, щото няма държава в Европа като тръгнаш да излизаш от столицата да си избираш маршрута щото може да заореш или да ти паднат пломбите.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ами честно казано не знам какво ново ми каза, което да оборва моето, то сме на едно мнение като гледам.
Особено до момента на такива като онзи с регистратора, който трови хората по пътя с провокациите си. Само малко за изпреварване с 95 не съм съгласен, просто изпреварващия трябва да се увери, че далеч зад него няма коли, а като има може да си кара с другите с 90 в дясно ако се наложи и километри още.
За хранилките не знам какво да кажа понеже нямам наблюдения над описаните от теб места, минавам много рядко от там и даже не съм засичал май триноги. Това е субективно, но да, КАТ много често излизат за да дерат кожи и нищо друго с камерите. И все пак предпочитам да ги има.
Данчо, хората оставят място за линейка и са слезли от колите както виждаш, но да, както казах няма място за сравнение с тук и там.

За хранилките не знам какво да кажа понеже нямам наблюдения над описаните от теб места, минавам много рядко от там и даже не съм засичал май триноги. Това е субективно, но да, КАТ много често излизат за да дерат кожи и нищо друго с камерите. И все пак предпочитам да ги има.
Данчо, хората оставят място за линейка и са слезли от колите както виждаш, но да, както казах няма място за сравнение с тук и там.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:...

И малка разлика, за мен времето в задръстванията е пари в "-", а за теб в "+"

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:...
Тва дето се вижда на тая снимка е най-вероятно като са оставили път за коли със специален режим на движение при някакъв сериозен инцидент, но ти хем си ходил в Германия, хем пак не си разбрал нищо.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани