България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Maverik излез малко от филма.
Както каза колегата над мен и най-пушещия дизел спокойно си минава преглед за газовете по настоящата наредба(която наскоро беше обновена). Ако ще DEKRA да докарат, с тази наредба почти всички дизели спокойно ще минат преглед. Вероятно много от тях ще са при мен в първа група, но ще минат преглед.
Причните са няколко:
- Критериите за първа група са такива, че МАЗ 504 с ЯМЗ да може да мине преглед.
- Подготовката за тестовата процедура е почти неизпълнима, съответно никой не я прави и измерването е лесно оспоримо.
- Редът на тестовата процедура е такъв, че голяма част от дизелите(включително и чипосаните), не влизат в режим в който биха пушили много - Максимално гориво и товар практически отсъстват от процедурата.
Да не говорим за начини за заобикаляне на тестовата порцедура, при това приложими и при мобилно тестване на пътя.
Както каза колегата над мен и най-пушещия дизел спокойно си минава преглед за газовете по настоящата наредба(която наскоро беше обновена). Ако ще DEKRA да докарат, с тази наредба почти всички дизели спокойно ще минат преглед. Вероятно много от тях ще са при мен в първа група, но ще минат преглед.
Причните са няколко:
- Критериите за първа група са такива, че МАЗ 504 с ЯМЗ да може да мине преглед.
- Подготовката за тестовата процедура е почти неизпълнима, съответно никой не я прави и измерването е лесно оспоримо.
- Редът на тестовата процедура е такъв, че голяма част от дизелите(включително и чипосаните), не влизат в режим в който биха пушили много - Максимално гориво и товар практически отсъстват от процедурата.
Да не говорим за начини за заобикаляне на тестовата порцедура, при това приложими и при мобилно тестване на пътя.
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:. Даже ще пратя писма до пунктовете, че започвам офанзива срещу такива пушещи дизели предварително в знак на добра воля, просто ще ги занеса лично до пунктовете и ще има ефект. Края на тия боклуци по пътя идва, колкото и да не ви се вярва и ако държавата не ги спре, аз и още такива като мен ще я подтикнем рабо или късно. Който иска нека си кара с черен номер още малко.
Ако го направиш наистина..ЕВАЛА

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ами ако не се спре, това е пътя. Съгласен съм с колегата, че се минава, ама не и без ДПФ с доволно количество сажди след некадърен или прекалено надъхан ремап. Аз говоря за супер крайните случаи. За щастие си мисля, че еволюцията сама ще ги изчисти съвсем скоро. Вече познавам бая дизелджии, които имат за срамно това нещо и сега да ги накараш да махнат ДПФ, няма да е, колкото и добре да вървяла колата след това. Сякаш планетата не е важна , а е важен някакъв автомобил с живот няколко десетилетия при добро стечение на обстоятелствата.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Понеже се отклонихме от темата, ще добавя и аз нещо.
БМВ Х6 3.0д 245кс на оригинални 98000км с всички железа по него (дпф, егр), качено на дино се вижда как пуши с Оригинален софт.
След ремап грам не изпушва колата.
Коментарите оставям за вас.
БМВ Х6 3.0д 245кс на оригинални 98000км с всички железа по него (дпф, егр), качено на дино се вижда как пуши с Оригинален софт.
След ремап грам не изпушва колата.
Коментарите оставям за вас.
Последна промяна andy на 22 Юни 2023, 12:04, променена общо 1 път
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ремапа трябва да е крайно зле, за да не мине. Трябва да се дави в гориво още от ниските обороти. Това ще са единични случаи или такива, които са мапнати за сериозен шот нитро.
Масовката дими под товар или на натиснат до долу педал.
Масовката дими под товар или на натиснат до долу педал.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Сякаш планетата не е важна , а е важен някакъв автомобил с живот няколко десетилетия при добро стечение на обстоятелствата.
ДПФ-а не пази планетата по никакъв начин.
Целта на ДПФ-а е да задържи саждите докато караш в града и да ги изхвърли на магистралата.
А планетата няма да я изцапаме нито със сажди нито с CO2. В праисторията е имало хиляди пъти повече и от двете и всичко се е изчистило самичко, няма страшно. Нефта също се възстановява много по-бързо, отколкото в общоприето, и него няма да го свършим.
Първо ще свършат редките метали по моето скромно мнение, особено с тая мания всичко да е на батерии и с настъпването на електромобилите, които са много по-неекологични всъщност...
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 689
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Относно ГТП-тата.
На скоро минавах на една друга кола - звъннах да си запазя час.
Запазиха хората ама си ми казаха по телефона, че трябва да имам платен данък (и нямало нужда да го нося) и да нямам неплатени глоби.
Щот всичко им излизало в системата и нямало да стане
Не знам дали ме избъзикаха
Не ми се беше налагало да минавам ГТП от много време.
Всичко ми е изрядно. Отидох, пункта хубав, хората супер любезни, кафе черпят, безалкохолни.
И ми изглеждаше като да проверяват всичко по протокол.
Доволен останах. Та май има подобрение.
На скоро минавах на една друга кола - звъннах да си запазя час.
Запазиха хората ама си ми казаха по телефона, че трябва да имам платен данък (и нямало нужда да го нося) и да нямам неплатени глоби.
Щот всичко им излизало в системата и нямало да стане


Не ми се беше налагало да минавам ГТП от много време.
Всичко ми е изрядно. Отидох, пункта хубав, хората супер любезни, кафе черпят, безалкохолни.

И ми изглеждаше като да проверяват всичко по протокол.
Доволен останах. Та май има подобрение.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
dhtj написа:Top Gun Maverick написа:Сякаш планетата не е важна , а е важен някакъв автомобил с живот няколко десетилетия при добро стечение на обстоятелствата.
ДПФ-а не пази планетата по никакъв начин.
Целта на ДПФ-а е да задържи саждите докато караш в града и да ги изхвърли на магистралата.
А планетата няма да я изцапаме нито със сажди нито с CO2. В праисторията е имало хиляди пъти повече и от двете и всичко се е изчистило самичко, няма страшно. Нефта също се възстановява много по-бързо, отколкото в общоприето, и него няма да го свършим.
Първо ще свършат редките метали по моето скромно мнение, особено с тая мания всичко да е на батерии и с настъпването на електромобилите, които са много по-неекологични всъщност...
Стана ми интересно. Я разкажи как се възстановява нефта?
Хм,хм...
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да се надяваме, че колегата дхтж не го четат деца, че ще останат с погрешно впечатление за принципа на работа на филтъра за твърди частици.dhtj написа:Top Gun Maverick написа:Сякаш планетата не е важна , а е важен някакъв автомобил с живот няколко десетилетия при добро стечение на обстоятелствата.
ДПФ-а не пази планетата по никакъв начин.
Целта на ДПФ-а е да задържи саждите докато караш в града и да ги изхвърли на магистралата.
А планетата няма да я изцапаме нито със сажди нито с CO2. В праисторията е имало хиляди пъти повече и от двете и всичко се е изчистило самичко, няма страшно. Нефта също се възстановява много по-бързо, отколкото в общоприето, и него няма да го свършим.
Първо ще свършат редките метали по моето скромно мнение, особено с тая мания всичко да е на батерии и с настъпването на електромобилите, които са много по-неекологични всъщност...
Изпратено от моят Lenovo TB-8505X с помощта на Tapatalk
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:Стана ми интересно. Я разкажи как се възстановява нефта?
Теории и хипотези има много, учените все още спорят, за нас любителите остава само да четем, да си намираме логично обяснение и да вярваме на нещо по избор.
За мен щом в стомаха на една крава за една вечер се произвеждат десетки литри метан, мислиш ли че на природния газ(който е ~метан) и на нефта са им нужни милиарди години и хиляди атмосфери налягане за да се образуват, както го пише в старите учебници?
За мен налагането на електромобилите е изкуствено с цел да се отслаби монопола на петролопроизводителите, а историите как ще свърши нефта след 20 години ги слушаме от... 20 години.

Има данни за много уж изчерпани находища, които в момента са пълни отново...
А дори и да свърши нефта, пак ще можем да продължим да си караме колите, както германците са изкарали ВСВ на синтетичен бензин, ама нее, трябва да пълним джобовете на нови бизнесмени, произвеждащи батерии и соларки...
Същата работа е и със соларните панели. Спираме вечните АЕЦ-и, които правят ток за стотинки, за да спонсорираме "зелената" енергия от солари, които са толкова зелени, че на десетата, макс 15-тата година са за изхвърляне и трябва да купиш нови.

- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Теории и хипотези има и че земята е плоска, и там доводите са почти толкова силни колкото тоя за метана в стомаха на кравата...
Или вълшебния нефт дето се саморегенерира и пълни празните находища... Колкото и нефт да има, ерата на двт-то приключва просто защото е изключително неефентивна технология която просто е в края на живота си. Колкото по-бързо го приемете тоя факт толкова по-лесно ще преживеете промяната. 


- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Метана не е нефт.
Колко години и налягания за образуването на нефт не мога да кажа точно /милиарди не са/ ама в днешно /геологически днешно/ време ни нефт , ни въглища могат да се образуват нови. Особено въглища е абсолютно невъзможно.
Синтетичния бензин се прави основно от въглища /сравнително евтиния/ и пак се връщаме към горното. Иначе може и от друго да се прави...на цена неколкостотин евра за литър.
Само в някои консервирани находища от 40 и 50-те години на 20 век се появява пак нефт и след като не се ползват отново не ще да е в същите количества. И дали е нов или просто не са изсмукали всичко не е ясно.
Това по тази точка.
2. CO2 дали и как преди го е имало, в какви количества...защо. Който иска да се разрови. За целите на занятието цо2 нива вървят само нагоре от миналия век насам главно от човешка дейност.
3. Сажди от дпф не се изхвърлят никъде по магистралата щото дпф не работи така, но дори и така да беше по-добре е да са там, а не в града или не си съгласен ?
4. Налагането на електромобилите има много причини, ама ако се замислиш , е така лаишката, коя е енергията, която можеш да се произведеш сам, у вас ?
Нефт ли е, въглища ли е, метан ли е, уран ли е ? Кое е ? Щото то е едно само...можеш да си произведеш ток и нищо друго. Реактора е в небето /да речем че само солари гледаме/ и в следващите поне 4 милиарда години ще си е там.
АЕЦ също не са вечни.
Та цялата работа с тия зелени и бенбени има хоризонт поне 50 години напред, а не днес кво било и нафтата е 2,50.
Относно батериите и там нещата вървят нанякъде...като например има вече серни батерии и редкоземни метали в тях няма или са много малко.
И това е само едно от направленията.
Преди месеци не знам с кой си говорехме за промени за климата и как ставали бавно и немало проблем. Може и Джордана да беше.
Е ако вървят така нещата като с текущото лято дали ще става бавно и нема да има проблеми ?
У Гръцко нещо немат маслини тая година дочух....
С 2 думи тока засега няма алтернатива като заместител на изкопаемото. И харесва ли или не никой не ни пита.
Кой рече как немало екостандарт евро7 да влезе в сила ? И щело да става страшно...ай да видим.
Колко години и налягания за образуването на нефт не мога да кажа точно /милиарди не са/ ама в днешно /геологически днешно/ време ни нефт , ни въглища могат да се образуват нови. Особено въглища е абсолютно невъзможно.
Синтетичния бензин се прави основно от въглища /сравнително евтиния/ и пак се връщаме към горното. Иначе може и от друго да се прави...на цена неколкостотин евра за литър.
Само в някои консервирани находища от 40 и 50-те години на 20 век се появява пак нефт и след като не се ползват отново не ще да е в същите количества. И дали е нов или просто не са изсмукали всичко не е ясно.
Това по тази точка.
2. CO2 дали и как преди го е имало, в какви количества...защо. Който иска да се разрови. За целите на занятието цо2 нива вървят само нагоре от миналия век насам главно от човешка дейност.
3. Сажди от дпф не се изхвърлят никъде по магистралата щото дпф не работи така, но дори и така да беше по-добре е да са там, а не в града или не си съгласен ?
4. Налагането на електромобилите има много причини, ама ако се замислиш , е така лаишката, коя е енергията, която можеш да се произведеш сам, у вас ?
Нефт ли е, въглища ли е, метан ли е, уран ли е ? Кое е ? Щото то е едно само...можеш да си произведеш ток и нищо друго. Реактора е в небето /да речем че само солари гледаме/ и в следващите поне 4 милиарда години ще си е там.
АЕЦ също не са вечни.
Та цялата работа с тия зелени и бенбени има хоризонт поне 50 години напред, а не днес кво било и нафтата е 2,50.
Относно батериите и там нещата вървят нанякъде...като например има вече серни батерии и редкоземни метали в тях няма или са много малко.
И това е само едно от направленията.
Преди месеци не знам с кой си говорехме за промени за климата и как ставали бавно и немало проблем. Може и Джордана да беше.
Е ако вървят така нещата като с текущото лято дали ще става бавно и нема да има проблеми ?
У Гръцко нещо немат маслини тая година дочух....
С 2 думи тока засега няма алтернатива като заместител на изкопаемото. И харесва ли или не никой не ни пита.
Кой рече как немало екостандарт евро7 да влезе в сила ? И щело да става страшно...ай да видим.
Хм,хм...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
b_u_b_o написа:Теории и хипотези има и че земята е плоска, и там доводите са почти толкова силни колкото тоя за метана в стомаха на кравата...Или вълшебния нефт дето се саморегенерира и пълни празните находища... Колкото и нефт да има, ерата на двт-то приключва просто защото е изключително неефентивна технология която просто е в края на живота си. Колкото по-бързо го приемете тоя факт толкова по-лесно ще преживеете промяната.
фъни ю сед дат...
миналата седмица ходих до лакония да си купя фанела (че нали 100 години събор - да се отчетеме). метнах се на вмакс-а и с едни приятели тръгнахме нагоре. в групата имаше два зх14, буса, 1000рр и други по- дребни. пътя до там е 200км криво ляво- само магистрали из мексико

и така. пак ще го кажа- всеки които е карал мощна електричка я е харесал не защото гори малко а защото... карайте и ще разберете
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
b_u_b_o написа:Теории и хипотези има и че земята е плоска, и там доводите са почти толкова силни колкото тоя за метана в стомаха на кравата...Или вълшебния нефт дето се саморегенерира и пълни празните находища... Колкото и нефт да има, ерата на двт-то приключва просто защото е изключително неефентивна технология която просто е в края на живота си. Колкото по-бързо го приемете тоя факт толкова по-лесно ще преживеете промяната.
Ис дис лов
Така, да не преплитаме теми, я ми кажи кога нефта ще свърши, за да отида при моя психиатър (това е новият които ще замести сегашния уролог/гинеколог, защото по това време ще съм по-ефективен като джендър) и да се подготвя. И понеже явно сме изоставащи понеже сме мъже, обясни ми думата “неефективен”.


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Умственото изоставане и пола нямат нищо общо, много пропаганда гледаш...
Неефективността съм я "обяснил" в темата за електричките където му е мястото на тоя разговор. А нефта няма да свърши никога споко, просто защото ще спрем да го ползваме по начина по който го ползваме в момента. 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани