трябва да карате при зимни условия 500км
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
flame написа:Абе яяяяяяя, да ви питам нещо, което се сетих ей сега...
Покрай многото ми пътувания в снеговете ми направи впечатление, че тежките камиони и тирове се движат безпроблемно ПО НОРМАЛНИ ПЪТИЩА (не некви баири с по 2 метра сняг). Та много хора са миказвали, че за тежките машини нямало зимни гуми. Ама още толкова хора ми казват, че имало. Та с 2 думи - има ли зимни гуми при камиони, автобуси и др. тежки МПСта?
На автобуси съм виждал ламели , но за тировете не знам ...
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
flame написа:Абе яяяяяяя, да ви питам нещо, което се сетих ей сега...
Покрай многото ми пътувания в снеговете ми направи впечатление, че тежките камиони и тирове се движат безпроблемно ПО НОРМАЛНИ ПЪТИЩА (не некви баири с по 2 метра сняг). Та много хора са миказвали, че за тежките машини нямало зимни гуми. Ама още толкова хора ми казват, че имало. Та с 2 думи - има ли зимни гуми при камиони, автобуси и др. тежки МПСта?
има, да
камионите с международни курсове слагат зимни гуми на двигателните колела, носят си и вериги задълже
не съм виждал да слагат на предните гуми обаче
No bling at the Ring
- Evelin Cotsev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1675
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Избрах задно със зимни гуми , защото , ако има някаде спускане на лед , с тея летни гуметки няма спиране , ако е само прав път може би бих избрал 4х4 с летни.
It`s party time !
- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Задно разбирасе, добри зимни гуми + шпер = Малкият танк на Грюбер
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
ivan. написа:имаше теория за летни гуми зимата и предимствата на предното,ама не ми се занимава да се ровяacho.rs написа:ivan. написа:acho.rs написа:sonic написа:Наистина първите два варианта са безсмислени- както и анкетата
Наистина странна анкета .
.. Оня ден на първокласния път между Ясен и Долни Дъбник ( пътя беше ужасен,яко сняг и вятър) и един Кайен Турбо се движеше със 60-70 км/чАз друга причина , освен летни гуми не виждам . Та 4х4 летни - абсурд .
Втория вариант е най-удачния , но много ясно че в БМВ форум ще бъде обявен за абсурден . Предното си е по-добро за сняг а всесезонните гуми , ако половината от гласувалите са виждали са по-скоро зимни гуми с прилично поведение на сухо - имат почти същия брой ламели , като зимните и на сняг теглителната им сила е 3-4 пъти по-голяма от летните .
Много важно което се пропуска , много често е ширината на гумата - няма никакъв смисъл от 235 или 255 зимни ... Който ще му се налага да гази сняг , да събира повече хора в колата , тесни зимни гуми и това е ...
Колега,четох ти поста в темата за избор на гуми и честно не мога да го сравня с този![]()
Какво те накара да си промениш мнениетоможе би отговора ти ще е полезен
Кое по-точно съм променил
Айде сега въпроси



- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
С зимни ли си,нямаш ядове.Предното и по лек наклон с различно от зимна гума, не може да издрапа(в сняг и лед).
- Valentin_Peev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: 3.04.2007
- Пол: Мъж
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
acho.rs написа:Fear написа:ivan. написа:Имах предвид потегляне на светофар при кръстовище,което е изкачване.Няма тръгване от место в тоя случай със задното
По-скоро е обратното. В такава ситуация предното е по-кофти, защото тежестта е изместена към задния мост.
Aко караш цистерна с вода - да . Иначе това изместване е пренебрежимо и с предно по-на далавера в случая ...
Да бе да. Тогава защо предното назад катери повече, а със задното назад нема отлепване? Пак ще питам за ОЦТ-то?
С 4 нови зимни гуми на е30-та, тия дни не съм имал никакви проблеми, като се качвах до Алеко, Ветровала, по баирите на Княжево на чист лед.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Valentin_Peev написа:acho.rs написа:Fear написа:ivan. написа:Имах предвид потегляне на светофар при кръстовище,което е изкачване.Няма тръгване от место в тоя случай със задното
По-скоро е обратното. В такава ситуация предното е по-кофти, защото тежестта е изместена към задния мост.
Aко караш цистерна с вода - да . Иначе това изместване е пренебрежимо и с предно по-на далавера в случая ...
Да бе да. Тогава защо предното назад катери повече, а със задното назад нема отлепване? Пак ще питам за ОЦТ-то?
С 4 нови зимни гуми на е30-та, тия дни не съм имал никакви проблеми, като се качвах до Алеко, Ветровала, по баирите на Княжево на чист лед.
Предното назад катери повече , да но това не означава че задното , напред катери повече от предното напред . Колите с предно са изместен център на тежеста към предния мост 65:35 и изместването центъра на тежест при наклон , не може да компенсира тази разлика в натиска на задвижващите мостове . В този случай недостатъка на тежката предница се превърща в предимство . Хубаво , че не си имал проблеми ама аз сега карах из снега и с летни гуми , нарочно пробвах спиране и тръгване на баири и пак си зацепва без проблем (с включен АСР ) .
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
всъщност предното катери повече на заден ход не заради разпределението на масите, а заради предавателното число на задната предавка
No bling at the Ring
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
BadAngel написа:всъщност предното катери повече на заден ход не заради разпределението на масите, а заради предавателното число на задната предавка
Щот иначе нема сила да катерне, а?


Re: трябва да карате при зимни условия 500км
alX3m написа:BadAngel написа:всъщност предното катери повече на заден ход не заради разпределението на масите, а заради предавателното число на задната предавка
Щот иначе нема сила да катерне, а?Преливате от умни разсъждения направо
в смисъл? ти на 5та или на 1ва атакуваш баира
No bling at the Ring
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
BadAngel написа:alX3m написа:BadAngel написа:всъщност предното катери повече на заден ход не заради разпределението на масите, а заради предавателното число на задната предавка
Щот иначе нема сила да катерне, а?Преливате от умни разсъждения направо
в смисъл? ти на 5та или на 1ва атакуваш баира
Смисъл няма, тва ти го измисли

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
alX3m написа:BadAngel написа:alX3m написа:BadAngel написа:всъщност предното катери повече на заден ход не заради разпределението на масите, а заради предавателното число на задната предавка
Щот иначе нема сила да катерне, а?Преливате от умни разсъждения направо
в смисъл? ти на 5та или на 1ва атакуваш баира
Смисъл няма, тва ти го измисли
Доста често атакувам на 2ра , за да избегна превъртането . Ако е чист пътя мога и на 3та да тръгна на почти всеки баир

Re: трябва да карате при зимни условия 500км
acho.rs написа:alX3m написа:BadAngel написа:alX3m написа:BadAngel написа:всъщност предното катери повече на заден ход не заради разпределението на масите, а заради предавателното число на задната предавка
Щот иначе нема сила да катерне, а?Преливате от умни разсъждения направо
в смисъл? ти на 5та или на 1ва атакуваш баира
Смисъл няма, тва ти го измисли
Доста често атакувам на 2ра , за да избегна превъртането . Ако е чист пътя мога и на 3та да тръгна на почти всеки баир
Еми евала!!! А кат си на задна какво превъртане избягваш кето е дълга горе долу колкото първа???
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
по-къса е задната от първа
явно качваш малки баири, щом успяваш и на 2ра и 3та да го правиш
другия вариянт е често да сменяш съединител =)
явно качваш малки баири, щом успяваш и на 2ра и 3та да го правиш

No bling at the Ring
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани