Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Опитът ми със системите за стабилност е:

Да, постоянно ги ползвам
63
43%
Ползвам ги, но често ги изключвам
38
26%
Дразнят ме и въобще не ги ползвам, въпреки че ги имам
3
2%
Признавам само механични - шпер, блокаж...
26
18%
Не ми трябват никакви системи!
17
12%
 
Общо гласове : 147

Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от F3P » 26 Юни 2013, 20:33

В общи линии ситуациите в които АБС-а пречи са изключително редки в ежедневието. Примерите с поведение на лед- има го тоя момент, но на лед специално много зависи от гумите. За офроуд- това не са нормални условия и не го броим.

cod-cdbp написа:...Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?


Без да съм спец, долното е от обща култура...

АБС- ясна картинка, да не блокират гумите.
АСЦ- контрол на стабилността. Управлява спирачките и дросела според настроението.
АСЦ+Т- като горното, ама ти пречи и на бърнаутите :mhihi:
ДСЦ- реално не виждам да има по-широки функции от АСЦ+Т. Разликата е, че ползва повече сензори, съответно обработва повече инфо и реагира по-точно и бързо от АСЦ+Т.

За подробно разяснение- отивате в Камор, Бова или друг дилър и да ви обяснят. Ако не ви изритат де :mhihi: При дилърите съм гледал и хубаво клипче обясняващо разликите между първата версия на ДСЦ и последните...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Nickelback » 26 Юни 2013, 20:42

F3P написа:В общи линии ситуациите в които АБС-а пречи са изключително редки в ежедневието. Примерите с поведение на лед- има го тоя момент, но на лед специално много зависи от гумите. За офроуд- това не са нормални условия и не го броим.

cod-cdbp написа:...Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?


...
АБС- ясна картинка, да не блокират гумите.
АСЦ- контрол на стабилността. Управлява спирачките и дросела според настроението.
АСЦ+Т- като горното, ама ти пречи и на бърнаутите :mhihi:
ДСЦ- реално не виждам да има по-широки функции от АСЦ+Т. Разликата е, че ползва повече сензори, съответно обработва повече инфо и реагира по-точно и бързо от АСЦ+Т.
...


Точно от подобен коментар се въздържах... :roll: Човека пита за конструктивни особености и вероятно за принцип на действие. В Камор като ги знам едва ли знаят повече и от нас... за съжаление :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Gqbriel » 26 Юни 2013, 20:44

F3P написа:В общи линии ситуациите в които АБС-а пречи са изключително редки в ежедневието. Примерите с поведение на лед- има го тоя момент, но на лед специално много зависи от гумите. За офроуд- това не са нормални условия и не го броим.

cod-cdbp написа:...Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?


Без да съм спец, долното е от обща култура...

АБС- ясна картинка, да не блокират гумите.
АСЦ- контрол на стабилността. Управлява спирачките и дросела според настроението.
АСЦ+Т- като горното, ама ти пречи и на бърнаутите :mhihi:
ДСЦ- реално не виждам да има по-широки функции от АСЦ+Т. Разликата е, че ползва повече сензори, съответно обработва повече инфо и реагира по-точно и бързо от АСЦ+Т.

За подробно разяснение- отивате в Камор, Бова или друг дилър и да ви обяснят. Ако не ви изритат де :mhihi: При дилърите съм гледал и хубаво клипче обясняващо разликите между първата версия на ДСЦ и последните...

За ДСЦ-то се изложи :mhihi:
То надгражда АСЦ+Т с:
Сензор ъгъла на завиване на волана
Сензор за ъгъла на усуква е на шасито

Отделно АСЦ Не блокира предните колела докато ДСЦ ги блокора с цел предотвратяване на завъртане.
ДСЦ има 3 режима на работа (както и по новите ДТЦ)
Изключен 1
Дава свобода на задвижващи колела но до 80км/ч след това се намесва като продължава да следи ъгъла на усукване и да блокира предните респективно лява или дясно
Изключен 2
Цялостно нищо не се следи и тогава си като пумпал
Включено

Ако се качиш на коли с двете системи на равен и заснежен че най лесно път разликата е голяма.

Ако на някой му се чете :

Eто малко инфо от една стара тема ,което съм ровил аз американския бмв сайт и разни форуми - накратко:

От няколкото сайта на които попаднах ,това което аз разбрах е:

*ASC+T обединява TC= Traction control + ABS
*DSC обединява ASC+T + CBC (Cornering Brake Control) + ABS

Как десйтва ASC+T ,което е използване за първи път при 7-ма серия и след това става стандартно за всички модели от '97 с над 2.8 литрови двигатели и в последствие ,като опция за всички следващи 4 цилиндрови.
Само М3 мисля '96 има всички системи като стандартен пакет.
Води се като система за контрол на окачването - тук не трябва да се приема точно определението ,не съм го измислил аз ..намалява мощността ,докато тя не стане достатъчна за да се избегне последващо приплъзване на колелата или завъртане на автомобила.
Системата е независима от положението на педала на газта,ако се наложи контролира блокирането на колелата автономно едно от друго с цел увеличаване на сцеплението за да се добие контрол над автомобила.
Интересно е ,че действието против завъртане е относително в смисъл - не разчитайте особено защото няма датчици за странично ускорение .
В критични ситуаци ъгъла на дроселовата клапа се променя по начин,по който максимално да предаде мощност до колелото ,което има нужда докато Digital Motor Electronics (DME) - контролира "ignition timing"-a (тука просто не се сещам за превода ),като намали мощността на почти 50%.Също така в определен момент,ще задейства и спирачно усилие ако е необходимо на задните колела,като тук варира според коефициента на сцепление на настилката.
Общо взета работи благодарение на ABS датчиците,ако/когато се достигне лимита на стойности които им е зададен автоматично включва и Traction-a.

*DSC
За него казват ,че това е истинската ситема на BMW.
При нея оказват влияните,ъгъла на завъртане на волана,скоростта на автомобила,страничното ускорение.Най-голямата полза е ,че системата се активира моментално при завиване,подобрението и позлата идва от това ,че действа на 4-те колела..с една дума блокира предни и задни с цел изправяне на автомобила + всичко останало което прави и ASC+T.
Ако колело започне да првърта, спирачката на колелото се прилага или в противен случай системата се намесва да регулира управлението на двигателя . Само толкова много газ се прилага за да се осигури странична стабилност, дори и ако педала на газта е натиснат докрай.Интегрирана система следи въртящия момент и предотвратява задвижващите колела от блокиране, ако водачът внезапно премахне крака си от педала на газта.

Абе с една дума ,да караме внимателно...а когато е за забавления - Off

Не ми се превежда,ако някой го закъса с превода ,ще го преведа :

From the BMW TIS (Technical Information System): ASC+T from the 1990 750 series (similar to others)

Interface
Whenever the ignition is switched ON, the ASC+T system is in operation. The indicator lamp goes off when the engine is started. As soon as the system is activated, for example, if the accelerator setting is excessive for the given road conditions, the ASC lamp in the instrument cluster flashes to alert the driver. If the ASC+T system fails or is switched off, the ASC lamp remain ON permanently.

Function
When wheel spin is detected, the control circuits can intervene. If at least one wheel exhibits a speed
difference of 1.8 MPH, the ASC+T system is activated (intervenes).

ASC+T controls wheel slip under acceleration (wheel spin) through four regulating functions:
Throttle valve regulation
· Ignition timing regulation
· Rear brake regulation
· EGS shift characteristic regulation

The ASC+T ignition adjustment function is carried out by the DME control unit, in response to digital signals issued by the ASC+T control unit. The DME control
unit contains operation-related maps from which it selects precise data on ignition adjustment in response to these signals.

Select Low/Select High Traction Control
All control circuits of the ASC+T system operate according to the select low or select high principle, i.e., the degree of intervention depends on critical deviation in the event of wheel spin The select low principle is applied if differences are detected between the left and right sides, or if both driven wheels exhibit spin and the vehicle speed is above 25 mph. In such cases, both rear wheels are braked together (only briefly) to allow the spinning wheels to regain traction.
Select low regulation is achieved in the following sequence:
1. Throttle valve opening angle regulation
2. Ignition timing regulation
3. Rear brake control

The select high principle is applied at road speeds below 25 mph, and if differences in spin are detected between the driven wheels. It provides individual brake application to either driven wheel, thus slowing the spinning wheel and transferring the torque to the wheel with greater traction. The select high function also raises the reference value range for wheel spin.
Select High Regulation is activated in the following sequence:
1. Rear brake control
2. Throttle valve opening angle regulation
3. Ignition timing regulation
Speed is calculated for each wheel and an average per axle is calculated. The speed of the nondriven front wheels serves as a reference speed. The critical reference value for control purposes is defined according to vehicle speed and vehicle acceleration.

Safety Logic
The ASC+T (All Season traction+traction control) system is integrated with the ABS (Anti-lock Braking System.) The two systems share the same control unit, and receive wheel speed information from the same wheel sensors. However, the two systems operate independently from each other, and each is capable of functioning in the event of the other's failure, provided no shared electrical component is involved. In order to obtain a highly effective and sensitive control system, it was necessary to coordinate the ASC+T system with the EML (Electronic Motor Load regulation,) DME (Digital Motor Electronics,) and EGS (Electronic transmission control) systems.

If a fault affecting the control function occurs, the ASC+T warning light immediately comes ON. If a fault occurs while ASC+T is active, ASC+T is switched off and the throttle valve opening angle is slowly adjusted to the specified pedal value by EML in a ramp fashion.
The ASC+T system interfaces with the digital motor electronics and can be switched off by each of the control units if the inputs are wrong or implausible. All lines with a safety-relevant function are monitored for signal plausibility and potential. Interfaces and line errors are assessed as faults and the system is switched off.
An ASC+T intervention process is not necessarily interrupted in the event of a fault; it can continue until wheel spin is eliminated. If the ASC+T system fails, the vehicle can be driven as a conventional vehicle without ASC+T. The ABS, EML, and DME functions remain independently effective. Whether the ASC+T system is switched on or off, the entire safety circuit is active. The two microprocessors fitted are redundant and monitor each other. Self-test cycles also run continuously. Monitoring software defines interfaces and plausibility tests for identifying faults in sensors and actuating elements. If one of the processors identifies a fault, ASC+T is immediately switched off and the indicator lamp is activated immediately, but the ASC+T system continues the intervention process until its completion. If a fault is detected in an electrical component which is also utilized by ABS, the ABS system is also switched off.
The interface with EML was specially designed using digital pulse width modulated signal transmission (at 100 Hz frequency) for safety reasons. The ASC+T control unit continuously transmits the throttle valve control signal to the EML control unit, and checks whether any throttle valve opening adjustment signal is permitted by safety thresholds defined by its programming.
For purposes of fault diagnosis, the fault memory can be read in the form of a flash code. Refer to the appropriate repair manual or electrical trouble-shooting manual for further details.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от F3P » 26 Юни 2013, 21:04

Nickelback написа:Точно от подобен коментар се въздържах... :roll: Човека пита за конструктивни особености и вероятно за принцип на действие. В Камор като ги знам едва ли знаят повече и от нас... за съжаление :dunno:

Като гледам кой питаше силно ме съмнява да не знае принципа на действие- що задава въпроси на които силно вероятно знае отговора си е негова работа.

Gqbriel написа:За ДСЦ-то се изложи :mhihi:
То надгражда АСЦ+Т с:
Сензор ъгъла на завиване на волана
Сензор за ъгъла на усуква е на шасито

Отделно АСЦ Не блокира предните колела докато ДСЦ ги блокора с цел предотвратяване на завъртане...


Сигурно и с още 5-6 сензора го надгражда- това е ясно. Виж, това че НЕ блокира предните гуми сега го чувам :dunno: Ама нали затова е темата- да научим нещо ново.

Е тука вече рискувам да се изложа, ама много важно...
Хич не съм сигурен, че ДТЦ трябва да се счита за самостоятелна система. Аз го виждам така:
ДСЦ 3 (или който е там номера вече)- общото управление на оная купчина от системи дето удържат колата.
ДТЦ- Сцеплението. Реално това е твоето "Изключен 1" на ДСЦ- пуска те да се забавляваш донякъде.
В смисъл- ДТЦ е просто една от системите дето се контролират от ДСЦ-то и лично аз не я броя за самостоятелна...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Gqbriel » 26 Юни 2013, 21:08

Тя и не е тя е част от по-новите ДСЦ системи ;)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от F3P » 26 Юни 2013, 21:14

Заради това
ДСЦ има 3 режима на работа (както и по новите ДТЦ)

реших, че броиш ДТЦ за самостоятелна система...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от acho.rs » 26 Юни 2013, 22:57

Тук обаче е БМВ пова, половината юзъри са по-добри от електрониката Най ми е смешно някой като изкърти АБС-а, щото без него бил по-добър.

Много ясно че са по-добри - те сами си имитират АБС като помпат спирачката , даже се доближават до 100 удара в секунда на АБС :mhihi: А пък тва нещо ДСЦ , хич не им трябва (не че и знаят какво е ) - те са достатъчно доказани пилоти и могат да овладеят чудовищните 100НМ при 2000 оборота :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от ivan. » 26 Юни 2013, 23:16

Гласувах ,че постоянно ги ползвам,защото нямам бутон за изключване :roll:
ASC+T го имам със сигурност,но никога не ми взима от мощността .
Скоро се беше запушила дупката за оттичане на водата при кутията с компютрите и на модула на абс пише и ABD ,който явно играе с датчиците на АБС и спирачките...общо взето като чета темата се замислих дали нямам реален проблем :roll: лампата на таблото си мига,мощност не ми отнема а просто изравнява оборотите на всички колела.
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Dr.Schnaps » 26 Юни 2013, 23:58

Ей големи шофери се оказаха много от вас.

А май почти никой не знае че БМВ с Activesteering когато се включи ДСЦто (или по точно ЕСП2 както го нарича БОШ който го произвежда) освен че ти натиска спирачките и връща газта може да прави и коригиране на ъгъла на завиване на колета без даже великият пилот зад волана да разбере...

ЗА ситемите съм, но да има копче което да ги изключва на 100%.
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Nickelback » 27 Юни 2013, 0:44

Dr.Schnaps написа:Ей големи шофери се оказаха много от вас.


Шанс :dunno:

Онтопик :!:
Да засегнем въпроса с надеждността на тия системи... Да речем, че имаме ситуация на пътя - десен завой, хлъзгаво. Колата недозавива. Системата сработва. Имаме реакция. Имаме регулиране. Удря спирачка на задно дясно, за да я вкара в завоя. Процеса е итеративен и необходима следващата реакция. Примерно, ако е пререгулирала да набие по лека спирачка на левите колела... Но не щеш ли в следващия момент се оказва, незнайно защо, че системата не отговаря. Няма реакция да върне колата в пътя! Отказал датчик, контактен проблем, колизия по CAN bus-a заради добавен модул или "екстра" от кварталния мапер. Каквото и да било! Направила е "мизерията", после я няма да си свърши работата до край!

Вероятно някой ще скочи и ще каже "тая електроника е изключително надеждна", но аз не съм съвсем убеден. Много преди да взема петицата, предишния и собственик се оплакваше, че DSC-то не работело по едно време. Понеже човека нямаше много опит имаше големи дертове по светофарите - тръгване на врати, гаснене и т.н. Ами ако се беше случило в движение? :roll: Та така, само поставям някои въпроси да се позамислим...

Дали не е нож с две остриета, имаме ли достатъчно доверие на електрониката, на софтуера, на дизайна? Каква е устойчивостта на външни фактори?
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от b00st » 27 Юни 2013, 0:50

Е не се ли деактивира при грешки? Нали караш М5, би трябвало да знаеш тия неща. Не вярвам тука да откриете топлата вода :D

РазБОЙниКА
Аватар
Мнения: 2070
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: го на тройки
Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
Детайли за колата: Черна

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Apassionata » 27 Юни 2013, 0:57

cod-cdbp написа:
Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?


Като взех 46-цата няколко човека ми обясняваха, че не можело 2000г. да е с ДСЦ, копчето ми било сменено :mhihi: , та се поразрових и доста почетох ... има много схеми, та ако ти се "УЧИ" :ok: :lol:

http://www.prior-chelt.co.uk/Files/bmw_pdf/TSC1.pdf
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Nickelback » 27 Юни 2013, 1:01

b00st написа:Е не се ли деактивира при грешки? Нали караш М5, би трябвало да знаеш тия неща. Не вярвам тука да откриете топлата вода :D


Нещо ме ебаваш май :mhihi: Че даже и лампа светва :idea:
Тя като те хлъзне в "оня" момент па я деактивирай, ако искаш я и ремапвай он-дъ-флай към дерето :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от b00st » 27 Юни 2013, 1:02

Колега, издребняваш. То може и гумата да ти гръмне в "оня" момент и пак ще имаш по-малко шансове да се оправиш отколкото когато ти откаже дсц-то точно тогава. А и знаем, че по електрониките работите горят когато се пускат/спират 95% от случайте. Темата ми се вижда изчерпана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Nickelback » 27 Юни 2013, 9:40

Тая статистика вероятно е валидна за лампите с нажежаема жичка, силова електроника и т.н.
Да, прав си, може би издребнявам... Но "един луд" по-малко намесен в управлението може би е по -добре в някои ситуации...

Какъв е перформанса на системите, когато искаме да потеглим бързо?
АСЦ-то е пълна скръб, отнема газта твърде много. ДСЦ е по-добре, но пак не може да задържи колелата на ръба на сцеплението...
В Е46 М3 май имаше лаунч контрол, някой да го е тествал, или пък друга подобна система?

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook