Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
host написа:Aре вееее... говорите така щото ви яд, че ви е скъп бензин... не карате на газ и нЕмате пари за дизелова бегачка... кисело ви е гроздето. Ся ше ви шамаросат с Ауди с ЛеМан какво прави с бензиновите спрели коли.![]()
![]()
![]()
Темата май се поизчерпи и преминаваме вече лееееко (и аз) в отпускарско настроение.
Що бре, баш на думата си дойдохме



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Спор няма.. говорехме за града... където фъна е кратък... и по възможност да е ефтин.. на пистата всеки обича да мирише на бензин.. 


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Мощните дизели сигурно само на снимка съм ги виждал да го еВа.
Преди няколко месеца някой с повече бензин в нафтата пак ме беше питал същото.
Само не разбрах и още едно нещо написано по-назад от дизел-феновете. Как така дизела се изстрелвал веднага и изпреварвал на 2000 оборота, след като има респонс на умряла медуза и също така голям лаг от турбото? Ако е и автомат, нещата стават грозни. Ти му даваш всичката газ, той докато слезе една предавка надолу, че докато пусне облак дим, по-голям от този на Кремиковци, то минават около секунда-две, в които ти се чудиш какво става. Това ако не си свикнал да караш дизел де, предполага, че на свикналите не им прави впечатление, но на мен това най-много ме отврати в цялата работа. Сигурно давате газ секунда-две по-рано като изчислявате кога ще се разминете с идващото ППС и ще трябва да започнете това мигновено изпреварване. А какво става когато трябва да дадете газ наистина веднага? Ами чака се да минат тези секунда-две, в които бензина вече ще е направил изпреварването. Та затова бих заключил, че всеки каращ дизел или поне над 90% от каращите, го карат защото е по-евтин. Ако бензина излизаше по-евтино, то никой нямаше да кара дизели, както беше и в Америка до скоро.
И за финал, за да ви направя кефа на дизелджиите, ще ви призная, че дизела е 20-25% по-ефективен двигател от бензиновия и с това си нещо печели толкова популярност.
Дизел бих карал наистина ако знам, че е или нов, или е наистина поддържан добре и на малко километри. Ако и вървеше колкото бензина, бих прежалил гадното "к-р-р-р-р-р", което вътре почти не се чува.
Та това признание може да чуете от АЛФ.




Само не разбрах и още едно нещо написано по-назад от дизел-феновете. Как така дизела се изстрелвал веднага и изпреварвал на 2000 оборота, след като има респонс на умряла медуза и също така голям лаг от турбото? Ако е и автомат, нещата стават грозни. Ти му даваш всичката газ, той докато слезе една предавка надолу, че докато пусне облак дим, по-голям от този на Кремиковци, то минават около секунда-две, в които ти се чудиш какво става. Това ако не си свикнал да караш дизел де, предполага, че на свикналите не им прави впечатление, но на мен това най-много ме отврати в цялата работа. Сигурно давате газ секунда-две по-рано като изчислявате кога ще се разминете с идващото ППС и ще трябва да започнете това мигновено изпреварване. А какво става когато трябва да дадете газ наистина веднага? Ами чака се да минат тези секунда-две, в които бензина вече ще е направил изпреварването. Та затова бих заключил, че всеки каращ дизел или поне над 90% от каращите, го карат защото е по-евтин. Ако бензина излизаше по-евтино, то никой нямаше да кара дизели, както беше и в Америка до скоро.
И за финал, за да ви направя кефа на дизелджиите, ще ви призная, че дизела е 20-25% по-ефективен двигател от бензиновия и с това си нещо печели толкова популярност.
Дизел бих карал наистина ако знам, че е или нов, или е наистина поддържан добре и на малко километри. Ако и вървеше колкото бензина, бих прежалил гадното "к-р-р-р-р-р", което вътре почти не се чува.

Та това признание може да чуете от АЛФ.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Да ти кажа с правата генерация като изреве още от ниските (за бекфайър-а да не говоря при сваляне на предавки в по-тесни улици) и кефа е 1 път. И това с изключително скромни скорости и мотор на 15г който не е кой знае какво... с градски разход 13.5 с леко понастъпване тук-там.
За мен това е незаменимо. С НИЩО.
За мен това е незаменимо. С НИЩО.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Спор наистина няма. Затов аи хората са го казали - бензин в кръвта. Нафта в кръвта би звучала като, че някой ще иска да се самоубива.
Но е факт, че всеки трябва да кара каквото му харесва и да го радва. Има достатъчно добри и дизели в днешно време.

Но е факт, че всеки трябва да кара каквото му харесва и да го радва. Има достатъчно добри и дизели в днешно време.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Чакай, чакай едва ли е толкова зле положението както го описваш, но есенцията е това предполагам
И аз не съм карал по-модерен комънрейл и ми е интересно
Първо нека всеки да си каже на кое точно вика лаг? Според мен това е периода от момента на промяна на позицията на педала на газта, до момента, в който взима, та се случва нещо осезаемо под формата на ускорение. Та тук е и тънкия момент - "осезаемо" - това е различно възприятие за всеки
Нека и другите да си изкажат мнението за лага, как го усещат и т.н.


Първо нека всеки да си каже на кое точно вика лаг? Според мен това е периода от момента на промяна на позицията на педала на газта, до момента, в който взима, та се случва нещо осезаемо под формата на ускорение. Та тук е и тънкия момент - "осезаемо" - това е различно възприятие за всеки

Нека и другите да си изкажат мнението за лага, как го усещат и т.н.

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Мани мани.. имах една е36 318.. 99та.. верно само ревеше... не мога да кажа че се е чупила.. но пиетета и към бензин беше зашематяващ..
Разбирам хората които искат да карат бензинови двигатели,ама да са яки, не умрели кучета.. обаче са икономически неизгодни.. Алф сам го призна дизела има високо КПД, всеки човек, който се уважава малко или поне начина по който си изкарва парите е честен, ше набие газ... и става газовик... пак отидохме на ефтинкото.. леко смрад.. прикашля... може да има кабум.. но пък е ефтино та така... сега може да си го плюете дизела, но това е отличен работен кон с възможност за лек кеф. Гъзарите си купуват 760Li и оставят другите да хлипат...
Разбирам хората които искат да карат бензинови двигатели,ама да са яки, не умрели кучета.. обаче са икономически неизгодни.. Алф сам го призна дизела има високо КПД, всеки човек, който се уважава малко или поне начина по който си изкарва парите е честен, ше набие газ... и става газовик... пак отидохме на ефтинкото.. леко смрад.. прикашля... може да има кабум.. но пък е ефтино та така... сега може да си го плюете дизела, но това е отличен работен кон с възможност за лек кеф. Гъзарите си купуват 760Li и оставят другите да хлипат...

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Nickelback написа:Чакай, чакай едва ли е толкова зле положението както го описваш, но есенцията е това предполагамИ аз не съм карал по-модерен комънрейл и ми е интересно
![]()
Първо нека всеки да си каже на кое точно вика лаг? Според мен това е периода от момента на промяна на позицията на педала на газта, до момента, в който взима, та се случва нещо осезаемо под формата на ускорение. Та тук е и тънкия момент - "осезаемо" - това е различно възприятие за всеки![]()
Нека и другите да си изкажат мнението за лага, как го усещат и т.н.
Е, то и за мен това е лага. Ти даваш газ, а то мисли нещо. Нещо като комп когато е забил. Не е като да има леко ускорение, то просто няма никакво. И после идва момента, който описах - пропушва и отлепя яко.
MonsteR написа:Мани мани.. имах една е36 318.. 99та.. верно само ревеше... не мога да кажа че се е чупила.. но пиетета и към бензин беше зашематяващ..
Разбирам хората които искат да карат бензинови двигатели,ама да са яки, не умрели кучета.. обаче са икономически неизгодни.. Алф сам го призна дизела има високо КПД, всеки човек, който се уважава малко или поне начина по който си изкарва парите е честен, ше набие газ... и става газовик... пак отидохме на ефтинкото.. леко смрад.. прикашля... може да има кабум.. но пък е ефтино та така... сега може да си го плюете дизела, но това е отличен работен кон с възможност за лек кеф. Гъзарите си купуват 760Li и оставят другите да хлипат...
Освен ако колата не взета за кеф, ама дизел за кеф не съм чул никъде. Или ако има то ще е някой за да изпита колко до бензина може да се доближи дизела. А и както казах всеки втори си слага на дизелите разни чипове, чепове, виагри и други работи, та да тръгнат да вървят.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Лага при дизела според мен е незабележим при леки доускорения
Тогава дори може да се набеди бензиновия двигател като по-неотзивчив сравнено с дизеловия. Но това не е така, когато по някаква случайност си "в обороти" с бензина
От друга страна пък си мисля, че лага може да се усети най-осезаемо, когато набиеша газта в ламарината. Тогава се усеща по-добрия респонс на бензиновия мотор. Така ли е или бъркам?


От друга страна пък си мисля, че лага може да се усети най-осезаемо, когато набиеша газта в ламарината. Тогава се усеща по-добрия респонс на бензиновия мотор. Така ли е или бъркам?

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Ами ние нали затова говорим? Настигаш колона и ръчкаш. С бензина заминаваш, с дизела чакаш...малко.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
MonsteR написа:Мани мани.. имах една е36 318.. 99та.. верно само ревеше... не мога да кажа че се е чупила.. но пиетета и към бензин беше зашематяващ..
Разбирам хората които искат да карат бензинови двигатели,ама да са яки, не умрели кучета.. обаче са икономически неизгодни.. Алф сам го призна дизела има високо КПД, всеки човек, който се уважава малко или поне начина по който си изкарва парите е честен, ше набие газ... и става газовик... пак отидохме на ефтинкото.. леко смрад.. прикашля... може да има кабум.. но пък е ефтино та така... сега може да си го плюете дизела, но това е отличен работен кон с възможност за лек кеф. Гъзарите си купуват 760Li и оставят другите да хлипат...
Карал си тотален спрелтак (на който не знам какво му определяш като звук) и от там като си се качил на печка и си мислиш че е космически кораб - нищо чудно , все пак бензинов мотор под 3 литра е безсмислен от гледна точка на ефективност ... И ми е интересно и друго - говорите за нютони - е 320Д е 330НМ при 2000 , мойта талига е 245НМ от 3500 оборота - от абсолютно никаква скорост 320Д не може да ми дръпне , дори един калник - и от 1000 оборота и 2000 и от 4000 ... така де , без последното по разбираеми причини


Интересно ми е и това заключение :
всеки човек, който се уважава малко или поне начина по който си изкарва парите е честен, ше набие газ
- ако разбирам правилно, ако малко повече се уважава ще набие метан , ако пък много се уважава , ще си вземе дизел

Последна промяна acho.rs на 23 Юли 2013, 23:01, променена общо 3 пъти
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Само, че в обратен ред Ачка защото дори дизел 1.0 във ВАГ Лупо не може да даде разход, колкото дава моята Зафира на метан или колкото Лиончето на жената на газ. 
Дизелът е евтин, ама само ако е срещу бензинов мотор на бензин. Откъм гориво е евтин, всичко друго му е скъпо.
Дано скоро и тука да набият едно нормални данъци за дизел, каквито има в Германия примерно, та да поизчезне печкоманията поне малко.

Дизелът е евтин, ама само ако е срещу бензинов мотор на бензин. Откъм гориво е евтин, всичко друго му е скъпо.
Дано скоро и тука да набият едно нормални данъци за дизел, каквито има в Германия примерно, та да поизчезне печкоманията поне малко.
Последна промяна Top Gun Maverick на 23 Юли 2013, 23:00, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Дизела се кара специфично за да "изглежда" добре... Най-новите common rail-и като ги караш здраво с презумпцията че са супер лагави си се движат ОК. Задържаш повече газта при сваляне на предавки, по-рано ритваш газта от когато ти трябва... Абе става, ама си е по-различно. И да наистина дават по-нисък разход от еквивалентен бензин (ама сравнението от мен е от 5-6 годишен дизел с 15 годишен бензин) но все пак... Не е зле, различно е, но не е спортно в никакъв случай за мен.. Гот е ама да се возкаш малко по-бързо, без да цедиш предавки... Като цяло каквито и дизели да съм карал - над 4000 няма смисъл да ги вкарваш. На хартия уж всичко е Ок, ама реално нищо кой знае какво -> ритва за малко, държи въртящ момент за малко и после седим, следваща предавка и пак така. Иначе какъвто и да е бензин като мощност, като е малко по-спортно насочен (примерно да е здрав във високите) в много повече кеф да се кара. Е да изисква от шАфьора да го държиш в обороти, ама си е по-гъдел, щото като излезеш от обороти и няма никой, докато дизела е прощаващ, винаги може да бута и тн... Лесно се кара бързо дизела, сравнително по-нисък разход на гориво, ама като поддръжка не знам как е, само съм чувал
За това си избрах 20ска на газ за евридей, да може да ми е евтино (газ) и реално да нямам проблемите на дизела и винаги да имам достатъчно мощност за да си джиткам с климатик и с прилична скорост навсякъде 





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Е, аз къде съм го отрекъл, че има полза? Виж назад, даже колегата отбеляза, че съм признал. Ама това с 4500 оборота...хайде няма нужда. 3.0 дизел приключва филма на 4000 оборота, а почва от 2500. Дори малко по-рано от 4000 оборота. После почват едни мъки...ама мъки ти казвам. Това вероятно е защото си свикнал на шута от оборотите преди това.
И твоя дизел, че не пуши, съвсем не значи, че 80% от дизелите не пушат и съвсем не значи, че 100% от тях не се разпушват някога. Особено ако е чипнат, както вече отбелязахме, че се прави за да върви наистина тоя дизел. Сега остава да кажеш и, че не мирише...
Опа, къде отиде мнението на човека със Стилото над мен,а на което отговарям с този пост? Някой му го изтри.
И твоя дизел, че не пуши, съвсем не значи, че 80% от дизелите не пушат и съвсем не значи, че 100% от тях не се разпушват някога. Особено ако е чипнат, както вече отбелязахме, че се прави за да върви наистина тоя дизел. Сега остава да кажеш и, че не мирише...
Опа, къде отиде мнението на човека със Стилото над мен,а на което отговарям с този пост? Някой му го изтри.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Уф ачка, не моем те убедим
... карай.. само fyi.. между 99 и 13та съм сменил преко сили 7-8 коли... карай на бенц, всеки си има причина.
Следващата ми кола пак ше е печка.. и пак ше е БМВ..



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани