България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8387
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Вие сте смели мъже. Аз и на вдигнати бариери минавам едва едва, на ниска предавка и се оглеждам като лалугер.
+1
Преди няколко години ходих на драг на Кондофрей, навръщане - прелез и пада бариерата, аз спирам... кантонера излиза от виличката и маха с ръка да минавам, аз махам с пръст - НЕ!!! Тоя пак ми маха да минавам... аз пак махам с пръст - НЕ!!! Трети път, свалих си прозореца и му изкрещях нещо от сорта, че е малоумен и, че няма да мина !!!
Чакахме 10на минути, мина влака...

голям зор, ей

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Вие сте смели мъже. Аз и на вдигнати бариери минавам едва едва, на ниска предавка и се оглеждам като лалугер.
Е, то е съвсем нормално да се оглеждаш дори да няма бариера. Аз в такива случаи на хубав като настилка прелез най-много обичам да намаля почти до спиране и някакъв още от 30-40 да ми е набит отзад и да стои на сантиметри понеже явно го е яд, че намалям и гледам без да има бариера.


А тука отнети книжки, не знам си какво и накрая...туп:
https://eurocom.bg/new/23-godishen-mlad ... katastrofa
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Дайте да кажем малко думи за маркировката в България. Защо сме ниво ниво бушмени през 21-ви век, в Европа? Вярно, положението е много по-добре от преди 20 години, но...
Тогава (преди 20 години), ми се налагаше (и още ми се налага) да карам по пътя за Калотина всеки ден. Беше ад, когато станеше есен и настъпеше сезона на мъглите. 4 ленти и човек се лута някъде там с целия трафик от Европа към Азия. Сигурно чуждениците са имали чувството, че вече са извън Европа, някъде в Гвинея, или Бутан, може би. После, от кумова срама, започнаха наесен да нанасят една единствена бяла линия в средата с боя от железарията, за която се държахме като удавници за сламка нощем в мъглите (отново повтарям, пътя е 4 ленти, по две в посока, но линията една!). Сега вече по има... че и щумяща..., но защо, главата не ми го побира продължава да прилича на боя за дограма?! Не отразява светлината както в някои други държави. Просто бяла боя. Прилагам една снимка, от затънтено място в Гърция ("фалирала" Гърция, не Германия). На снимката не е много ясно, но в маркировката има доста светлоотразителна перла, и буквално маркировката свети! Дори да е стара, доста поизносена и през деня направо невзрачна (в сравнение с нашия латекс), когато фаровете я осветят се вижда в пъти по-добре от нашата, която е току-що нанесена. Когато пък е нова, свети направо брутално! Какъв ни е проблема?! Безотговорност? Некадърност? Крадливост, комбинирана с безнаказаност?
За светлоотразителите по колчета и мантинели, не ми се говори – те са покрити с вековна кал и само библейски порой би ги измил, макар че елементарна прикачна миеща уредба за Унимог, може да го направи също, а не е извънземна технология, но... Че и един циганин с парцал и кофа с вода може да го направи, но отново НО...
Тогава (преди 20 години), ми се налагаше (и още ми се налага) да карам по пътя за Калотина всеки ден. Беше ад, когато станеше есен и настъпеше сезона на мъглите. 4 ленти и човек се лута някъде там с целия трафик от Европа към Азия. Сигурно чуждениците са имали чувството, че вече са извън Европа, някъде в Гвинея, или Бутан, може би. После, от кумова срама, започнаха наесен да нанасят една единствена бяла линия в средата с боя от железарията, за която се държахме като удавници за сламка нощем в мъглите (отново повтарям, пътя е 4 ленти, по две в посока, но линията една!). Сега вече по има... че и щумяща..., но защо, главата не ми го побира продължава да прилича на боя за дограма?! Не отразява светлината както в някои други държави. Просто бяла боя. Прилагам една снимка, от затънтено място в Гърция ("фалирала" Гърция, не Германия). На снимката не е много ясно, но в маркировката има доста светлоотразителна перла, и буквално маркировката свети! Дори да е стара, доста поизносена и през деня направо невзрачна (в сравнение с нашия латекс), когато фаровете я осветят се вижда в пъти по-добре от нашата, която е току-що нанесена. Когато пък е нова, свети направо брутално! Какъв ни е проблема?! Безотговорност? Некадърност? Крадливост, комбинирана с безнаказаност?
За светлоотразителите по колчета и мантинели, не ми се говори – те са покрити с вековна кал и само библейски порой би ги измил, макар че елементарна прикачна миеща уредба за Унимог, може да го направи също, а не е извънземна технология, но... Че и един циганин с парцал и кофа с вода може да го направи, но отново НО...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Лудия.
- turieca
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 19.03.2004
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Бях малък когато в Казанлък до фабриката за китари Кремона влака удари автобус, за голям късмет на повечето в задната част.
Жената, която пускаше бариерата заспала.
В двора ми по асмата имаше ролки от магнетофонни ленти, че живеехме наблизо.
Ученици се прибирали от язовира кошмарно беше, а аз всеки ден минавах от там по няколко пъти за училише и да прибирам сестра ми.
Та и сега когато карам за нищо на света няма да мина на пусната бариера и се оглеждам като гърмян дори и да не е спусната.
Жената, която пускаше бариерата заспала.
В двора ми по асмата имаше ролки от магнетофонни ленти, че живеехме наблизо.
Ученици се прибирали от язовира кошмарно беше, а аз всеки ден минавах от там по няколко пъти за училише и да прибирам сестра ми.
Та и сега когато карам за нищо на света няма да мина на пусната бариера и се оглеждам като гърмян дори и да не е спусната.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това някъде 80-те е било, помня как ми го разправяха. Дълги години стоя затворен този прелез и колите обикаляха. След години правят подлеза и всичко е ок. Сега го потърсих, бях забравил, че е на осми март това, сещам се, че ми разправяха какъв подарък бил за майките на децата това:
https://www.google.com/amp/s/blitz.bg/article/23539/amp
Аз май нямам случай да мина през прелез и да не се оглеждам. Дори като млад шофьор се ядосвах на кофти прелезите, че се минава бавно, ама като се замисля, другите те подтикват да минеш идея по-бързо, съответно да нямаш време да се огледаш хубаво.
https://www.google.com/amp/s/blitz.bg/article/23539/amp
Аз май нямам случай да мина през прелез и да не се оглеждам. Дори като млад шофьор се ядосвах на кофти прелезите, че се минава бавно, ама като се замисля, другите те подтикват да минеш идея по-бързо, съответно да нямаш време да се огледаш хубаво.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Двигателист написа:Дайте да кажем малко думи за маркировката в България. Защо сме ниво ниво бушмени през 21-ви век, в Европа? Вярно, положението е много по-добре от преди 20 години, но..
Но е по-зле, отколкото преди 30 години

Ква маркировка, то асфалт няма. Повечето булеварди в София ако ги погледнеш като е напекло слънцето са като огледало. Блести и отразява като стъкло.
За кола не знам, не карам толкова, че да ги хвърля поради износване, но ако каучука издържаше предполагам щеше да се наложи да си купя най-много 2 комплекта гуми в живота.
На мотора гумата издържа около 3, да 3 ПЪТИ повече, отколкото същата гума в другите страни, според това, което пишат по форумите. Една гума, която с нормално каране на 3-4к км вече е на тел, тук е още на 60% живот. И не е като да не карам по-бавно от тях, съдейки по средния разход за който говорят. При мен е дори 2/100 отгоре.
Миналата седмица покарах колело, на много места изобщо са забравили за велосипедните алеи, които са начертали. Боята на цели участъци я няма вече. На места пък, където са нанасяли някаква настилка направо е изчечнала и станала на нещо като чакъл и с нормално шосейно колело няма каране там.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вчера покарах и на новият асфалт от тангентата посока Орландовци нов асфалт.
Еми то...смешна работа...от сега няма едно ниво хванато...тротоари няма...няма и канавка...абе да си еве мамата сме...
Но както каза Иво гумите ми са на около 25К на мерцедеса и са си с оригиналният грайфер сигурно и им стоят игличките отстрани.
Абе за нови ще ги пусна догодина и ще ги отнесат като куцо пиле домат.
Еми то...смешна работа...от сега няма едно ниво хванато...тротоари няма...няма и канавка...абе да си еве мамата сме...
Но както каза Иво гумите ми са на около 25К на мерцедеса и са си с оригиналният грайфер сигурно и им стоят игличките отстрани.
Абе за нови ще ги пусна догодина и ще ги отнесат като куцо пиле домат.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мен по тангентата най-много ме дразни, че висят там разни полицаи редовно. По пътя до и от там не е квото да няма гръмнали гуми от тирове встрани на платното. Седят с месеци. И на ушака, който е там в качеството си на стожер на пътната безопасност и през ум не му минава да я метне в багажника и да я разкара от платното. Иначе като те спре си най-големия бандит и джигит.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8387
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:И на ушака ... и през ум
ушак и ум в едно изречение

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нали обяснявахте, как магистралата не е толкова зле дясна лента и аз се превземем разбираш ли
Това не е висок клас гума
Това не е гума на няколко хиляди км
Това не е в следствие от магистралата
Това е защото карах с 400км/ч
…..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Това не е висок клас гума
Това не е гума на няколко хиляди км
Това не е в следствие от магистралата
Това е защото карах с 400км/ч
…..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Който каже, че магистралата не е зле искам да го повозя с компакта със 100, не повече в дясната лента. 
Не, че и с друга кола е комфортно де.

Не, че и с друга кола е комфортно де.
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Който каже, че магистралата не е зле искам да го повозя с компакта със 100, не повече в дясната лента.
Не, че и с друга кола е комфортно де.
Бе не е баш така. Някога имах Опел Омега Б. Тогава се чудех, какво пък толкова и е на магистралата. Чудех се и "спящите полицаи/гърбици" какво пък толкова пречат, при положение, че не намалявах много и почти не ги усещах. После покарах други коли... и разбрах

Лудия.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Бате, от всичките произведени опели от тоя модел едва ли има някъде по света и 1 квадрат останала здрава ламарина. Едно време имах Кадет и като го закарах за боя оня му отидоха 2 листа ламарина за да кърпи.
На мен и с хикса ми е некомфортно. Не, че е луксозна лимузина ама не е и лагерница като 3-та серия. Обаче в дясното платно не карам посмъртно. Просто не става.

На мен и с хикса ми е некомфортно. Не, че е луксозна лимузина ама не е и лагерница като 3-та серия. Обаче в дясното платно не карам посмъртно. Просто не става.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Еее, Омегата е класика, вози си идеално. Нищо, че хората обясняваха, ама как возел Мерцедеса. Как да вози, като параход. А Омегата хем не е като патица, хем пък не друсаше.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Бате, от всичките произведени опели от тоя модел едва ли има някъде по света и 1 квадрат останала здрава ламарина. Едно време имах Кадет и като го закарах за боя оня му отидоха 2 листа ламарина за да кърпи.![]()
На мен и с хикса ми е некомфортно. Не, че е луксозна лимузина ама не е и лагерница като 3-та серия. Обаче в дясното платно не карам посмъртно. Просто не става.
Така е, няма ги вече, макар че не корозията им е главния проблем, както при Кадет и т.н. Просто исках да кажа, че какво усещаш ти, много зависи от ходовата част на конкретния автомобил. А Х3 хич не е като да не вози на винкел, та нормално.
Лудия.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани