Информация за Мотор

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Информация за Мотор

Мнение от vld » 07 Юни 2009, 15:30

Колеги трябва ми малко информация относно раличните изисквания за моторите.
Тия дни мисля да взема една моторетка ей така временно да я покарам малко , вместо да прашлясва.
Та така, освен че няма гражданска и преглед моторетката е на стар номер - жълт със стария талон.
Та въпросите ми са трябва ли да минавам преглед или не?
Гледах по мото форумите някакви теми през гугъл и един казват трябва , други не, трети казват през две години...
Става дума за едно ендуро ДТ 125цц.
С тия номера мога ли да я карам или трябва да я пререгистрирам с нов номер и нов талон :?:
От къде мога да си взема някаква каска в, която да не ми се запали главата и да не е много скъпа?
Каква е санкцията за липса на А категория към момента?
Навремето изкарах курса, но така и не се явих на изпит защото нямах 17г навършени и така си остана :confused:

Знам, че има доста моторджии сред нас :help:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Мнение от intention » 07 Юни 2009, 17:29

Колега мисля че със стария номер не можеш да караш :roll:
санкцията не я знам ама знам че по новата наредба за курсовете самия курс е много скъпо нещо
преди бяха по 250-300 лв сега казаха че над 800-900 лв бил курса ....
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: Информация за Мотор

Мнение от stambo_81dg » 07 Юни 2009, 17:34

vld написа:Колеги трябва ми малко информация относно раличните изисквания за моторите.
Тия дни мисля да взема една моторетка ей така временно да я покарам малко , вместо да прашлясва.
Та така, освен че няма гражданска и преглед моторетката е на стар номер - жълт със стария талон.
Та въпросите ми са трябва ли да минавам преглед или не?
Гледах по мото форумите някакви теми през гугъл и един казват трябва , други не, трети казват през две години...
Става дума за едно ендуро ДТ 125цц.
С тия номера мога ли да я карам или трябва да я пререгистрирам с нов номер и нов талон :?:
От къде мога да си взема някаква каска в, която да не ми се запали главата и да не е много скъпа?
Каква е санкцията за липса на А категория към момента?
Навремето изкарах курса, но така и не се явих на изпит защото нямах 17г навършени и така си остана :confused:

Знам, че има доста моторджии сред нас :help:



със жълтите номера , маи няма да стане ако те спрът.
преглед минават мотоциклетите на 2г.
какска от някои магазин за мото екипировка- НИТРО като цена и качество биват
преди като нямах А-кат ме спряха и акта ми беше 200лв сега може да е повече.
курса за А-кат до миналата година беше една формалност но сега е малко филм поради новите изисквания
:idea:
Изображение

BMWPhotographer
Аватар
Мнения: 1672
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Sofia city
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive LCI
Мечтае да кара: Все по-хубави 5 серии

Мнение от BMWPetar » 07 Юни 2009, 22:29

Зависи от мотора и от теб - можеш просто да не им спреш...
"Когато пътят стана мокър, Audi quattro-то беше по-бързо в завоите, но просто някакси усмивката на лицето на шофьора на BMW-то беше доста по-голяма..." Джереми Кларксън, сравнение между Audi RS6 и BMW M5, Top gear

BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW



****F10 530d+ xdrive M-sport 2014

Gone, but not forgotten:

*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 07 Юни 2009, 23:12

intention написа:Колега мисля че със стария номер не можеш да караш :roll:
санкцията не я знам ама знам че по новата наредба за курсовете самия курс е много скъпо нещо
преди бяха по 250-300 лв сега казаха че над 800-900 лв бил курса ....

Биле казали някога си :roll:

Курса преди беше около 200лв.
Сега е 350-400(в зависимост от града, бащата на толкова кара тук) и по - високата цена е заради нововъведенията от тази година.Курмуването из града, радиостанциите и радара с който засичат курсиста.

ВЛД бате най - добре си изкарай едно А и си ти.Иначе акта преполагам че е към 200-300лв ама и като пишат мотора без застраховка, без нов номер и отива мн нагоре ;)
Изображение

АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
Аватар
Мнения: 6034
Регистриран на: 15.09.2003
Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
Пол: Мъж
Кара: E53 Х5 3.0d
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Информация за Мотор

Мнение от X-citer » 08 Юни 2009, 0:56

stambo_81dg написа:
vld написа:От къде мога да си взема някаква каска в, която да не ми се запали главата и да не е много скъпа?




какска от някои магазин за мото екипировка- НИТРО като цена и качество биват

В момента има промоция на НИТРО в ХУЛИГАН и цената на няколко модела е около 100-130 лева. За тези пари имаше и китайски модел (по думите на собственика на магазина сертифициран) с падащ визьор, което за градски условия си е супер.
Ако ще го караш и извън пътя те съветвам да си купиш и екипировка защото паданията без нея са доста болезнени и опасни ;)
Аз самият в момента съм със счупена ръка след зрелищно салто в гората близо до Ябланица и само екипировката ме предпази от други по-сериозни наранявания.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 08 Юни 2009, 16:18

аз съм с НИТРО каска и съм доволен, поне са англииски
и със сертификат ECER 22.05 това е важно :!: д а го има
китаиските ми се струват пунта мара :idea:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 08 Юни 2009, 16:38

Курса за А категория в момента е 540лв. (в София)
Магазин за аксесоари (вкл. каски) има на България и Нишава (посока центъра). Хората са много точни (Асен и Фори), цените са добри, освен това правят отстъпки и има богат избор.
Може да се разтърсиш и в Мотозоната (http://www.moto-zone.net/), там се продават доста неща

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: София,Овча купел
Пол: Мъж
Кара: те
Мечтае да кара: ЗАЗ-965

Мнение от nikimnl » 05 Юли 2009, 21:46

Има и за 420 лв курсове за А категория в София.Зависи от фирмата която ги провежда.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Мнение от slatanic » 05 Юли 2009, 22:46

С жълт номер нистаа!(В Кат 50-60лв и си ти)
Без А категория става,ама с пари в джоба!(Непрепоръчително!)
Относно А-то има нови изисквания и не съм наясно към последна дата!
За екипировка пари не се жалят!Или както казвам аз колкото си дал за мотора,поне на половината за екипировка си приготвяш!
За едндуро и крос важи 2но!
Каски като модели много и всякакви,както ценово така и като качество.Аз карах до последно с Аеро и съм доволен.
Спаси ми живота и за миг не съм съжелявал за 300лв за нея като се има на в предвид,че е доста нисък клас!
Относно ендурата ако е за офроуд както каза колегата трябват протектори,ръкавици,наколенки и налакатници.Най-добре и ризница с твърд гръб.НО!Всичко според парата.
Ако нямаш каската е на първо място преди А категорията,ако щеш дори,защото без една хартийка в джоба можеш да караш,ама без глава няма как!
И умната!Доколкото е възможно! :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 18.01.2008
Пол: Мъж
Кара: `97 528i; '01 W220

Re: Информация за Мотор

Мнение от kasa_bira » 05 Юли 2009, 22:54

vld написа:Колеги трябва ми малко информация относно раличните изисквания за моторите.
Тия дни мисля да взема една моторетка ей така временно да я покарам малко , вместо да прашлясва.
Та така, освен че няма гражданска и преглед моторетката е на стар номер - жълт със стария талон.
Та въпросите ми са трябва ли да минавам преглед или не?
Гледах по мото форумите някакви теми през гугъл и един казват трябва , други не, трети казват през две години...
Става дума за едно ендуро ДТ 125цц.
С тия номера мога ли да я карам или трябва да я пререгистрирам с нов номер и нов талон :?:
От къде мога да си взема някаква каска в, която да не ми се запали главата и да не е много скъпа?
Каква е санкцията за липса на А категория към момента?
Навремето изкарах курса, но така и не се явих на изпит защото нямах 17г навършени и така си остана :confused:

Знам, че има доста моторджии сред нас :help:



Ще опровергая колегите, който казват че с жълт номер не става :)

Можеш да караш с жълт номер, стига да си имаш гражданска и преглед. Прегледа се минава един път на 2 години. С жълт номер обаче не можеш да напускаш България. Аз карам с жълт номер вече 2-ра година, спирали са ме и абсолютно никой не ми е направил проблем за номера ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Филибето

Мнение от likesake » 06 Юли 2009, 11:43

Виж, щом си се насочил към малък клас мотори , не те съветвам да си взимаш двутактов 125 кубика
вземи си по добре някакво четиритактово 250 кубика ендуро- повечето япоски са непритенциозни пък и по-лесно ще го продадеш, отколкото 2т 125
Ако е италианка не се занимавай - трудно ще се продаде
За каската - тук в никакъв случай не спестявай- каските по 50 лева се цепат от едно падане от 2метра- представи си не дай Боже да ти е на главата при инцидент
Хубавите марки са ARAI SHOEI AGV NOLAN
а около 200-300 лева си правиш една добра инвестиция в каска
Има и добри миналогодишни колекции на SHOEI в moto-bg.com - на хубави цени примерно
Аз лично си карам чопъра с AGV - изцяло закрита - не пасва много на стила но пък е по-добре от колкото тези с открита брада.
Да и не си купувай втора ръка каска- при изпотяването на главата се отделя мазнина, която след време уврежда пълнежа вътре.
Надявам се да съм бил полезен.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 06 Юли 2009, 13:06

Колеги благодаря за информацията.
Аз мотор няма да купувам, просто ще взема един от приятел за да го покарам лятото.
Каска имам вече и то хубава.
Категорията ще я взема и нея ма по натам.
Така и така му направихме едно прилично освежаване, тия дни ще му смениме и номерата така за всеки случай.
И без друго има да му се прави прехвърляне, че е с пълномошно.
А относно екипировката, прави сте, но не мисля да карам офроуд, просто ще се движа в града.
Отдавна съм си избил от главата моторите, просто не е за мен, прекалено много се отпускам с газта,а ония отгоре все някога ше погледне в страни и ше оцапаме работата...
Та затова лекичко и от време навреме си начесвам крастата с някоя пистарка на приятел.
Изображение

АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
Аватар
Мнения: 6034
Регистриран на: 15.09.2003
Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
Пол: Мъж
Кара: E53 Х5 3.0d
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Мнение от X-citer » 06 Юли 2009, 13:11

Ако ти писне да караш по асфалта свиркай и някой ден може да направим лека офроуд разходка по някое черно пътче ;)
Аз за момента все още съм с ендуро гуми, така че няма да катерим тежки маршрути ;)
Изображение

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook