Ха на Бас !!!
Модератор: Общи модератори
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- MOPKOB
- Правопис Мастър
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: 17.03.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Ха на Бас !!!
Искам да се хвана на бас с Хънтъра, че кола с АБС ще спре по-бързо на лед , от кола с изключен АБС.
Много ме интересува мнението Ви. А след 3-4 дена ще има и практическо занимание.
Много ме интересува мнението Ви. А след 3-4 дена ще има и практическо занимание.

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Ако го тествате с една и съща кола на едно и също място при работещ АБС ще спре по-рано. И няма да поднесе настрани. А без АБС може и да се завърти настрани. Говориме за екстремно спиране (напр. караш с 40 км/ч и скачаш на педала до дупка)

на всеки терен (сух, мокро, лед, сняг) абс спира по-бързо ако всичко друго е еднакво.
единственото изключение е ако се движиш със скорост под 30 км/ч - тогава кола без абс е възможно (но малко вероятно) да спре по-бързо на сняг и лед, но по-новите абс-и са умни и не се включват под определена скорост (20-30км) така че...
единственото изключение е ако се движиш със скорост под 30 км/ч - тогава кола без абс е възможно (но малко вероятно) да спре по-бързо на сняг и лед, но по-новите абс-и са умни и не се включват под определена скорост (20-30км) така че...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Насе пробвай да ритнеш педала 3-4 пъти за една секунда(пълен ход на педала). При това с еднаква сила. Не се заяждам, но колкото и да си добър (изключвам състезателите, въпреки че и на тях им се палят гумите от време на време) няма да можеш да имитираш АБС-а с крак. Да, ще наподобиш нещо, което ще си мислиш, че е АБС, но на практика ще е мноооого далече от истината.

проблема не е във ритането
това може дори да се прави по-добре от човек (със повече чувство защото добрия шофьор може да предвиди кога ще му блокират гумите и да отпуска една идея по-рано, докато абс-а е чисто рефлективен- демек отпуска едва когато блокира гумата)
това което не може човека да направи е да пулсира всяко колело индивидуално (при 4-каналните абс) и по-важното - всяко предно колело по-отделно при 3-каналните) (задните 2 са на един канал). от там и идва максимизирането на спирачната тяга- всяко колело си има свое сцепление от там и да ги пулсираш едновремено всичките не е оптимално...

това което не може човека да направи е да пулсира всяко колело индивидуално (при 4-каналните абс) и по-важното - всяко предно колело по-отделно при 3-каналните) (задните 2 са на един канал). от там и идва максимизирането на спирачната тяга- всяко колело си има свое сцепление от там и да ги пулсираш едновремено всичките не е оптимално...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Твърдо зад човека, никой робот не може да го направи по добре от човек. Ако говорите за спиране просто като дължина и време може и да е по бърз АБС но ако говорим за ситуация - човека е по добър защото може просто да прецени, какво кога и как.
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

Tano написа:Твърдо зад човека, никой робот не може да го направи по добре от човек. Ако говорите за спиране просто като дължина и време може и да е по бърз АБС но ако говорим за ситуация - човека е по добър защото може просто да прецени, какво кога и как.
Може това да го прецени човек с опит, един 18-годишен ша прецени кога требва да натисне спирачката по силно или да е отпусне на куков ден...
- MOPKOB
- Правопис Мастър
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: 17.03.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5
GaD написа:Предполагам че на повечето коли АБС-а неможе да бъде изключен..
Ланчата няма абс така че при някакви тестове можете да ме бройте
АБС си има бушонче ....



- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
alx написа:на всеки терен (сух, мокро, лед, сняг) абс спира по-бързо ако всичко друго е еднакво.
А на нещо като чакъл/пясък няма ли без АБС да спре малко по-добре заради купчинките чакъл/пясък които ще се образуват пред гумите?
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Чисто теоретично - ДА. Ама трябва да караш из пустинята за да натрупаш такава купчинка, която да подейства като спирачка. А, и спирачния ти път да е толкова дълъг, че да има време да се събере достатъчно голяма купчинка. Това е като при парния локомотив. Ако видиш P/V диаграмата му ще разбереш ,че ако преодолее инертността на всеки следващ вагон при минимална скорост ще може да му закачаш колкото си искаш вагони и стига сцеплението на колелата да позволява можеш да теглиш колкото си исккаш вагони, т.е. при мин скорост мощността е +безкрайност. Но това е идеалният вариант. Същото е при твоя случай с купчинките пясък. А ако са като онази дето беше навремето на входа на София по Ботевградско шосе със сигурност ще те спре по-бързо (също като онзи шофьор от Народно събрание, дето после каза: "Ами че аз не я видях таз купчинка "
)




52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани