Акумулатор

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 29.10.2004
Местоположение: София

Акумулатор

Мнение от 525e » 12 Фев 2005, 15:01

Имам едно въпрос4е отностно един акумулатор. Зареждам го вече 15 4аса а още не е по4нал да балбука и разтвора му(електролит или там какво е) има едни малки кат парцалчета точици. Какво Ви е мнението ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 12 Фев 2005, 18:14

А сигурен ли си, че го зареждаш? Ще "бълбука" при по-голям ток (>2A). При по-малък излизат много малки мехурчета, но след толкова време, ако го разклатиш, трябва да излязат поне в няколко клетки. Ако клемите са окислени, нямаш А-метър (в по-лошия случай - V-метър), и не тече заряден ток, и 60 часа да стои пак няма да се зареди.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 29.10.2004
Местоположение: София

Мнение от 525e » 12 Фев 2005, 18:48

Преди малко се разбълбука :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 12 Фев 2005, 19:23

акумулатор се зарежда така - делиш амперчасовете на 10 и зареждаш 10 часа по толкова ,примерно 65Ah се зарежда 10 часа по 6.5А .. не е задължително да бълбука видимо за да се зарежда .. с волтметър само - ако е около 12В ,акумулатора е напълно разреден :!: добре зареден акумулатор е около 14.4В ,ако е по малко след дълго зареждане - мъртва клетка ,или е тръгнал вече ,моя е на тоз хал в момента ,но в тез студове все още пали щото е 82Аh .. напълно зареден е 13.6В ,вече капацитета му е около 60% ..Главната причина за ранното износване на акумулатора е недозареждането и прекомерната консумация(силна музика е идеалния пример).. алтернатора е недостатъчен за правилно зареждане на акумулатора при зимни условия ,за това е хубаво да се дозарежда на 4-5 седмици по няколко часа през зимата ,живота му значително се удължава..още доста мога да говоря за акумулатори но ме домързя да пиша ,дано съм бил полезен. :D

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Фев 2005, 3:46

Аз нито имам силна музика, нито акомулатора ми е лош - нов е но имам тоз проблем :arrow: като съм на празен ход (около 1000 оборота до 1200-300) фаровете, таблото абе всичко ми поугасва... дори когато съм само на габарити и халогени даречем се забелязва по осветлението на таблото... случвало ми се е като съм някъде на тъмно и ако е хлъзгаво и натисна педала на спирачката на уволнение и понеже сработва моторчето на АБС-а и направо имам чуството че очите ми губят маса :mhihi: :mhihi: всичко за момент си става тъмно :roll: :arrow: признавам си - доста ги чаткам тея неща и това съм и завършил и ми е хоби и малко ме е срам да питам такива глупости но все пак искам да чуя и мнението на други хора :arrow: според вас алтернатора ли не зарежда добре (или това дето му се вика на по руските автомобили "реле регулатор") не работи добре... мисля че при мен това чудо се намира на алтернатора отзад като го погледна ... ако е то самостоятелно може ли да се смени и имате ли идея колко мангизи струва :?:
Ааа забравих да спомена, мерил съм си зарядния ток при изключени всички консуматори и двигателя на празен ход и ако не се лъжа беше 13,5-6 но не съм сигурен може и да се лъжа... а при включване на консуматор не го премерих понеже ми е толкова акъла в кухата лейка :mhihi: ю

Дилян Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 13 Фев 2005, 9:48

ами най вероятно това ти е проблема ,зарядния ток трябва да е 14-14.6в при зареден акумулатор(при изтощен има пад на напрежението знаеш ,и е по малко) и не варира особено при подаване на газ и включване на консуматори ,нали за това е алтернатор .. за регулирането на това напрежение обаче е една електроника ,която е скъпичка и я търси втора ръка (намира се в алтернатора) ,а може просто четките да са позаминали ,към 30 лв е смяната.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 13 Фев 2005, 21:07

Penchev написа:... нов е но имам тоз проблем
Ако е стабилен магазина, по гаранцията трябва да ти диагностицират проблема
... мерил съм си зарядния ток при изключени всички консуматори и двигателя на празен ход и ако не се лъжа беше 13,5-6
13,5 на празен ход показва доста добър акумулатор, но не казва нищо за зареждането
но не съм сигурен може и да се лъжа... а при включване на консуматор не го премерих...
ток<>напрежение
Зареждането на празен ход е минимално и най-често покрива консумацията само на мотора (свещи). Пробата на "реле-регулатора" се прави на >2500об. - при включени и изключени къси напрежението при зареден акумулатор трябва да е ~14,4V. Точното напрежение го пише на регулатора на напрежение "това чудо се намира на алтернатора отзад като го погледна". А не е лошо и първо да се видят дребните неща - ремъка натегнат ли е, клемите на ак. окислени ли са, обувката на дебелия кабел акум.-алтернатор откъм алтернатора в какво състояние е?
http://dl.bmworg.ru/book/haynes/3&5_05.pdf - 14-та точка е проверка на зареждането. Там не пише за 2500об. но "вервай ми", това е истината. А смяната на четките е под 5лв. (толкова струват четките) - достатъчно е да имаш поне 50VV поялник и 15мин от свалянето до поставянето на регулатора.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 13 Фев 2005, 21:26

5 лв ама е хубаво да се смени и колектора ,да не кажа задължително .. а в тез 30 лв съм сложил и труд щото не искаш да смъкваш алтернатора на М50 ;) и и на празен ход ,и на 5к оборота зарядното напрежение е едно и също ,това не е динамо на москвич .. и е ~14.4В при дозареждане на акумулатора .. това с клемите е добра идея ,не ми хрумна ,както и клемата при алтернатора може да се е поокислила ;) казвай после от какво е

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 13 Фев 2005, 22:07

Alexi написа:...и и на празен ход ,и на 5к оборота зарядното напрежение е едно и също
искам да я видя тая сток кола, която на 700-800-900-1000 оборота държи 14V на недокрай зареден акумулатор
,това не е динамо на москвич
но принципа на работа е абсолютно еднакъв - алтернатора "прави" променлив ток с по-високо напрежение, диодите го "изправят", а регулатора следи напрежението на колата - ако падне - пуска повече ток от алтернатора. Но напрежението, произведено от алтернатора, зависи от оборотите. Ниски обороти - ниско напрежение. Високи обороти-високо напрежение.
.. и е ~14.4В при дозареждане на акумулатора...
Напрежение на напълно разредена оловна клетка - 1,8V, на напълно заредена - 2,4V. Зареден, разреден /не тотално/ - напрежението трябва да е 14,4, а съответно зарядния ток е доста различен.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 14 Фев 2005, 0:52

мда на москвич е така ,ама тука не е .. имаш ротор и статор на алтернатора .. колкото повече обороти прави ротора ,толкова по малко напрежение се пуска на статора и така изходящото напрежение е винаги едно и също ... замери и ако при тебе не е така имаш дефект :D ако имаш консуматори или ти е поизтощен акумулатора тогава е наблюдават разлики ,но при добри условия напрежението не плава.Ако се вдига с оборотите на 6к оборота колко ще е ,20В ли :D Освен това изтощен акумулатор посмъртно не е 14В ,ако е толкова значи не е изтощен :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 14 Фев 2005, 1:34

Alexi написа:... колкото повече обороти прави ротора ,толкова по малко напрежение се пуска на статора и така изходящото напрежение е винаги едно и също
Що тогава, при тая проста система за регулиране, немеца е сложил тоя електронен регулатор на напрежението?
ivantchoG написа:а регулатора следи напрежението на колата - ако падне - пуска повече ток от алтернатора.
... замери и ако при тебе не е така имаш дефект
За да замервам постоянно съм сложил волтметър ;)
...Ако се вдига с оборотите на 6к оборота колко ще е ,20В ли
Не го пробвай, но, ако откачиш акумулатора при работещ мотор, напрежението при тия 6к може да стигне не 20, а над 40V при абсолютно изправни алтернатор, регулатор и ел.инсталация.
Освен това изтощен акумулатор посмъртно не е 14В ,ако е толкова значи не е изтощен
Ако не те устройва, заменям думата "разреден" с "недозареден", т.е. с гъстота на електролита около 1,25 :lol:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: TNT

Последни теми
Facebook