Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
напоследък имам малко свободно време...
та... един от любимите ми автори е пи джей о'рурк (PJ O'Rourke). тънък асоциативен хумор, хапливо-комичен език... трудно преводим...
но ще се опитам...
превода е абсолютно художествен защото просто с неговия начин на писане - няма друга алтернатива...
и все пак...
жокери и съвети за управление на мпс в развиваща се (бананова) държава
опасност на пътя
това което би било "опасност на пътя" всъщност е пътя в развиващата се държава. има два начина да се справиш с проблема - единия е да караш много бързо и гумите ти да прелитат над неравностите и ямите. както може да се предположи този метод обикновено завършва трагично. другия начин е да се кара много бавно. това също завършва трагично. няма значение колко бавно влезеш в 3-метрова яма- ще има контузии... също така ще откриеш местните жители също не могат да решат кои метод да използват. или карат с 3км/ч (което го правят всеки път като няма никакъв начин как да ги заобиколиш)... или карат със 160- обикновено когато идват право срещу тебе когато ти най-накрая успееш да тръгнеш да изпреварваш пича дето кара с 3км/ч.
основни моменти
много е важно да имаш верните факти на разположение когато управляваш мпс в бананова държава. например - от коя страна на пътя карат? това е лесно. карат от твоята страна. демек- можеш да разчиташ на факта че всичкия насрещен трафик ще бъде в твоята лента. също така как да обръщаш км в мили? повечето хора не знаят, но един километър = 10 мили- точно. вярно, един километър е 62% от милята, но ако нещо е отдалечено на 100км, може да се сметне че е на 1000 мили защото пътищата са 620% по-лоши от най-лошия път които си виждал. също така като видиш ограничение за максимална скорост на 50км, със същия успех може да е 500 мили/ч защото... на никой не му пука. банановите държави нямат магистрална полиция. извън градовете, всъщност почти нямат полиция- спазването на закона е в ръцете на армията... и войниците ако така им е скимнало, ще те застрелят независимо от скороста ти.
знаци и сигнали
повечето развиващи се държави използват международни символи за знаци. американците може да се объркат от знаци които приличат на значки на бойскаут или от такива знаци които приличат на силует на игуана пресечен с червена лента. няма страшно- местните също не знаят какво означават тези знаци. но- местните имат сложна система от жестове и сигнали които им служат да предават информация на участниците в движение около тях. например- ако се опитваш да задминеш някой и той си пусне левия мигач- това означава "давай"..а може и да значи, че голям камион идва от отсрещната страна и ще те размаже ако тръгнеш.... верният отговор ще го научиш след няколко секунди.
сигнализирането е още повече усложнено от празнични декорации сложени на много от мпс-тата. понякога е трудно да се различат аварийки от коледен гирлянд омотан около задната броня... а стоп светлините може да бъдат лесно сбъркани с дузина светещи червено статуики на исус и десетте плюшени животни с мигащи очички сложени на задната кора.
опасни завои
опасните завои са маркирани- поне в християнските държави, с дървени кръстове сложени така че да направят завоите още по-опасни. кръстовете са паметници на хората които за загинали по завоите и предлагат груба статистика за това колко е опасен завоя. така че ако влезеш в завоя на пълна газ дрифт .. и изведнъж се сблъскаш с гора от кръстове - знаеш че ти е спукана работата.
каране като местен
важно е да се разбере че в банановите държави управлението на мпс се осъщестявява с клаксона или "египетската спирачка" както още е известен. има точен и добре определен етикет кога да се използва клаксона:
1. когато нещо ти блокира пътя
2. когато нищо не го блокира
3. когато нещо може да го блокира
4. на червен светофар
5. на зелен светофар
6. по всяко друго време
кпп-та
едни неща което може да си сигурен че ги има в развиващите се страни са неприятностите. винаги някъде има някакво вълнение/бунт или марксистко въстание.. а това означава... кпп-та. има два вида кпп-та. такива където намаляваш за да те огледат хубавичко и такива където трябва да спреш напълно за да могат да ти откраднат багажа. много е важно че никога не трябва да спираш на кпп дето се намалява на него. ако спреш- ще си помислят че си терорист които ще ги напада и ще те застрелят.... но трябва винаги да спираш на кпп на което се спира. ако само намалиш- ще си помислят че си терорист които ще ги напада и... ще те застрелят. как се разбира на кое кпп се спира и на кое се намалява? забавното е че... не е ясно.
(терористите разбира се си имат собствени кпп-та. те винаги те карат да спреш. понякога с помоща на мини).
предимство на животните
по правило трябва да се намалява за магарета и пешеходци, забързва за кози и спира за крави. магаретата, също както пешеходците се отместват евентуално. но никога не спирай за тях защото ще се възползват от тебе- особено пешеходците. ако спреш по средата на тълпа в развиваща се държава .. ще си купуваш дъвки и фалшиви антики с дни.
карай страшно бързо през козите- невъзможно е да се удари коза. от друга страна- също така е невъзможно да не уцелиш крава. кравите са имунизирани против клаксони, викане, бой с тояги и побутване с броня. единственото решение е да заобиколиш кравата която тогава ще се премести пак пред тебе със скороста на светлината.
всъщност най-опасните животни за кокошките. в щатите като видиш топка на пътя и натискаш спирачките защото знаеш, че след нея ще последва дете. в развиващите се страни децата не преследват топки, а кокошки. как си играят с тях? бият волета? подават си ги на къси пасове? 21? знае ли човек. но жителите на тези държави си обичат кокошките и децата (ако не взимаме в предвид високата им смъртност). ако уцелиш кокошка или дете- може и да оцелеят. ти обаче няма да имаш такъв късмет.
катастрофи
никога не гледай накъде караш- само ще се уплашиш. независимо от това- все пак гледай да избягваш катастрофи. в автобуса/камиона/на мотопеда пред тебе има повече хора от колкото в колата ти... (особено трябва да се внимава с мотопедите натоварени с 10 бутилки пропан-бутан). при катастрофа в най-добрия случай ще оглушееш от викане по тебе. а ако полицията е наоколо стандардната процедура е да се вкарат в затвора всички участници независимо от вината. това се прави с цел да се предотвратят кръвни вражди които са популярно хоби в тези държави. не забравяй че американския консул е прекалено зает да се безпокои за марксисткото въстание и може да минат месеци преди да доиде да те види в затвора.
ако все пак катастрофираш- нападението е най-добрата защита. хвърляй големи стиски американски пари към всички наоколо и се надявай да минеш метър...
та... един от любимите ми автори е пи джей о'рурк (PJ O'Rourke). тънък асоциативен хумор, хапливо-комичен език... трудно преводим...
но ще се опитам...
превода е абсолютно художествен защото просто с неговия начин на писане - няма друга алтернатива...
и все пак...
жокери и съвети за управление на мпс в развиваща се (бананова) държава
опасност на пътя
това което би било "опасност на пътя" всъщност е пътя в развиващата се държава. има два начина да се справиш с проблема - единия е да караш много бързо и гумите ти да прелитат над неравностите и ямите. както може да се предположи този метод обикновено завършва трагично. другия начин е да се кара много бавно. това също завършва трагично. няма значение колко бавно влезеш в 3-метрова яма- ще има контузии... също така ще откриеш местните жители също не могат да решат кои метод да използват. или карат с 3км/ч (което го правят всеки път като няма никакъв начин как да ги заобиколиш)... или карат със 160- обикновено когато идват право срещу тебе когато ти най-накрая успееш да тръгнеш да изпреварваш пича дето кара с 3км/ч.
основни моменти
много е важно да имаш верните факти на разположение когато управляваш мпс в бананова държава. например - от коя страна на пътя карат? това е лесно. карат от твоята страна. демек- можеш да разчиташ на факта че всичкия насрещен трафик ще бъде в твоята лента. също така как да обръщаш км в мили? повечето хора не знаят, но един километър = 10 мили- точно. вярно, един километър е 62% от милята, но ако нещо е отдалечено на 100км, може да се сметне че е на 1000 мили защото пътищата са 620% по-лоши от най-лошия път които си виждал. също така като видиш ограничение за максимална скорост на 50км, със същия успех може да е 500 мили/ч защото... на никой не му пука. банановите държави нямат магистрална полиция. извън градовете, всъщност почти нямат полиция- спазването на закона е в ръцете на армията... и войниците ако така им е скимнало, ще те застрелят независимо от скороста ти.
знаци и сигнали
повечето развиващи се държави използват международни символи за знаци. американците може да се объркат от знаци които приличат на значки на бойскаут или от такива знаци които приличат на силует на игуана пресечен с червена лента. няма страшно- местните също не знаят какво означават тези знаци. но- местните имат сложна система от жестове и сигнали които им служат да предават информация на участниците в движение около тях. например- ако се опитваш да задминеш някой и той си пусне левия мигач- това означава "давай"..а може и да значи, че голям камион идва от отсрещната страна и ще те размаже ако тръгнеш.... верният отговор ще го научиш след няколко секунди.
сигнализирането е още повече усложнено от празнични декорации сложени на много от мпс-тата. понякога е трудно да се различат аварийки от коледен гирлянд омотан около задната броня... а стоп светлините може да бъдат лесно сбъркани с дузина светещи червено статуики на исус и десетте плюшени животни с мигащи очички сложени на задната кора.
опасни завои
опасните завои са маркирани- поне в християнските държави, с дървени кръстове сложени така че да направят завоите още по-опасни. кръстовете са паметници на хората които за загинали по завоите и предлагат груба статистика за това колко е опасен завоя. така че ако влезеш в завоя на пълна газ дрифт .. и изведнъж се сблъскаш с гора от кръстове - знаеш че ти е спукана работата.
каране като местен
важно е да се разбере че в банановите държави управлението на мпс се осъщестявява с клаксона или "египетската спирачка" както още е известен. има точен и добре определен етикет кога да се използва клаксона:
1. когато нещо ти блокира пътя
2. когато нищо не го блокира
3. когато нещо може да го блокира
4. на червен светофар
5. на зелен светофар
6. по всяко друго време
кпп-та
едни неща което може да си сигурен че ги има в развиващите се страни са неприятностите. винаги някъде има някакво вълнение/бунт или марксистко въстание.. а това означава... кпп-та. има два вида кпп-та. такива където намаляваш за да те огледат хубавичко и такива където трябва да спреш напълно за да могат да ти откраднат багажа. много е важно че никога не трябва да спираш на кпп дето се намалява на него. ако спреш- ще си помислят че си терорист които ще ги напада и ще те застрелят.... но трябва винаги да спираш на кпп на което се спира. ако само намалиш- ще си помислят че си терорист които ще ги напада и... ще те застрелят. как се разбира на кое кпп се спира и на кое се намалява? забавното е че... не е ясно.
(терористите разбира се си имат собствени кпп-та. те винаги те карат да спреш. понякога с помоща на мини).
предимство на животните
по правило трябва да се намалява за магарета и пешеходци, забързва за кози и спира за крави. магаретата, също както пешеходците се отместват евентуално. но никога не спирай за тях защото ще се възползват от тебе- особено пешеходците. ако спреш по средата на тълпа в развиваща се държава .. ще си купуваш дъвки и фалшиви антики с дни.
карай страшно бързо през козите- невъзможно е да се удари коза. от друга страна- също така е невъзможно да не уцелиш крава. кравите са имунизирани против клаксони, викане, бой с тояги и побутване с броня. единственото решение е да заобиколиш кравата която тогава ще се премести пак пред тебе със скороста на светлината.
всъщност най-опасните животни за кокошките. в щатите като видиш топка на пътя и натискаш спирачките защото знаеш, че след нея ще последва дете. в развиващите се страни децата не преследват топки, а кокошки. как си играят с тях? бият волета? подават си ги на къси пасове? 21? знае ли човек. но жителите на тези държави си обичат кокошките и децата (ако не взимаме в предвид високата им смъртност). ако уцелиш кокошка или дете- може и да оцелеят. ти обаче няма да имаш такъв късмет.
катастрофи
никога не гледай накъде караш- само ще се уплашиш. независимо от това- все пак гледай да избягваш катастрофи. в автобуса/камиона/на мотопеда пред тебе има повече хора от колкото в колата ти... (особено трябва да се внимава с мотопедите натоварени с 10 бутилки пропан-бутан). при катастрофа в най-добрия случай ще оглушееш от викане по тебе. а ако полицията е наоколо стандардната процедура е да се вкарат в затвора всички участници независимо от вината. това се прави с цел да се предотвратят кръвни вражди които са популярно хоби в тези държави. не забравяй че американския консул е прекалено зает да се безпокои за марксисткото въстание и може да минат месеци преди да доиде да те види в затвора.
ако все пак катастрофираш- нападението е най-добрата защита. хвърляй големи стиски американски пари към всички наоколо и се надявай да минеш метър...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
От цялата работа разбрах, че ни лиспват само банановите дървета
Наистина много забавно, но за съжаление все едно за нас е писано.
"на мотопеда пред тебе има повече хора от колкото в колата ти... (особено трябва да се внимава с мотопедите натоварени с 10 бутилки пропан-бутан)"

Наистина много забавно, но за съжаление все едно за нас е писано.

"на мотопеда пред тебе има повече хора от колкото в колата ти... (особено трябва да се внимава с мотопедите натоварени с 10 бутилки пропан-бутан)"

- BMWdrivers
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 266
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: M52B20, M57D30
- Мечтае да кара: MKA
- Детайли за колата: ниска и бърза
- e36_Fanatik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 11.08.2009
- Пол: Мъж
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
Защо ли в много от редовете видях до болка познати за нас /Българите/ неща?
- Maverick_VS
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 11.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 335i
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
e36_Fanatik написа:Защо ли в много от редовете видях до болка познати за нас /Българите/ неща?
И точно това е страшното - че едни 60-70% от написаното е вярно и за нас




- МРЪСНИЯТ_ХАРИ
- Каобой
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 5.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: 318
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
alx написа:напоследък имам малко свободно време... ...
ми не го пропилявай с безвкусни четива
e36_Fanatik написа:Защо ли в много от редовете видях до болка познати за нас /Българите/ неща?
Защото най вероятно това си търсил

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
свежо, с доста попадения.
първите два параграфа са самата истина за движението в българия.
първите два параграфа са самата истина за движението в българия.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
Силно, силно... 

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- sharksfin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 13.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: МБ W140 V8
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
браво и за избора на текст. имам една молба - ако може да го публикуваш и в оригинал
Акълът е нещо, което можеш да даваш, без да го имаш.
- valery
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 28.11.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
дай да ти стисна ръката 

- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
За да се покрие напълно с обстановката в родината ни трябва да се добави и един параграф за селскостопанските машини с разпънат инвентар на пътя, карани от освидетелствани алкохолизирани олигофрени. Иначе магистрална полиция имаме, но е в засада.
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
sharksfin написа:браво и за избора на текст. имам една молба - ако може да го публикуваш и в оригинал
http://books.google.com/books?id=8ELEoc ... ts&f=false
надявам се линка да работи...някои от страниците липсват, но пък има други където може да му усетиш стила.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- sharksfin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 13.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: МБ W140 V8
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
мерси, линка си бачка. и тъй като днес май само ние отработваме, мога да залегна над четивото. голямо благодарско.
Акълът е нещо, което можеш да даваш, без да го имаш.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Жокери за управление на МПС в развиваща се страна...
МРЪСНИЯТ_ХАРИ написа:alx написа:напоследък имам малко свободно време... ...
ми не го пропилявай с безвкусни четиваe36_Fanatik написа:Защо ли в много от редовете видях до болка познати за нас /Българите/ неща?
Защото най вероятно това си търсил
Ей много ме кефи мисленето ти - за съжаление малко хора са така и всичко живо мрънка и се оплаква ... Но пък точно този текст наистина ме разсмя , сега много ясно че е супер окрасен , иначе няма да е смешно

15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx