10 основни съвета за поддръжка на колата ви

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 403
Регистриран на: 31.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328ci

10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от zigo » 15 Ное 2009, 12:44

Колата – като всяко едно нещо – си е инвестиция и изисква да се похарчи веднъж една сума за закупуването й, а след това по-малки суми за поддръжката й. В крайна сметка малцина могат да си позволят спокойно да имат няколко коли и някой да се грижи за тях. Съответно една кола не може да изглежда добре и да върви добре с години, ако не правите нищо за нея. Трябва и вие да върнете нещо.

И макар и да има много индивидуални възможности за подобряване представянето на една кола, то като цяло те могат да бъдат категоризирани в 10 основни съвета. Ще видите, че ако малко се постараете, колата може да ви върне много.

No.10 – Внимавайте с горивото
Ако заредите вашата Kia с 95-октаново гориво, колата ви, уви, няма да се превърне в Koenigsegg. Допълнителните октани от скъп безоловен бензин не помагат чак толкова на двигатели с ниски и средни нива на компресия, които са направени да работят с 87 октана например. Затова и прекаляването с октаните на бензиностанцията няма непременно да навреди на двигателя, но най-малкото си е загуба на средства – пари, които биха могли да бъдат похарчени по-мъдро в следващите съвети за поддръжка.

No.9 – Мийте, плакнете, отново и отново
Ето това е идеален пример за това как можете да похарчите парите, които иначе сте щели да похарчите излишно за по-високооктаново гориво. Да речем, че сте решили да заредите колата си с обикновеното гориво, което е подходящо за нея. И да кажем, ако напълните резервоара, то спестеното посредством ползването на нормално гориво също се увеличава. И ето това е напълно достатъчно за едно добро измиване. Редовното миене и полиране защитава боята и помага да не се образува ръжда. Разбира се, не забравяйте и интериора, където също може да се мине с прахосмукачка и избърсване на прах, изтръскване на изтривалки и т.н.

No.8 – Подгответе се за сезона
Независимо дали става дума за студената зима, за летните горещи пътувания или за нещо по средата, то сезонните промени означават, че е необходимо да подготвите колата си по съответния начин. За мнозина зимата и лятото са най-тежките по отношение на акумулаторите им, антифриз и гуми. Понякога именно някой от изброените компоненти може да провали пътуването ви, така че малко допълнително внимание не е излишно. Ако не ви притеснява да похарчите допълнителни средства, а чувате, че наближават снегове, по-добре преминете към зимни гуми, за да сте уверени в колата си . . . , а и в сигурността си.

No.7 – Допълнителна информация от производителите
Информацията за обратно повикване на определени модели от даден производител или просто техническите бюлетини (когато някоя компания ги издава, разбира се) могат да бъдат полезен източник на информация. В случая зависи от вас да преглеждате информацията, за да бъдете наясно какъв проблем евентуално може да се появи. Един от начините е да се регистрирате към някой нюзлетър на даден уважаван автомобилен сайт. Наскоро например точно по този път стана ясно, че в някои модели на Toyota е добре да премахнете постелките, защото заради тях педалът за газта може да засяда и да предизвиква нежелано ускорение. Т.е. идеята е – интересувайте се от новините около колата ви.

No.6 – Поглеждайте лампичката „Проверете двигателя”
Въпросната светлинка, която показва, че е добре да проверите двигателя, понякога е напълно излишна, но в крайна сметка няма пушек без огън, което означава, че може да даде и полезна информация. В много сервизи могат да бъдат проверени съответните диагностични кодове и да се разбере проблемът. Може да е незатегната капачка на резервоара, но може и да е сериозен проблем.

No.5 – Карайте колата си внимателно
Все пак червената линия на оборотомера не означава, че от нея трябва да се амбицирате и да натиснете още повече газта. А ако не знаете за това, то болезненият звук би трябвало да напомни все пак за това. Друг е моментът, че можете да повредите двигателя си, ако стоите прекалено много и на ниските обороти. Просто всеки двигател си има оптимални обороти, при които работи най-добре, и ако поддържате прекалено ниски или високи обороти, то вие най-малкото изхвърляте по-интензивно емисии на СО2 в атмосферата. Друг е моментът, че може да се появи и проблем с катализатора.

No.4 – Правете, каквото ви казват производителите
Всяка кола си има своето упътване, в което има препоръки как да се работи точно с двигателя и трансмисията, за да се удължи животът им. Разбира се, по-дългият им живот резултира в спестени пари. Не трябва да си мислите, че можете да спестите малко пари, като пропуснете някой преглед, а автомобилът ви ще продължи да се движи все така ефективно. Ако не похарчите средствата навреме, то в последствие ще трябва да харчите повече за резервни части и труд на съответните специалисти.

No.3 – Бъдете наясно с показателите на колата
Ако следвате предишния принцип за поддръжка на колата, то не върви всеки път просто да завъртате ключа и да отивате до съответния сервизен център. Трябва да сте наясно как са всички течности в колата ви, как е налягането на гумите, а не вреди да пробвате и светлините и мигачите (въпреки че ако го правите всеки ден, може и да ви сметнат за прекален педант). И все пак, ако превърнете това в свой навик, то ще има по-малко изненади за вас.

No.2 – Използвайте правилното масло
Не го мислете прекалено много, просто направете, каквото би трябвало, когато се стигне до масло за двигателя. В упътването към колата си пише какъв вискозитет ви трябва, а може би и направо каква марка. Ако видите, че пише Mobil 1, Shell или някоя друга такава марка, то това не е просто излишно рекламиране, а означава, че колата е „родена” с това масло и е създадена да работи най-добре с него.

No.1 – Когато имате съмнения, питайте
Когато колата ви се държи странно, но относително скоро е била на преглед, а лампичката за двигателя на свети, то не си мислете, че проблемът просто ще си тръгне. Не избягвайте проблемите. Просто, като усетите някаква нередност, се свържете със съответния техник. В крайна сметка – като при всичко – най-добре е, ако проблемът се реши преждевременно, преди да се е разгърнал.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от Stanchev » 15 Ное 2009, 12:54

:bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от BMW_RIDER » 15 Ное 2009, 13:09

Добри съвети. Все пак жалко ,че 98% от колите не са инвестиция защото инвестиция е нещо което влагаш и после печелиш повече от него. Колата само след 3 год струва наполовина. Но да не се отклоняваме, искам да добавя някой неща които според мен са важни.
1. Наистина маслото е много важно и не трябва да се пести от качеството му. Хубаво е да се сменя даже по често от предписаното особено ако колата седи в задръстване, или има много студени стартове кара се на къси разтояния и т.н. Ако колата ви е извън гаранция не е нужно да давате много пари за труд за смяна в сервиза на дълъра. ако имате място дори може да се научите да си го сменяте сами, аз на мотора си го сменям сам, хем е със сух картер. Спестените пари похарчете за по честа смяна.
2. Въздушния филтър особено в наща прашна столица също се нуждае от по честа смяна от предписаното или поне някакво почистване.
3. Боята за съжаление трудно може да се запази в БГ. Предлагат се сега нови процедури с Нано лакове, тефлони и т.н който може да си го позволи нека го направи. Ако пък карате някаква по спортна кола и наистина си я обичате, най-добрия вариант е да не я карате зимата. Нищо не съсипва боята, уплътненията и металните части лагери и т.н като комбинацията-студ, пясък, вода и препарати. Купете си някаква трошка за зимата ако можете а си го позволите и това е.
4. не стойте плътно зад някой особено на магистрала, не е нужно да ви хвърлят камъчета по бронята и стъклото.
5. Мъченето на двигателя в прекалено ниски обороти е даже по кофти от това да е на червената линия.
6. стремете се да избягвате дупките колкото е възможно.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от acho.rs » 15 Ное 2009, 13:22

Аз лично нищо интересно не научих , да не говорим колко са спорни 10 и 9 съвет :kuku: Защо да не сипвам 96 или 98 ? Двигателя работи много по-добре и дори гори по-малко , не е кой знае колко но скоро ще засека дали не се компенсира разликата в цената и така 96 (само Петрол май имат такова нещо) и 98 стават страхотна далавера .
Всички съвети са елементарни и ми се струва , че са взети от някой наръчник за начинаещ шофиор (или жена :mhihi: ) на запад - така де - на кой тук , му пука че колата хвърля повече СО2 , на високи обороти :driving:
И един мит , който одавна ме съмнява - при ниски обороти , колата гори ли повече ? Ако например съм със 1500 оборота на 5та , но не ускорявам ( един вид съм я засилил на по ниска предавка и се движа почти по инерция ) - колата ще ми гори ли повече от това ако е на 3000 оборота на 5та ? Имам много прични да мисля , че ако не настъпваш и един вид да потъва педала бе за да става нищо , на 1500 си е по-икономично .Това със тези обороти го правя най-вече градско , когато удрям 4та на 60км/ч ...
Във съветника са споменати - оптимални обороти - за какво оптимални - за нисък разход , за оптимална работа на двигателя (защото тук говорим за 4500-5000) или за оптимален живот на двигателя ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М4

!

Мнение от DanielzZz » 15 Ное 2009, 14:10

Това за разхода на ниски обороти е пълна простотия.Според вас дросела като е отворен докрай и като подава супер много гориво на ниски обороти на 6та дали ще гори по-малко ?Че даже и не ускорява.Според мен за минимален разход трябва да се кара на минимална газ на обороти,в които powerband-a се увеличава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от BMW_RIDER » 15 Ное 2009, 14:58

acho.rs написа:Аз лично нищо интересно не научих , да не говорим колко са спорни 10 и 9 съвет :kuku: Защо да не сипвам 96 или 98 ? Двигателя работи много по-добре и дори гори по-малко , не е кой знае колко но скоро ще засека дали не се компенсира разликата в цената и така 96 (само Петрол май имат такова нещо) и 98 стават страхотна далавера .
Всички съвети са елементарни и ми се струва , че са взети от някой наръчник за начинаещ шофиор (или жена :mhihi: ) на запад - така де - на кой тук , му пука че колата хвърля повече СО2 , на високи обороти :driving:
И един мит , който одавна ме съмнява - при ниски обороти , колата гори ли повече ? Ако например съм със 1500 оборота на 5та , но не ускорявам ( един вид съм я засилил на по ниска предавка и се движа почти по инерция ) - колата ще ми гори ли повече от това ако е на 3000 оборота на 5та ? Имам много прични да мисля , че ако не настъпваш и един вид да потъва педала бе за да става нищо , на 1500 си е по-икономично .Това със тези обороти го правя най-вече градско , когато удрям 4та на 60км/ч ...
Във съветника са споменати - оптимални обороти - за какво оптимални - за нисък разход , за оптимална работа на двигателя (защото тук говорим за 4500-5000) или за оптимален живот на двигателя ?


По мое мнение зависи много от двигателя. От една страна като пуснеш педала на газта дросела се затваря и разхода е почти нулев независимо от оборотите. Така ,че е по икономично вместо да изключвате от скорост просто да си махнете крака от газта и да включите по вискока предавка за да не забавя колата самия двигател. Иначе спора е как се ускорява по икономично. Дали на ниски обороти със минимално натискане на газта или пълна газ до желаната скорост. В първия случай като е отворен дросела частично и подаването на говиро е по малко, обаче пък двигателя има "pumping loses" демек мъчи се да поеме въздух при малко отворена дроселова клапа, все едно да вдишвате през сламка.
Другия вариант се израсходва повече говиво но за по малко време.
Това не важи за дизелите. Мойта Х3 2.0д например съм забелязъл ,че в града харчи най-малко като се държи на 1800 оборота с възможно най -малко докосване на педала на газта и по важно тоя на спирачката.

Иначе за октаните не си прав Ачо, смисала от високооктанов на кола с ниска компресия е абсолютно никакъв. Случая колата ми харчи по-малко с високооктанов и върви повече го има ако си карал кола която има нужда от такъв само ,че с по ниско октанов. Тогава за да няма детонаций "knock" сензора обогатява сместа един вид дави мотора и оттам идва по високия разход и по кофти вървенето.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от Azrail » 15 Ное 2009, 17:07

zigo,

Това ти ли си го писал или е взето от някъде?
MORE BEER!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 7.02.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E36
Мечтае да кара: V8

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от Cobb » 15 Ное 2009, 17:15

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 403
Регистриран на: 31.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328ci

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от zigo » 15 Ное 2009, 19:12

Azrail написа:zigo,

Това ти ли си го писал или е взето от някъде?


Виновен :oops:
Изображение

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от Azrail » 15 Ное 2009, 19:44

Напиши тогава от къде си го взел - имай малко уважение към авторите ;)
MORE BEER!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от titto » 15 Ное 2009, 19:45

Извинявам се, че в същата тема, но мисля, че ще е полезно за повечето от нас! (Може да се премести, ако се сметне за полезно!) :arrow:
Източник : форум kaldata.com
Цитат:
"Съвети за подготовка и управление на автомобила при зимни условия

* Сменете гумите със зимни. Благодарение на специалната си каучукова смес, зимните гуми постигат по-високо ниво на сцепление и стабилност при температури под 10 градуса Целзий - дори при суха настилка. Специалният самопочистващ се профил на протектора осигурява максимален контрол над автомобила в режим на спиране, ускорение или завиване на заснежена, кишава или разкаляна настилка. Зимните гуми, които поставяте, не трябва да са карани повече от шест месеца, а профилът им трябва да е с дълбочина от минимум четири милиметра.

* Използвайте пестеливо акумулатора. Статистиката сочи, че изтощените акумулатори са най-честият източник на сериозни аварии на пътя. Изключването на главните консуматори на електричество като климатичната инсталация, вентилацията и отоплението на задното стъкло преди стартиране на автомобила ще ви помогне да спестите доста от енергията на акумулатора.

* Стартирайте автомобила и веднага потеглете! Оптималната работна температура на двигателя се постига най-бързо в движение. Работата му на празни обороти с цел “да загрее” е абсолютно ненужно и вредно за околната среда.

* Почиствайте прозорците и светлините. Отстранявайте снега и леда от стъклата на прозорците и светлините. Шофирането с взиране през малък почистен участък от челното стъкло е забранено от закона в много страни и е изключително опасно!

* Уверете се, че нивото на антифриза е достатъчно. В умерените географски ширини радиаторите, системите за почистване на стъклата и светлините функционират оптимално когато антифризът и водата са смесени в отношение, гарантиращо безпроблемна работа до минус 25 градуса по Целзий.


Подготовката на автомобила за зимния сезон е особено важна, защото практически всички системи и агрегати са поставени в изключително тежки условия - ниски температури, повишена влажност, агресивна корозионна среда и т.н. Един грижливо подготвен стар автомобил може да се справи много по-добре със зимните предизивкателства от един макар и относително нов, но неподготвен автомобил. Ще разгледаме отделните системи на автомобила и специфичните им особености при зимна експлоатация, а всеки сам ще прецени до каква степен да подготви автомобила си.

1. Общи указания

Допълнителните неща, които трябва да прибавим в багажника, са: топли ръкавици, стъргалка и четка за сняг, прожектор, спрей за размразяване на стъклата и ключалките, вериги за водещите колела, лопата за сняг, дълго въже, а на любителите на черните пътища препоръчваме и ръчна лебедка.

2. Купе, допълнително оборудване и осветление

Измийте колата и прегледайте лаковото покритие за петна от ръжда, като съответно ги почистете и намажете с боя. Особено внимание отделете на дъното на автомобила, спирачните и горивни тръбопроводи по него. И най-малкото петънце ръжда след солените зимни бани ще се превърне в значително огнище на корозия. Обработете ключалките на автомобила със специалните препарати, които се продават по магазините. Намажете гумените уплътнения на вратите и багажника с течен парафин против замръзване. Сменете водата в стъклоумивателното устройство със зимна незамръзваща течност, като не забравите да задействате помпата, докато от дюзите не потече от новата пенлива течност. Проверете и ако е необходимо - сменете чистачките. Ако автомобилът ви е по-млад от 10 години, сигурно е оборудван с филтър на купето. Неговото запушване влошава парното на колата и бързото обдухване на изпотените прозорци, така че обезателно го проверете и сменете с нов.

3. Двигател

Сменете маслото на двигателя - старото масло е винаги по-гъсто и с влошени качества, особено при ниските зимни температури. В момента почти всички фирми предлагат полусинтетични масла от класа 10 W40 на разумни цени и за нашия климат това е оптималният вариант.

Сменете и всички филтри:

- маслен

- въздушен - сигурно е замърсен от прашните летни пътища

- горивен - възможно е да има вода в него, която да замръзне и да спре подаването на гориво

- газов филтър - намира се в газовия клапан

Периодично почиствайте тръбопроводите за вентилация на картера - при кратки пътувания с недостатъчно загрял двигател в тях се задържа конденз, който с времето ги запушва. Повишава се налягането на картерните газове и маслото започва да тече от всички слаби места на двигателя. Редовно източвайте конденза и от изпарителя на газовата уредба.

Проверете точката на замръзване на антифриза и при необходимост долейте концентрат, или го сменете всичкия. Проверете термостата на охладителната уредба. Неизправността му води не само до лошо парно, но и до значително повишен разход на гориво, особено при съвременните инжекционни системи. Проверете задвижващите ремъци и ги обтегнете при необходимост. Ако наближава срокът за смяна на ангренажния (зъбния) ремък, не се колебайте - сменете го задължително. Ако автомобилът ви е дизелов, обезателно проверете подгревните свещи, релето им, стартера и електрическите връзки към тях. При бензиновите автомобили проверете, почистете и обслужете високоволтовата верига на запалителната система. Свалете свещите и коригирайте разстоянието между електродите или най-добре ги сменете, почистете с напоен в бензин парцал високоволтовите кабели, дистрибуторната капачка и индукционната бобина, като проверите накрайниците им за окисления. При карбураторните модели проверете работата на регулатора на празен ход. Добавете в резервоара от специалните добавки за гориво, които абсорбират водата в него, за да може тя да се неутрализира.

4. Електрическо оборудване

Проверете гъстотата на електролита във всички клетки на акумулатора. Почистете, затегнете и смажете клемите на акумулатора, клемите на стартера и всички електрически връзки. Проверете всички светлини, особено тези за мъгла, аварийните мигачи и осветлението на салона. Регулирайте фаровете. Проверете чистачките във всички работни режими и стъклоумивателното устройство. Не забравяйте задната чистачка. Проверете нагревателя на задното стъкло - при някои модели се задейства само при работещ двигател. Проверете вентилатора на парното във всички скоростни режими и работата на клапаните за насочване на въздуха в различните зони. Ако имате възможност, проверете на мотортестер тока, консумиран от стартера, пада на напрежение при стартиране, зарядното напрежение и ток на генератора на празен ход и повишени обороти, както и при включени максимален брой електрически консуматори - дълги светлини, фарове за мъгла, нагревател задно стъкло, вентилатор, парно и др. Такава комбинация практически не се среща през лятото, но зимата често е неизбежна. Обърнете внимание на електрическите екстри, ако имате такива, като електрически стъклоподемници, ел.огледала, ел.шибедах и др. Помнете, че задействането им в замръзнало състояние може да доведе до необратими последици.

5. Ходова част

Тук най-важният момент е естествено смяната на летните гуми със зимни. Много водачи смятат, че е достатъчно да сменят само гумите на водещите колела - при този вариант колата е устойчива в правите участъци, но човек се увлича от тази измамна сигурност и на някой завой задължително го очаква неприятна изненада. Зимните гуми имат по-дълбок и много по-мек грайфер от всесезонните и затова при втвърдяване при студено време не губят толкова от сцеплението си. Сцеплението се подпомага и от специалните странични нарези. (Ако не можете да си позволите нови зимни гуми или нямате всесезонни, по-добре не подкарвайте автомобила си. Не само защото така рискувате собствената си безопасност и тази на останалите участници в движението, но и защото вече всеки пътен полицай е снабден със специална линийка за измерване дебелината на грайфера. Ако измерването отчете дебелина под 6 мм, значи гумите са износени и за това нарушение шофьорите отнасят глоба плюс 4 точки от контролния си талон. б.р)

Прегледайте закрепващите болтове и посадъчните места на джантите - някои са много плътни и с времето кородират или се получава т.нар. галванична връзка между желязната главина и алуминиевите джанти например, затова ги почистете с телена четка и смажете с подходяща (медсъдържаща) смазка. Съветваме ви сами да затегнете болтовете на колелата, защото в болшинството от случаите затегнатите в сервиз с гайковерт болтове са непосилна задача за обикновения щатен ключ на автомобила ви. Проверете маслото в скоростната кутия и диференциала и при необходимост долейте или сменете с ново. Огледайте добре всички маншони, особено на полуваловете и шарнирите. При следи от напукване по-добре ги сменете превантивно, защото дори един ден шофиране в сняг и кал със скъсан маншон на карето е фатален. Смажете привода на скоростната кутия. Проверете амортисьорите за течове и скъсани маншони и тампони.

6. Спирачна уредба

Смяната на гумите е удобен момент да обърнете внимание на спирачните накладки, дискове, барабани, направляващи на супортите, маншоните на спирачните цилиндърчета, маркучите и жилото на ръчната спирачка, което задължително смажете. Проверете на стенд равномерността на сработване на колелата и отстранете всички неизправности - по отношение на спирачките и кормилното управление са недопустими каквито и да било компромиси. Ако автомобилът ви е оборудван с ABS, но тя не работи и досега по една или друга причина сте отлагали ремонта й, потърсете задължително специализиран сервиз. Проверете изпускателната уредба, особено гумените тампони, които закрепват гърнетата. Ако по тях има следи от напукване, подменете ги с нови. Постарайте се зимата резервоарът ви винаги да е пълен - това може да се окаже съществено за здравето и живота ви.

Подгответе правилно и грижовно автомобила си за предстоящия сезон и посрещнете достойно предизвикателствата на зимната експлоатация. На добър път! "

Карайте разумно и спазвайте по-голяма дистанция през зимния сезон!
П.П.Едно съветче от мен-неписано правило, което спазвам от както съм професионален шофьор и пътувам доста извън-градско: Когато карате в колона с други автомобили, гледайте никога да не сте 1-ва кола(освен, ако не се влачат с 50 км. :mhihi: ).Бил съм свидетел на челен сблъсък на колата пред мен с насрещната, която влезе в нашето платно.....най-често се случва на дефилетата, когато някой рацер отсреща "сече" завоите и не мисли, че няма да има време за реакция да се прибере в своето платно!Също така вече два пъти ставам свидетел на заспал идиот зад волана срещу мен....в единия случай беше тир, караше отдалеч в моето платно, а аз до последно си мислех, че заобикаля неравности по платното, какво клаксониране падна, после в банкета, че оня ми ти тираджия кат се стресна и заусуква тая гасеница......:confused: :banghead:
Та все пак, ако не си най-отпред имаш време за реакция и предвиждаш какво се случва на пътя с една идея по-отдалеч!
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от deyan-enchev » 15 Ное 2009, 19:57

Или просто отворете - Haynes Service Manual.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от acho.rs » 16 Ное 2009, 2:43

Стартирайте автомобила и веднага потеглете! Оптималната работна температура на двигателя се постига най-бързо в движение. Работата му на празни обороти с цел “да загрее” е абсолютно ненужно и вредно за околната среда.

- дайте някое коментарче :roll:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от © » 16 Ное 2009, 8:36

acho.rs написа:... но скоро ще засека дали не се компенсира разликата в цената и така 96 (само Петрол май имат такова нещо) и 98 стават страхотна далавера .
....

Колега, защо реши, че бензинът 96 екстра форс е 96 октана? :mhihi:
дори те самите никъде не казват подобно нещо, защото си е най-обикновен 95 прекръстен на "96 ескстра форс"
както например можеше да е "72 екстра форс" :D

и аз да дам един съвет: четете редовно автомобилните форуми и се информирайте за всичко около колата ви

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Re: 10 основни съвета за поддръжка на колата ви

Мнение от saleen » 16 Ное 2009, 10:56

titto написа:* Стартирайте автомобила и веднага потеглете! Оптималната работна температура на двигателя се постига най-бързо в движение. Работата му на празни обороти с цел “да загрее” е абсолютно ненужно и вредно за околната среда.

Не мога да се съглся с това, защото двигателят работи най- добре при достигане на оптимална температура, при по- ниска такава износването на частите му е в пъти по- голямо.
Никой не мое ма връне на селу!

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook