Метанът по "мръсен" от дизела ?
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Метанът по "мръсен" от дизела ?
Колеги, вижте на какъв интересен доклад се натъкнах, който ме вкара в размишеление
http://conf.ru.acad.bg/bg/docs/cp09/4/4-9.pdf
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
От фигурите се наблюдава повишен разход на метановите автобуси, в
сравнение с дизеловите. За летния период автобусите, работещи с дизелово гориво
имат по-нисък разход gek средно с 28%, спрямо тези с газови двигатели. През зимния
период разликата е средно с 29% .
И при двата вида гориво, завишението на разхода през зимния период спрямо
летния, средно за всички автобуси е 7%.
Трябва да се има предвид, че в доклада не се третира цената на горивата,
която при изчисляване на паричните експлоатационни разходи има важно значение.
Разглежданите автобуси с дизелови двигатели изхвърлят по-малко количество
въглероден диоксид, спрямо тези работещи с метан, следствие на по-малкия
експлоатационен разход на гориво.
А навсякъде тръбят, че метанът бил "еко" гориво, съответно има и доста по-нисък акциз от бензина и дизела. Някой може ли да ми обясни логично, за какво точно иде реч, или пак се опитват да ни правят на маймуни.
http://conf.ru.acad.bg/bg/docs/cp09/4/4-9.pdf
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
От фигурите се наблюдава повишен разход на метановите автобуси, в
сравнение с дизеловите. За летния период автобусите, работещи с дизелово гориво
имат по-нисък разход gek средно с 28%, спрямо тези с газови двигатели. През зимния
период разликата е средно с 29% .
И при двата вида гориво, завишението на разхода през зимния период спрямо
летния, средно за всички автобуси е 7%.
Трябва да се има предвид, че в доклада не се третира цената на горивата,
която при изчисляване на паричните експлоатационни разходи има важно значение.
Разглежданите автобуси с дизелови двигатели изхвърлят по-малко количество
въглероден диоксид, спрямо тези работещи с метан, следствие на по-малкия
експлоатационен разход на гориво.
А навсякъде тръбят, че метанът бил "еко" гориво, съответно има и доста по-нисък акциз от бензина и дизела. Някой може ли да ми обясни логично, за какво точно иде реч, или пак се опитват да ни правят на маймуни.

Не Мы такие, Жизнь такая
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
stefanoff написа:Колеги, вижте на какъв интересен доклад се натъкнах, който ме вкара в размишеление
http://conf.ru.acad.bg/bg/docs/cp09/4/4-9.pdf
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
От фигурите се наблюдава повишен разход на метановите автобуси, в
сравнение с дизеловите. За летния период автобусите, работещи с дизелово гориво
имат по-нисък разход gek средно с 28%, спрямо тези с газови двигатели. През зимния
период разликата е средно с 29% .
И при двата вида гориво, завишението на разхода през зимния период спрямо
летния, средно за всички автобуси е 7%.
Трябва да се има предвид, че в доклада не се третира цената на горивата,
която при изчисляване на паричните експлоатационни разходи има важно значение.
Разглежданите автобуси с дизелови двигатели изхвърлят по-малко количество
въглероден диоксид, спрямо тези работещи с метан, следствие на по-малкия
експлоатационен разход на гориво.
А навсякъде тръбят, че метанът бил "еко" гориво, съответно има и доста по-нисък акциз от бензина и дизела. Някой може ли да ми обясни логично, за какво точно иде реч, или пак се опитват да ни правят на маймуни.
тва значи че не трябва да пърдиш че замърсяваш околната среда

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
При изгарянето на метан се отделя САМО въглероден диоксид и вода.
Я се сети какви витамини се отделят при изгарянето на дизела? Уек жокер - сажди, твърди частици, въглероден оксид (много силна отрова), азотни окиси (от тях се получават киселинните дъждове) и всякакви други...
В цитата се говори само за въглеродния диоксид все пак
Я се сети какви витамини се отделят при изгарянето на дизела? Уек жокер - сажди, твърди частици, въглероден оксид (много силна отрова), азотни окиси (от тях се получават киселинните дъждове) и всякакви други...
stefanoff написа:Разглежданите автобуси с дизелови двигатели изхвърлят по-малко количество
въглероден диоксид, спрямо тези работещи с метан, следствие на по-малкия
експлоатационен разход на гориво.
В цитата се говори само за въглеродния диоксид все пак

Si non confectus, non reficiat.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
Въглеродния диоксид в момента е основен проблем на света. Не случайно вредните емисии на автомобилите се измерват в грамове СО2 на 100 км.
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
spacepl написа:Въглеродния диоксид в момента е основен проблем на света. Не случайно вредните емисии на автомобилите се измерват в грамове СО2 на 100 км.
Точно това имах предвид и аз. Всички "Евро" стандарти се определят именно от това , какво количество СО2 се изхвърля от даден двигател в атмосферата. Това за "витамините" при дизела също е много вярно. Просто не схващам логиката - от една страна ти казват - СО2 е лош, а от друга - карайте на метан, щото е много "чист" и едва ли не безвреден за околната среда


Не Мы такие, Жизнь такая
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
CO2 не е замърсител. Призовавам всеки, който твърди обратното да спре да диша.
Малка група хора успя да направи много пари покрай идеята за AGW. За щастие последните две години, къде защото надделя разумът, къде защото политиците се усетиха, че е икономически катастрофално да наливаш пари в компании за "алтернативни" източници на енергия, истината започва да си пробива път. Алармистите не са се отказали да ни върнат да живеем в пещерите, но вече срещат по-организиран отпор.
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,751469,00.html - пример как се развива екологията в Германия, когато решенията се взимат с политическа мотивация, а не след анализ на проблемите и методите за решаването им.
Малка група хора успя да направи много пари покрай идеята за AGW. За щастие последните две години, къде защото надделя разумът, къде защото политиците се усетиха, че е икономически катастрофално да наливаш пари в компании за "алтернативни" източници на енергия, истината започва да си пробива път. Алармистите не са се отказали да ни върнат да живеем в пещерите, но вече срещат по-организиран отпор.
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,751469,00.html - пример как се развива екологията в Германия, когато решенията се взимат с политическа мотивация, а не след анализ на проблемите и методите за решаването им.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
С риск да тръгне темата в друга (пак креативна ) посока,мога да заявя че има няколко лобисти дето спират всъщност енергинонезависимите или възобновяемите източници,хайде да видим как така енергията от слънцето които произвеждат фотоволтаичните станции е тоооолкова скъпа,що???
Ето още една технология която в западният свят е навлезла доста от отдавна...но много не се промотира,това са соларните станции,знаете ли че загряват доволно водата дори и през зимата,стига само да е ...светло,много хора,със съвсем леки модификации направиха тези инсталации хем да ползват топла вода за миене ,хем да се отопляват с нея,познайте колко струва...на месец харчи ток колкото една ламБа (електомототора за да върти за парното),сега се промотира една много стара идея,за пиезоелектричните кристали,сега ще правят в израел магистралите с такива елементи и когато минават коли ще се генерира електричество...
Обаче въпроса е ...кой НЕ иска да се ползват тези технологии...
Ето още една технология която в западният свят е навлезла доста от отдавна...но много не се промотира,това са соларните станции,знаете ли че загряват доволно водата дори и през зимата,стига само да е ...светло,много хора,със съвсем леки модификации направиха тези инсталации хем да ползват топла вода за миене ,хем да се отопляват с нея,познайте колко струва...на месец харчи ток колкото една ламБа (електомототора за да върти за парното),сега се промотира една много стара идея,за пиезоелектричните кристали,сега ще правят в израел магистралите с такива елементи и когато минават коли ще се генерира електричество...
Обаче въпроса е ...кой НЕ иска да се ползват тези технологии...
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
Е.Димитров написа:С риск да тръгне темата в друга (пак креативна ) посока,мога да заявя че има няколко лобисти дето спират всъщност енергинонезависимите или възобновяемите източници,хайде да видим как така енергията от слънцето които произвеждат фотоволтаичните станции е тоооолкова скъпа,що???
Ето още една технология която в западният свят е навлезла доста от отдавна...но много не се промотира,това са соларните станции,знаете ли че загряват доволно водата дори и през зимата,стига само да е ...светло,много хора,със съвсем леки модификации направиха тези инсталации хем да ползват топла вода за миене ,хем да се отопляват с нея,познайте колко струва...на месец харчи ток колкото една ламБа (електомототора за да върти за парното),сега се промотира една много стара идея,за пиезоелектричните кристали,сега ще правят в израел магистралите с такива елементи и когато минават коли ще се генерира електричество...
Обаче въпроса е ...кой НЕ иска да се ползват тези технологии...
Проблемът на соларните станции е, че за производството на един фотоволтаик, ще изразходваш толкова енергия от петрол/въглища/уран, че на него ще са му нужни около 5 години, за да я възвърне

Не Мы такие, Жизнь такая
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Метанът по "мръсен" от дизела ?
Zagy написа:При изгарянето на метан се отделя САМО въглероден диоксид и вода.
Я се сети какви витамини се отделят при изгарянето на дизела? Уек жокер - сажди, твърди частици, въглероден оксид (много силна отрова), азотни окиси (от тях се получават киселинните дъждове) и всякакви други...stefanoff написа:Разглежданите автобуси с дизелови двигатели изхвърлят по-малко количество
въглероден диоксид, спрямо тези работещи с метан, следствие на по-малкия
експлоатационен разход на гориво.
В цитата се говори само за въглеродния диоксид все пак
Ми не е баш отделя и СО, също и NO, ама по-лошото е, че отделя и метан, което е много по-зле от колкото СО2 (ако изобщо е фактор).... Кравите също, много цапат (СН4), ама кой ти гледа, нали борбата е за СО2..
Ако говорим за глобално затопляне, а то вредните емисии се свързват с СО2, то главния фактор за затопляне е метана.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани