Избор на ежедневен икономичен автомобил - КУПЕН
Модератор: Общи модератори
Избор на ежедневен икономичен автомобил - КУПЕН
Здравейте, колеги. Търси се ежедневен икономичен автомобил (дизел, газ, метан) до към 2800-3000лв.
Задължително е да са с клима... А за газ/метан е препоръчително да са инжекцион...
Какво бихте ми препоръчали, при все, че колата ще се кара всеки ден и трябва да е с евтина поддръжка и части, нисък разход на гориво и удобна за извънградско, че и там ще се върти доста... Т.е. не би било добре да е 1.2, примерно, че извънградско става мазало при баири и изпреварване...
За сега съм се спрял на...
Метан:
http://www.cars.bg/u87042 ((имала дюзи за чистене, ламбда за смяна (работела в момента по-добре на метан, отколкото на бензин) и клима за пълнене, по думите на продавача, не съм я гледал, защото ми е далеч))
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details (струва ми се, че и тази има дюзи за чистене, тъй като нещо отпред издава странен звук и продавачът ми каза, че са му казали, че било от дюзите на метана и уж било нормално... също така като е студена, малко трудно палела и на бензин и на метан... гледах я , има забележки външни, вътре интериора... ужас
дали, защото не бе минала автомивка преди огледа, а и от преди месец сигурно, но беше занемарено... Седалките поизносени, дръжките на вратите целите в нокти... Но като цяло още съм се спрял на нея, заради това, че е в Русе и заради ФАБРИЧНИЯ метанов инжекцион... Карах я и се държеше изненадващо добре с метана)
Газ:
Тук съм малко скептичен, тъй като дават високи разходи с тия газови и малко се губи смисъла от инвестицията в такъв автомобил
От Русенските, ето тази ми хареса (поне на снимките), но цената ми е доста дебела, а и е нов внос
http://www.cars.bg/u339567
Дизел:
Не съм очаквал да го включа в избора, но се спрях на viewtopic.php?p=2782277#p2782277 , но ме е страх да не си сложа таралеж в гащите с тоя ТДС (турбо, гнп, пукане на глави...) ... Но е един от малкото компакти, които ме грабна, а и веднага се включва в малкия данък...
Приемам всякакви съвети, коментари и предложения
Благодаря предварително 
Задължително е да са с клима... А за газ/метан е препоръчително да са инжекцион...
Какво бихте ми препоръчали, при все, че колата ще се кара всеки ден и трябва да е с евтина поддръжка и части, нисък разход на гориво и удобна за извънградско, че и там ще се върти доста... Т.е. не би било добре да е 1.2, примерно, че извънградско става мазало при баири и изпреварване...

За сега съм се спрял на...
Метан:



Газ:
Тук съм малко скептичен, тъй като дават високи разходи с тия газови и малко се губи смисъла от инвестицията в такъв автомобил

От Русенските, ето тази ми хареса (поне на снимките), но цената ми е доста дебела, а и е нов внос


Дизел:
Не съм очаквал да го включа в избора, но се спрях на viewtopic.php?p=2782277#p2782277 , но ме е страх да не си сложа таралеж в гащите с тоя ТДС (турбо, гнп, пукане на глави...) ... Но е един от малкото компакти, които ме грабна, а и веднага се включва в малкия данък...

Приемам всякакви съвети, коментари и предложения


Последна промяна uCnaHeTcA на 11 Юни 2011, 12:57, променена общо 1 път
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
Вземи си голф 3 1.9tdi с климатик . Изключително корав на напъни мотор с много евтина поддръжка и бая добър вървеж за разхода му.
С фиатите, без значение от модела ще си скубеш косите
С фиатите, без значение от модела ще си скубеш косите



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
ogata написа:Вземи си голф 3 1.9tdi с климатик . Изключително корав на напъни мотор с много евтина поддръжка и бая добър вървеж за разхода му.
С фиатите, без значение от модела ще си скубеш косите
Това добре, но кой от двата мотора - 90к.с. или 110к.с. , че в техния форум доста го хвалят този със 110к.с.

- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
Колега, с риска да ме оплюете всички ти препоръчвам Ситроен Ксара 1,6. Карам такъв от 2 години. Еми какво да ти кажа, за 2 години и 50к км съм сменил по окачването 1 шарнир, 1 биалетка и сега вече се обадиха и тампоните на носачите. Частите са смешни пари, най-скъпата ми част до момента е водния радиатор на стойност 120лв. С газов инжекцион съм и в София градско ми дава 12/100 и това при къси разстояния, не загряла кола, чат пат настъпване до 5-6к оборота, извън града върви доволно про скорост 120-130 ми дава 7/100. Колкото и да ми се иска БМВ за сега не мисля да я сменям.
Айде и успех!
Айде и успех!

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
uCnaHeTcA написа:ogata написа:Вземи си голф 3 1.9tdi с климатик . Изключително корав на напъни мотор с много евтина поддръжка и бая добър вървеж за разхода му.
С фиатите, без значение от модела ще си скубеш косите
Това добре, но кой от двата мотора - 90к.с. или 110к.с. , че в техния форум доста го хвалят този със 110к.с.
90 к.с на градско гори твърдо 4,7 с пуснат климатик. Изпробвано . 110 к.с сигурно ще лапа повече



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
аз друго освен тди поло или голф не бих си взел при твоите изисквания
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
Един роднина има един Голф 3 TDI 110 коня мотора. За икономичното си е икономично. Разправя, че когато я карал той горяла около 5 извън града но той кара доста агресивно. На карането на жена му казва, че пада дори и до 4 извън градско. За градско не ми е казвал. Обаче там е работата, че голфа е доста спартанец от към интериор и оборудване. И не знам дали за 2800 лева ще можеш да вземеш някакъв добър екземпляр.
За бензиновите с газ е другата оферта, но там най-малкия мотор е примерно 1.4 моноинжекция. Което ми се струва доста слабо.
За Фиат-а мога да ти кажа, че не се надявай да гори под 10 в града бензин или газ. Един приятел има Fiat Bravo с 1.2 16v мотор. Има газова Ловато от Италия слагана. Ами както и да я кара под 10 не може да свали разхода. Извън града гори около 7 литра газ. А за пъргавината няма какво да ти приказвам. От 1.2 знаеш, че не можеш да очакваш да можеш да изпреварваш лесно.
Хонда Сивик може да се намери за тези пари. Хонда все пак са се специализирали в малките градски коли. Разхода им също не е лош.
Не ти препоръчвам метан да е колата защото наистина се спъва и много място заемат бутилките. Отделно че и пробег малък има колата. А ако искаш да е малка колата просто се сбогуваш с багажника. Според мен не е оферта метана само поради тази причина.
Остава избора дали да е Дизелова или с газ.
Ако е дизелова си е обаче таралеж в гащите. Едно на ръка, че дизеловите варианти имат малко по-скъпа поддръжка само поради факта, че са дизелови. Другото е, че не знаеш на какви километри е. И също така турбината може би ще се обади скоро, поради факта, че за тези пари които си приготвил колата няма да е на малко километри. Освен това и зимата си е другия минус, че тогава трябва да наливаш от скъпата нафта че да не замръзва нафтата. И в край на сметка се обезсмисля по-ниския разход.
Ако вземеш пък с поставена газова това пак си е един вид таралеж в гащите. Ако е поставена от вън, това означава, че тази кола може би е карана доста. А кола от този клас който търсиш с много километри може вече да е на края на живота си двигателя ѝ. Което означава, че разхода е завишен и не е вече това което трябва да бъде.
Ако пък си вземеш бензинова кола без поставена газова това автоматично означава, че ти трябва да дадеш още 1000 лева за да и поставиш газов инжекцион за да запазиш по-ниският разход.
Имай в предвид, че двигателите направени малко бензин да горят, на газ променят характеристиките си доста. Поради простия факт, че колата е оптимизирана да гори малко бензин. И в край на сметка кола с 1.2 мотор може да гори еднакво на газ с една кола с 1.8 мотор с газ.
Ако пък нямаш излишни 1000 лева да си поставиш газов инжекцион, и колата трябва да е бензинова, единствения вариант остава да си вземеш Mitsubish Carisma с GDI мотор. Там разхода на 1.8 двигателя който разполага със 125 коня гори 8.6 литра бензин в града. Само дето GDI мотора е доста прецизна техника и пак си е един таралеж в гащите.
А ако пък решиш да слагаш газов инжекцион на GDI мотора то просто разхода ще ти стане като на най-обикновен 1.8 двигател с газ.
В край на сметка работата все ще е таралеж в гащите но ти трябва да решиш кой точно таралеж.
Каквото и да избереш просто трябва да се примириш минимум с 18 лева на 100 километра градско и около 10 лева извън градско.
Моето мнение е. Да се вземе нещо бензиново с газова уредба с мотор между 1.6 - 2.0 .
За бензиновите с газ е другата оферта, но там най-малкия мотор е примерно 1.4 моноинжекция. Което ми се струва доста слабо.
За Фиат-а мога да ти кажа, че не се надявай да гори под 10 в града бензин или газ. Един приятел има Fiat Bravo с 1.2 16v мотор. Има газова Ловато от Италия слагана. Ами както и да я кара под 10 не може да свали разхода. Извън града гори около 7 литра газ. А за пъргавината няма какво да ти приказвам. От 1.2 знаеш, че не можеш да очакваш да можеш да изпреварваш лесно.
Хонда Сивик може да се намери за тези пари. Хонда все пак са се специализирали в малките градски коли. Разхода им също не е лош.
Не ти препоръчвам метан да е колата защото наистина се спъва и много място заемат бутилките. Отделно че и пробег малък има колата. А ако искаш да е малка колата просто се сбогуваш с багажника. Според мен не е оферта метана само поради тази причина.
Остава избора дали да е Дизелова или с газ.
Ако е дизелова си е обаче таралеж в гащите. Едно на ръка, че дизеловите варианти имат малко по-скъпа поддръжка само поради факта, че са дизелови. Другото е, че не знаеш на какви километри е. И също така турбината може би ще се обади скоро, поради факта, че за тези пари които си приготвил колата няма да е на малко километри. Освен това и зимата си е другия минус, че тогава трябва да наливаш от скъпата нафта че да не замръзва нафтата. И в край на сметка се обезсмисля по-ниския разход.
Ако вземеш пък с поставена газова това пак си е един вид таралеж в гащите. Ако е поставена от вън, това означава, че тази кола може би е карана доста. А кола от този клас който търсиш с много километри може вече да е на края на живота си двигателя ѝ. Което означава, че разхода е завишен и не е вече това което трябва да бъде.
Ако пък си вземеш бензинова кола без поставена газова това автоматично означава, че ти трябва да дадеш още 1000 лева за да и поставиш газов инжекцион за да запазиш по-ниският разход.
Имай в предвид, че двигателите направени малко бензин да горят, на газ променят характеристиките си доста. Поради простия факт, че колата е оптимизирана да гори малко бензин. И в край на сметка кола с 1.2 мотор може да гори еднакво на газ с една кола с 1.8 мотор с газ.
Ако пък нямаш излишни 1000 лева да си поставиш газов инжекцион, и колата трябва да е бензинова, единствения вариант остава да си вземеш Mitsubish Carisma с GDI мотор. Там разхода на 1.8 двигателя който разполага със 125 коня гори 8.6 литра бензин в града. Само дето GDI мотора е доста прецизна техника и пак си е един таралеж в гащите.
А ако пък решиш да слагаш газов инжекцион на GDI мотора то просто разхода ще ти стане като на най-обикновен 1.8 двигател с газ.
В край на сметка работата все ще е таралеж в гащите но ти трябва да решиш кой точно таралеж.
Каквото и да избереш просто трябва да се примириш минимум с 18 лева на 100 километра градско и около 10 лева извън градско.
Моето мнение е. Да се вземе нещо бензиново с газова уредба с мотор между 1.6 - 2.0 .
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
че какво не те кефи на компакта..? 


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
Convertible написа:че какво не те кефи на компакта..?
Масовите проблеми с пукане на глави...
А и по негови думи, дава 6.3 извънградско...

...
П.П. Харесах един Голф 1.9тди , ама мноУ скъп дее*а


Друг не може да ми хване така окото

Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
Колега вземи един компакт 1.6,само бензин и не се занимавай с глупости/глупости разбирай-газ,метан/.
За дизел - трябва да е много свястна колата,минавай пълен преглед на двигателя преди да купуваш и ако купиш карай само със скъпа нафта.
За дизел - трябва да е много свястна колата,минавай пълен преглед на двигателя преди да купуваш и ако купиш карай само със скъпа нафта.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
То на 1.9 tdi-то единствената по-скъпа част му е ГНП-то (300 лева) и турбото (150 лева) . Ако не ти се иска голф, същият тоя мотор го слагат в Сеат и Шкода. А ако по-уравновесен шофьор и ти се иска нещо супер икономично, дето да си го караш на бензин и да ти гори пренебрежително малко - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details ... ей тва е твоята кола (Ама е и голяма кошница, ама толкова за тея пари). Имам приятел с такава и наистина разхода е смешен.
Щом ще я ръчкаш и извън градско повече, не прави грешка да взимаш бензиново под 1.8 в никакъв случай. Казвам го от опит, тъй като предишната ми кола беше 1.6, а настоящото на моята приятелка е 1.4... няма да ти разправям кви кандърми и молитви са докато изпревариш тир с ремарке движещ се с около 100тина км/ч
. Пък и малкия мотор яде повече при натиск - наличието на обем си казва думата, ако ще и с 40 да го караш 
Щом ще я ръчкаш и извън градско повече, не прави грешка да взимаш бензиново под 1.8 в никакъв случай. Казвам го от опит, тъй като предишната ми кола беше 1.6, а настоящото на моята приятелка е 1.4... няма да ти разправям кви кандърми и молитви са докато изпревариш тир с ремарке движещ се с около 100тина км/ч


Последна промяна ogata на 23 Май 2011, 19:07, променена общо 1 път


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- mercrullz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: шестак
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
speeder88 написа:Колега, с риска да ме оплюете всички ти препоръчвам Ситроен Ксара 1,6. Карам такъв от 2 години. Еми какво да ти кажа, за 2 години и 50к км съм сменил по окачването 1 шарнир, 1 биалетка и сега вече се обадиха и тампоните на носачите. Частите са смешни пари, най-скъпата ми част до момента е водния радиатор на стойност 120лв. С газов инжекцион съм и в София градско ми дава 12/100 и това при къси разстояния, не загряла кола, чат пат настъпване до 5-6к оборота, извън града върви доволно про скорост 120-130 ми дава 7/100. Колкото и да ми се иска БМВ за сега не мисля да я сменям.
Айде и успех!
Сакън ксара да е здрава кола .. имах неудоволствието да притежавам такава преди време .. освен че сглобката е типично по френски супер зле ... предницата в софия издържаше има няма 2-3 седмици с нормално каране без издевателства.

Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
язък че още не си продавам колата
взимай няква на метан около 100 коня и си 


- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
mercrullz написа:...speeder88 написа:...
Ами колега, явно аз съм случил на машина, какво друго да ти кажа, но наистина по окачването за две години каране в София и извънградско(по равно и двете) съм сменил само тези неща!

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Избор на ежедневен икономичен автомобил - препоръки...
mercrullz написа:Сакън ксара да е здрава кола .. имах неудоволствието да притежавам такава преди време .. освен че сглобката е типично по френски супер зле ... предницата в софия издържаше има няма 2-3 седмици с нормално каране без издевателства.
ти или си уцелил ебати и кенефа, или си целил всички, ама ВСИЧКИ кратери с над 100, и то по три пъти си се връщал да ги нацелиш пак... и съм карал доста (като за френска чикия става), и мои приятели навъртяха на такива кочини по над 200 000км. като такси- е окачване не са сменяли всеки ден и колата е прилично здрава... а пък и Варна (Дупка сити както пишеше някъде) е с идеални пътища



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани