Стъклочистачки Проект
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- BC One
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: E36 318 IS
Стъклочистачки Проект
Извинявам се за безмислената тема мо ми трябва едно проектче за четвъртък пък съм неук в тези работи. Моляви се от сърце ако някой се навие да зглоби 7 8 листа. Благодаря ви предварително 

- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Стъклочистачки Проект
сега ако каже ПауърПойнт презентация по темата лично ще го отстрелям с пушката за гълъби та да се мъчи много...
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Стъклочистачки Проект
ms написа:сега ако каже ПауърПойнт презентация по темата лично ще го отстрелям с пушката за гълъби та да се мъчи много...




Re: Стъклочистачки Проект
Колега,разкажи верно малко повечко,щото така..."За утре тряа да изобретя вечен двигател,ударете едно рамо"


- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Стъклочистачки Проект
ms написа:това с вечния двигател е лесно бе
И вече измислено.Нарича се М40


- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
- BC One
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: E36 318 IS
Re: Стъклочистачки Проект
Ми общо взето всичко за стъклочистачките. Всичко свързано по темата ми върши работа дори и ако може схеми да има още по добре! Нямам готов Проект да ви покажа горе долу какво точно искам. Утре ще се опитам да постна подобно нещо да видите за какво точно става на въпрос. Не е презентация искам да го извада на хартия да го направа във папка. Искам само от вас да ми го подредите както можете. Не повече от 7-8 листа направо като е готово аз да го извада на принтер. Най добре ще е само ако може материяла да ми намерите аз ще се управа да не ви товара излишно!
Благодаря ви предварително че се опитвате да ми помогнете!
Благодаря ви предварително че се опитвате да ми помогнете!

- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Стъклочистачки Проект
http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
Електронно управление на стъклочистачките на ВАЗ инж Иван Куков
Радио телевизия електроника 1984/3/стр. 24
На леките автомобили от серията ВАЗ е монтирано устройство за управление на стъклочистачките, при което времето между две последователни сработвания е фиксирано. Управлението на времето между две последователни сработвания е осъществено с биметална пластина, която се загрява от нагревателче. Често се случва нагревателят да прекъсне, биметалната пластина да измени параметрите (да се деформира), контактите на биметалната пластина да се занмърсят или прегорят.
Тези неудобства са избягнати в дадената на фиг. 1 схема. На същата фигура е показана и комутацията на оригиналния ключ за управление на режима на стъклочистачките:
- положение 0 – изключено,
- положение 1 – с регулируема пауза,
- положение 2 – непрекъснато.
Предимствата на тази схема са следните:
- устройството се монтира без промяна в основната схема на автомобила;
- използва се релето с подложката от съществуващата схема на управление;
- монтира се в същата кутия;
- паузата се регулира плавно от 2 до 40 s.
При положение 1 на оригиналния ключ за управление на режимите на стъклочистачките се подава захранващо напрежение на схемата за управление. Транзисторът Т1 се отпушва, което води до отпушване и на транзистора Т2. Релето Р сработва за време, определено за зареждането на кондензатора С2, вследствие на което потенциалът на базата на Т1 става положителен и той се запушва, а това води до запушване и на Т2. Започва разреждане на кондензатора, което определя времетраенето на паузата. Когато потенциалът на базата на Т1 стане отрицателен спрямо емитера, следва ново сработване и цикълът се повтаря. Паузата между два последователни хода на чистачките се регулира с потенциометъра R3, kойто се извежда на арматурното табло на автомобила. Посредством съпротивлението на резистора R2 се подбира минимална пауза. При посочените на фиг. 1 стойности на елементите и при изпълнение на условието ВеtaT2 = (4 – 5)*BetaT1 устройства не изисква никаква допълнителна настройка. За дадената схема BetaT1 = 30, BetaT2 = 150. Транзисторите Т1 и Т2 могат да бъдат заместени с всякакви други от съответния тип и мощност при изпълнение на горното условие.
На фиг. 2 са показани платката на устройството, разположението на елементите и изводите за свързване, а на фиг. 3 – начинът на монтиране на платката към релето и стойката. За целта е необходимо биметалната пластина заедно с придържащите я пластини и резисторът със съпротивление 0,1 кOm/2 W да бъдат премахнати, платката да се прикрепи към стойката с релето посредством една Г-образна пластина и да се свърже по посочения на фиг. 1 начин. Свързването на проводниците с куплунга към релето не се променя.
Схемата може да бъде реализирана и с всяко друго реле със захранващо напрежение 9 – 12 V, стига контактната система да осигури необходимия ток за управление на двигателя за стъклочистачките.
Всички резистори са с мощност 0,125 W. Схемата е приложима за всички автомобили с аналогичен принцип на действие на стъклочистачките, захранване 12 V, минус на маса и ексцентриков прекъсвач за крайно положение на стъклочистачките.
Схемата е експериментирана в продължение на три години на леки автомобили ВАЗ-2101 и ВАЗ-2103.
Има и схеми, надявам се да ти свърши работа, ако не казвай да превеждам от руски или направо да сканирам страниците със схемите, ма трябва да се преведат
Електронно управление на стъклочистачките на ВАЗ инж Иван Куков
Радио телевизия електроника 1984/3/стр. 24
На леките автомобили от серията ВАЗ е монтирано устройство за управление на стъклочистачките, при което времето между две последователни сработвания е фиксирано. Управлението на времето между две последователни сработвания е осъществено с биметална пластина, която се загрява от нагревателче. Често се случва нагревателят да прекъсне, биметалната пластина да измени параметрите (да се деформира), контактите на биметалната пластина да се занмърсят или прегорят.
Тези неудобства са избягнати в дадената на фиг. 1 схема. На същата фигура е показана и комутацията на оригиналния ключ за управление на режима на стъклочистачките:
- положение 0 – изключено,
- положение 1 – с регулируема пауза,
- положение 2 – непрекъснато.
Предимствата на тази схема са следните:
- устройството се монтира без промяна в основната схема на автомобила;
- използва се релето с подложката от съществуващата схема на управление;
- монтира се в същата кутия;
- паузата се регулира плавно от 2 до 40 s.
При положение 1 на оригиналния ключ за управление на режимите на стъклочистачките се подава захранващо напрежение на схемата за управление. Транзисторът Т1 се отпушва, което води до отпушване и на транзистора Т2. Релето Р сработва за време, определено за зареждането на кондензатора С2, вследствие на което потенциалът на базата на Т1 става положителен и той се запушва, а това води до запушване и на Т2. Започва разреждане на кондензатора, което определя времетраенето на паузата. Когато потенциалът на базата на Т1 стане отрицателен спрямо емитера, следва ново сработване и цикълът се повтаря. Паузата между два последователни хода на чистачките се регулира с потенциометъра R3, kойто се извежда на арматурното табло на автомобила. Посредством съпротивлението на резистора R2 се подбира минимална пауза. При посочените на фиг. 1 стойности на елементите и при изпълнение на условието ВеtaT2 = (4 – 5)*BetaT1 устройства не изисква никаква допълнителна настройка. За дадената схема BetaT1 = 30, BetaT2 = 150. Транзисторите Т1 и Т2 могат да бъдат заместени с всякакви други от съответния тип и мощност при изпълнение на горното условие.
На фиг. 2 са показани платката на устройството, разположението на елементите и изводите за свързване, а на фиг. 3 – начинът на монтиране на платката към релето и стойката. За целта е необходимо биметалната пластина заедно с придържащите я пластини и резисторът със съпротивление 0,1 кOm/2 W да бъдат премахнати, платката да се прикрепи към стойката с релето посредством една Г-образна пластина и да се свърже по посочения на фиг. 1 начин. Свързването на проводниците с куплунга към релето не се променя.
Схемата може да бъде реализирана и с всяко друго реле със захранващо напрежение 9 – 12 V, стига контактната система да осигури необходимия ток за управление на двигателя за стъклочистачките.
Всички резистори са с мощност 0,125 W. Схемата е приложима за всички автомобили с аналогичен принцип на действие на стъклочистачките, захранване 12 V, минус на маса и ексцентриков прекъсвач за крайно положение на стъклочистачките.
Схемата е експериментирана в продължение на три години на леки автомобили ВАЗ-2101 и ВАЗ-2103.
Има и схеми, надявам се да ти свърши работа, ако не казвай да превеждам от руски или направо да сканирам страниците със схемите, ма трябва да се преведат

- BC One
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: E36 318 IS
Re: Стъклочистачки Проект
Мерси много златен си колега !!!
. Ще ти върна услугата! 




- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick