Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от surfboard » 12 Авг 2011, 23:35

От много време насам редовно чувам колко било вредно за двигателя да се изгаси веднага след продължително настъпване. На въпросът ми "защо е вредно", досега не съм получил ясен, конкретен и категоричен отговор. Единственият компонент, за който аз се сещам че последствията ще са жестоки е турбото. Но какво се случва при колите, които нямат турбини и въобще защо е вредно двигателят да се изгаси веднага след сериозно настъпване.
Ще се радвам тук да открия отговора на въпроса си.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4214
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Kroki » 12 Авг 2011, 23:52

Защото целият двигател и всички компоненти са се загрели. Като го изгасиш, почват да изстиват неравномерно и това може да доведе до изкривяване на глави и т.н. (това съм го чел тук във форума).
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от uricatoli » 12 Авг 2011, 23:55

щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..
Изображение


Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: Созопол

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от arnold » 13 Авг 2011, 0:17

Kroki написа:Защото целият двигател и всички компоненти са се загрели. Като го изгасиш, почват да изстиват неравномерно и това може да доведе до изкривяване на глави и т.н. (това съм го чел тук във форума).

:mhihi: :mhihi: :mhihi: Ама това верно ли тук го чете ? :mhihi: :mhihi:
Ееееййй уникални глупости може да прочете човек тук :mhihi: :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Elesar74 » 13 Авг 2011, 1:06

Почти никога не съм чакал колата да изстива,(нещо не виждам това как се случва, при работещ мотор) работейки на място. Спирам, гася, излизам, ключа и това е.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от titto » 13 Авг 2011, 1:06

"След дълго време на работа или при натоварен режим (турбо двигател)двигателят не трябва да се гаси веднага, тъй като високата температура на оста на турбината е предпоставка за образуването на твърди въглеводородни частици (сажди) в маслото ,които при следващия старт на двигателя играят ролята на абразив(шкурка), което от своя страна съкращава живота на плъзгащия лагер сърцето на турбината затова 1 мин. работа на празен ход са достатъчни за намаляването на този ефект.

Основната причина да не трябва да се гаси веднага след натоварване турбо-двигател е факта, че при гасене на двигателя едновременно с това спираш мазането на турбината.
А при натоварване турбината е развъртяна до много по-високи обороти отколкото при празен ход.
Докато турбината спре от примерно 60х.об без принудително мазане е много вероятно лагерите да останат без маслен филм и с това рязко да съкратиш живота на турбината.
Затова се препоръчва преди гасене двигателя да поработи около 1 мин на празен ход за да може турбината да си смъкне оборотите (по памет до около 15-20х.об) и едновременно с това да се поохлади от маслото, което също ще спомогне за запазване на маслени филм по-дълго време.
Тогава дори и да и спреш мазането при гасене, турбината спира доста по-бързо от значително по-ниските обороти и масления филм в лагерите е достатъчен да не допусне директния контакт метал/метал."
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от uCnaHeTcA » 13 Авг 2011, 1:20

Мда, това важи за двигателите с принудително пълнене (тито е обяснил защо)... За атмосферки нЕма грижи... Това не означава, че трябва да се направят 10 (примерно) обиколки на някоя писта, да излезеш и бам, да я огасиш...


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Хаос » 13 Авг 2011, 2:19

uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..

ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли? :clap:
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от b00st » 13 Авг 2011, 2:36

защо хората пишат като не разбират тука голяма комедия стана :D
ако търсиш правилния отговор прочети отговора на titto.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от PIONEER » 13 Авг 2011, 2:56

Хаос написа:
uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..

ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли? :clap:


Ако да речем,че нормалния режим е на 90 градуса,а ти угасиш веднага е нормално по уред да ти се качи температурата с няколко градуса,защото на практика спираш циркулацията на водата в системата.Охладената вода в радиатора не достига в двигателя,а тази която е вътре от нагретите метални части повишава температурата си.Аз това редовно го наблюдавам особено лятото на едната си кола,която е с термометър-гася я на 85 градуса и като дам на контакт след 1,2 минути е на 88-90.Ако поседи малко си пада,а ако я запаля доста бързо се връща пак на 85 ;) Тъй,че не са врели некипели тия работи.Друг е въпроса,че според мен последици няма.То затова температурния режим на една кола варира в широки граници.
Изображение
8.32

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от alx » 13 Авг 2011, 3:31

Heat soak after shutdown

Прочети. Заинтересувай се
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Владо » 13 Авг 2011, 9:42

шашо утрепа и тая тема :banghead: :mhihi:
а такъв потенциал се оформяше :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Авг 2011, 10:06

Целта на това оставяне на мотора да поработи спокойно след ръчка е да може да мине охладено масло главно през турбината (за мотори с принудително пълнене), тъй като тя е с доста малки хлабини, но и през други елементи от агрегата. Аз третирам моя мотор по същия начин, въпреки че е атмосферен бензин, и го смятам за полезно. Това за охлаждането на двигателя - ми то и да е работил спокойно при температура на охлаждащата течност 80 градуса примерно (както е при мен), като се загаси тя пак ще се повиши малко. Това е неизбежно. А теорията, че при гасене веднага турбината спирала да се върти от много по-високи обороти за сефте я чувам и не съм съгласен с нея. Все пак не говорим за гасене едва ли не секунда след спиране на автомобила. Пък и маслената помпа си се върти от двигателя до спирането му в покой, като през това време пак има циркулация на масло в определена степен (но дали стига до турбината не смея да споря, защото не съм запознат). Така че цялата тая работа се прави с цел да мине охладено масълце навсякъде, и пак казвам - за мен е полезно да се прави при всякакви агрегати, независимо атмосферни или с принудително пълнене, бензинови или дизелови.


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от kemakozeE36 » 13 Авг 2011, 23:03

Гасиш, излизаш вънка и почваш да въртиш с манивелата на сухо хем да не харчи гориво, хем да развърта водата или слагаш малко лед на тиквата отгоре.
после питаш големия борд колко градуса е или ако искаш слагаш мега голям борд и просто го молиш да си свърши сам работата.Главата може да изметне само ако си строши вратлето иначе няма шанс
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Авг 2011, 10:11

kemakozeE36 написа:Гасиш, излизаш вънка и почваш да въртиш с манивелата на сухо хем да не харчи гориво, хем да развърта водата или слагаш малко лед на тиквата отгоре.
после питаш големия борд колко градуса е или ако искаш слагаш мега голям борд и просто го молиш да си свърши сам работата.Главата може да изметне само ако си строши вратлето иначе няма шанс


:mhihi: Ми на теб може да ти е смешно, но такива дребни на вид нещица се оказват решаващи за дълголетието на един двигател. В крайна сметка всеки кара както си знае, но пък никога не е късно да се научи нещо ново ;)

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook