Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Модератор: Общи модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
От много време насам редовно чувам колко било вредно за двигателя да се изгаси веднага след продължително настъпване. На въпросът ми "защо е вредно", досега не съм получил ясен, конкретен и категоричен отговор. Единственият компонент, за който аз се сещам че последствията ще са жестоки е турбото. Но какво се случва при колите, които нямат турбини и въобще защо е вредно двигателят да се изгаси веднага след сериозно настъпване.
Ще се радвам тук да открия отговора на въпроса си.
Ще се радвам тук да открия отговора на въпроса си.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4214
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Защото целият двигател и всички компоненти са се загрели. Като го изгасиш, почват да изстиват неравномерно и това може да доведе до изкривяване на глави и т.н. (това съм го чел тук във форума).
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Kroki написа:Защото целият двигател и всички компоненти са се загрели. Като го изгасиш, почват да изстиват неравномерно и това може да доведе до изкривяване на глави и т.н. (това съм го чел тук във форума).





Ееееййй уникални глупости може да прочете човек тук


- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Почти никога не съм чакал колата да изстива,(нещо не виждам това как се случва, при работещ мотор) работейки на място. Спирам, гася, излизам, ключа и това е.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
"След дълго време на работа или при натоварен режим (турбо двигател)двигателят не трябва да се гаси веднага, тъй като високата температура на оста на турбината е предпоставка за образуването на твърди въглеводородни частици (сажди) в маслото ,които при следващия старт на двигателя играят ролята на абразив(шкурка), което от своя страна съкращава живота на плъзгащия лагер сърцето на турбината затова 1 мин. работа на празен ход са достатъчни за намаляването на този ефект.
Основната причина да не трябва да се гаси веднага след натоварване турбо-двигател е факта, че при гасене на двигателя едновременно с това спираш мазането на турбината.
А при натоварване турбината е развъртяна до много по-високи обороти отколкото при празен ход.
Докато турбината спре от примерно 60х.об без принудително мазане е много вероятно лагерите да останат без маслен филм и с това рязко да съкратиш живота на турбината.
Затова се препоръчва преди гасене двигателя да поработи около 1 мин на празен ход за да може турбината да си смъкне оборотите (по памет до около 15-20х.об) и едновременно с това да се поохлади от маслото, което също ще спомогне за запазване на маслени филм по-дълго време.
Тогава дори и да и спреш мазането при гасене, турбината спира доста по-бързо от значително по-ниските обороти и масления филм в лагерите е достатъчен да не допусне директния контакт метал/метал."
Основната причина да не трябва да се гаси веднага след натоварване турбо-двигател е факта, че при гасене на двигателя едновременно с това спираш мазането на турбината.
А при натоварване турбината е развъртяна до много по-високи обороти отколкото при празен ход.
Докато турбината спре от примерно 60х.об без принудително мазане е много вероятно лагерите да останат без маслен филм и с това рязко да съкратиш живота на турбината.
Затова се препоръчва преди гасене двигателя да поработи около 1 мин на празен ход за да може турбината да си смъкне оборотите (по памет до около 15-20х.об) и едновременно с това да се поохлади от маслото, което също ще спомогне за запазване на маслени филм по-дълго време.
Тогава дори и да и спреш мазането при гасене, турбината спира доста по-бързо от значително по-ниските обороти и масления филм в лагерите е достатъчен да не допусне директния контакт метал/метал."

--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Мда, това важи за двигателите с принудително пълнене (тито е обяснил защо)... За атмосферки нЕма грижи... Това не означава, че трябва да се направят 10 (примерно) обиколки на някоя писта, да излезеш и бам, да я огасиш...
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..
ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли?

АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
защо хората пишат като не разбират тука голяма комедия стана 
ако търсиш правилния отговор прочети отговора на titto.

ако търсиш правилния отговор прочети отговора на titto.
- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Хаос написа:uricatoli написа:щото трябва време за да достигне обратно до нормалната работна температура.. а ако го изкасиш веднага тя се покачва рязко вместо да слиза надолу..
ох ама за бисерите сте бе, хора
и как се покачва температурата след като изгасиш двигателя? схеми, едно-друго ще може ли?
Ако да речем,че нормалния режим е на 90 градуса,а ти угасиш веднага е нормално по уред да ти се качи температурата с няколко градуса,защото на практика спираш циркулацията на водата в системата.Охладената вода в радиатора не достига в двигателя,а тази която е вътре от нагретите метални части повишава температурата си.Аз това редовно го наблюдавам особено лятото на едната си кола,която е с термометър-гася я на 85 градуса и като дам на контакт след 1,2 минути е на 88-90.Ако поседи малко си пада,а ако я запаля доста бързо се връща пак на 85


8.32
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Heat soak after shutdown
Прочети. Заинтересувай се
Прочети. Заинтересувай се
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
шашо утрепа и тая тема
а такъв потенциал се оформяше


а такъв потенциал се оформяше

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Целта на това оставяне на мотора да поработи спокойно след ръчка е да може да мине охладено масло главно през турбината (за мотори с принудително пълнене), тъй като тя е с доста малки хлабини, но и през други елементи от агрегата. Аз третирам моя мотор по същия начин, въпреки че е атмосферен бензин, и го смятам за полезно. Това за охлаждането на двигателя - ми то и да е работил спокойно при температура на охлаждащата течност 80 градуса примерно (както е при мен), като се загаси тя пак ще се повиши малко. Това е неизбежно. А теорията, че при гасене веднага турбината спирала да се върти от много по-високи обороти за сефте я чувам и не съм съгласен с нея. Все пак не говорим за гасене едва ли не секунда след спиране на автомобила. Пък и маслената помпа си се върти от двигателя до спирането му в покой, като през това време пак има циркулация на масло в определена степен (но дали стига до турбината не смея да споря, защото не съм запознат). Така че цялата тая работа се прави с цел да мине охладено масълце навсякъде, и пак казвам - за мен е полезно да се прави при всякакви агрегати, независимо атмосферни или с принудително пълнене, бензинови или дизелови.
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
Гасиш, излизаш вънка и почваш да въртиш с манивелата на сухо хем да не харчи гориво, хем да развърта водата или слагаш малко лед на тиквата отгоре.
после питаш големия борд колко градуса е или ако искаш слагаш мега голям борд и просто го молиш да си свърши сам работата.Главата може да изметне само ако си строши вратлето иначе няма шанс
после питаш големия борд колко градуса е или ако искаш слагаш мега голям борд и просто го молиш да си свърши сам работата.Главата може да изметне само ако си строши вратлето иначе няма шанс

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Какви могат да бъдат последствията за двигателя?
kemakozeE36 написа:Гасиш, излизаш вънка и почваш да въртиш с манивелата на сухо хем да не харчи гориво, хем да развърта водата или слагаш малко лед на тиквата отгоре.
после питаш големия борд колко градуса е или ако искаш слагаш мега голям борд и просто го молиш да си свърши сам работата.Главата може да изметне само ако си строши вратлето иначе няма шанс


26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани