TDI от Ауди в 24 часа на Льо Ман
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
TDI от Ауди в 24 часа на Льо Ман
Въпрос на време беше дизела да навлезе в автомобилните спортове ,и го прави с гръм и трясък -5.5 л. V12 TDI с 550 коня и 1100 Нм при 5000 оборота/мин. ще бъде мотора на болида R10 на Audi тази година .. естествено целта е титлата .
Съкратено от АутоБилд.Как мислите има ли шансове?
Съкратено от АутоБилд.Как мислите има ли шансове?
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аз мисля,че това е глупост
Що изкилифинчват нещата
Ще мине още някоя година и се надявам да престане тая изкуствена еуфория с тая конструкция най-общо казано
Георги Пенчев


Ще мине още някоя година и се надявам да престане тая изкуствена еуфория с тая конструкция най-общо казано

Георги Пенчев
- shnitzera
- ентусиаст
-
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
Едва ли има смисъл да се обяснява точно на граждани на бивша социалистическа държава (като нашата) какво е това лозунг и има ли то почва у нас. Само преди едно десетилетие и половина безумни подкани от страна на властта към трудовите хора можеха да се зърнат на всяко що-годе по-забележимо местенце. Хубавото на посланията беше единствено това, че дори тези, които ги сътворяваха, не очакваха те да бъдат спазвани или пък да се възприемат като мотивация от някого. През последната седмица обаче стана ясно, че германците от Audi също си падат по лозунги, но по такива, в които има смисъл и някой е решил да следва. Именно по този начин се ражда темпераментният герой на настоящия материал, носещ иначе сухото обозначение R10.Всъщност с него инголщатци си поставят за цел да спечелят следващата надпревара на Льо Ман. При това за целта екипират R10 с мощен... нафтов двигател, а девизът, който конструкторите от развойния отдел на Аudi избират да следват е: “С дизел към Льо Ман”.
Някои скептици биха казали, че начинанието е обречено на неуспех, но в този случай е може би по-добре да се запознаят с техническите данни. Така например при R10 инженерите от Инголщат монтират V-образен дизелов мотор с дванадесет цилиндъра и два турбокомпресора. Работният обем на гиганта също е повече от внушителен - цели 5.5 литра. Шефът на екипа, който го създава е Николай Барецки, като именно последният гарантира, че изработеното от него “животно” мобилизира 650 к.с. и още по-впечатляващите 1 100 Нм въртящ момент. Всъщност от Audi твърдят, че няма технически пречки тези параметри да бъдат допълнително завишени, тъй като двигателят разполага с огромен потенциал, но това едва ли би било целесъобразно по отношение на сигурността... В оборудването място ще намери и петстепенна секвенциална скоростна кутия.
Шасито
на атлета, също както и това на предшественика R8 е изработено от въглеродни нишки в завода в Инголщат, докато олекотената каросерия е поверена на специализираното в направата на подобни “чудеса” ателие Dallara в Италия. Благодарение на съвместната италиано-германска манифактура се ражда прототип, чието тегло е повече от респектиращо - едва 900 килограма. Разработва се и уникална система за управление и завихряне на въздушните течения, така че в максимална степен да се гарантира съприкосновението на автомобила с пътната настилка и едновременно с това да се осигури перфектна динамика.
В дизайнерско отношение R10 доста наподобява излъчването на своя предшественик, който между другото записа във визитката си цели пет триумфа на пистата Льо Ман. Естествено конструкторите внасят и доста промени, както с оглед на осъвременяване на визията, така и с чисто практични цели. Предната част на R10 например e още по-заострена и съвсем отчетливо кореспондира с болидите от Формула 1. Правят се корекции и в задната част за постигането на по-добра аеродинамика. Окачването също е подобрено.
Засега от Audi отказват да разкрият по-пълни подробности около своя пистов звяр, но пък и последното е разбираемо предвид факта, че основният им конкурент от Peugeot също възнамерява да покорява пистите с дизелов хищник. Появата на французина обаче е планирана едва за 2007 година. P.S. статията е от АВТОПАЗАР
_________________
Някои скептици биха казали, че начинанието е обречено на неуспех, но в този случай е може би по-добре да се запознаят с техническите данни. Така например при R10 инженерите от Инголщат монтират V-образен дизелов мотор с дванадесет цилиндъра и два турбокомпресора. Работният обем на гиганта също е повече от внушителен - цели 5.5 литра. Шефът на екипа, който го създава е Николай Барецки, като именно последният гарантира, че изработеното от него “животно” мобилизира 650 к.с. и още по-впечатляващите 1 100 Нм въртящ момент. Всъщност от Audi твърдят, че няма технически пречки тези параметри да бъдат допълнително завишени, тъй като двигателят разполага с огромен потенциал, но това едва ли би било целесъобразно по отношение на сигурността... В оборудването място ще намери и петстепенна секвенциална скоростна кутия.
Шасито
на атлета, също както и това на предшественика R8 е изработено от въглеродни нишки в завода в Инголщат, докато олекотената каросерия е поверена на специализираното в направата на подобни “чудеса” ателие Dallara в Италия. Благодарение на съвместната италиано-германска манифактура се ражда прототип, чието тегло е повече от респектиращо - едва 900 килограма. Разработва се и уникална система за управление и завихряне на въздушните течения, така че в максимална степен да се гарантира съприкосновението на автомобила с пътната настилка и едновременно с това да се осигури перфектна динамика.
В дизайнерско отношение R10 доста наподобява излъчването на своя предшественик, който между другото записа във визитката си цели пет триумфа на пистата Льо Ман. Естествено конструкторите внасят и доста промени, както с оглед на осъвременяване на визията, така и с чисто практични цели. Предната част на R10 например e още по-заострена и съвсем отчетливо кореспондира с болидите от Формула 1. Правят се корекции и в задната част за постигането на по-добра аеродинамика. Окачването също е подобрено.
Засега от Audi отказват да разкрият по-пълни подробности около своя пистов звяр, но пък и последното е разбираемо предвид факта, че основният им конкурент от Peugeot също възнамерява да покорява пистите с дизелов хищник. Появата на французина обаче е планирана едва за 2007 година. P.S. статията е от АВТОПАЗАР
_________________
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Penchev написа:Аз мисля,че това е глупостЩо изкилифинчват нещата
![]()
Ще мине още някоя година и се надявам да престане тая изкуствена еуфория с тая конструкция най-общо казано![]()
Георги Пенчев
превеждам ...
изкилифинчват - изопачават/прецакват/правят нещо не на място



Иначе по темата,
съгласен съм с Пенчев. Но колкото и да не ни се иска, ще се кара на дизел, и то от КЮСПЕ



иначе имат напредък за дизелите, безспорно...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Ауди R8: V8 3.6l bi-turbo FSI 610bhp, 700Nm, sequential six-speed gearbox.
Може би ще ви е интересно да научите, че Aуди R8 е най-успешният спортен прототип за всички времена! При 1000 километровото състезание на Спа през 2004та спечели 50-та си победа. (2005та също Ауди спечели титлата на LeMans с R8 ).
Невероятно: до ден днешен не е имало нито един единствен проблем с двигателя по време на състезание!
АутоБилд (Германия) по някое време през 2004та.
Може би ще ви е интересно да научите, че Aуди R8 е най-успешният спортен прототип за всички времена! При 1000 километровото състезание на Спа през 2004та спечели 50-та си победа. (2005та също Ауди спечели титлата на LeMans с R8 ).
Невероятно: до ден днешен не е имало нито един единствен проблем с двигателя по време на състезание!
АутоБилд (Германия) по някое време през 2004та.
Градски, халогенна крушка е вид крушка. Също както ксенона е вид крушка.
Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!

Та, на онова дето у село му викате ХАЛОГЕНКИ, всъщност се нарича ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Ае бегай да раздуеш!
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани