Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17

Мнение от M6 » 23 Яну 2006, 19:54

Изображение
Като за начало - при температури по-ниски от -15 градуса по Целзий най-добре е въобще да не използвате автомобила си. Разбира се, ако това е възможно и в случай, че имате удобен алтернативен превоз. Според руските експерти един пробег от 20 километра при -17 градуса се равнява на 600 километра при 20 градуса по износване на триещите се части на двигателя. Това износване крие още по-големи рискове за българските автомобили, тъй като маслата, които се използват масово при нас, не са предназначени за такива екстремни температури и не изпълняват функциите си пълноценно.

Друг сериозен проблем при минусови температури е акумулаторът. Преди запалване на автомобила препоръката е да се запалят фаровете за няколко секунди. Това "ободрява" акумулаторната батерия и спомага за по-лесно запалване. Ниската темепратура влияе доста зле на акумулатора и ако след няколко опита да стартирате двигателя не постигнете успех, доста вероятно е да нямате повече възможност, тъй като батерията е загубила мощност. За да не се случва това, експертите препоръчват един хитър трик. Ако акумулаторът ви се демонтира лесно, свалете го и през нощта го приберете в дома си. Това ще ви спести доста проблеми на сутринта. За съжаление, това не е особено удачно, ако алармената ви система се захранва от него...

Не използвайте стартера непрекъснато за повече от 10 секунди. Той е мощен електромотор и прегрява много бързо.

Препоръчително е в студените дни да пълните резервоара за бензин до горе. Колкото повече въздух има в резервоара - толкова повече водни пари се съдържат в него. При ниски температури тези пари се кристализират и микрокристалите попадат в горивото като затрудняват запалването на двигателя, както и нормалната му работа. Този съвет важи особено силно за автомобилите с инжекцион.

Не е желателно да миете автомобила при много ниска температура. Замръзналата вода се отразява зле на състоянието на лаковото покритие на боята.

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 23 Яну 2006, 19:59

много готина тема М6, най-после нещо свестно да пуснеш.
това за фаровете ме :shock: много. не съм го знаел
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 23 Яну 2006, 20:02

Да така е но и аз не се бях замислял :roll:
Аз лично съм малко скептично настроен към некарането на автомобила когато е под -15... аз ако тогава не го карам кога? :mhihi:
Друго си е като нафукаш парното на 4-ри и да караш на леко отворен прозорец... е вярно малко ти се понапукват устата ма по-добре така отколкото да намаляш парното :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 23 Яну 2006, 20:20

Engi написа:много готина тема М6

Източник:www.obektiv.info

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Re: Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17

Мнение от ivo » 23 Яну 2006, 20:51

M6 написа:Според руските експерти един пробег от 20 километра при -17 градуса се равнява на 600 километра при 20 градуса по износване на триещите се части на двигателя.

това само докато двигателя достигне работна температура ли е? според мен да. :roll: иначе би оzначавало като се прибера zа БГ тия дни да съм амортиzирал двигателя не с още 1000, ами с 30 000 км :mhihi:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17

Мнение от Penchev » 23 Яну 2006, 21:23

ivo написа:
M6 написа:Според руските експерти един пробег от 20 километра при -17 градуса се равнява на 600 километра при 20 градуса по износване на триещите се части на двигателя.

това само докато двигателя достигне работна температура ли е? според мен да. :roll: иначе би оzначавало като се прибера zа БГ тия дни да съм амортиzирал двигателя не с още 1000, ами с 30 000 км :mhihi:


ivo,ти пътуваш много километри наведнъж,за теб не важи :idea:
Лошото е за тези,които си подкарват автомобилите за 5 км и недозагряли ги гасят ... От конденз в този случай страда изпускателната система,гърнета и тем подобни.

Никога не изчаквайте двигателя да загрява на място при работа на празен ход в тези ниски температури :!: :!: :!:

Като правим асоциации,такава работа за около 7 мин на празен ход означава износване на двигателя при нормални температури в разстояние на 400 км :idea: :!: :!:

Когато моторът запали,стремете се да потегляте възможно най-скоро след това :!: В този тежък момент за техниката като цяло е редно да се поддържа скорост от около 60 км/ч на 3-та предавка :idea:
Работата на празен ход е нежелателна,до затопляне на двигателя до някакво положение поне :idea:

Вентилаторът на отоплението е редно да не се включва веднага :idea:

П.С. Знам,че всички знаете тези общи положения за екплоатацията на автомобила в тежки зимни условия,но все пак да ги споделя отново ;)

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко съвета за експлоатацията на автомобил при -17

Мнение от MaXimal » 23 Яну 2006, 21:27

Никога не изчаквайте двигателя да загрява на място при работа на празен ход в тези ниски температури :!: :!: :!:


Това нещо го казах на доста хора днес ... и всички ми се изсмяха.Това дори го пише в описанието на колата с големи букви ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Яну 2006, 21:45

мда това за празния ход е обсъждано доста пъти, нека се смеят :D
а това за фаровете, ще го запомня ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: Пернишко село :)
Детайли за колата: Peugeot 307 SW

Мнение от Panzer_i » 23 Яну 2006, 22:04

Прочетете какво пише по този въпрос при температура под -20 градуса :!:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2006, 22:15

Panzer_i написа:Прочетете какво пише по този въпрос при температура под -20 градуса :!:


Ако можеш да ни кажеш,интересни факти около работа на ДВГ при температури под -20 С ще бъде много добре :D :D :D

Георги Пенчев
Изображение

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 23 Яну 2006, 22:51

Дилян Пенчев написа: Друго си е като нафукаш парното на 4-ри и да караш на леко отворен прозорец... е вярно малко ти се понапукват устата ма по-добре така отколкото да намаляш парното :mhihi:


не на леко отворен ами всички духалки да духат топло в теб прозореца до доло и музиката на макс :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 675
Регистриран на: 12.08.2004
Пол: Мъж

Мнение от blqsu4ko » 23 Яну 2006, 23:24

Имаше един голфаджия в квартала още почваха студовете той в колата по фанелка прозореца до долу и музиката на мах а тя беше тогава май само 1 домашма колона и 2 елипси
Live it like you Love it

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 23 Яну 2006, 23:30

Това за тръгването веднага след паленето на мотора,винаги съм си мислил,че е заради замърсяването на околната среда :roll: Пък не виждам проблем,като помпата е качила масло навсякъде дали ще работи на място или се движи колата,каква е разликата :dunno: Двигателят се износва най-вече при "сухия" старт,от там насетне при хубаво масло трябва да няма проблем...Някой ще обясни ли?
One passion,one car,one life...

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 23 Яну 2006, 23:49

Impasse написа:Това за тръгването веднага след паленето на мотора,винаги съм си мислил,че е заради замърсяването на околната среда :roll: Пък не виждам проблем,като помпата е качила масло навсякъде дали ще работи на място или се движи колата,каква е разликата :dunno: Двигателят се износва най-вече при "сухия" старт,от там насетне при хубаво масло трябва да няма проблем...Някой ще обясни ли?


Impasse,става въпрос за износването на стените на цилиндрите вследствие на непълното изгаряне,тогава когато мотора работи в първите си минути с много богата смес,получаващото се непълно изгаряне+кондензи и получаване на някакви вторични вещества,които играят лоша роля в този момент :idea: Мъча се да се сетя какво точно се получаваше като краен продукт в този момент,но съм забравил вече ... :help:

Георги Пенчев
Изображение

Е21 fanatic
Аватар
Мнения: 692
Регистриран на: 12.03.2005
Местоположение: София, Младост1

Мнение от Hastalavista » 24 Яну 2006, 0:03

Добре де, а това за фаровете как си го обяснявате, че аз логика не намирам. Те са консуматор, от което би следвало, че макар и с малко черпят енергия от акумулатора. Как точно да разбирам "ободряват" ?
Изображение

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook