Велосипеди
Модератор: Общи модератори
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Покупка на велосипед...
Колеги, лятото като се прибера в провинцията редовно пукам гумите на волосипеда на бодилчетата на билката Бабини зъби. След като изсъхне вятърът ги разпилява и общо взето на 2-3 дни свалям и лепя гуми. Дайте съвет какви външни гуми да си взема. Видях, че се предлагат някакви с кевлар - има ли някаква ползва от това. Освен това знам, че на пазара се предлагат и някакви усилени (по-дебелостенни) вътрешни гуми. Става въпрос за планински байк, с 26 цолови гуми, който се кара основно по асфалта и тук таме по пътеките в парка.
- Anthony_J
- ентусиаст
- Мнения: 873
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: Покупка на велосипед...
Единствено tubeless ти е спасението от бабини зъби.
- ggb
- ентусиаст
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Re: Покупка на велосипед...
Напълни ги със боза или купи вътрешни които са пълни.gromovich написа:Колеги, лятото като се прибера в провинцията редовно пукам гумите на волосипеда на бодилчетата на билката Бабини зъби. След като изсъхне вятърът ги разпилява и общо взето на 2-3 дни свалям и лепя гуми. Дайте съвет какви външни гуми да си взема. Видях, че се предлагат някакви с кевлар - има ли някаква ползва от това. Освен това знам, че на пазара се предлагат и някакви усилени (по-дебелостенни) вътрешни гуми. Става въпрос за планински байк, с 26 цолови гуми, който се кара основно по асфалта и тук таме по пътеките в парка.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Истинската мощност винаги ви спира дъха също като истинската красота.....
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Покупка на велосипед...
Вие па ги изкарахте тия бабини зъби като пирони
Всяка една по-дебела гума с вложка срещу спукване ще върши работа. Включително и разни гладки такива, които са за улични безобразия. Недостатъка е, че тежат колкото каплата и определено се усеща теглото.
Всяка една по-дебела гума с вложка срещу спукване ще върши работа. Включително и разни гладки такива, които са за улични безобразия. Недостатъка е, че тежат колкото каплата и определено се усеща теглото.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Покупка на велосипед...
Като шрапнел е това направо. Уцелили те между грайфера няма спасение. На страия байк съм сменял горе на Витоша от подобно. На новия съм с нявко шваубе ноби ник дето уж е с някъв слой кевлар но мисля, че няма да го опази това в никакъв случай. Тия вложки против спукване (обръчите) не стават за каране. Най-разумния вариант е рошава гума + тюблес с бозичка и да си имаш един резервен Co2 патрон ако отлепи.
Re: Покупка на велосипед...
И аз съм на това мнение. Но си им негативи... съвместими капли, по-скъпи гуми, подмяна на sealant-а, трябва да се кара редовно, за да се разбърква.b00st написа:... Най-разумния вариант е рошава гума + тюблес с бозичка и да си имаш един резервен Co2 патрон ако отлепи.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Покупка на велосипед...
Максис Хукуорм, но не знам дали ги правят още.
Минаваш през храста без изобщо да мислиш. Не стават обаче за кал. За пътеки из парка са ОК.
И тежат колкото половината колело
Минаваш през храста без изобщо да мислиш. Не стават обаче за кал. За пътеки из парка са ОК.
И тежат колкото половината колело
Re: Покупка на велосипед...
Най-здравото което съм правил е подложка от външна гума от украина сложена под другата. Скъсена на правилната дължина. Тежи много но не се пробива никога.
Re: Покупка на велосипед...
По темата с трънчетата, на тоя какво му се е случило с гумите???
https://www.facebook.com/flavio.gomesde ... 5224801138
https://www.facebook.com/flavio.gomesde ... 5224801138
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Покупка на велосипед...
Изчетох почти всички мнения от темата и виждам, че има доста компетентни колеги.
Притежавам една антика "bellini", което карам чат-пат из града, основно лятото- до гаража и после на мотора. По-принцип върши работа, но за Коледа купих на малкия "Specialized" XXS с 26 цола гуми и много ме кефи, та се чудя дали да не си взема и на мен едно такова. Питането ми е по-скоро дали да влагам пари за по-скъп модел или да си взема базовия? https://www.bikecenter.bg/velosipedi/pl ... r-blk-wht/ - избрах този, защото съм 183см и 82 кг, въпреки, че ми изглежда доста голямо колело на живо.
Ще се кара по велоалеи, паркове, предполагам малкия ще ме води и по планински път да се спускаме. Мога да отделя до 2000 лв за велосипед, но се чудя ако взема по-скъпия дали има смисъл за начинаещ като мен? От друга страна ако взема базовия и после реша да "ъпгрейдвам" ще съжалявам що не съм взел по-скъпия?...Сравних различните модели на "specialized" за да видя кое покачва цената. Гледам, че са на една и съща рамка, но на по-скъпия са сложили хидравлична спирачка, на още по - стават с повече скорости и т.н. и още повече започвам да се чудя, а днес времето направо ме кара да ида да си го купя, но кой?
Притежавам една антика "bellini", което карам чат-пат из града, основно лятото- до гаража и после на мотора. По-принцип върши работа, но за Коледа купих на малкия "Specialized" XXS с 26 цола гуми и много ме кефи, та се чудя дали да не си взема и на мен едно такова. Питането ми е по-скоро дали да влагам пари за по-скъп модел или да си взема базовия? https://www.bikecenter.bg/velosipedi/pl ... r-blk-wht/ - избрах този, защото съм 183см и 82 кг, въпреки, че ми изглежда доста голямо колело на живо.
Ще се кара по велоалеи, паркове, предполагам малкия ще ме води и по планински път да се спускаме. Мога да отделя до 2000 лв за велосипед, но се чудя ако взема по-скъпия дали има смисъл за начинаещ като мен? От друга страна ако взема базовия и после реша да "ъпгрейдвам" ще съжалявам що не съм взел по-скъпия?...Сравних различните модели на "specialized" за да видя кое покачва цената. Гледам, че са на една и съща рамка, но на по-скъпия са сложили хидравлична спирачка, на още по - стават с повече скорости и т.н. и още повече започвам да се чудя, а днес времето направо ме кара да ида да си го купя, но кой?
- chefoto
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G26 M440i xdrive
Re: Покупка на велосипед...
toncho83 написа:Изчетох почти всички мнения от темата и виждам, че има доста компетентни колеги.
Притежавам една антика "bellini", което карам чат-пат из града, основно лятото- до гаража и после на мотора. По-принцип върши работа, но за Коледа купих на малкия "Specialized" XXS с 26 цола гуми и много ме кефи, та се чудя дали да не си взема и на мен едно такова. Питането ми е по-скоро дали да влагам пари за по-скъп модел или да си взема базовия? https://www.bikecenter.bg/velosipedi/pl ... r-blk-wht/ - избрах този, защото съм 183см и 82 кг, въпреки, че ми изглежда доста голямо колело на живо.
Ще се кара по велоалеи, паркове, предполагам малкия ще ме води и по планински път да се спускаме. Мога да отделя до 2000 лв за велосипед, но се чудя ако взема по-скъпия дали има смисъл за начинаещ като мен? От друга страна ако взема базовия и после реша да "ъпгрейдвам" ще съжалявам що не съм взел по-скъпия?...Сравних различните модели на "specialized" за да видя кое покачва цената. Гледам, че са на една и съща рамка, но на по-скъпия са сложили хидравлична спирачка, на още по - стават с повече скорости и т.н. и още повече започвам да се чудя, а днес времето направо ме кара да ида да си го купя, но кой?
Здрасти, общо взето при по-горното колело плащаш за марката и нищо повече. Specialized са доста сериозна марка, но ако не държиш да е точно такава марка, има колела, които са доста по-добре окомплектовани, разбирай с по-добри/скъпи компоненти. На рамката се гледат няколко компонента като цяло, няма да изпадам в особени подробности, понеже си е отделна наука направо, но е важно челният ъгъл (колкото по малък - толкова по-добре за спускане, но по-неудобно за катерене и обратното). Конкретно на това колело не ми харесва вилката, която е един от ниските класове на сънтур и е с пружина, а за парите, които си приготвил може спокойно да вземеш въздушна, като разликата определено е осезаема. Другото са спирачките - механични дискови...както и задвижването (3х8) е доста остаряла концепция, още повече, че шимано tourney е нисък клас.
Съветът ми е каквото и да избереш да си вземеш с хидравлични спирачки и по възможност да е с въздушна вилка една идея по-добри са от механичните. Колко до ъпгрейдването...апетитът идва с яденето както е казано, за това си мисля, че ако ще го караш само по паркове едва ли ще ти се налага кой знае какви ъпгрейди да правиш, все пак си е сравнително читав планински велосипед. Ще ти дам пример с мен - преди 3 години отново ме зачеса крастата да ходя по планините да се спускам/катеря с колело, но стария велосипед си беше чисто и просто за смяна, за това след много четене и гледане си купих Шокблейз за 1800 лв - български колела, но с доста добри компоненти и изработка като цяло (общо взето се водят "премиум" сегмента на Спринт) - та почнахме да караме, бяхме няколко пъти на байк парковете в Пампорово и Боровец, тука по пътеките около Пловдив и в един момент, когато започнах да мисля за ъпгрейд се оказа, че рамката ми не е подходяща, средното движение не ми е подходящо, и накрая разбрах, че е по-добре да се вземе изцяло ново колело, та отново след чудене и мислене се сдобих с по-подходящо за такива цели колело, но цената там вече беше 10к (боли ме дори в момента като го казвам . Разгледай българските марки - спринт, шокблейз, драг, пулс (ако са останали въобще налични, понеже фалираха), лидер, орикс (премиума на лидер), може и cube (не са бг) понеже ги има в байк центъра - ще намериш по-добри компоненти - ако пък ти харесва конкретно specialized-a - не е лошо - просто може за около 1500 лева да вземеш нещо не чак толкова марково, но пък с въздушна вилка, хидравлични спирачки, по-добро задвижване и т.н. и като цяло по-висок клас компоненти в ценовия клас.
И последно - нещо, което на хората им прави впечатление - скоростите - не се лъжи, че повечето скорости са по-добре - напротив - последните модели колела излизат с 11/12 скорости само и 1 венец отпред - първо, че е по-леко и второ самото предавателно число е доста добре изчислено, за да не ти се налага да сменяш 3 венеца отпред, да усукваш веригата и всякакви такива неща - и аз в началото си мислех, че все още важи това колкото повече скорости имаш - толкова ти е по-хубаво колелото (като едно време), но нещата коренно са се променили . Колкото до размера, като гледам колко си висок за повечето колела попадаш към Л - не прави компромис да купиш по-малък/голям размер колело, защото стойката на тялото ти няма да е правилна и си оказва влияние.
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Покупка на велосипед...
[quote="chefoto"] Благодаря за изчерпателния отговор колега. Най-вероятно ще взема "specialized" L "29" със хидравлични спирачки. "Cube" видях, че са доста по-ъпдейтнати като компоненти, но и аз като децата се лъжа от визията.... Ще ходя да гледам и меря на живо
- M5
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Покупка на велосипед...
Питай в магазина какви са възможностите за ъпгрейд на по-късен етап. Както каза и колегата по-горе, взимаш нещо от ниския клас с намерение за ъпгрейд ако се запалиш, но после се оказва, че по-хубавите компоненти не могат да се монтират на рамката. Щом си начинаещ по-скоро не си наясно какво ще ти хареса и ще е трудно да се прецени. Моят съвет е да си избереш колелото "на цвят" както си решил. Като покараш 1-2 сезона по-активно ще усетиш дали те влече повече въртенето или пък спускане по технични пътеки. Може пък и да не ти допадне каране извън парковете.
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Покупка на велосипед...
M5 написа:Питай в магазина какви са възможностите за ъпгрейд на по-късен етап. Както каза и колегата по-горе, взимаш нещо от ниския клас с намерение за ъпгрейд ако се запалиш, но после се оказва, че по-хубавите компоненти не могат да се монтират на рамката. Щом си начинаещ по-скоро не си наясно какво ще ти хареса и ще е трудно да се прецени. Моят съвет е да си избереш колелото "на цвят" както си решил. Като покараш 1-2 сезона по-активно ще усетиш дали те влече повече въртенето или пък спускане по технични пътеки. Може пък и да не ти допадне каране извън парковете.
Питах, пробвах, гледах. Момчето от магазина ми обясни, че е по-добре да взема най-базовото на "specialized", което е със механични дискови спирачки, пред това със хидравлични, защото последните са от най-ниския клас, а когато реша да сменям мога да сложа по-горен клас за същите или малко повече пари. Всички компоненти могат да се ъпгрейдват на тази рамка. Имаха само един наличен в Пловдив (размер Л, 29'), който бил подготвен за клиент, но човекът не дошъл. Направо му казах да пълни гумите с боза, купих една смазка за верига и си тръгнах с колелото. Колата остана пред магазина Велоалеи, гребна база, карах 3-4 часа навън в тъмниците. Толкова радост си създадох с това колело, че чак не мога да повярвам. Нямам търпение да приключа работа та да го
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Покупка на велосипед...
Банда, технически въпрос:
Имам един GIANT MTB 26 цола. Имам всичко за него, ама шифтъра отзад в заминал. Нямам друг такъв и не ми се чака, кога ще "изпадне". Та интимната ми мисъл е, да го "скопя". Ще скъся веригата и ще го направя на ФИКСИ. Бум Бум и без това отдавна ме бута, да съм си купел такова чудо. Та въпросът е, какво е нормалното съотношение на венците. Къде да го фиксирам сиреч? После лесно може да се смени само веригата, слага се шифтър и пее. Няма да махам или сменям нищо друго. Трансформацията към 24 скорости ще стане за няма и 10мин.
Другият вариант е да го пусна така на пързалката и новият му собственик да му бере гайлето.
Имам един GIANT MTB 26 цола. Имам всичко за него, ама шифтъра отзад в заминал. Нямам друг такъв и не ми се чака, кога ще "изпадне". Та интимната ми мисъл е, да го "скопя". Ще скъся веригата и ще го направя на ФИКСИ. Бум Бум и без това отдавна ме бута, да съм си купел такова чудо. Та въпросът е, какво е нормалното съотношение на венците. Къде да го фиксирам сиреч? После лесно може да се смени само веригата, слага се шифтър и пее. Няма да махам или сменям нищо друго. Трансформацията към 24 скорости ще стане за няма и 10мин.
Другият вариант е да го пусна така на пързалката и новият му собственик да му бере гайлето.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани