Велосипеди
Модератор: Общи модератори
Re: Покупка на велосипед...
Spunky написа:Аз съм със SRAM XD driver на QR и 10-42 касета.
явно съм бил в заблуда че не може 10-ка на QR
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Покупка на велосипед...
Jordana написа:Има огромна разлика от гумите , с тънки гуми за асфалт направо летиш . Тия дето са МТВ с грайферите все едно имаш 20 кила допълнително тежест .Ако си взема от тия с почти гладък грайфер (градски ли се водят нз) дали ще усетя разликата или е все тая...
Зависи от много неща. Също и теглого на гумите. На 26-цата минах от рошави 1,9 на 2,3 гладки, но много тежки. Върти се осезаемо по-трудно. Но пък за града са безсмъртни. На фиксито съм с Конти ГП 40002 с латексови вътрешни. Това по времето когато ги купувах беше най-бързата гума изобщо. Сега са новите ГП5000. При шосейките малко по-широката гума се върти с по-малко съпротивление от по-тясната и затова някои шосейки вече излизат с 25, 28 или 30 гуми.
https://www.bicyclerollingresistance.com в тоя сайт може да си гледате за която гума ви интересува. Има много модели. Пълните данни са само с регистрация и плащане, но все пак може да се добие представа.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Покупка на велосипед...
И от шините бих добавил , МТБ са с дебели шини да са устойчиви на усукване което ги прави тежки и неподходящи за асфалт . От друга страна велосипеда за градо трябва да е някакъв компромис между шосето и офроуда явноЗависи от много неща. Също и теглого на гумите.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- kiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
Re: Покупка на велосипед...
За в града ще ми е интересно с гравел да пробвам как ще е.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Покупка на велосипед...
Да, всякаква въртяща се маса е важна, същото като при колите. Но понеже въпроса беше конкретно към гумите, там съпротивлението на търкаляне зависи от теглото, профила, вътрешната гума, размера и сместа. Пак като при колите ама там тия разлики не ги усещаме много, щото не въртим педалите. Разликата може да бъде 20-30 вата и нагоре, което обърнато в скорост е 2-3км средна отгоре.
Загуби от съпротивление има и от веригата, касетата, положението на самата верига според избраната скорост и т.н., но те са от значение за състезателите, щото се измерват в няколко секунди на 100км.
Самото колело колко тежи, като изключим каплите с касетите, дисковете и гумите е без значение. Много по-лесно и евтино е да се свали 2 кила шкембе, отколкото 2 кила от колелото.
Загуби от съпротивление има и от веригата, касетата, положението на самата верига според избраната скорост и т.н., но те са от значение за състезателите, щото се измерват в няколко секунди на 100км.
Самото колело колко тежи, като изключим каплите с касетите, дисковете и гумите е без значение. Много по-лесно и евтино е да се свали 2 кила шкембе, отколкото 2 кила от колелото.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Покупка на велосипед...
bum_bum написа:Разликата може да бъде 20-30 вата и нагоре, което обърнато в скорост е 2-3км средна отгоре.
А това толкова ли е важно?
Щото разни батки (не визирам конкретно теб) първо обясняват, как карат колело за да поддържат форма, а после почват да ми обясняват как всеки грам по колелото е важен и гонят времена и скорости.
В което няма логика. Щото ако ти дам да катериш някой баир с Кроса ми от детството (20кг боклук от метро със стоманена рамка с "окачване") ще изгориш повече калории и ще направиш по-яки бедра, отколкото с карбоновия каньон за три милиона долара.
Естествено, че няма да ти е кеф да караш 20 годишния крос де, давам го като пример само.
Мисълта ми е, че ако не гоня времена и скорости, бих си взел (и съм си взел) едновременно най-удобното и дуракоустойчиво колело, на разумна цена, което да може да се движи на всякакъв терен, без да ми дреме дали е 12.900кг или 13.450кг. Щото предпочитам да имам 2км/ч по-ниска средна скорост, отколкото да изкривя тънките, леки и много скъпи капли като уцеля някой бордюр.
Не го казвам с цел заяждане, такъв ми е стила на писане само. Изказвам мнение и търся интересен диалог.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Покупка на велосипед...
При положение, че 10 години карам фикси по баирите дали ми е много важно?
Просто го казвам като факт каква е разликата. Някои хора карат колело за да стигнат колкото се може по-далеч и за тях разликата е важна. Други обичат да са на челни места в сегментите в Страва.
Разликата в скоростите и калориите между колело за 500 и 5000лв в реалния живот за хора каращи днес 15-20км не са значителни. Скъпото е по-удобно и до там. Другите разлики са няколко минути и няколко калории повече или по-малко.
Просто го казвам като факт каква е разликата. Някои хора карат колело за да стигнат колкото се може по-далеч и за тях разликата е важна. Други обичат да са на челни места в сегментите в Страва.
Разликата в скоростите и калориите между колело за 500 и 5000лв в реалния живот за хора каращи днес 15-20км не са значителни. Скъпото е по-удобно и до там. Другите разлики са няколко минути и няколко калории повече или по-малко.
Re: Покупка на велосипед...
bum_bum написа:Разликата в скоростите и калориите между колело за 500 и 5000лв в реалния живот за хора каращи днес 15-20км не са значителни. Скъпото е по-удобно и до там. Другите разлики са няколко минути и няколко калории повече или по-малко.
На мен ми е интересно каква е разликата тук между да вземем средното 27.5 със скорости и например 20 без, тоест БМХ. При поддържане на еднаква средна скорост, но тя ще е сравнително ниска заради лимитацията на малкото колело.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Покупка на велосипед...
Аз лично нямам идея. Но скоро се надявам да мога да сравня фиксито с 1х12 при еднакъв размер гуми.
Re: Покупка на велосипед...
bum_bum написа:... Много по-лесно и евтино е да се свали 2 кила шкембе, отколкото 2 кила от колелото.
Абсолютно съгласен.
Шкембак нямам, ама все още не ми стига въздух да кача тепето на един път, майка му дейва. Краката нямат проблем.
Много форма съм изгубил Проблема е че пуша по 2-3 цигари на ден (петък или събота като излезна цигарите са )
Следвам твоите насоки и следя каденса да е около 60. Трябват ми още тренировки.
Умишлено спрях да взимам на малкия новото колело и почнах пак с моя дъртанян, за да достигна старата си форма.
Бах, тва старото е ужас спрямо новото на сина ми Не съм вярвал, че чак такава разлика може да има.
Обещал съм си, че като успея да кача тепето без почивка със стария таласъм, отивам и си кУпвам ново, за награда.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Покупка на велосипед...
Аз не съм някакъв спец, тъй че имай предвид, че може и да съм те подвел. Виж дали не може да намалиш каденса, ако ти е много зор.
Цигарите не мисля, че са щ ти проблем при тия количества. Аеробната ефективност се тренира по-трудно от силата и изчезва по-бързо от нея, тъй че си дай време.
Цигарите не мисля, че са щ ти проблем при тия количества. Аеробната ефективност се тренира по-трудно от силата и изчезва по-бързо от нея, тъй че си дай време.
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 107
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Покупка на велосипед...
Като сте подхванали темата - скъпи евтини, намерих едно сравнително видео:
https://www.youtube.com/watch?v=_d6UXO1snv0
и още едно от кухнята на една европейска марка:
https://www.youtube.com/watch?v=6PkZphA4rvk
обикновено гледам, да съм в час с по-новите неща в бранша, без да съм спортист. Просто карам когато мога, предимно за удоволствие и спорт.
https://www.youtube.com/watch?v=_d6UXO1snv0
и още едно от кухнята на една европейска марка:
https://www.youtube.com/watch?v=6PkZphA4rvk
обикновено гледам, да съм в час с по-новите неща в бранша, без да съм спортист. Просто карам когато мога, предимно за удоволствие и спорт.
Ultimate Riding Machine
Re: Покупка на велосипед...
Разликата при скъпите и евтините, освен инженерно порно, е главно в издръжливостта, подобно на автомобилите. Ако караш лежерно, по-евтините части са ок. Почваш ли да гониш лимитите, особено в планините, особено ако си по-тежък, почваш да трошиш по нещо на всяко ходене. Ако имаш пари да се хвърлиш на скъпото, с любителско каране, всичко е бетон, след цял сезон. И се фокусираш на кефа.
Re: Покупка на велосипед...
Здравейте колеги, понеже от доста години се измъчвам няколко седмици след 1вото каране докато ми свикне з*дника тази година реших да си сменя седалката преди началото на сезона.
Колелото е Cross Grip 27.5 , седалката е тази от картинката
https://www.crosscycle.com/bg/catalog/c ... p-180.html
Идеята е да сложа нещо по-комфортно, че първите няколко карания са ми направо ад , а направя ли малко пауза и се започва от началото.
Мога ли да сменя само седлото или трябва и колчето надолу Като цяло колелото ми е в стоков вид и нищо не съм барал по него, та затова ми е малко мътна Индия какво може и как да се прави по него.
Колелото е Cross Grip 27.5 , седалката е тази от картинката
https://www.crosscycle.com/bg/catalog/c ... p-180.html
Идеята е да сложа нещо по-комфортно, че първите няколко карания са ми направо ад , а направя ли малко пауза и се започва от началото.
Мога ли да сменя само седлото или трябва и колчето надолу Като цяло колелото ми е в стоков вид и нищо не съм барал по него, та затова ми е малко мътна Индия какво може и как да се прави по него.
- damian2112
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '17 G31 530dx, '08 R56 Mini Cooper
- Мечтае да кара: V8
Re: Покупка на велосипед...
Да се разпиша и аз в тая тема, след близо 10 години пауза, реших отново да започна да карам колело и се спрях на този модел - https://www.bikecenter.bg/velosiped-29- ... g-gry-red/ - L размер и 29"
Минах му вече 15-тина километра, струва ми се доста добре (може би ще му трябва друга седалка). Тъй като последно май съм карал от преди появата на велоалеите из София, първото ми впечатление е, че са проектирани от хора, които дори и 1 път не са се качвали на колело Учудващо, тия 15 километра не ги усетих много много, ще трябва уикенда да се понапъна и да видя къде ми е лимита, все пак предимно по равно карах.
Сега на дневен ред е каска и багажник за колела за 5-цата. По принцип никога не съм карал с каска, и не знам какво да гледам - в магазина имаше и по 100лв, и по 600
Минах му вече 15-тина километра, струва ми се доста добре (може би ще му трябва друга седалка). Тъй като последно май съм карал от преди появата на велоалеите из София, първото ми впечатление е, че са проектирани от хора, които дори и 1 път не са се качвали на колело Учудващо, тия 15 километра не ги усетих много много, ще трябва уикенда да се понапъна и да видя къде ми е лимита, все пак предимно по равно карах.
Сега на дневен ред е каска и багажник за колела за 5-цата. По принцип никога не съм карал с каска, и не знам какво да гледам - в магазина имаше и по 100лв, и по 600
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани