Миене след пастиране
Модератор: Общи модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Миене след пастиране
Пастираха ме, казаха ми, че е хубаво те да ме мият от тук нататък, че ползвали някакви препарати специални, ходих 2-3 пъти.
Първите 2 пъти само оставях колата, ама 3тия път бях там и забелязах, че не е много различно от другите автомивки миенето за разлика от цената
Вярно ли е, че пастираните коли трябва да се мият със специални препарати за да не матира боята или ... уловиха шаран на гола кука
Първите 2 пъти само оставях колата, ама 3тия път бях там и забелязах, че не е много различно от другите автомивки миенето за разлика от цената

Вярно ли е, че пастираните коли трябва да се мият със специални препарати за да не матира боята или ... уловиха шаран на гола кука



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Миене след пастиране
По принцип е добре да се мие колата с PH неутрален шампоан и в никакъв случай с безконтактно, както и да се нанася редовно (когато е нужно) защитен препарат (вакса/сийлънт), който да пази от оксидация, птичи л@йна и т.н.... освен това при миене се "нанасят" 90% от "слънцата/паяжините", които ги има по лака на боята... затова ако колата ти се мие от специалист, нараняванията ще са минимални/никакви и ефектът от пастиране/полиране ще се запази най-дълго... ако ти взимат малко над останалите автомивки, като ти гарантират "безвредно" миене - не е лошо... но ако цената за услугата е доста по-висока... по-добре се научи да си миеш колата сам 
Реално измиването на един автомобил не е "атомна физика", но макар отстрани да ти изглежда като "най-елементарното нещо", реално толкова елементарно можеш да нанесеш достатъчно поражения (макар и повърхностни), че след 6м смисълът от пастирането да се е загубил и (ако няма по-сериозни драскотини) колата да е отново за полиране. Така че едно е да я мие кадърен човек, който е наясно с нещата, друго е да я мие некадърник, който я съсипва с всяко едно миене.

Реално измиването на един автомобил не е "атомна физика", но макар отстрани да ти изглежда като "най-елементарното нещо", реално толкова елементарно можеш да нанесеш достатъчно поражения (макар и повърхностни), че след 6м смисълът от пастирането да се е загубил и (ако няма по-сериозни драскотини) колата да е отново за полиране. Така че едно е да я мие кадърен човек, който е наясно с нещата, друго е да я мие некадърник, който я съсипва с всяко едно миене.
Re: Миене след пастиране
след пастиране ако е хубаво направено само я плакнеш с вода и сушиш... ако трябва да се мие със сапун- гледаш да я миеш със препарат за миене на коли а не със кухненски препарат които е много силен и ще свали пастата.
за шарана - да. със вестник са те изгребали от водата - дори не е било със стръв и кукичка
за шарана - да. със вестник са те изгребали от водата - дори не е било със стръв и кукичка

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Миене след пастиране
1во се извинявам на автора,че му използвам темата,но имам един въпрос:
Mollov,можеш ли да кажеш основни насоки за "правилно" миене,така че да не се драска боята.Преди 1 година пребоядисах колата и след 6 месеца миене цялата е в брутални паяжини.Мия я сам,както си трябва(според мене де)-първо водоструйка,после с кофа с шампоан,пера постоянно гъбата на течаща вода,мия отгоре надолу,прагове,джанти и т.н. последни,не ползвам пера и др. такива,но паяжините си се получават.
Mollov,можеш ли да кажеш основни насоки за "правилно" миене,така че да не се драска боята.Преди 1 година пребоядисах колата и след 6 месеца миене цялата е в брутални паяжини.Мия я сам,както си трябва(според мене де)-първо водоструйка,после с кофа с шампоан,пера постоянно гъбата на течаща вода,мия отгоре надолу,прагове,джанти и т.н. последни,не ползвам пера и др. такива,но паяжините си се получават.



- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Миене след пастиране
По принцип ненанасянето на наранявания по време на миене съществува само в идеалният свят
Всичко много зависи от това колко е твърд лакът на колата - ако (примерно!) си с японка, техните лакове са много меки и да не "врътнеш" някоя "паяжина" по време на миене си е направо майсторлък... при BMW (поне оригиналната боя, ако колата е пребоядисвана е друга бира) лакът е от най-твърдите и там наранявания по-трудно се нанасят... т.е. ако успееш да го направиш, значи наистина техниката на миене куца бая...
За да си сигурен, че по време на миене ще нанесеш възможно най-малко демидж, следните неща са най-важните - възможно най-малко замърсяване по лака при започване на същественото миене (тук не се включва пре-миене, изпръскване с водоструйка и т.н.), както и използване на специализирани "гъба" и подсушаващи кърпи... както и т.нар. "метод на двете кофи", ако миеш с кофа и гъба...
Ако приемем, че достатъчно добре и дълго си "оводнил" боята на колата и си махнал възможно най-много мръсотия, която позволява отмиването й по този начин (по белите страни това се нарича "предпране" и става със специални леки шампоани), значи можеш да преминеш към основното миене. "Методът на двете кофи" представлява една кофа с препарата и една кофа с чиста вода... кофата с препарата ти е ясно за какво е, кофата с вода е за измиване на "гъбата" от мръсотията, която си забрал по време на миенето. Ако имаш опция да използваш течаща вода за миене на "гъбата" - това е оптималният вариант. Загребваш препарат от 1-вата кофа, миеш съответният панел, след което "гъбата" се почиства детайлно под течащата вода... така избягваш възможността задържала се в "гъбата" мръсотия да остане за следващото минаване и да надере по панела. Ако няма опция за течаща вода, втората кофа е именно за изплакване на "гъбата". И понеже отмитата мръсотия няма къде да отиде, тя пада на дъното на кофата. В този случай е добре да е наличен т.нар. "grit guard", който пречи на мръсотията да се вдигне в по-горните нива на водата в кофата при разбъркване на водата. Само че по нашите географски ширини не съм мяркал grit guard, а и не знам някой да ползва (изключвам профи дитейлърите в BG, някои от които може и да го имат... ако мият колата по този начин).
Освен това, "гъбата" е много важна в случая... реално тя е единственото нещо, с което пипаш лака на колата по време на миене (оставяме "шампоана" настрана, че той е ясен). В продажба сигурно са налични милион "гъби", 90% от които обаче са поне минимално "абразивни" (много минимално) т.е. в състояние са да нанесат "паяжини" при продължително миене... примерно след 6 месеца вече ще си личи... умишлено през цялото време пиша "гъба" с кавички, защото съвременните пособия за миене на кола нямат нищо общо с добре познатите гъби за миене. В повечето случаи са или много меки микроифбърни "гъби", или са специално направени от вълна или от агнешка кожа. Причиняват наистина минимални наранявания, които се виждат след доооста измивания в рамките на доста седмици, и то говорим за дребни "полу-паяжини" (т.е. микродраскотините не са гъсто разположени, че да образуват "слънце"/"паяжина", когато са погледнати на пряка слънчева светлина). Подобни "гъби" обаче са и скъпи - говорим за 25-40лв за най-качествените
След правилното измиване, подсушаването на колата е също толкова важно. Тия "силиконови пера" за махане на водата изобщо не ги гледай - никой профи дитейлър не използва подобна простотия, която няма как да не драска (макар и минимално). Така че това перо го забравяме тотално. Подсушаването на една кола става само и единствено с подходяща подсушаваща кърпа, което в общия случай е качествена микрофибърна кърпа. И да не се заблуждаваме - "ширпотребата" микрофибри по 2-3лв не стават за целта. Вършат работа, но ако говорим за (почти) безвредно подсушаване, за целта ще трябва качествен микрофибър. А всякакви "кожени гюдерии" изобщо не ги и заглеждайте - това не е качествен вариант за подсушаване. Още повече, че ако случайно някъде има малко мръсно, "забърсването" с такава гюдерия автоматично значи надраскване на лака. Освен това тия "гюдерии" имат способността да свалят нанесени вакси и подобни препарати заради доста агресивното си контактуване с лака на колата.
Та... за успешно измиване ти трябва следното:
- качествен шампоан, PH неутрален, без агресивни съставки.
- качествена "гъба", която е създадена именно да е минимално агресивна, но пък да спомага много ефективно измиването.
- правилен метод на измиване т.е. не само да се спазва процедурата "отгоре-надолу", но и да се избягва търкането с "гъбата" с все още задържани в нея "мръсотии", които може да надерат лака на колата.
- качествена микрофибърна кърпа, като колкото по-голяма е, толкова по-бързо и лесно се подсушава колата.
- макар и да звучи странно, нанасянето на защитни препарати (вакси/сийлънти) спомагат за по-лесното измиване на колата и за по-малкото/трудно й замърсяване.
Ако те интересува нещо повече, питай...
P.S. Понеже често ме питат хора - подсушаването не значи "довършително измиване на колата чрез избърсване на недобре измита мръсотия" т.е. ако при подсушаване видите "черно" по кърпата, значи не сте измили както трябва съответното място. И с тази част на кърпата не трябва да се бърше друг детайл.

За да си сигурен, че по време на миене ще нанесеш възможно най-малко демидж, следните неща са най-важните - възможно най-малко замърсяване по лака при започване на същественото миене (тук не се включва пре-миене, изпръскване с водоструйка и т.н.), както и използване на специализирани "гъба" и подсушаващи кърпи... както и т.нар. "метод на двете кофи", ако миеш с кофа и гъба...
Ако приемем, че достатъчно добре и дълго си "оводнил" боята на колата и си махнал възможно най-много мръсотия, която позволява отмиването й по този начин (по белите страни това се нарича "предпране" и става със специални леки шампоани), значи можеш да преминеш към основното миене. "Методът на двете кофи" представлява една кофа с препарата и една кофа с чиста вода... кофата с препарата ти е ясно за какво е, кофата с вода е за измиване на "гъбата" от мръсотията, която си забрал по време на миенето. Ако имаш опция да използваш течаща вода за миене на "гъбата" - това е оптималният вариант. Загребваш препарат от 1-вата кофа, миеш съответният панел, след което "гъбата" се почиства детайлно под течащата вода... така избягваш възможността задържала се в "гъбата" мръсотия да остане за следващото минаване и да надере по панела. Ако няма опция за течаща вода, втората кофа е именно за изплакване на "гъбата". И понеже отмитата мръсотия няма къде да отиде, тя пада на дъното на кофата. В този случай е добре да е наличен т.нар. "grit guard", който пречи на мръсотията да се вдигне в по-горните нива на водата в кофата при разбъркване на водата. Само че по нашите географски ширини не съм мяркал grit guard, а и не знам някой да ползва (изключвам профи дитейлърите в BG, някои от които може и да го имат... ако мият колата по този начин).
Освен това, "гъбата" е много важна в случая... реално тя е единственото нещо, с което пипаш лака на колата по време на миене (оставяме "шампоана" настрана, че той е ясен). В продажба сигурно са налични милион "гъби", 90% от които обаче са поне минимално "абразивни" (много минимално) т.е. в състояние са да нанесат "паяжини" при продължително миене... примерно след 6 месеца вече ще си личи... умишлено през цялото време пиша "гъба" с кавички, защото съвременните пособия за миене на кола нямат нищо общо с добре познатите гъби за миене. В повечето случаи са или много меки микроифбърни "гъби", или са специално направени от вълна или от агнешка кожа. Причиняват наистина минимални наранявания, които се виждат след доооста измивания в рамките на доста седмици, и то говорим за дребни "полу-паяжини" (т.е. микродраскотините не са гъсто разположени, че да образуват "слънце"/"паяжина", когато са погледнати на пряка слънчева светлина). Подобни "гъби" обаче са и скъпи - говорим за 25-40лв за най-качествените

След правилното измиване, подсушаването на колата е също толкова важно. Тия "силиконови пера" за махане на водата изобщо не ги гледай - никой профи дитейлър не използва подобна простотия, която няма как да не драска (макар и минимално). Така че това перо го забравяме тотално. Подсушаването на една кола става само и единствено с подходяща подсушаваща кърпа, което в общия случай е качествена микрофибърна кърпа. И да не се заблуждаваме - "ширпотребата" микрофибри по 2-3лв не стават за целта. Вършат работа, но ако говорим за (почти) безвредно подсушаване, за целта ще трябва качествен микрофибър. А всякакви "кожени гюдерии" изобщо не ги и заглеждайте - това не е качествен вариант за подсушаване. Още повече, че ако случайно някъде има малко мръсно, "забърсването" с такава гюдерия автоматично значи надраскване на лака. Освен това тия "гюдерии" имат способността да свалят нанесени вакси и подобни препарати заради доста агресивното си контактуване с лака на колата.
Та... за успешно измиване ти трябва следното:
- качествен шампоан, PH неутрален, без агресивни съставки.
- качествена "гъба", която е създадена именно да е минимално агресивна, но пък да спомага много ефективно измиването.
- правилен метод на измиване т.е. не само да се спазва процедурата "отгоре-надолу", но и да се избягва търкането с "гъбата" с все още задържани в нея "мръсотии", които може да надерат лака на колата.
- качествена микрофибърна кърпа, като колкото по-голяма е, толкова по-бързо и лесно се подсушава колата.
- макар и да звучи странно, нанасянето на защитни препарати (вакси/сийлънти) спомагат за по-лесното измиване на колата и за по-малкото/трудно й замърсяване.
Ако те интересува нещо повече, питай...

P.S. Понеже често ме питат хора - подсушаването не значи "довършително измиване на колата чрез избърсване на недобре измита мръсотия" т.е. ако при подсушаване видите "черно" по кърпата, значи не сте измили както трябва съответното място. И с тази част на кърпата не трябва да се бърше друг детайл.
Re: Миене след пастиране


Благодаря за изчерпателния отговор,сигурен съм,че ще е полезна информация за много колеги.Определено си открих доста грешки в "техниката".



- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Миене след пастиране
Колегата Молов, го написа доста изчерпателно, аз само искам да добавя един дребен трик.
Като миеш със гъбата, не я движи в кръг, а напред назад. Така дори и да има боклуци които да надерат лака то ще са в определена посока а не в кръг, така че ще се виждат само под определен ъгъл и определена светлина. Работи на части и плакни гъбата често ,като най-замърсеното оставяш накрая. Хубава вакса помага много за подръжката, ако имаш време да се занимаваш а и тука трудно се намира, по скоро от интеренет се поръчва.
Иначе, за съжаление каквото и да си говорим столицата ни е толкова прашна а трафика толкова скапан, че колкото и да пазиш боята....все ще имаш такива дребни паяжини
Като миеш със гъбата, не я движи в кръг, а напред назад. Така дори и да има боклуци които да надерат лака то ще са в определена посока а не в кръг, така че ще се виждат само под определен ъгъл и определена светлина. Работи на части и плакни гъбата често ,като най-замърсеното оставяш накрая. Хубава вакса помага много за подръжката, ако имаш време да се занимаваш а и тука трудно се намира, по скоро от интеренет се поръчва.
Иначе, за съжаление каквото и да си говорим столицата ни е толкова прашна а трафика толкова скапан, че колкото и да пазиш боята....все ще имаш такива дребни паяжини
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Миене след пастиране
За 5 години в София на черен металик доста паяжини се получиха по капака просто много боклуци са си тука 

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Миене след пастиране
BMW_RIDER написа: Хубава вакса помага много за подръжката, ако имаш време да се занимаваш а и тука трудно се намира, по скоро от интеренет се поръчва.
Aaaaaaaaaaaaa, не съм съгласен


Иначе въпреки праха и замърсяването, една кола може да изглежда повече от идеално, след пастиране, ако се поддържа с подходящите препарати... да не говорим, че ако плеснеш едно "перманентно покритие" веднага след пастирането, слънцата и паяжините ще трябва да почакат доста време... пък и само с временна защита, леките паяжини не са особен проблем - можеш да ги маскираш, а можеш и само да полираш леко (лека паста, лека гъба) и да изчезнат отново

Re: Миене след пастиране
Мене паяжините не ме плашат чак толкова-както каза Mollov с пастиране и правилно поддържане се оправят.Плашат ме тея дето спират около мен по слух и си отварят вратите с шут,дори и на 1 педя от колата ми...но това е съвсем друга тема.При мене след пребоядисването май ще се окаже,че ми е доста "мек" лака.Уж скъп,читав, антискрач,незнам си какво,ама толкова лесно се драска и при миене и при пипане,че си мисля,че не е нормално.


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Миене след пастиране
Няма как да предпазиш колата от абсолютно всичко... но поне можеш да се опиташ да го направиш поне малко по-неподатлив на наранявания 

Re: Миене след пастиране
За сушенето- аз лично не пипам колата с нищо. Използвам раницата духалка (мотор 50 кубика) дето е за дворно почистване. Силната въздушна струя успява дори да издуха водата от процепите че после като пастирам да не ми се мокри гъбичката за вакса.
Знам също хора които си сушат колите със портативен градински ел. сушоар. Много по- евтин е и работи добре ако и да една идея по бавно. За хората които обичат да си мият колите сами и иматвъзможност да си прекарат ток с удължител до колата- силно го препоръчвам. Едни добре похарчени 50-100 лева.
Знам също хора които си сушат колите със портативен градински ел. сушоар. Много по- евтин е и работи добре ако и да една идея по бавно. За хората които обичат да си мият колите сами и иматвъзможност да си прекарат ток с удължител до колата- силно го препоръчвам. Едни добре похарчени 50-100 лева.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Миене след пастиране
Tова наистина е най-добрият начин за сушене, защото няма триене... но в BG условията са такива, че човек трябва да си мие колата в двора пред къщата, че да може да използва такава "духалка"... или да я мие на "четки"...
- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Миене след пастиране
Моята като не я подсуша остава един бял слой отгоре предполагам хлор заради водопровода
, ама ми се струва, че ако я духам пак ще остава.
Май единствения вариянт е с някаква микрофибърна кърпа
Колега Mollov, благодаря за подробния пост относно миенето.


Май единствения вариянт е с някаква микрофибърна кърпа

Колега Mollov, благодаря за подробния пост относно миенето.



17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: opito2