Въпрос за връщане на стока
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- GKuzmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 24.05.2011
- Местоположение: In search of the pot of gold
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
- Мечтае да кара: по хубави пътища
Въпрос за връщане на стока
Колеги казуса е следния: В неделя купих на малкия един шезлонг от една верига детски магазини (за момента няма да казвам как се казва), отворих кутията, сглобих го и радостен го занесох в детската стая с идеята, че ще му е удобно и ще се забавлява (няма и 4 месеца бебешока). Обаче като го сложих започна да плаче много и го махнах (викам си хубаво не е на кеф). След 3-4 часа пак го пробвах ама пак плачеше ... викам си айде ще го събера в оригиналния му вид и ще го върна и ще взема нещо подобно (идеята е да не си взимам парите а просто да го сменя за нещо). Днес отивам в магазина и обяснявам на продавачката, че искам да заменя въпросната стока за друга на по голяма стойност (като предоставям касова бележка и напълно търговски вид на опаковката) при което получавам отговор няма да Ви го сменим
. Просто не бях сигурен и реших утре да отида да им дигам скандал.
В момента ровя ама не намирам по законите, аз като потребител нямам ли право да върна стоката в 7 дневен срок при което дори да си получа парите ??? или се бъркам нещо и по-добре, че не съм почвал да им дигам скандал.
п.п. В случая не съм за 200лв., но какъв е смисъла да имам нещо което не ми върши работа при положение, че мисля че съм в правото си да поискам смяна или връщане на парите ...

В момента ровя ама не намирам по законите, аз като потребител нямам ли право да върна стоката в 7 дневен срок при което дори да си получа парите ??? или се бъркам нещо и по-добре, че не съм почвал да им дигам скандал.
п.п. В случая не съм за 200лв., но какъв е смисъла да имам нещо което не ми върши работа при положение, че мисля че съм в правото си да поискам смяна или връщане на парите ...

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос за връщане на стока
Отиди в магазина направи рекламация на стоката и поискай връщане на парите.Тия със смените не са в твоя ползва и изнервят още повече ситуацията.Като ти откажат поискай да бъде записана рекламацията в книгата за рекламации /длъжни са по закон да имат/като изрично упоменаваш че искаш връщане на парите. После независимо какво ти обещават отиваш в защита на потребителите и подаваш жалба.В 30 дневен срок са длъжни да ти удовлетворят рекламацията по посочения начин или да си отнесат глобата мисля че е около 300 лв.Междувременно при подаване на жалбата в КЗП тия пък са длъжни да им направят проверка на място и винаги им намират кусури така че "няма да го сменим " е най лошия вариант за търговеца.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Въпрос за връщане на стока
Имаш три дни от датата на покупка да върнеш стоката. Седем са ако е купена онлайн!
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Въпрос за връщане на стока
Търси помощ от КЗП в твоя град. Нямаш идея колко бързо се променят нещата след подаване на жалба там. Пресно изпробвано от тази сутрин
Незнайно от къде, докъто пишех жалбата в офиса на КЗП управителят на веригата магазини от която имах оплаквания се обади и ме помоли да мина през офиса му лично да ми поднесе извинения и да ми върне парите

Незнайно от къде, докъто пишех жалбата в офиса на КЗП управителят на веригата магазини от която имах оплаквания се обади и ме помоли да мина през офиса му лично да ми поднесе извинения и да ми върне парите

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Въпрос за връщане на стока
GANIN написа:Имаш три дни от датата на покупка да върнеш стоката. Седем са ако е купена онлайн!
точно,ако е в търговски вид стоката просто нямат право да ти откажат.отиди и оная кисела кифла от магазина я отсвири директно с нея нямаш повече работа,ами си говори с управителя(ката) направо.
Re: Въпрос за връщане на стока
kiko написа:GANIN написа:Имаш три дни от датата на покупка да върнеш стоката. Седем са ако е купена онлайн!
точно,ако е в търговски вид стоката просто нямат право да ти откажат.отиди и оная кисела кифла от магазина я отсвири директно с нея нямаш повече работа,ами си говори с управителя(ката) направо.
Хубаво цитирате така, ама може ли някой да ми прати закон в който ги има споменати тези 3 дена!
Попаднах в подобна ситуация в Технополис и след като ми отказаха изчетох всичко което намерих. 7 дена само при покупка онлайн!!! За покупка на място в магазин не се споменаваше нищо за срокове за връщане.
- GKuzmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 24.05.2011
- Местоположение: In search of the pot of gold
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
- Мечтае да кара: по хубави пътища
Re: Въпрос за връщане на стока
и аз не намирам нищо 
п.п. аз нямам рекламация (по повод написаното от колегата), просто искам да го сменя защото не ми върши работа

п.п. аз нямам рекламация (по повод написаното от колегата), просто искам да го сменя защото не ми върши работа

Re: Въпрос за връщане на стока
GKuzmanov написа:и аз не намирам нищо
п.п. аз нямам рекламация (по повод написаното от колегата), просто искам да го сменя защото не ми върши работа
Именно... когато не е рекламация заради дефект на продукта ситуацията е

Тези закони са само хвърляне на прах в очите. Затова престанах да пазарувам от БГ изобщо.. само UK и предпочитам да платя доставки, застраховки, такси за банкови преводи и т.н. (или най-лесно: amazon.com) отколкото да пълня джобовете на някви търгаши на дребно които за 20лв се ебават
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Re: Въпрос за връщане на стока
Пусни жалба онлайн на kzp.bg възможно по-скоро, като опишеш проблема в детайли, по възможност приложи сканирана касовата бележка.
Ще ти се обадят.
През това време разбира се отиди да говориш и с управителя на магазина.
Ще ти се обадят.
През това време разбира се отиди да говориш и с управителя на магазина.
Touring & windsurf club
- GKuzmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 24.05.2011
- Местоположение: In search of the pot of gold
- Пол: Мъж
- Кара: Е36
- Мечтае да кара: по хубави пътища
Re: Въпрос за връщане на стока
Темата е приключена, звънях в КЗП и има няма след 30 минути ми звъннаха от магазина, че няма проблем да отида да си сменя стоката
П.П. оказа се, че няма закон който да ги задължи да ми сменят стоката, но явно като разбраха за комисията клекнаха

П.П. оказа се, че няма закон който да ги задължи да ми сменят стоката, но явно като разбраха за комисията клекнаха


- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Въпрос за връщане на стока
Колега, имаш право да върнеш стоката в 7-дневен срок, само ако е закупена дистанционно, онлайн примерно 
Имаш право на рекламация в срок от 3 дни, в случай, че има:
- Констатирани липси
- Дефекти на стоката
- Несъответствие с обявения размер
- Несъответствие с обявената търговска марка
Замяната е възможна само ако стоката се връща в неповреден и чист вид, с опаковка, маркировъчни обозначения и документи по продажбата, само при условие, че търговецът се съгласи (по закон не е задължен).
Успех!

Имаш право на рекламация в срок от 3 дни, в случай, че има:
- Констатирани липси
- Дефекти на стоката
- Несъответствие с обявения размер
- Несъответствие с обявената търговска марка
Замяната е възможна само ако стоката се връща в неповреден и чист вид, с опаковка, маркировъчни обозначения и документи по продажбата, само при условие, че търговецът се съгласи (по закон не е задължен).
Успех!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Въпрос за връщане на стока

Пролетта купих един водомер от Баумакс. Взех го с присъединителна резба 1/2'' ,а на следващия ден като си го занесох на вилата ,се оказа,че ми трябва с 3/4 " . 3 дни след покупката се върнах в магазина и исках да ми го сменят с такъв какъвто ми трябва,но понеже се бяха изчерпали и нямаха,просто ми върнаха парите до стотинка,като попълних някакъв протопл за тяхно си ползване,за да могат да си го оправят като наличност. Нито са мрънкали ,нито нищо,при явна моя грешка ,но съвсем нормално се отнесоха и за 5мин. вече си бях тръгнал ...
Не знам дали така процедират по принцип или ,защото стоката струва само 35лв ,но останах приятно изненадан от адекватното отношение


- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Re: Въпрос за връщане на стока
Големите чужди вериги имат политика да връщат веднага стоката по желание на клиента. Първо, доволният клиент ще се върне, второ разправиите може да им излязат доста по-скъпо, трето предпочитат служителите им да си гледат работата, вместо да се разправят с клиенти.
Просто западен стандарт. Нашите обаче са търгаши на дребно и си мислят, че ще са на голяма печалба ако не ти върнат стоката.
Просто западен стандарт. Нашите обаче са търгаши на дребно и си мислят, че ще са на голяма печалба ако не ти върнат стоката.
Touring & windsurf club
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани