BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Колеги смятам ще е интересно да разберем как се възприема движението на автомобил с BG регистрация с активирани "дневни светлини" които не могат да се изключат (например US DRL активирани дълги светлини на определен процент от пълната мощност)
Ако някой има пресни впечатления моля да сподели.
Конкретен интерес представлява Гърция където пътните полицаи имат "особено топли чувства" към българските шофьори....
Не е лошо да чуем и преки впечатления как се възприема това спрямо местното законодателство и в други съседни страни
Смятам това ще спести доста неприятни емоции на хора които планират подобно пътуване
Ако някой има пресни впечатления моля да сподели.
Конкретен интерес представлява Гърция където пътните полицаи имат "особено топли чувства" към българските шофьори....
Не е лошо да чуем и преки впечатления как се възприема това спрямо местното законодателство и в други съседни страни
Смятам това ще спести доста неприятни емоции на хора които планират подобно пътуване
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Законово няма проблем да караш на къси или дневни в Гърция, но самите шофьори там го приемат не особено добре.
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Ако е така е добре, защото те шофьорите не глобяват и не къртят регистрационните номера - това са го оставили на полицаите ...
Тук има информация как стоят нещата за различните Европейски страни, но пише "незадължително" а това тълкувано от полицай може да значи всичко
Европейска комисия Транспорт Пътна безопасност
Тук има информация как стоят нещата за различните Европейски страни, но пише "незадължително" а това тълкувано от полицай може да значи всичко
Европейска комисия Транспорт Пътна безопасност
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
споко. незадължително, си значи незадължително. поне за германия, не вярвам полицайте да го "тълкуват" в своя полза само и само да ти сложат глоба.
друго ми прави впечатление в сайта - че зимните гуми са задължителни за германия, а на практика не са.
друго ми прави впечатление в сайта - че зимните гуми са задължителни за германия, а на практика не са.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Аз в Гърция винаги съм си карал на включени къси светлини. Никога не съм имал проблем с това.
Виж за дългите на определен % незнам как ще стои въпроса.
То и в БГ реално погледнато може да имаш проблем, щото в ЗДвП има изрични текстове кога могат да се употребяват дълги светлини и кога е забранено.
Не си прочел уточнението по-долу - * Използването на подходящи за конкретните атмосферни условия гуми е задължително за всички МПС през цялата година.
Виж за дългите на определен % незнам как ще стои въпроса.
То и в БГ реално погледнато може да имаш проблем, щото в ЗДвП има изрични текстове кога могат да се употребяват дълги светлини и кога е забранено.
@2bar написа:споко. незадължително, си значи незадължително. поне за германия, не вярвам полицайте да го "тълкуват" в своя полза само и само да ти сложат глоба.
друго ми прави впечатление в сайта - че зимните гуми са задължителни за германия, а на практика не са.
Не си прочел уточнението по-долу - * Използването на подходящи за конкретните атмосферни условия гуми е задължително за всички МПС през цялата година.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
аз го прочетох, но така е написано, че нищо не се разбира.
законовото положение е такова, че в Германия зимните гуми не са задължителни. Но ако зимата стане катастрофа и ти си с летни гуми, просто няма да вземеш никакви пари от затраховката. Затова и зимата всеки кара със зимни гуми. т.е. зимата е препоръчително да се кара със зимни гуми.
Същото е и положението с дебелината на грайфера - по спомен 1.6мм мерено по средата. т.е. отстрани гумата може да е галош и ти не си в нарушение. Проблемът е пак застраховката а имено,че износена отвътре или отвън гума говори за техническо неизправно МПС и при една катастрофа отново оставаш с пръст в уста, когато стане въпрос за затраховка.
абе каква е тази дандания за фаровете? гледам другата тема 14 страници само за едно копче
законовото положение е такова, че в Германия зимните гуми не са задължителни. Но ако зимата стане катастрофа и ти си с летни гуми, просто няма да вземеш никакви пари от затраховката. Затова и зимата всеки кара със зимни гуми. т.е. зимата е препоръчително да се кара със зимни гуми.
Същото е и положението с дебелината на грайфера - по спомен 1.6мм мерено по средата. т.е. отстрани гумата може да е галош и ти не си в нарушение. Проблемът е пак застраховката а имено,че износена отвътре или отвън гума говори за техническо неизправно МПС и при една катастрофа отново оставаш с пръст в уста, когато стане въпрос за затраховка.
абе каква е тази дандания за фаровете? гледам другата тема 14 страници само за едно копче

- motor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
карам на 30 или 35% дългите, не си спомням вече на колко ги пуснах.
в Гърция, Сърбия, Унгария и Австрия никой не ми е правил проблеми.
В България само на дупнишките полицай им светели много остро и ме виждали от далеч и затова ме спрели.
ПС: Гърците много се дразнят когато някой им кара на фарове срещу тях през деня.
в Гърция, Сърбия, Унгария и Австрия никой не ми е правил проблеми.
В България само на дупнишките полицай им светели много остро и ме виждали от далеч и затова ме спрели.
ПС: Гърците много се дразнят когато някой им кара на фарове срещу тях през деня.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа

@2bar написа:аз го прочетох, но така е написано, че нищо не се разбира.
законовото положение е такова, че в Германия зимните гуми не са задължителни. Но ако зимата стане катастрофа и ти си с летни гуми, просто няма да вземеш никакви пари от затраховката. Затова и зимата всеки кара със зимни гуми. т.е. зимата е препоръчително да се кара със зимни гуми.
Същото е и положението с дебелината на грайфера - по спомен 1.6мм мерено по средата. т.е. отстрани гумата може да е галош и ти не си в нарушение. Проблемът е пак застраховката а имено,че износена отвътре или отвън гума говори за техническо неизправно МПС и при една катастрофа отново оставаш с пръст в уста, когато стане въпрос за затраховка.
абе каква е тази дандания за фаровете? гледам другата тема 14 страници само за едно копче
Тва за Германия (не става ясно от написаното )чете ли го някъде или си го чул от някъде,че аз тва дето съм запознат е меко казано различно?

Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
домашните си ги пиша винаги
http://www.polizei.bayern.de/verkehr/index.html/25491
имай предвид, че линка е от Bayern и от провинция до провинция има разлика, но като цяло, че зимата се кара задължително със зимни гуми - това го няма като закон. Което не означава, че трябва да играеш камикадзе и да си караш с летни гуми, но реално ако караш януари с летни гуми и пътя е сух - не си в нарушение.
Застраховката е друга работа.

http://www.polizei.bayern.de/verkehr/index.html/25491
имай предвид, че линка е от Bayern и от провинция до провинция има разлика, но като цяло, че зимата се кара задължително със зимни гуми - това го няма като закон. Което не означава, че трябва да играеш камикадзе и да си караш с летни гуми, но реално ако караш януари с летни гуми и пътя е сух - не си в нарушение.
Застраховката е друга работа.
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Аз го разбирам като задължителни(darf mit einem Kraftfahrzeug ohne "Winterreifen" nicht im öffentlichen Straßenverkehr gefahren werden),даже много преди 2010 както пише тук.Относо 2то кога са в сила,аз занм,че си задължен от 1 ноември иначе спират от движение,а за грайфера не помна но под 1,5 не минаваш TÜV.
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
100imenov написа:Аз го разбирам като задължителни(darf mit einem Kraftfahrzeug ohne "Winterreifen" nicht im öffentlichen Straßenverkehr gefahren werden),даже много преди 2010 както пише тук.Относо 2то кога са в сила,аз занм,че си задължен от 1 ноември иначе спират от движение,а за грайфера не помна но под 1,5 не минаваш TÜV.

ето това е важно:
Seit Dezember 2010 schreibt die Straßenverkehrsordnung "Winterreifen" bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte vor.
Bei derartigen Witterungsverhältnissen darf mit einem Kraftfahrzeug ohne "Winterreifen" nicht im öffentlichen Straßenverkehr gefahren werden. - описва условият при, които задължително трябва да се кара със зимни гуми.
Wann gilt die "Winterreifenpflicht"
"Winterreifen" sind bei winterlichen Straßenverhältnissen vorgeschrieben, also bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte.
Eine Festlegung auf bestimmte Monate erfolgt jedoch nicht. - това също е важно - законодателя не предписва, през кои месеци да се кара със зимни гуми.
с две думи - ако лятото вали сняг и си с летни гуми си в нарушение. ако зимата е сухо и не вали сняг, няма лед и т.н. и си с летни гуми - не си в нарушение.
но да си го кажем честно - при положение, че комплекта зимни гуми е около 400€, просто не си струва да се опитваме да ебем дявола във въздуха.....лятото с летни, зимата със зимни гуми и всички са спокойни.
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Американския дрл е обикновено къси на 100% които се палят със двигателя.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
тогава имат предвид най-вероятно "канадския" 

Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
alx написа:Американския дрл е обикновено къси на 100% които се палят със двигателя.
При BMW когато се програмира LCM-а (с DIS например) и се изберат регионални настройки USA по подразбиране излиза опцията за активиране на DRL за дългите светлини с намален интензитет 50%.
При активиране дневните светлини се палят (само дългите светлини без габарити и осветление на приборите) още преди стартирането на двигателя когато се подаде контакт и когато ключа за управление на светлините е на (0).
Гаснат автоматично при изключване от контакт или при включване на габарити или светлини от ключа (вкл. и автоматичните светлини)
PS Виж т. 7 от линка:
Цитат: Systems like those on General Motors cars that use high beams are designed to operate at half their normal power during daylight hours ...
Q&A: Daytime Running Lights
Re: BG автомобил с активирани "дневни светлини" в Европа
Всичките мой коли с дрл са били къси на 100%. Не съм програмирал нищо.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани