Wartburg
Модератор: Общи модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Wartburg
ИСТОРИЯ
Историята на автомобилите Вартбург ни връща в далечната 1898г.,когато е произведен първият автомобил в Айзенах (Германия). Преди Втората Световна война там се произвеждат превозни средства от всякакъв ранг включително и версия на Austin 7. По време на войната враждебните действия на Руската армия разрушават напълно завода в Айзенах, който по това време е част от BMW и произвежда висококачествени автомобили и мотоциклети. Фабриката остава под влиянието на руснаците до 1952г. От 1945 до 1946г. компанията носи името Eisenacher Maschinen- und Fahrzeugfabrik след това Sowjetische AG, Maschinenbau Awtowelo и Werk BMW Eisenach. След войната Айзенах става част от Комунистическа Източна Германия. Производството се възообновява с някои изменени версии на предвоенни BMW-та(321S, 326S и 327S) . В началото те се продават с емблемата на BMW, но това бързо е променено за да се избегнат проблеми със Западна Германия. Колите продавани след това се наричат Awtowelo, а по-късно EMW (Eisenach Motoren Werk), както се развиват и по-нататък. От синьо-бял пропелер символът бил сменен с чрвено-бял.По онова време страните от Източният блок имали голяма нужда от автомобили собствено производство, които са лесни за строене и подръжка и освен това подходящи за износ. Първата крачка към тази цел е IFA F9 (преименувана и леко променена версия на предвоенна DKW 9). Преди войната DKW е разработила нов 3-цилиндров, 2-тактов автомобил. След войната развитието му по-нататък продължава в различни насоки в Източна и Западна Германия.
Източно Германската версия - IFA F9, била разработена и произвеждана в Цвикау от фабриката Sachsering (собственост на AUDI), която по-късно ще започне производството на Trabant. Моделът F9 бил изнасян за много държави в Европа и Южна Америка (той дори бил произвеждан под лиценз в Южна Америка). През 1950г. била свършена много работа по развитието на нов тип автомобили. F9 бил използван като начална точка, новите машини се отличавали със своя 900сс, 3-цилиндров, 2-тактов двигател и шаси с независимо окачване с напречни носачи.В края на 1955г. производството на всички стари модели е прекратено, през Януари 1956г. от фабриката излиза един напълно нов автомобил. Неговото име е Wartburg. Новият модел бил базиран на F9, но с някои радикални промени: увеличено междуосие, просторен интериор, повече обурудване, 4 стандартно отварящи се врати, подобрена отоплителна система, намален шум и изискан стил. Базовият модел Limousine ( 311, по-известен като Wartburg 1000) бил съпроводен от версия De Luxe.
През 1956г. стартира производството на нова серия автомобили с широко разнообразие от модели базирани на общо шаси и двигател. Гамата включва салон, комби (Camping), купе, кабриолет и спортна кола с 2 седалки -Wartburg 313 Sportwagen, която печели множество награди за дизайн. Базовият двигател (900cc) използван в моделите Limousine и Camping, докато по-мощен работел в другите версии. Тези коли носят емблемата "Eisenacher" и се изнасят в Европа, Южна Америка, САЩ, Южна Африка и Китай, но на повечето места те са известни като Wartburg. Колите били на изключително високо ниво (какво друго можело да се очаква от работниците използвани преди това от BMW). Тежката и здрава стомана давала сила и устойчивост на конструкцията, полираните чугунени и алуминиеви детайли допълвали доброто впечатление. Някои от колите съдържали дърво и обработена кожа. По време на производствения процес линията била разширена с включването товарен фургон, пикап и специална версия за полицията и армията.Поставена била 4-степенна скоростна кутия през 1958, а двигателят (900сс) достигнал по-голяма мощност. В края на 50-те години продукцията на завода в Айзенах достита 25000 автомобила. До 1963 цифрата е вече 30000, но търсенето било 5 пъти по-голямо.
През 1962г. гамата претърпява първата си сериозна преработка, първоначалният облик бил запазен, но се извършват множество подобрения и промени по двигателя (992сс), охладителната система и трансмисията. През 1963г. за Кипър се произвеждат първите модели с десен волан, които са показани на Лондонското Motor Show (Заедно с Трабантите!). През 1965г. се извършва нова серия от подобрения върху двигателя и шасито. Изключителен за онова време бил пробегът на моделите - 30,000 мили без сервизна намеса, когато много коли се нуждаели от поправка на всеки 3,000мили.
През Юли 1964г. под благословията но Комунистическата Партия започва развитието на шаси с независимо окачване и телескопични торсионни греди. За кратък период от време новото шаси било интегрирано в някои стари модели (известни като Typ 312-1). Две години по-късно новото купе е вече готовo. Юли 1966г. е роден Wartburg 353, oтличаващ се с изключително модерен дизайн. Моделът се предлагал в две основни версии: седан (353) и комби с 5 врати (Tourist). Във Великобритания моделът 353 се продавал под името Knight (Рицар). От 1964 до 1976г. по официални данни във Великобритания са били продадени 19472 автомобила с десен волан.
След 1976г. развитието на автомобилите продължава в Източна Германия с допълнителни подобрения правени от време на време. В 1988г. Wartburg сключва споразумение с VW за производството на автомобил с двигател на Golf (1300сс) наречен Wartburg 1.3s, представен като нов модел.Той бил визуално подобен на предишния модел.През 1990г. бил представен топ моделът 1.6 GTS които разполагал с 1.6 литров двигател пълен инжекцион 95к.с. и максимална скорост 205км/ч.Моделът струвал 17000 DM и предлагал много екстри за тогава (ABS,CD,Recarro салон ,ел.стъкла,шибидах,централно заключване,аларма,халогени и др).Wartburg 1.3s и 1.6 GTS се произвеждат до 1992г.,когато завода в Айзенах е купен от корпорацията General Motors - Opel.
ЛИНК
Историята на автомобилите Вартбург ни връща в далечната 1898г.,когато е произведен първият автомобил в Айзенах (Германия). Преди Втората Световна война там се произвеждат превозни средства от всякакъв ранг включително и версия на Austin 7. По време на войната враждебните действия на Руската армия разрушават напълно завода в Айзенах, който по това време е част от BMW и произвежда висококачествени автомобили и мотоциклети. Фабриката остава под влиянието на руснаците до 1952г. От 1945 до 1946г. компанията носи името Eisenacher Maschinen- und Fahrzeugfabrik след това Sowjetische AG, Maschinenbau Awtowelo и Werk BMW Eisenach. След войната Айзенах става част от Комунистическа Източна Германия. Производството се възообновява с някои изменени версии на предвоенни BMW-та(321S, 326S и 327S) . В началото те се продават с емблемата на BMW, но това бързо е променено за да се избегнат проблеми със Западна Германия. Колите продавани след това се наричат Awtowelo, а по-късно EMW (Eisenach Motoren Werk), както се развиват и по-нататък. От синьо-бял пропелер символът бил сменен с чрвено-бял.По онова време страните от Източният блок имали голяма нужда от автомобили собствено производство, които са лесни за строене и подръжка и освен това подходящи за износ. Първата крачка към тази цел е IFA F9 (преименувана и леко променена версия на предвоенна DKW 9). Преди войната DKW е разработила нов 3-цилиндров, 2-тактов автомобил. След войната развитието му по-нататък продължава в различни насоки в Източна и Западна Германия.
Източно Германската версия - IFA F9, била разработена и произвеждана в Цвикау от фабриката Sachsering (собственост на AUDI), която по-късно ще започне производството на Trabant. Моделът F9 бил изнасян за много държави в Европа и Южна Америка (той дори бил произвеждан под лиценз в Южна Америка). През 1950г. била свършена много работа по развитието на нов тип автомобили. F9 бил използван като начална точка, новите машини се отличавали със своя 900сс, 3-цилиндров, 2-тактов двигател и шаси с независимо окачване с напречни носачи.В края на 1955г. производството на всички стари модели е прекратено, през Януари 1956г. от фабриката излиза един напълно нов автомобил. Неговото име е Wartburg. Новият модел бил базиран на F9, но с някои радикални промени: увеличено междуосие, просторен интериор, повече обурудване, 4 стандартно отварящи се врати, подобрена отоплителна система, намален шум и изискан стил. Базовият модел Limousine ( 311, по-известен като Wartburg 1000) бил съпроводен от версия De Luxe.
През 1956г. стартира производството на нова серия автомобили с широко разнообразие от модели базирани на общо шаси и двигател. Гамата включва салон, комби (Camping), купе, кабриолет и спортна кола с 2 седалки -Wartburg 313 Sportwagen, която печели множество награди за дизайн. Базовият двигател (900cc) използван в моделите Limousine и Camping, докато по-мощен работел в другите версии. Тези коли носят емблемата "Eisenacher" и се изнасят в Европа, Южна Америка, САЩ, Южна Африка и Китай, но на повечето места те са известни като Wartburg. Колите били на изключително високо ниво (какво друго можело да се очаква от работниците използвани преди това от BMW). Тежката и здрава стомана давала сила и устойчивост на конструкцията, полираните чугунени и алуминиеви детайли допълвали доброто впечатление. Някои от колите съдържали дърво и обработена кожа. По време на производствения процес линията била разширена с включването товарен фургон, пикап и специална версия за полицията и армията.Поставена била 4-степенна скоростна кутия през 1958, а двигателят (900сс) достигнал по-голяма мощност. В края на 50-те години продукцията на завода в Айзенах достита 25000 автомобила. До 1963 цифрата е вече 30000, но търсенето било 5 пъти по-голямо.
През 1962г. гамата претърпява първата си сериозна преработка, първоначалният облик бил запазен, но се извършват множество подобрения и промени по двигателя (992сс), охладителната система и трансмисията. През 1963г. за Кипър се произвеждат първите модели с десен волан, които са показани на Лондонското Motor Show (Заедно с Трабантите!). През 1965г. се извършва нова серия от подобрения върху двигателя и шасито. Изключителен за онова време бил пробегът на моделите - 30,000 мили без сервизна намеса, когато много коли се нуждаели от поправка на всеки 3,000мили.
През Юли 1964г. под благословията но Комунистическата Партия започва развитието на шаси с независимо окачване и телескопични торсионни греди. За кратък период от време новото шаси било интегрирано в някои стари модели (известни като Typ 312-1). Две години по-късно новото купе е вече готовo. Юли 1966г. е роден Wartburg 353, oтличаващ се с изключително модерен дизайн. Моделът се предлагал в две основни версии: седан (353) и комби с 5 врати (Tourist). Във Великобритания моделът 353 се продавал под името Knight (Рицар). От 1964 до 1976г. по официални данни във Великобритания са били продадени 19472 автомобила с десен волан.
След 1976г. развитието на автомобилите продължава в Източна Германия с допълнителни подобрения правени от време на време. В 1988г. Wartburg сключва споразумение с VW за производството на автомобил с двигател на Golf (1300сс) наречен Wartburg 1.3s, представен като нов модел.Той бил визуално подобен на предишния модел.През 1990г. бил представен топ моделът 1.6 GTS които разполагал с 1.6 литров двигател пълен инжекцион 95к.с. и максимална скорост 205км/ч.Моделът струвал 17000 DM и предлагал много екстри за тогава (ABS,CD,Recarro салон ,ел.стъкла,шибидах,централно заключване,аларма,халогени и др).Wartburg 1.3s и 1.6 GTS се произвеждат до 1992г.,когато завода в Айзенах е купен от корпорацията General Motors - Opel.
ЛИНК
- Nikolay1
- Кой кашля?
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- ATM racing team
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 3.12.2002
интересно е да се знае историята, ей така за обща култура и мисля , че трябва да благодарим на колегата:)
ето и 1 малко допълнение от мен:
Когато Хитлер прави конкурса за "народен автомобил" на него се явяват редица марки, но до крайната му фаза достигат проектите на ДКВ/ със същия този мотор познат ни от по-късно от Варбург/, Цюндап и КДФ. Интересното в случая е че в 1 или друга степен с тези проекти е свързан 1 човек - д-р. д-р Фердинанд Антон Порше. Все пак накрая печели КДФ /Сила чрез радост/ поради простата причина, че това е 1 създаден в света малък автомобил, а не голям преправян на малолитражен. Мога да си говорим на тази тема много, но да не Ви досаждам.
ето и 1 малко допълнение от мен:
Когато Хитлер прави конкурса за "народен автомобил" на него се явяват редица марки, но до крайната му фаза достигат проектите на ДКВ/ със същия този мотор познат ни от по-късно от Варбург/, Цюндап и КДФ. Интересното в случая е че в 1 или друга степен с тези проекти е свързан 1 човек - д-р. д-р Фердинанд Антон Порше. Все пак накрая печели КДФ /Сила чрез радост/ поради простата причина, че това е 1 създаден в света малък автомобил, а не голям преправян на малолитражен. Мога да си говорим на тази тема много, но да не Ви досаждам.
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Благодаря за историята
Не му се нахвърляйте така на човека,все пак не е лошо да се научат някои нови неща

Не му се нахвърляйте така на човека,все пак не е лошо да се научат някои нови неща

26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани