Wartburg

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Wartburg

Мнение от PARADOX_sf » 04 Юни 2003, 22:28

ИСТОРИЯ


Историята на автомобилите Вартбург ни връща в далечната 1898г.,когато е произведен първият автомобил в Айзенах (Германия). Преди Втората Световна война там се произвеждат превозни средства от всякакъв ранг включително и версия на Austin 7. По време на войната враждебните действия на Руската армия разрушават напълно завода в Айзенах, който по това време е част от BMW и произвежда висококачествени автомобили и мотоциклети. Фабриката остава под влиянието на руснаците до 1952г. От 1945 до 1946г. компанията носи името Eisenacher Maschinen- und Fahrzeugfabrik след това Sowjetische AG, Maschinenbau Awtowelo и Werk BMW Eisenach. След войната Айзенах става част от Комунистическа Източна Германия. Производството се възообновява с някои изменени версии на предвоенни BMW-та(321S, 326S и 327S) . В началото те се продават с емблемата на BMW, но това бързо е променено за да се избегнат проблеми със Западна Германия. Колите продавани след това се наричат Awtowelo, а по-късно EMW (Eisenach Motoren Werk), както се развиват и по-нататък. От синьо-бял пропелер символът бил сменен с чрвено-бял.По онова време страните от Източният блок имали голяма нужда от автомобили собствено производство, които са лесни за строене и подръжка и освен това подходящи за износ. Първата крачка към тази цел е IFA F9 (преименувана и леко променена версия на предвоенна DKW 9). Преди войната DKW е разработила нов 3-цилиндров, 2-тактов автомобил. След войната развитието му по-нататък продължава в различни насоки в Източна и Западна Германия.
Източно Германската версия - IFA F9, била разработена и произвеждана в Цвикау от фабриката Sachsering (собственост на AUDI), която по-късно ще започне производството на Trabant. Моделът F9 бил изнасян за много държави в Европа и Южна Америка (той дори бил произвеждан под лиценз в Южна Америка). През 1950г. била свършена много работа по развитието на нов тип автомобили. F9 бил използван като начална точка, новите машини се отличавали със своя 900сс, 3-цилиндров, 2-тактов двигател и шаси с независимо окачване с напречни носачи.В края на 1955г. производството на всички стари модели е прекратено, през Януари 1956г. от фабриката излиза един напълно нов автомобил. Неговото име е Wartburg. Новият модел бил базиран на F9, но с някои радикални промени: увеличено междуосие, просторен интериор, повече обурудване, 4 стандартно отварящи се врати, подобрена отоплителна система, намален шум и изискан стил. Базовият модел Limousine ( 311, по-известен като Wartburg 1000) бил съпроводен от версия De Luxe.
През 1956г. стартира производството на нова серия автомобили с широко разнообразие от модели базирани на общо шаси и двигател. Гамата включва салон, комби (Camping), купе, кабриолет и спортна кола с 2 седалки -Wartburg 313 Sportwagen, която печели множество награди за дизайн. Базовият двигател (900cc) използван в моделите Limousine и Camping, докато по-мощен работел в другите версии. Тези коли носят емблемата "Eisenacher" и се изнасят в Европа, Южна Америка, САЩ, Южна Африка и Китай, но на повечето места те са известни като Wartburg. Колите били на изключително високо ниво (какво друго можело да се очаква от работниците използвани преди това от BMW). Тежката и здрава стомана давала сила и устойчивост на конструкцията, полираните чугунени и алуминиеви детайли допълвали доброто впечатление. Някои от колите съдържали дърво и обработена кожа. По време на производствения процес линията била разширена с включването товарен фургон, пикап и специална версия за полицията и армията.Поставена била 4-степенна скоростна кутия през 1958, а двигателят (900сс) достигнал по-голяма мощност. В края на 50-те години продукцията на завода в Айзенах достита 25000 автомобила. До 1963 цифрата е вече 30000, но търсенето било 5 пъти по-голямо.
През 1962г. гамата претърпява първата си сериозна преработка, първоначалният облик бил запазен, но се извършват множество подобрения и промени по двигателя (992сс), охладителната система и трансмисията. През 1963г. за Кипър се произвеждат първите модели с десен волан, които са показани на Лондонското Motor Show (Заедно с Трабантите!). През 1965г. се извършва нова серия от подобрения върху двигателя и шасито. Изключителен за онова време бил пробегът на моделите - 30,000 мили без сервизна намеса, когато много коли се нуждаели от поправка на всеки 3,000мили.
През Юли 1964г. под благословията но Комунистическата Партия започва развитието на шаси с независимо окачване и телескопични торсионни греди. За кратък период от време новото шаси било интегрирано в някои стари модели (известни като Typ 312-1). Две години по-късно новото купе е вече готовo. Юли 1966г. е роден Wartburg 353, oтличаващ се с изключително модерен дизайн. Моделът се предлагал в две основни версии: седан (353) и комби с 5 врати (Tourist). Във Великобритания моделът 353 се продавал под името Knight (Рицар). От 1964 до 1976г. по официални данни във Великобритания са били продадени 19472 автомобила с десен волан.
След 1976г. развитието на автомобилите продължава в Източна Германия с допълнителни подобрения правени от време на време. В 1988г. Wartburg сключва споразумение с VW за производството на автомобил с двигател на Golf (1300сс) наречен Wartburg 1.3s, представен като нов модел.Той бил визуално подобен на предишния модел.През 1990г. бил представен топ моделът 1.6 GTS които разполагал с 1.6 литров двигател пълен инжекцион 95к.с. и максимална скорост 205км/ч.Моделът струвал 17000 DM и предлагал много екстри за тогава (ABS,CD,Recarro салон ,ел.стъкла,шибидах,централно заключване,аларма,халогени и др).Wartburg 1.3s и 1.6 GTS се произвеждат до 1992г.,когато завода в Айзенах е купен от корпорацията General Motors - Opel.


ЛИНК

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Мнение от Nikolay1 » 04 Юни 2003, 23:22

Добро боравене с copy - paste функциите :lol: :lol: :lol:
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Мнение от pAbLo » 05 Юни 2003, 12:40

:dunno: :dunno: :dunno: :dunno: :gives: :gives: :gives:

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 05 Юни 2003, 13:50

I give a fuck :twisted: :!: :!: :!:
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 05 Юни 2003, 15:14

интересно е да се знае историята, ей така за обща култура и мисля , че трябва да благодарим на колегата:)
ето и 1 малко допълнение от мен:
Когато Хитлер прави конкурса за "народен автомобил" на него се явяват редица марки, но до крайната му фаза достигат проектите на ДКВ/ със същия този мотор познат ни от по-късно от Варбург/, Цюндап и КДФ. Интересното в случая е че в 1 или друга степен с тези проекти е свързан 1 човек - д-р. д-р Фердинанд Антон Порше. Все пак накрая печели КДФ /Сила чрез радост/ поради простата причина, че това е 1 създаден в света малък автомобил, а не голям преправян на малолитражен. Мога да си говорим на тази тема много, но да не Ви досаждам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Мнение от Wartburg » 05 Юни 2003, 16:09

Ц..ц..ц всичкото инфо е от моя сайт. :) http://www.wartburg3.street.bg
BMW RuLzZz !!!

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 05 Юни 2003, 16:19

Мерси колега, доста от нещата не ги знаех :lol: :idea:

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Мнение от pAbLo » 05 Юни 2003, 16:24

Wartburg ми търси си правата :hitit: :hitit: :hitit:
Stormer си го каза :arrow: Добро боравене с copy - paste функциите
Поне като е така да дава линк не да пълни форума със излишен текст :maad: :maad: :maad:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Мнение от Wartburg » 05 Юни 2003, 16:50

bawareca написа:Мерси колега, доста от нещата не ги знаех :lol: :idea:


Посети сайта и ще видиш и прочетеш интересни неща.Поне си карал такава машина и знаеш какво е. :)
BMW RuLzZz !!!

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 05 Юни 2003, 18:02

I've been there :arrow: COOL :lol: :lol:

viper
Аватар

Мнение от viper » 05 Юни 2003, 19:38

Т'ва да не е новото лице на VW Bora :?: :lol: :lol: :lol: :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Мнение от Wartburg » 05 Юни 2003, 22:09

Не!Това са Вартбурзи.Едни много луди коли,които след добър тунинг стават нещо страхотно и уникално :bowdown:
BMW RuLzZz !!!

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 06 Юни 2003, 13:41

Благодаря за историята :yes:
Не му се нахвърляйте така на човека,все пак не е лошо да се научат някои нови неща :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 10.03.2003
Местоположение: София-"montreal"

Мнение от KGB » 06 Юни 2003, 22:48

А знаете ли че Фердинат Порве краде скиците за неговата костенурка от чешката татра...

Аз имам цяла книга за това..но още нямам време да седна да я прочета.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 7.05.2003
Местоположение: Stara Zagora

Burnout!!!

Мнение от Wartburg » 22 Юни 2003, 13:35

BMW RuLzZz !!!

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook