Съвет за диагностика
Модератор: Общи модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Съвет за диагностика
Колеги след смяна на мотора от м43б18 на м42б18 се оказа че перката ми работи винаги,дори и на контакт.Не е много приятно и искам да я оправя.Един колега ми каза че е имал същия проблем и това можело да се оправи от диагностика,защото от компютъра можело да се избере да бъде спряна или пусната климатичната перка.Неговата е била спряна,а моята е пусната постоянно,не е от датчик,вадих ги и не спира.
Таа по същество,кажете къде мога да отида при хора които разбират и ще могат да ми я оправят.Ако има някой колега от форума с диагностика който може да помогне...
От Търновка област съм,така че кажете някой сервиз там.В Плевен пак ме устройва,ходя често или някъде наблизо
Таа по същество,кажете къде мога да отида при хора които разбират и ще могат да ми я оправят.Ако има някой колега от форума с диагностика който може да помогне...
От Търновка област съм,така че кажете някой сервиз там.В Плевен пак ме устройва,ходя често или някъде наблизо

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Съвет за диагностика
Колеги на диагностики не ходите ли?Кажете някое сервизче
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Съвет за диагностика
Какво да ти кажеме, като това което си написал е невероятно.
Охлаждащата перка на климатроника няма никаква връзка с управлението на климатроника, инсталацията така е направена, че е напълно оделна система, която минава през две релета и един пресостат оригинално.
Няма как да изгасиш нещо с компютър което не се управлява от такъв.
П.С.Интересно защо си пуснал темата тук?
Очакваш в Извън темата по сериозна техническа помощ
Охлаждащата перка на климатроника няма никаква връзка с управлението на климатроника, инсталацията така е направена, че е напълно оделна система, която минава през две релета и един пресостат оригинално.
Няма как да изгасиш нещо с компютър което не се управлява от такъв.
П.С.Интересно защо си пуснал темата тук?
Очакваш в Извън темата по сериозна техническа помощ


- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Съвет за диагностика
Ами колега пуснах я тук,защото се чудех къде ще е по-удачно,а става въпрос за една диагностика.
Перката и като цяло инсталацията на колата не е толкова проста колкото си мислиш.Аз също си мислех така и реших че за 5мин ще си реша проблема,след като почнах да гледам схеми и да меря с мултицета се оказа че има дооста хитринки.
Както казах след смяна на мотора от м43 към м42 климатичната ми перка работи постоянно и не е задействана от нито един датчик а от компютъра.Вадих датчиците и от нито един не спира.За да съм по-конкретен ще пусна и линк към темата с проблема за да стане по-ясно защо искам да ходя на диагностика.
viewtopic.php?f=8&t=314171
Перката и като цяло инсталацията на колата не е толкова проста колкото си мислиш.Аз също си мислех така и реших че за 5мин ще си реша проблема,след като почнах да гледам схеми и да меря с мултицета се оказа че има дооста хитринки.
Както казах след смяна на мотора от м43 към м42 климатичната ми перка работи постоянно и не е задействана от нито един датчик а от компютъра.Вадих датчиците и от нито един не спира.За да съм по-конкретен ще пусна и линк към темата с проблема за да стане по-ясно защо искам да ходя на диагностика.
viewtopic.php?f=8&t=314171
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Съвет за диагностика
Бърза справка показва това.

Ако някой намира връзка м-у ЕКУ-то и перката да ми се обади по водосточната тръба.
М-у компресора наклиматика и ЕКУ-то е друга история, обаче.

Ако някой намира връзка м-у ЕКУ-то и перката да ми се обади по водосточната тръба.



М-у компресора наклиматика и ЕКУ-то е друга история, обаче.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Съвет за диагностика
Откачах и буксата на пресостата и буксата на датчика на радиатора и не спира.Мога да я спра само от релето или от захранващата букса.
От какво може да е тогава това нещо,никак не е приятно,постоянно ми бръмчи.
Един колега ми каза да си сменя инсталацията с оригиналната от М43-то и да си прехвърля някой датчици,защото са с различни букси и трябва да попреправям някой друг пин от буксата на компютъра,но това е доста дълга процедура и на място тази инсталация се сменя много трудно.
П.С Дали има вероятност да ми се е преебал датчика на пресостата и да прави номера от него,защото незнам на какъв принцип работи като има налягане в системата,понеже още не съм си зареждал климатика.Да не да е обратен...(постоянно отворен или затворен е?)
Кажете как да я оправя,не може толкова много хора да са правили swap от м43 към м42 и само аз да имам този гаден проблем...а и колегата който ми каза за инсталацията...
Колата е 96'' с по-новото м43б18,а м42-то е около 92-3 година.
От какво може да е тогава това нещо,никак не е приятно,постоянно ми бръмчи.
Един колега ми каза да си сменя инсталацията с оригиналната от М43-то и да си прехвърля някой датчици,защото са с различни букси и трябва да попреправям някой друг пин от буксата на компютъра,но това е доста дълга процедура и на място тази инсталация се сменя много трудно.
П.С Дали има вероятност да ми се е преебал датчика на пресостата и да прави номера от него,защото незнам на какъв принцип работи като има налягане в системата,понеже още не съм си зареждал климатика.Да не да е обратен...(постоянно отворен или затворен е?)
Кажете как да я оправя,не може толкова много хора да са правили swap от м43 към м42 и само аз да имам този гаден проблем...а и колегата който ми каза за инсталацията...
Колата е 96'' с по-новото м43б18,а м42-то е около 92-3 година.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Съвет за диагностика
Пресостата дава сигнал че има фреон и може да пусне компресора меджу 6 и 22 бара ако не бъркам за горната цифра, демек при празна система или свръх налягане веригата е отворена и компресора не тръгва.
Когато компресора тръхне в бушониерата има три релета две от тях за за степените на охлаждащата перка едно е за компресора, от едното реле има сигнал който отива в буксата на компа, но то е за да повиши оборотите на мотора при пуснат компресор.
Осен повреден датчик за температура или залепнало реле, другия вариант е да си оплескал нещо по инсталацията набуксата на компа, вместо да подава сигнал за по високи обороти да ти пуска перката, за друго просто не се сещам.
П.С. Нека някой колега да я метне тая тема в Е36 радела.
Когато компресора тръхне в бушониерата има три релета две от тях за за степените на охлаждащата перка едно е за компресора, от едното реле има сигнал който отива в буксата на компа, но то е за да повиши оборотите на мотора при пуснат компресор.
Осен повреден датчик за температура или залепнало реле, другия вариант е да си оплескал нещо по инсталацията набуксата на компа, вместо да подава сигнал за по високи обороти да ти пуска перката, за друго просто не се сещам.
П.С. Нека някой колега да я метне тая тема в Е36 радела.

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Съвет за диагностика
Както написах по-горе имам тема в е36,обаче никой не се отзова толкова сериозно.
Относно работата на пресостата,тя ми е ясна,защото съм доста навътре с хладилните техники,просто не знам дали този с е нормално отворени или затворени краища.
Днес ходих на една диагностика,закачиха я на ДИС,пича гледа,гледа и ми поизчисти доста грешки,но нито една свързана с перката.Не можел да влезе точно в това меню за вентилаторите ми каза...
Имаше и още 2-3 майстори и още толкова зяпачи,явно хората не са много на ясно с инсталациите на бмв,защото им обяснявам че този мотор оригинално е с виско,а стария си е с една перка хем за охлаждане на системата,хем за климатика.Започнаха да ме убеждават че това е невъзможно и трябва да сложа две отделни перки,една за климатика и една за радиатора или да си сложа виско и другата да я сложа отпред.Не успях да обясня че и да сложа 5 перки няма от къде да им взема захранване защото самата инсталация на колата е за една двойна перка без виско...
Моля Ви казвайте какво да правя,защото с тея пишман майстори не ми се разправя,другия вариант е да върна оригиналната инсталация на м43-то и да я попреправя малко както ми каза един пич и да карам,но това трябва да има някакво решение.Не съм се сещал за залепнало реле,ще проверя
Относно работата на пресостата,тя ми е ясна,защото съм доста навътре с хладилните техники,просто не знам дали този с е нормално отворени или затворени краища.
Днес ходих на една диагностика,закачиха я на ДИС,пича гледа,гледа и ми поизчисти доста грешки,но нито една свързана с перката.Не можел да влезе точно в това меню за вентилаторите ми каза...
Имаше и още 2-3 майстори и още толкова зяпачи,явно хората не са много на ясно с инсталациите на бмв,защото им обяснявам че този мотор оригинално е с виско,а стария си е с една перка хем за охлаждане на системата,хем за климатика.Започнаха да ме убеждават че това е невъзможно и трябва да сложа две отделни перки,една за климатика и една за радиатора или да си сложа виско и другата да я сложа отпред.Не успях да обясня че и да сложа 5 перки няма от къде да им взема захранване защото самата инсталация на колата е за една двойна перка без виско...
Моля Ви казвайте какво да правя,защото с тея пишман майстори не ми се разправя,другия вариант е да върна оригиналната инсталация на м43-то и да я попреправя малко както ми каза един пич и да карам,но това трябва да има някакво решение.Не съм се сещал за залепнало реле,ще проверя

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Съвет за диагностика
Изтегли си BMW EBA в нея има схема за климатика, виж там инсталацията за климатика и за охлаждащата перка, аз ти написах по горе къде може да е проблема ти обаче пак си мислиш че може да се активира или дезктивира с ДИС.
Няма как да стане това при Е36.
Явно инсталацията на М42то е усрана от към кръглата букса.
Няма как да стане това при Е36.
Явно инсталацията на М42то е усрана от към кръглата букса.

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Съвет за диагностика
Точно това щях да питам за кръглата букса от къде мога да видя схеми на буксата на самата кола и на инсталацията на мотора.
Аз мисля че забравих и да пиша,но преди няколко дена реших да сравня двете кръгли букси на двете инсталации.Установих че инсталацията на М42-ката има един пин по-малко от тази на м43-то.Повечето кабели си отговарят по цвят и по ред,обаче има такива които не си отговарят.Кабела който липсва на м42-то при м43-то от кръглата букса(пин номер 3 мисля че беше) отива на компютъра на пин62(ако не се лъжа,може да проверя и двата на кои пинчета точно бяха)Проверих в аутодата този пин на компа за м43-то отговаря за климатичната перка,а на м42-то мислех да го прекарвам,обаче дават че пина е празен и не се използва...
Аз мисля че забравих и да пиша,но преди няколко дена реших да сравня двете кръгли букси на двете инсталации.Установих че инсталацията на М42-ката има един пин по-малко от тази на м43-то.Повечето кабели си отговарят по цвят и по ред,обаче има такива които не си отговарят.Кабела който липсва на м42-то при м43-то от кръглата букса(пин номер 3 мисля че беше) отива на компютъра на пин62(ако не се лъжа,може да проверя и двата на кои пинчета точно бяха)Проверих в аутодата този пин на компа за м43-то отговаря за климатичната перка,а на м42-то мислех да го прекарвам,обаче дават че пина е празен и не се използва...

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани