Ода за евтината кола...
Модератор: Общи модератори
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- minimalcoholic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 503
- Регистриран на: 26.10.2011
- Местоположение: Русе
- Мечтае да кара: e46 330i
Ода за евтината кола...
Вярно е, че автомобилите днес предлагат повече от своите предшественици. Но същевременно и струват повече. Ако нищо не се бе променило през годините, то актуалният днес Голф не биваше да струва повече от 10 хиляди евро, коментира Дойче веле.
Все по-малко германци могат да си позволят нов автомобил. Един служител би трябвало да заделя настрана нетната си заплата за цели 16 месеца, за да може да си купи автомобил от среден клас. Това е установил изследователският институт CAR към университета Дуисбург-Есен. Нищо чудно, че все повече германци носталгично си спомнят добрите стари времена, когато колите бяха евтини. Първият Голф от 1974 година струваше например 8 000 марки. Пресметнато грубо, това са днешни 4 000 евро. Днес обаче любимият на германците модел Голф струва 17 000 евро. Без екстрите, разбира се.
Коли и инфлация
Нещата обаче не са така прости - има и други фактори, които трябва да отчетем. Например инфлацията. Тук на помощ ни се притича една експертиза на Бундесбанк, която сравнява цените на по-известните германски автомобили, излезли за първи път на пазара, с днешната покупателна сила в евро, т.е. отчитайки инфлацията. Така например 21 900 марки, колкото е струвало през 1964 година Порше 911, днес съответстват на покупателна сила от 41 780 евро. За толкова пари обаче днес човек може да си купи само половинка Порше 911, тъй като в наши дни цената му започва от 90 417 евро. В номинална стойност днешното Порше 911 е дори 8 пъти по-скъпо от онова през 1964 година.
Любимецът на германците
А с колко са поскъпнали Голф и компания? Станали ли са по-големи и по-мощни? Какво ни предлагат като оборудване за по-високите цени? Няма друг като него - Фолксваген Голф. Появата на първия представител от моделното семейство (Голф 1) предизвика навремето истинска революция в автомобилостроенето. На мястото на легендарната "костенурка" на пазара беше излязъл един модерен автомобил с предно предаване. Днешният Голф 7 е по-дълъг от него с 50 сантиметра, предлага повече пространство за пътниците и значително по-високо ниво на активна и пасивна безопасност. Първият Голф изобщо не познаваше електронните системи за управление ABS, ESP и т.н. Базовият модел на днешния Голф предлага даже климатик, електрически стъкла, въздушни възглавници и още редица непознати за неговия прародител опции.
През месец юни 1974 година актуалният Голф 1 струваше 8 000 марки, които отговарят на днешни 10 368 евро, като вземем предвид инфлацията и покупателната сила. Актуалният днес Голф 7 обаче не струва толкова, а цели 16 368 евро за базовия си модел. Така погледнато, днешният Голф е поскъпнал с 56 процента.
"Баварецът" вчера и днес
Освен общото наименование БМВ 3, основните модели от 1975 и днес нямат много общи черти. Първата "тройка" (БМВ 316) е бил толкова голям, колкото днешната "единица (БМВ 1). Съответно "тройката" днес прилича повече на БМВ 5 от миналото. При доста повече конски сили днешните автомобили са значително по-икономични - харчат почти два пъти по-малко гориво в сравнение със своите първообрази. Четирите врати са станали стандарт, системите за сигурност - също. Да не беше само разликата в цените: през август 1975 година базовият модел БМВ 316 е струвал 13 980 марки, отговарящи на днешни 17 014 евро. Актуалният модел на БМВ 3 струва обаче 28 500 евро - цели 67,5% процента повече, а номиналната му цена - дори 4 пъти повече, отколкото през 1975 година.
Приятно изключение представлява Опел с модела си Корса, който от появата си на пазара през 1982 г. до днес почти не е поскъпнал: 11 577 днешни евро тогава и 11 825 евро днес.
Автомобилът на политиците
Първият модел на Ауди 100 се превърна през 1968 година в истински хит. Главно защото по онова време нямаше подобен сравним модел на Мерцедес Бенц. Ауди 100 беше малко еснафски, но достатъчно представителен автомобил, за да се наложи сред автомобилите от средния клас. Особено третата серия на Ауди 100 от 1982 година успя да взриви консервативния бастион на Мерцедес W123 и БМВ 5, както и да изтласка в небитието вносни марки като Талбот Тагора и Волво 760. През 1983 година се появява и посестримата Ауди 200, а през 1988 на пазара излиза и Ауди 300. През 1994 година Ауди 100 е префасониран и под моделното име Ауди А6 заема гордо място във високия среден клас. Ауди А6 е любимият служебен автомобил на германските политици.
През 1968 година Ауди 100 струва скромните 8 900 марки, което днес отговаря на малко над 15 хиляди евро. За сравнение - най-евтиният А6 днес струва 36 500 евро. Тоест - поскъпването е с цели 238 процента.

- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Ода за евтината кола...
Аз лично с това не съм съгласен.Старите коли нямат толкова електроника,и нямат базовите екстри на колите от 2012 година нормално е цената е да е повече...или по добре цената да е същата,ама да си доплащаш за серво,ел стъкла ел огледала климатик/климатроник/dsc/asc..излиза същото 

"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ода за евтината кола...
То и затова тия сметки попадат в категория статистика граничещо със стъкмистика.Автомобила не е борсова стока да смяташ колко е струвал преди 20 години и сега.В цената му и преди и сега са калкулирани разходи и материали чиято цена е неколкократно по висока от преди 20 години да не говорим че има вложени технологии които не съществуват в ония автомобили от 80 те.Даже бих заложил че печалбата на автомобилните гиганти е била по голяма в ония години спрямо настоящите.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ода за евтината кола...
не споменават какви са били заплатите тогава само...
със сигурност много по-ниски... така, че цената не е мръднала.
дори може да са станали по-достъпни.
със сигурност много по-ниски... така, че цената не е мръднала.
дори може да са станали по-достъпни.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Ода за евтината кола...
Ти остави заплатите - ами еко изискванията,ами зелените енергии захранващи заводите.Всичко е в пъти по-скъпо от преди 20-25години
Нормално е и крайният продукт да е по-скъп,като сложиш и новите технологии...А и вече в новите коли си личи,че са спестявани пари от качество на разни детайли,за да може цената да е по-нормална.
Но има и друга страна на нещата.Спомням си в едно предаване Джеръми Кларксън разкритикува начина на производство на Тойота Приос.
Не си спомням какво беше точно но ставаше дума,че производството на различните детайли на колата е прекалено пръснато из целия свят.
Примерно - частите на стартера се произвеждат в Турция,после заминават в Холандия за да бъдат сглобени и после заминават за завода на Тойота в Япония.За производството на тая кола заминавала толкова много енергия и транспортни разходи,че нямало никакъв смисъл от нея.
Та идеята ми е че ако има по-компактно производство може и цените да могат да се смъкнат,ама не знам не му разбирам.
Нормално е и крайният продукт да е по-скъп,като сложиш и новите технологии...А и вече в новите коли си личи,че са спестявани пари от качество на разни детайли,за да може цената да е по-нормална.
Но има и друга страна на нещата.Спомням си в едно предаване Джеръми Кларксън разкритикува начина на производство на Тойота Приос.
Не си спомням какво беше точно но ставаше дума,че производството на различните детайли на колата е прекалено пръснато из целия свят.
Примерно - частите на стартера се произвеждат в Турция,после заминават в Холандия за да бъдат сглобени и после заминават за завода на Тойота в Япония.За производството на тая кола заминавала толкова много енергия и транспортни разходи,че нямало никакъв смисъл от нея.
Та идеята ми е че ако има по-компактно производство може и цените да могат да се смъкнат,ама не знам не му разбирам.

- masimo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 9.08.2006
- Местоположение: София - Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Ода за евтината кола...
steeN написа:не споменават какви са били заплатите тогава само...
със сигурност много по-ниски... така, че цената не е мръднала.
дори може да са станали по-достъпни.
Колега, написали са колко биха стрували старите коли сега като пресмятат инфлацията.
Факт, е че новите автомобили са по-конфортни, по-икономички и по-сигурно, НО трошливостта е на светлинни години във всяко отношение. Знаем, че никой няма сметка да прави коли които ще векуват, но се прекалява ... минава гаранцията и започва филма, а ти си на 1-ви ред.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ода за евтината кола...
едно нещо като го купуваш зависи дали е скъпо не само от цената му, а и какви пари получаваш. и последното не е засегнато в статията.
за технологиите... много неща сега са в пъти по-ефтини за производство. така, че това също работи в двете посоки.
това за тойота е направено именно за спестяване на пари. тойота са може би най-ефективната автомобилна компания и са пионери на много
неща... едно от които май беше не поддържане на никакви наличности и доставка на всичко малко преди да потрябва. и т.н.
за технологиите... много неща сега са в пъти по-ефтини за производство. така, че това също работи в двете посоки.
това за тойота е направено именно за спестяване на пари. тойота са може би най-ефективната автомобилна компания и са пионери на много
неща... едно от които май беше не поддържане на никакви наличности и доставка на всичко малко преди да потрябва. и т.н.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Ода за евтината кола...
През месец юни 1974 година актуалният Голф 1 струваше 8 000 марки, които отговарят на днешни 10 368 евро, като вземем предвид инфлацията и покупателната сила. Актуалният днес Голф 7 обаче не струва толкова, а цели 16 368 евро за базовия си модел. Така погледнато, днешният Голф е поскъпнал с 56 процента.
Еденичката още се произвежда в ЮАР , поне през 2008ма, и чистак нова си беше баш към 10 000 евра....
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ода за евтината кола...
То и форд модел "Т" е струвал 300-400 долара,когато е нямало автомобили ,обаче пък и заплатите са били мижави,така че не могат да се съпоставят само инфлация и "покупателна сила" защото има поне още 10 фактора и на края тези 8000 марки за голфа ще излязат 50000 евро сега ,тоест колкото 8000 марки са били недостижими/достижими за някой ,толкова и сегашните 50000 евро са недостижими/достижими за същите хора в даден период/време.
Онзи ден мислих на тази тема,и ако аз,примерно се върна в моят гоУф 6 да кажем в миналото около 1992 година,с всичко което нося в себе си и багажника,сигурно мога да го продам в онова време за над 100 милиона долара,като почна примерно от автомобила,всички модификации по двигател,ходова част,климатик,аербег ,абе всичко,после в багажника имам лаптоп на HP ,само като устройство,пък на него има качен windows 7 ,пък мобилният ми апарат...
Между другото,компютрите около 1990 година са стрували по 4-5 000 долара и то на 133 mhz процесор...
Онзи ден мислих на тази тема,и ако аз,примерно се върна в моят гоУф 6 да кажем в миналото около 1992 година,с всичко което нося в себе си и багажника,сигурно мога да го продам в онова време за над 100 милиона долара,като почна примерно от автомобила,всички модификации по двигател,ходова част,климатик,аербег ,абе всичко,после в багажника имам лаптоп на HP ,само като устройство,пък на него има качен windows 7 ,пък мобилният ми апарат...
Между другото,компютрите около 1990 година са стрували по 4-5 000 долара и то на 133 mhz процесор...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ода за евтината кола...
Все пак колкото и да ги пресмятаме цените има едно нещо което съвремения потребител забравя.А именно че цената на една стока е толкова колкото е готов някой да плати за нея.
/е може би без коледните разпродажби/ Това е основното в цялата работа с цените на колите - те са просто една стока на пазара.Докато има хора с пари да плащат 50к 80к 100к евра и повече цените ще растат напук на всички паешки сметки на статистиците.

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ода за евтината кола...
не мисля, че това е фактор. става въпрос за сегмент където конкуренцията е жестока, няма никакъв елемент на ексклузивност. каквото правят фв същото може да го намериш и при опел (само пример, не ги сравнявам буквално), така че печалбите там са изпилени на макс и се разчита на оборота.
друго, което пропускат в тази статия е, че като говорят за ауди забравят да споменат, че ауди беше марка от много по-нисък клас преди 90те и няма нищо общо с това, което е сега.
друго, което пропускат в тази статия е, че като говорят за ауди забравят да споменат, че ауди беше марка от много по-нисък клас преди 90те и няма нищо общо с това, което е сега.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ода за евтината кола...
Че то в кой сегмент конкуренцията не е жестока ?
Например при телевизорите и комуникациите.Какъв екран или мобилно устройство получавахме преди 20 години и какво получаваме сега за по малко пари?! По ефтино и по добри технологии.Защо да не е така при автомобилите ? Защо автомобилните гиганти трябва да са винаги богопомазани като стане въпрос за калпав мениджмънт и недалновидни решения ? Нима американската автомобилна индустрия не фалира само преди 2-3 години поради по тея причини ? И защо да може потребителя да иска ниски цени на определени стоки а на други не ? Кое прави автомобилните гиганти по специални та потребителите да им обират негативите и да ги вадят от блатото на рецесията ?
Например при телевизорите и комуникациите.Какъв екран или мобилно устройство получавахме преди 20 години и какво получаваме сега за по малко пари?! По ефтино и по добри технологии.Защо да не е така при автомобилите ? Защо автомобилните гиганти трябва да са винаги богопомазани като стане въпрос за калпав мениджмънт и недалновидни решения ? Нима американската автомобилна индустрия не фалира само преди 2-3 години поради по тея причини ? И защо да може потребителя да иска ниски цени на определени стоки а на други не ? Кое прави автомобилните гиганти по специални та потребителите да им обират негативите и да ги вадят от блатото на рецесията ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Ода за евтината кола...
Еми купете си дачия тогава. Или великия зид. Ето има евтини автомобили със сходно оборудване, даже и повече на въпросните от 80те.
Re: Ода за евтината кола...
133mHz процесорите 90та година някъде са били топ-секретни проекти 
Излезе 95та година.
93та е 60mHz P5

Излезе 95та година.
93та е 60mHz P5

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ода за евтината кола...
b00st написа:Еми купете си дачия тогава. Или великия зид. Ето има евтини автомобили със сходно оборудване, даже и повече на въпросните от 80те.
Еми докато много от хората продължават да гледат на автомобила като на част от имиджа си ..като на част от статуса в обществото и израз на някакъв финансов капацитет ще има и растеж и неадекватни цени .Възникнал като средство за придвижване автомобила вече категорично е излязъл от това определение и търсенето на някаква логика в днешната му цена е обречено само по себе си.Иначе нищо не ни преци да си коментираме миналото и бъдещето.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани