Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Има, даже графиката по-долу е от анализа правен от VW(като част от програмата за e-Golf) т.е. не трябва да се приема като чиста монета.
Но не мисля, че е много далече от истината. В зависимост от това къде живееш ще ти трябват около 150к километра, за да се изравнят отпечатъците(при бензин или дизел).
А темата с природния газ и метана е табу за всички по обясними причини. Макар да е най-доброто решение.
Ако някой наистина му пукаше за замърсяването нямаше да окуражава най-замърсяващата част от процеса(производството).
Но не мисля, че е много далече от истината. В зависимост от това къде живееш ще ти трябват около 150к километра, за да се изравнят отпечатъците(при бензин или дизел).
А темата с природния газ и метана е табу за всички по обясними причини. Макар да е най-доброто решение.
Ако някой наистина му пукаше за замърсяването нямаше да окуражава най-замърсяващата част от процеса(производството).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
TheDriver написа:Ако някой наистина му пукаше за замърсяването нямаше да окуражава най-замърсяващата част от процеса(производството).
Викаш да правят едни неразрушими Е30-ки и Е34-ки с B58 вътре
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Айде аз съм пристрастен. И не искам да агитирам за моето.
Напредъка в пасивната безопасност последните години е безспорен, но според мен има признаци, че стагнира.
Спокойно можем да изкараме 10 години с това което имаме в момента без да се налага да го сменяме през 2 години.... т.е. не ние а американците
А пък с натиск върху планираното остаряване и смяна на потребителските нагласи без проблем може смяната на кола да се прави и на 20+години. Фантазии....
Нещо като концепцията на Fairphone, но с автомобили. А не е като да няма пазар за нещо такова, справка Сузуки Джимни.
Напредъка в пасивната безопасност последните години е безспорен, но според мен има признаци, че стагнира.
Спокойно можем да изкараме 10 години с това което имаме в момента без да се налага да го сменяме през 2 години.... т.е. не ние а американците
А пък с натиск върху планираното остаряване и смяна на потребителските нагласи без проблем може смяната на кола да се прави и на 20+години. Фантазии....
Нещо като концепцията на Fairphone, но с автомобили. А не е като да няма пазар за нещо такова, справка Сузуки Джимни.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
TheDriver написа:Има, даже графиката по-долу е от анализа правен от VW(като част от програмата за e-Golf) т.е. не трябва да се приема като чиста монета.
Но не мисля, че е много далече от истината. В зависимост от това къде живееш ще ти трябват около 150к километра, за да се изравнят отпечатъците(при бензин или дизел).
А темата с природния газ и метана е табу за всички по обясними причини. Макар да е най-доброто решение.
Ако някой наистина му пукаше за замърсяването нямаше да окуражава най-замърсяващата част от процеса(производството).
мога съвсем отговорно да заявя, че през лятото шеви болт има 450км пробег и прави 10км с 1 квч електричество- което е 20 стотинки... една хубава икономична кола през лятото дава 6л/100км разход... литъра сега е кво- 2.10лв? значи 2 лева за електричката срещу 12.60лева за 100км... грубо значи за всеки 100км електричката е напред 10 лева... ако електричката е 15к лева отгоре на бензиновия еквивалент - ще са на кантар след 150к км..
но...
това горното всъщност няма значение.
защото преимуществото поне за хора като мене на електричките е както съм казал липсата на подръжка. караш кола поне със характеристиките на нов голф гти (шеви болт), но не правиш _нищо_ по тях... което за мене е важно защото нямам нито време нито желание да се занимавам със глупости от този характер
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
nxn написа:VW Up - 23 000 начална, VW E-Up - 47 000 начална. Искам да видя с разходът от 4-5/100 на нормалния ъп колко километра трябва да навъртя, за да избия 24 000 лева в разлика.
В този случай става 240 000км разликата Т.е. излиза по-скъпо. Спорно е дали си по-екологичен. Остава плюса, че не сменяш масла.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
TNT написа:nxn написа:VW Up - 23 000 начална, VW E-Up - 47 000 начална. Искам да видя с разходът от 4-5/100 на нормалния ъп колко километра трябва да навъртя, за да избия 24 000 лева в разлика.
В този случай става 240 000км разликата Т.е. излиза по-скъпо. Спорно е дали си по-екологичен. Остава плюса, че не сменяш масла.
И ако не я зареждаш на безплатен ток, още повече сигурно.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
nxn написа:TNT написа:nxn написа:VW Up - 23 000 начална, VW E-Up - 47 000 начална. Искам да видя с разходът от 4-5/100 на нормалния ъп колко километра трябва да навъртя, за да избия 24 000 лева в разлика.
В този случай става 240 000км разликата Т.е. излиза по-скъпо. Спорно е дали си по-екологичен. Остава плюса, че не сменяш масла.
И ако не я зареждаш на безплатен ток, още повече сигурно.
При 5л. на 100км. разход по 3к. км на месец за 5 години стопяваш разликата. Но предимството на тия автомобили не е само това. Както казаха по-горе не се занимаваш с двг-то, което е агрегат с много проблеми. Зареждаш и караш. Не винаги преимуществото се оправдава с избиване на инвестиция, а с удобството от нея. Пичове 10кВ слънчеви панели ви струват 6300лв. заемат около 50м2 , като си ги направиш на тракер система хоум мейд имаш от април до октомври около 10 часа пълна мощност на панелите. Демек с още 10к инвестиция си подсигуряваш и безплатното зареждане от вкъщи и за 10г си решаваш проблема с транспорта само с покупката на колата и тези панели. Кола с двг за 10г само ремонтите и обслужването на консумативи ще минат 10к + 30к за гориво за тези 10г сами си направете сметката има ли изгода. Аз с Шевролет Матиз за 2г имам 150к.
Само дето ел.колата в задръстването смуче едни 50 вата за дневните фарове и музиката, а колата с двг си бумка 1-2 литра на час + амортизацията на целия агрегат. Дори в електричката да ви бачка парното или климатика пак нямате ядове, в града повече от 120-140км дневно рядко масовия шофьор прави, така че батерията пре спокойно стига за дневната разхода из София.
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Чак пък да не се развалят електричките, не ми се вярва. Представям си да се изтърбуши нещо и каква сума ще обявят за ремонт. Пък те нека да не се развалят.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Да не говорим, че ползват същите батерии като на телефоните, а виж телефонът как за 2 години държи двойно по-малко, нищо, че уж е на 85% живот батерията. Очаквам и една такава електричка, ако първата година минава по 200, то след 3-4 години да минава 150 със зор.
А това да сложиш 50 квадрата панели, да спестиш 150лв ток на месец някак не ми се струва нормално, както и 150 000 км за 2 години на електричка, защото основно ще я караш градско.
А това да сложиш 50 квадрата панели, да спестиш 150лв ток на месец някак не ми се струва нормално, както и 150 000 км за 2 години на електричка, защото основно ще я караш градско.
- blacksapphire
- ентусиаст
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Кара: G02 X4 M40d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Време, нерви, удобство. Струват много повече от всички тънки сметки.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
nxn написа:Да не говорим, че ползват същите батерии като на телефоните, а виж телефонът как за 2 години държи двойно по-малко, нищо, че уж е на 85% живот батерията. Очаквам и една такава електричка, ако първата година минава по 200, то след 3-4 години да минава 150 със зор.
А това да сложиш 50 квадрата панели, да спестиш 150лв ток на месец някак не ми се струва нормално, както и 150 000 км за 2 години на електричка, защото основно ще я караш градско.
Хубаво е като пишеш нещо поне да си сигурен в него. Батериите на телефоните са много различни от батериите в електромобилите. Батерията си има начин на ползване, начин на зареждане и тн. Да не ти показвам ел.тротинетка с литиево-йонна батерия на 900цикъла с 99% капацитет на батерията. Да те светна, че тия 900 цикъла за тротинетката са 20700км съотнесено към капацитета на ел.кола това се равнява на 180000 и повече км. Като тук след толкова км имаш над 95% запазен капацитет на батерията. Идеята да имаш свой енергоизточник не е за да спестиш 150лв , но това е друга тема.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
KUM4o написа:nxn написа:Да не говорим, че ползват същите батерии като на телефоните, а виж телефонът как за 2 години държи двойно по-малко, нищо, че уж е на 85% живот батерията. Очаквам и една такава електричка, ако първата година минава по 200, то след 3-4 години да минава 150 със зор.
А това да сложиш 50 квадрата панели, да спестиш 150лв ток на месец някак не ми се струва нормално, както и 150 000 км за 2 години на електричка, защото основно ще я караш градско.
Хубаво е като пишеш нещо поне да си сигурен в него. Батериите на телефоните са много различни от батериите в електромобилите. Батерията си има начин на ползване, начин на зареждане и тн. Да не ти показвам ел.тротинетка с литиево-йонна батерия на 900цикъла с 99% капацитет на батерията. Да те светна, че тия 900 цикъла за тротинетката са 20700км съотнесено към капацитета на ел.кола това се равнява на 180000 и повече км. Като тук след толкова км имаш над 95% запазен капацитет на батерията. Идеята да имаш свой енергоизточник не е за да спестиш 150лв , но това е друга тема.
Производителите гарантират по 8 години и около 150 000 километра, че ще е над 70%, ако щеше да е над 80% щяха да напишат над 80%. Тея 20700км на 99% капацитет много ме съмнява, но това е друг въпрос, ето ти статия.
https://www.carmagazine.co.uk/electric/ ... ries-last/
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
При електромобилите не се ползва пълния капацитет на батерията . Слагат по големи батерии като зареждането не става на 100% от капацитета , това увеличава броя цикли заряд разряд на батерията . При зареждане до 60% от капацитета батерията става почти вечна - няколко хиляди цикъла заряд заряд . Освен това в автомобилните батерии има и други фичъри които се ползват при изграждането и управлението живота на самата батерия . Но и при таслата наскоро имаше скандал с намаляване принудително живота на батерията подобно при айфон скандала преди време ...в името на безопасноста на потребителите
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Потвърждавам, защото единият ми лаптоп (Lenovo Yoga) си има няколко опции за заряд, както и споменатия от колегата Jordana. Карам го само на него - зарежда до 60% и спира.
Айфоните имат опция да зареждат до 80% и да спират.
Айфоните имат опция да зареждат до 80% и да спират.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Нали се сещате, че тия тия "проценти" дето ги четете, са всъщност част от едни други "проценти", като тия вторите няма къде да прочетете директно колко са и как деградират във времето, освен ако не изследвате в детайли зарядно-разрядния цикъл и профил на батерията за целия й живот. Та толкова за маркетинговите "проценти" - още един параметър за манипулиране на масовия потребител, не им се връзвайте много-много
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани