Xenon, цветови температури и осветеност
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- ivo098
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 600
- Регистриран на: 1.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 330d
- Мечтае да кара: F80 M3
Xenon, цветови температури и осветеност
От доста години карам с ксенон с 5000К крушки и винаги ми е харесвала хубавата бяла светлина. За 4300К знам че има жълт оттенък, а 6000К син оттенък, което дразни. Изгоря ми едната крушка обаче наскоро и грешно ми пратиха 4300К вместо 5000К и аз не си направих труда да погледна маркировка и забелязах чак след като я монтирах.
Наистина има го жълтия оттенък но определено фара с 4300К като осветяване на пътя изглежда значително по-добре от този с 5000К. До колкото съм се интересувал разликата в лумените между 4300К и 5000К е малка, но сега с двете монтирани крушки на мен далеч не ми изглежда малка. Очевидно има причина всички оригинално монтирани ксенони да са 4300К.
Въпроса е дали е възможно старата ми 5000К крушка с годините да си е загубила част от "осветяването" и затова новата 4300К да ми харесва как осветява или просто наистина 4300К е най-доброто решение за ксенон?
Наистина има го жълтия оттенък но определено фара с 4300К като осветяване на пътя изглежда значително по-добре от този с 5000К. До колкото съм се интересувал разликата в лумените между 4300К и 5000К е малка, но сега с двете монтирани крушки на мен далеч не ми изглежда малка. Очевидно има причина всички оригинално монтирани ксенони да са 4300К.
Въпроса е дали е възможно старата ми 5000К крушка с годините да си е загубила част от "осветяването" и затова новата 4300К да ми харесва как осветява или просто наистина 4300К е най-доброто решение за ксенон?
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.
Your Sh!ttiness may vary.
- BMWPetar
- BMWPhotographer
-
- Мнения: 1672
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Sofia city
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive LCI
- Мечтае да кара: Все по-хубави 5 серии
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Определено 4300к е най-добрият вариант за ксенон...Неслучайно огромната част от колите с фабричен ксенон са точно с такъв...
"Когато пътят стана мокър, Audi quattro-то беше по-бързо в завоите, но просто някакси усмивката на лицето на шофьора на BMW-то беше доста по-голяма..." Джереми Кларксън, сравнение между Audi RS6 и BMW M5, Top gear
BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW
****F10 530d+ xdrive M-sport 2014
Gone, but not forgotten:
*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990
BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW
****F10 530d+ xdrive M-sport 2014
Gone, but not forgotten:
*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
хм, всъщност дават 3200 лумена осветяемост на 4300к и 3000 на 5000к, предположението ми беше грешно 



- ivo098
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 600
- Регистриран на: 1.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 330d
- Мечтае да кара: F80 M3
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Аз затова се чудя...
Разликата между 3000 и 3200 лумена на хартия ми се вижда доста малка за да се хване от окото, а в момента фара с 4300К крушка осветява в пъти по-добре от този с 5000К.


Разликата между 3000 и 3200 лумена на хартия ми се вижда доста малка за да се хване от окото, а в момента фара с 4300К крушка осветява в пъти по-добре от този с 5000К.


Последна промяна ivo098 на 19 Фев 2013, 17:53, променена общо 1 път
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.
Your Sh!ttiness may vary.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Колега, знам че с годините се променя цвета на светлината т.е. цветната температура на крушката (келвините). Принципно като качваш келвините, лумените падат надолу.
Следвайки логиката ако се променят келвините с годините, би трябвало да се променя и светлинния поток т.е. лумените. От лумените зависи и осветеността.
За това понякога гонейки визуалния ефект намаляваме ефективността на крушката.
Неслучайно колите излизат фабрично с посочения от теб диапазон на цветната температура на крушките, понеже е най-близко до естествената дневна светлина. Именно там окото възприема и различава най-добре предметите.
Следвайки логиката ако се променят келвините с годините, би трябвало да се променя и светлинния поток т.е. лумените. От лумените зависи и осветеността.
За това понякога гонейки визуалния ефект намаляваме ефективността на крушката.
Неслучайно колите излизат фабрично с посочения от теб диапазон на цветната температура на крушките, понеже е най-близко до естествената дневна светлина. Именно там окото възприема и различава най-добре предметите.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
В общи линии нещата вече са написани. Мога само малко да допълня.
С времето лампата със сигурност отслабва поради натрупването на (не съм сигурен какви точно) частици по вътрешност на лампата. По същата причина се променя леко и цвета. Така че е нормално една и съща лампа да свети различно след 1г.
По отношение на температурата има 2 истини
- темепратурата на слънчевата светлина е около 4300К и затова всички фабрични ксенони са такива.
- температурата на светлината при облачно време е около 5000к поради което някои хора го приемат като най-подходяща температура за ксенон.
Нещата са малко въпрос на вкус. Разликата не е много голяма. Аз съм карал и на двете температури и смятам че 4300 не случайно е избрана от производителите. Друг важен елемент е факта, че еднакви температури при различни марки ксенон могат доста да се различават! Затова не се предоверявайте на надписа на кутията. Светнете, погледайте и си преценете кое е най-добре за вас.
С времето лампата със сигурност отслабва поради натрупването на (не съм сигурен какви точно) частици по вътрешност на лампата. По същата причина се променя леко и цвета. Така че е нормално една и съща лампа да свети различно след 1г.
По отношение на температурата има 2 истини

- темепратурата на слънчевата светлина е около 4300К и затова всички фабрични ксенони са такива.
- температурата на светлината при облачно време е около 5000к поради което някои хора го приемат като най-подходяща температура за ксенон.
Нещата са малко въпрос на вкус. Разликата не е много голяма. Аз съм карал и на двете температури и смятам че 4300 не случайно е избрана от производителите. Друг важен елемент е факта, че еднакви температури при различни марки ксенон могат доста да се различават! Затова не се предоверявайте на надписа на кутията. Светнете, погледайте и си преценете кое е най-добре за вас.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
pimpo написа:..............Друг важен елемент е факта, че еднакви температури при различни марки ксенон могат доста да се различават! Затова не се предоверявайте на надписа на кутията. Светнете, погледайте и си преценете кое е най-добре за вас.


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Чисто нова,никога не светила крушка не свети напълно както трябва.След няколко включвания солите в крушката се "омесват" най-добре и крушката светва с максимална сила.От там нататък постепенно светлинния поток намалява,а цветовата температура се увеличава.Пример са колите с фабричен ксенон и един нормален фар и един синьо/лилаво/розово светещ такъв
4300к е най-добрият избор от китайците(4100-4200 при Осрам,Филипс,ГЕ и т.н),а най-синята крушка която се произвежда поне от Осрам е 5000к.Имат съответно и баш жълти 3000к.Като цяло при истинските производители това е избора,като той не е никак случаен
Поне за мен 4300к е правилната крушка
Този проблем идва от баластите,а не от крушките
Огромна е разликата AC срещу DC баласт.Прилагам снимка с еднакви крушки.
Както казах AC баласт и 4300к крушка е най-добрия избор

4300к е най-добрият избор от китайците(4100-4200 при Осрам,Филипс,ГЕ и т.н),а най-синята крушка която се произвежда поне от Осрам е 5000к.Имат съответно и баш жълти 3000к.Като цяло при истинските производители това е избора,като той не е никак случаен

Поне за мен 4300к е правилната крушка

pimpo написа:..............Друг важен елемент е факта, че еднакви температури при различни марки ксенон могат доста да се различават! Затова не се предоверявайте на надписа на кутията. Светнете, погледайте и си преценете кое е най-добре за вас.
Този проблем идва от баластите,а не от крушките

Както казах AC баласт и 4300к крушка е най-добрия избор

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани