Наръчник помага на дамите шофьори
Модератор: Общи модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- BMW-X5
- Е53 Фанатик
-
- Мнения: 1260
- Регистриран на: 18.04.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: xDrive
Наръчник помага на дамите шофьори
Наръчника дава отговори на въпроси като какво да направим, когато ни свърши бензинът и как да реагираме когато спукаме гума
Разработен специално за дамите шофьори, първият по рода си наръчник в България предлага отговорите на въпроси като: какво да направим, когато ни свърши бензинът, как да реагираме когато спукаме гума, има ли начин да се справим с големите дупки по пътя.
Освен ценни правила за справяне в кризисни ситуации на пътя помагалото съдържа основни препоръки, които позволяват на дамите да опознаят по-добре автомобил си и да реагират на сигналите, които той им дава. Включени са също правила за сигурност и самоотбрана на пътя.
Първият тираж на наръчника е 30 000 броя. В рамките на кампанията, наречена "Дамите с предимство", се организира и
безплатно уикенд училище за жени шофьори.
В него могат да се запишат всички дами, които желаят да получат практически съвети за елегантно излизане от затруднения на пътя. Телефоните за записване са 974-31-43 и 975-19-25.
Над 10 известни българки, сред които Александра Сърчаджиева, Александра Жекова, Ива Екимова, Лара Береану, ЛиЛана, Милена Милотинова, Нина Димитрова и Пепа Николова се включиха в официалното представяне на кампанията, за да вдъхнат увереност на всички жени шофьори.
Те се събраха, за да споделят опита си зад волана и да призоват за повече кавалерство по българските пътища. Дамите получиха съвети лично от победителката в Националния женски рали шампионат София Богоева.
"Дамите с предимство" е кампания организирана от "Хюндай" с подкрепата на "Шел" и сп. "Жената днес".
Източник: http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=888897
Разработен специално за дамите шофьори, първият по рода си наръчник в България предлага отговорите на въпроси като: какво да направим, когато ни свърши бензинът, как да реагираме когато спукаме гума, има ли начин да се справим с големите дупки по пътя.
Освен ценни правила за справяне в кризисни ситуации на пътя помагалото съдържа основни препоръки, които позволяват на дамите да опознаят по-добре автомобил си и да реагират на сигналите, които той им дава. Включени са също правила за сигурност и самоотбрана на пътя.
Първият тираж на наръчника е 30 000 броя. В рамките на кампанията, наречена "Дамите с предимство", се организира и
безплатно уикенд училище за жени шофьори.
В него могат да се запишат всички дами, които желаят да получат практически съвети за елегантно излизане от затруднения на пътя. Телефоните за записване са 974-31-43 и 975-19-25.
Над 10 известни българки, сред които Александра Сърчаджиева, Александра Жекова, Ива Екимова, Лара Береану, ЛиЛана, Милена Милотинова, Нина Димитрова и Пепа Николова се включиха в официалното представяне на кампанията, за да вдъхнат увереност на всички жени шофьори.
Те се събраха, за да споделят опита си зад волана и да призоват за повече кавалерство по българските пътища. Дамите получиха съвети лично от победителката в Националния женски рали шампионат София Богоева.
"Дамите с предимство" е кампания организирана от "Хюндай" с подкрепата на "Шел" и сп. "Жената днес".
Източник: http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=888897
- pantata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 10.10.2004
- Местоположение: Sofia\Pleven\Sliven
*******************
Вече ти изтрих една безмислица в тази тема, а ти написа нова. Намали глупостите!
Иво
Вече ти изтрих една безмислица в тази тема, а ти написа нова. Намали глупостите!

Иво
Наръчника сигурно ще има огромен интерес, но аз като дама имам огромен проблем с развиването на болтовете на джантите на спукана гума и логично е да изпадна в безпомощно състояние.
Почти няма център за смяна на гуми, в който да не завиват с гайковерт болтовете. След което, трябва да си поне малко мускулест, за да се справиш, а за дама, изпаднала в беда на пътя, със спукана гума вече ситуацията стана безнадеждна, почти.
Почти няма център за смяна на гуми, в който да не завиват с гайковерт болтовете. След което, трябва да си поне малко мускулест, за да се справиш, а за дама, изпаднала в беда на пътя, със спукана гума вече ситуацията стана безнадеждна, почти.

Да караш Peugeot е страст!
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Eva* написа:Наръчника сигурно ще има огромен интерес, но аз като дама имам огромен проблем с развиването на болтовете на джантите на спукана гума и логично е да изпадна в безпомощно състояние.
Почти няма център за смяна на гуми, в който да не завиват с гайковерт болтовете. След което, трябва да си поне малко мускулест, за да се справиш, а за дама, изпаднала в беда на пътя, със спукана гума вече ситуацията стана безнадеждна, почти.
Е тук за съжаление си много права... И какво трябва да правиш в такъв случай? Естествено търсиш някой достатъчно силен- тоест мъж- и го молиш да помогне. И после разбира се говорят, че те жените за шофьори не стават защото нищо не разбират и дори не знаят как една гума да сменят, нали... Не е никак лошо да има такива помагала, още по-добре ще е и мъжете да ги прочетат- все ще се намери някой полезен съвет... Но това няма да стане никога- мъж да си признае, че може да научи нещо от такава книжка

Eva* написа:Наръчника сигурно ще има огромен интерес, но аз като дама имам огромен проблем с развиването на болтовете на джантите на спукана гума и логично е да изпадна в безпомощно състояние.
Почти няма център за смяна на гуми, в който да не завиват с гайковерт болтовете. След което, трябва да си поне малко мускулест, за да се справиш, а за дама, изпаднала в беда на пътя, със спукана гума вече ситуацията стана безнадеждна, почти.
всъщност има просто решение- виж си диаметъра на дръжката на ключа за равиване и си намери една стоманена тръба със една идя по-голям диаметър и около 50-75см дълга.. и си я прибери в багажника.. ако спукаш гума, слагаш ключа така че да е почти хоризонтално, надяваш тръбата след което внимателно със едното краче натискаш накрая на тръбата.. ако не потръгне болта, се качваш и с двата крака като се подпираш на колата и подскачаш леко..
разбира се може да отидеш и да си купиш едно гедоре със 75см рамо - същата работа, но по-скъпо...
може също ако нямаш тръба или си скачала по тръбата но не е тръгнало (почти невъзможно)и е задна спукана гума, да вдигнеш гумата, да я завъртиш така че лошия болт да е най-долу, да дръпнеш ръчната и да сложиш ключа подходящо да сочи дръжката на 4-5 часа и да пуснеш леко колата на крика- ключа (или тръбата) опира на земята и после колата със цялата си тежест натиска и болта тръгва...
болтовете не са основния проблем обаче.. проблема е че често джантата е залепнала за диска/барабана и няма махане.. затова като си намериш тръбата, я смачкай от едната страна и като ти се запъне такава гума, подпъхваш тръбата и пак.. със едното краче, ако не се отлепи - леко и двата крака...
а най-добре е някои да ти я смени.. но особено нощем и сама ако си.. може да бъде много нервоопъващо със непознатите помагачи.....
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx, благодаря за добрия съвет.
Иначе, от опит говоря, случи ми се веднъж колата да загасне късно една зимна вечер, на едно отвратително място, под Редута. Ни да я оставиш, ни да я помръдеш, че има още 2 км., нищо.
Мислено всички фактори за изгасването игнорирах на принципа на изключването. Бензин, акумулатор, вода в бензина, филтри, масло, свещи, кабели за свещи, мокро делко - следя състоянието и и знам, че всичко е ток. По едно време се присетих, че леко намирисва на бензин, да де... ама в тъмното, че и някакво улично куче много злобно ме гледаше на 3 метра от колата, направо ми изкара акъла, като взе и да лае по мен, а аз съм се заровила под капака и търся някаква съществена причина, колата да не работи на добри обороти, и да се дави и да не работи.
Спря в движение от раз на трета. През деня леко придърпваше, но не обърнах огромно внимание. Реших, че може да и е студено, затова.
Ми, накрая след 30 минутно гонене с кучето около колата и умуване, какво адже ба да е? - се наложи в 23,20 да викна помощ от приятел. Дойдоха двама от клуба и един мой колега. Какво мислиш се оказа?
Единия щуцер на бензиновата помпа се измъкнал леко и засмуква въздух. Сети се колегата ми, че имал навремето подобен проблем.
Е за това, ама никога не бих се сетила. Рових по бензиновите маркучи, зяпах по всички видими тръбопроводи, било вода, бензин, каквото ще да е, вече реших, че се е запушил някой жигльор на карбуратора. Реших, поне да ме дръпне някой до дома на 2 км. от мястото. Като дойдоха им маркирах всичко, за да не губим време. Щото като се почне с въпроса - а с къв бензин си?
А маслото, а свещите - а аз си знам, че нещата са наред.
Изгониха първо кучето, чукнаха момчетата щуцера, за да се закрепи до сервиза на сутринта и колата си запали. На другия ден се подсигурих с нова помпа, за по-сигурно. А можело и да се залепи с течен метал.
Иначе, от опит говоря, случи ми се веднъж колата да загасне късно една зимна вечер, на едно отвратително място, под Редута. Ни да я оставиш, ни да я помръдеш, че има още 2 км., нищо.
Мислено всички фактори за изгасването игнорирах на принципа на изключването. Бензин, акумулатор, вода в бензина, филтри, масло, свещи, кабели за свещи, мокро делко - следя състоянието и и знам, че всичко е ток. По едно време се присетих, че леко намирисва на бензин, да де... ама в тъмното, че и някакво улично куче много злобно ме гледаше на 3 метра от колата, направо ми изкара акъла, като взе и да лае по мен, а аз съм се заровила под капака и търся някаква съществена причина, колата да не работи на добри обороти, и да се дави и да не работи.
Спря в движение от раз на трета. През деня леко придърпваше, но не обърнах огромно внимание. Реших, че може да и е студено, затова.
Ми, накрая след 30 минутно гонене с кучето около колата и умуване, какво адже ба да е? - се наложи в 23,20 да викна помощ от приятел. Дойдоха двама от клуба и един мой колега. Какво мислиш се оказа?


Е за това, ама никога не бих се сетила. Рових по бензиновите маркучи, зяпах по всички видими тръбопроводи, било вода, бензин, каквото ще да е, вече реших, че се е запушил някой жигльор на карбуратора. Реших, поне да ме дръпне някой до дома на 2 км. от мястото. Като дойдоха им маркирах всичко, за да не губим време. Щото като се почне с въпроса - а с къв бензин си?

Изгониха първо кучето, чукнаха момчетата щуцера, за да се закрепи до сервиза на сутринта и колата си запали. На другия ден се подсигурих с нова помпа, за по-сигурно. А можело и да се залепи с течен метал.

Да караш Peugeot е страст!
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Аз мога да се похваля че не веднъж съм оказвал помощ на дами шофиорки,за различни повреди.
Не виждам нищо срамно да те помолят да им смениш гумата и ти да им я смениш.То не може ем да искаме от жените си да са салби хубави наконтени и да си сменят гумите сами
А напоследък няколко пъти ми се случва като видя някоя мацка че се мъчи да паркира и не става и нестава
Отивам чуквам и на джама и и обяснявам една по една маневрите които трябва да направи и така ако повечето хора правят като мен(вместо да им се хилят под мустак от страни) мисля че ще дойде време в което жените ще паркират по добре и ще карат по добре
Значи лични впечатления не стига че дадох 400лв++ за книжката на жена ми ами ония капут на нищо не я е научил е аз сега и на инструктор се правя
Има елементарни неща които трябва да им се обяснят и всичко си идва на мястото.
Не виждам нищо срамно да те помолят да им смениш гумата и ти да им я смениш.То не може ем да искаме от жените си да са салби хубави наконтени и да си сменят гумите сами

А напоследък няколко пъти ми се случва като видя някоя мацка че се мъчи да паркира и не става и нестава

Отивам чуквам и на джама и и обяснявам една по една маневрите които трябва да направи и така ако повечето хора правят като мен(вместо да им се хилят под мустак от страни) мисля че ще дойде време в което жените ще паркират по добре и ще карат по добре

Значи лични впечатления не стига че дадох 400лв++ за книжката на жена ми ами ония капут на нищо не я е научил е аз сега и на инструктор се правя

Има елементарни неща които трябва да им се обяснят и всичко си идва на мястото.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани