въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Майна таун
Пол: Мъж
Кара: e36 compact,96'индивидуъл
Мечтае да кара: 6 serries
Детайли за колата: монреалблауууу

въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от vaykisss » 11 Май 2013, 22:33

Така жената взе книжка и имам нужда от 2ра кола в семейството(компакта остава за нея,няма да се продава/заменя),ориантирал съм се към мерцедес ц-класа след 2001 модела или цлк които са от 1999 .Понеже не съм се сбъсквал с мерцедес до сега нека някой ,който е имал допир до въпросните модели да дава инфо всякво,най-вече питам за бензиновите модели 200 и 230 компресор(от цди не се интересувам и от бензиновия 136кс),колеги споделете всичко:разходи,поддръжка,капризнили са към нещо,детски болести и всичко за тези коли.Не отхвърлям и е46 фейс седан бензин .
благодаря предварително :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Майна таун
Пол: Мъж
Кара: e36 compact,96'индивидуъл
Мечтае да кара: 6 serries
Детайли за колата: монреалблауууу

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от vaykisss » 11 Май 2013, 22:36

и ако някой е карал цлк430 да даде инфо :mhihi: ,части и дали са екзотични смисъл като намиране и кеш в сравнение с компресорите :smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от barty » 11 Май 2013, 22:46

Карам Е200 Компресор 98г, мотора е същият, код 111ххххх, и впечатлението ми е: здрав мотор, не пипа масло нито грам, върви много приятно, харчи в София около 12/100, самият компресор не създава грижи....с две думи няма да сбъркаш ако е читава колата.
Две неща не ми харесват: ръчната скоростна кутия не е като на БМВ и пътното поведение не е като БМВ :mhihi:
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 617
Регистриран на: 10.11.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: BMW 325 dizel

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от krasi2bmw » 11 Май 2013, 22:49

Привет , влез в официалния саит на мерцедес и виж само колко години против корозия / то си е чиста рьжда ;) / дават и ще се откажеш да си купуваш ............................... тоест две години гаранция ? Мисля , че коментара е излишен :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 18.11.2009
Местоположение: Майна таун
Пол: Мъж
Кара: e36 compact,96'индивидуъл
Мечтае да кара: 6 serries
Детайли за колата: монреалблауууу

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от vaykisss » 11 Май 2013, 23:22

Не ме притесняват ръждите,не съм срещал често ръждиви ц-класи а са по на 10тина години,124ки без ръжда няма :mhihi: ама иначе са здрави коли(малко грозни ,ама здрави :mhihi: ),както и да е търся що годе прилична кола,не нова,и много ясно,че ако е ръждясъла пропускам и минавам на следващата :yes: ,то е ясно,че са стари коли,но ако не са много трошливи и с цени на частите сходни с бмв няма проблем :yes: Също знам ,че няма да има комфорта на с-класа или е-класа ,но това е ниския клас на мерцедес,смисъл не ми се иска да има скърцания хлопания и др подобни,и също някой да каже с обесшумяването как са :?:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от alx » 12 Май 2013, 3:55

Здраво, глупаво на пътя и не ти се пречка в мислите като го караш.

Няма лошо до колкото си го взимаш с широко отворени очи :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от Bavarcho » 12 Май 2013, 10:11

vaykisss написа:и ако някой е карал цлк430 да даде инфо :mhihi: ,части и дали са екзотични смисъл като намиране и кеш в сравнение с компресорите :smoke:


Те това го продадох началото на годината, на прятел на мой приятел..
(430 АМГ)
860125_2903017391641_1382021101_o.jpg

По ред на въпросите..
За БГ определено е екзотика. Цената няма как да е като на компресорите то ти е ясно.
За части пак е малко екзотика... например диковете не се намират навсякъде и са на прилична цена. (другите модели са с по-малки) Както и разни други неща..
Мотора много здрав (имам още двама приятели с такъв мотор в S класа). Човека беше тръгнал за 230К, през 320 и се спря на 430 :twisted:
В ЦЛК-то върви много доволно (тоя както се вижда е с 18", като задните са 10J джанта и гума 265 и ги развърташе доволно).
Автоматика им е здрав, стига да го обслужиш както трябва. Учудващо за мен доста отзевчив.
Не гори кой знае колко, човека който взе този горе беше замислил да слага газ, но се отказа на първо време, като видя че не гори чак толкова много. (той го купи за евридей кар)
Това горе дето си писал за скърцания и т.н. го забрави. Няма такъв филм.
С две думи не става за евридей кола за всеки ден.

За другите 200К и 230К има много повече писано, и са много по-разпространени.
Тук най-коректно и вярно може да ти отговори колегата liloff ( memberlist.php?mode=viewprofile&u=16501 ) доста ги разбира ЦЛК-тата, и мнението му е мното точно и безпристрастно ;) Дано види темата и се включи..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от kdl » 12 Май 2013, 12:05

:) Чакай че както си го написал помислих, че и ти оглеждаш за V8 за жена ти :)
Много разумно решение да й оставиш компакта.

Колкото до Ц/ЦЛК, така както си ги описал, предполагам говориш за избор м/у W208 и Ц-класа W203 и се оглеждаш по големите мотори. Може би не е лоша идея да включиш и W209 в списъка, това е следващото CLK.

Сега... най-важното е, че почти не можеш да правиш вмешателства по електрониката й. Може, но е много скъпо и в БГ резултатите са катастрофални.
Т.е. търсиш възможно най-чиста кола, да няма кабелчета и грамотни намеси, там е най-страшното. Не че не може да се поправи относително лесно, но и двете коли са със зависими модули, централен CAN и няма нищо общо със старите БМВ-та. Диагностиката е скъпа, можеш да ползваш в домашни условия само CarSoft. При W203 и W209 може и ELM/Scanmaster, но вижда само двигателните модули, което не ти върши много работа. Истинска диаг. в пиратска версия е м/у 500 (пожелателно) и 900лв. реално да притежаваш. Рядко ти се налага.

Механично по-изпипани са 208иците. Нямат рейка, а кормилна кутия като при Е34 и са много здрави. Която и да погледнеш, ще има луфт на волана, но се оправя елементарно. Обира се от една гайка на кутията. Ако са карани с големи джанти, вероятно ще трябва да смениш кормилната пръчка и един амортисьор отдолу, но не са скъпи и не са належащи веднага обикновено.

Колкото при 209 и 203, те са по-съвременни коли, но с рейки вече и особено предно окачване с алуминиеви носачи. Аз карах на 18ки АМГ, оригиналните на колата, носачите обаче много мразят наши пътища. Не ги съсипва това, че са алуминиеви, а просто тампоните им умират и там няма Powerflex ;). Иначе са солидни машини и до голяма степен приятни за каране. Ако са с голям мотор, носят и голяма усмивка.

Автоматиците, да не изпадаме в подробности, при тях няма проблеми. Чуват се откъслечни драми за 7gTronic автоматите, но при огромни мотори. Слагат ги при късните 203/209, но доколкото е с малък мотор, няма проблеми. Има хора, които могат да ги обслужват подобаващо и не е скъпо. Бягай от големи сервизи, както и от БалканСтар за тази интервенция, има няколко случая на "чиракуване" при автомат, довело до много сериозни драми. Ако вземеш автомат, ще те насочим с barty към правилните хора в София.

Принципно при Мерцедесите гледаш с повече екстри да са, това не е гаранция за състояние на кола 2ра ръка, но е една стъпка по-близо до адекватен първи собственик. Повечето екстри са пряко свързани с голям мотор обикновено.

Имал съм 2.0 Компресор ръчка 192к.с. - много хубава кола, в нереално състояние. Имаше заводски бъгове, но изкл. малко и е доста икономична
2.0 Компресор - 163к.с. - освен че има по-ниски фиксирани разходи, е по-приятна за каране, понеже компресорът е зацепен постоянно, а не с магнитен съединител. Въпреки че е по-бавна от 192-коньовата версия, не се усеща при нормално каране. Има страхотна сила в ниските и върви осезаемо повече при старт от 2.3 и 2.8 моторите на БМВ (М52 в Е36), после те като се развъртят са по-силни разбира се, но не те остава с това усещане, че мъчиш колата. Абе torque в ниските си е хубаво нещо .
и 5.0 V8 - много приятен автомобил, но не е много подходящ за евридейка, не от гледна точка разход на гориво: градско м/у 13 и 18, извънградско м/у 9 и 10, колкото от гледна точка фиксирани разходи. Данък и застраховки на тази кола циркулират около 2000лв. на година и това е без да я запалиш и извадиш от гаража си.

Ако в момента търсех кола за себе си с твоите критерии бих се огледал за:
209 320 бензин - много приятен мотор.
208 320 бензин - същият М112, но с различен капак.
203 320 бензин, ако ти трябва 4врата.

Всичките са автомат, с много хубав типтроник.
Вероятно ще попаднеш на 240ка някъде, която е същият мотор, но зверски дефорсиран. Основно при 203 и 209. Аз не бих се огледал в него. Моторите са ОК, но са много тромави и горят колкото 320, докато са по-бавни от Компресорите... т.е. по-мудни.

Автомат и компресор не ми харесва. Карал съм доста такива, не ми доставят удоволствие. V6 и автомат е на друга планета.
Можеш да се огледаш за компресорен мотор и ръчка, има го на всички версии и е доста приятно. Ръчките са 6скоростни и предавките се сменят много добре, стига да е почистен и добре смазан механизма.

Ако търсиш 208, аз бих се оглеждал за последните след фейслифта, различават се по мигачите в огледалата и дисплеите на километража. На повечето, 2та малки дисплея на километража са заминали, не се шашкай, поправят се и не е много скъпо. Не са това единствените разлики, но тези са очевадни.

Там може да търсиш и 6ск ръчка. 163 коня 2.0 компресор. Има и фейслифтови 192к.с. ръчки, но е много рядко, не съм видял втора такава. Правят се в ограничен период от време, хубава кола, но селектора на скоростите е гаден. При 6ск. ръчка е поправено и е много по-приятно.
2.3 на мен не ми харесва, излишно е, нито върви повече, нито нищо...

Относно дизелите, 2.2цди и 2.7цди... може и 3.2цди, и 3те мотора са фантастични, но не съм фен на дизел. Не знам за големи проблеми с първите 2, за третия почти не познавам хора с такива, но не съм чувал нищо, освен че гори повече (но и върви повече). На 209 се слага от 2.7 нагоре.

4.3 е нещо като 500, много рядък мотор, обикновен и безпроблемен V8, много рядко изпадат в добро или каквото и да е състояние. Слага се на 208.
V-моторите от това поколение са нещо като twin-spark, 2 свещи на цилиндър и им протичат гарнитурите на капаците на клапаните. Оригинални и нови са 60ина лева от Балканстар, не е болка за умиране. Като цяло са вечни мотори. Има инцидентни случаи на пищене от тях във форумите, оказа се че на едната не й е било сменяно никога маслото за 100 и нещо хиляди километра и целият двигател бил в грес по маслените магистрали. След почистване, май няма повече проблеми, но това е прецедентен случай на цигания от първия собственик.

Като цяло гледай 208 след Май 2000г. по производство. Колкото по-късно, толкова по-добре.
Солидни машини, които при подходящо каране могат да падат и под 7 на дълъг път, колкото и да звучи като виц (всички без 500 и 430 от горе-изброените).

Забрави за евтината поддръжка на Компакта. Много здрави коли, почти нищо не им се разваля, но нещата не струват по 20лв, по-скоро х2, но не боли на джоба.

Интериорът е вечен, нищо не скърца, имат малки проблеми с шибидасите от мърлявщина на предни собственици, поправят се. Може да попаднеш на 208ици със скъсана седалка в предната част под волана, също се поправя без претапициране. Жълтите интериори се белят, най-добре е черен, но светлите салони са много красиви при тези коли.
За момента се абстрахирай от Елеганд, Авангард и темподобни, не означават нищо важно на този етап. Разликите са по-скоро декоративни. Оглеждай се по нещо с пълен набор копчета или възможно най-много около триъгълника на аварийните :)

Успех в търсенето, вчера разцъках карс и мобиле и не видях нито едно 208, което да ми грабне окото.

Ориентировъчни цени на интересни 208 -> около 8-10к. / 209 - 12+ / 203 - 10-13к.
Има и по-евтини както и при БМВ-тата, но си има причини да са по-евтини :)

Oтносно ръждите -> имат доста дебела ламарина и много трудно ръждясват. Ръждиви съм виждал основно германки и австрийки и то при инцидентни случаи. Аз бих се оглеждал за италианска, но при Мерцедес, ръждата е по-скоро прецедент, породен от лошо отношение, отколкото масово явление.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от acho.rs » 12 Май 2013, 12:16

Лилоф тоя пост направо за златен фонд бре :lol: :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от intention » 12 Май 2013, 13:43

liloff написа:Относно дизелите, 2.2цди и 2.7цди... може и 3.2цди, и 3те мотора са фантастични, но не съм фен на дизел. Не знам за големи проблеми с първите 2, за третия почти не познавам хора с такива, но не съм чувал нищо, освен че гори повече (но и върви повече). На 209 се слага от 2.7 нагоре.


:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

Колега liloff то в Mercedes форумите няма толкова добре синтезирана информация в цели теми камо-ли в един пост! :bowdown: :bowdown:

Знам че колегата се оглежда за бензинова кола (поне така е написано в първи пост)
Но мога да изкажа мнение за дизела 2,7 цди автомат
Продължава да се кара и в момента на 203-ка (комби) на дълъг път 5-5.2 пълни с багаж до тавана. Далеч не може да се говори за спортно каране но комфорта е на ниво, за шумна работа не може да става дума.
Имам приятел със същия мотор в clk 209 - взе си го след като покара една работна седмица моето комби и е страшно доволен. Определено в цлк-то се усеща по-пъргав мотора.
Зависи как смогваш с горивото и колко се кара колата но дизела е страхотен специално при този мотор и тези модели на мерцедес.

Имам страхотни впечатление и от 230 бензин ръчни скорости ( без компресор - 150 коня. )

Има го в цлк-то нo 208(по-старото) - Мотора е много здрав не изисква специални грижи. Има добра динамика за 150 магарета.
Както казаха по-горе колегите стига да си подбираш колата и да не спиш когато я купуваш - ще вземеш свястна. ХУбаво е да имаш човек който си разбира от мерцове с теб на огледите.

Моя съвет е ако превъзмогнеш дизела - CLK W209 270 CDI

И двата мотора не са никакви екзотики и части се намират лесно, на нормални цени.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от Bavarcho » 12 Май 2013, 14:55

acho.rs написа:Лилоф тоя пост направо за златен фонд бре :lol: :yes:


Голям човек е тоя! :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от barty » 12 Май 2013, 15:02

Евала на Lillof :bowdown: :bowdown: :bowdown:
:yes:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от alx » 12 Май 2013, 16:20

Стар ц3 е $350 директно от китай. Всеки уважаващ себе си притежател на мерцедес тряба да има по един.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от kdl » 12 Май 2013, 18:05

Мерси, засрамих се чак :)
Стар диаг-а е точно 350$, както alx споменава, в БГ е доста по-скъпо.
Колкото до информацията в Мерцедес форумите, има я доста по-обширна, но това беше конкретно зададен въпрос.
Форумът към официалният БГ клуб на марката е на: forums.mbclub.bg. Има и алтернативни, но това е дълга тема. Не го посочвам като реклама, просто преди време като си купих първата звезда, бях попаднал на друго място, търсейки в Гугъл...

Малко е тъжно, че повечето хора не споделят познанието си, а то не им струва нищо.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: въпрос за 2 модела мерцецес цлк/ц-класа след 2001

Мнение от alx » 12 Май 2013, 18:33

liloff написа:Малко е тъжно, че повечето хора не споделят познанието си, а то не им струва нищо.


Моля моля- иди на mbworld.org да видиш как ги нареждам там в цл, сл и гл форумите :ok:

Но си прав, че особено за по- скъпите мерцедеси като цяло Тези които знаят за тях си мълчат.
алекс
трабант 601с
разни други возила

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook