Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Здравейте колеги,
Повод за да напиша темата е моят опит като каращ в продължение на повече от 10 години само бензинови БМВ-та и само от месец 'подмамен' да премина на ДИЗЕЛ от обещанията за ''ще караш евтино и ще си свиркаш'' ....
С риск много колеги каращи дизелови автомобили да ме нахранят ,но аз ще споделя моите впечатления и опита ми ,а изводите оставям на ВАС.
Започваме с далечната 2001 година . Тогава карах е30- бензинова , 318 И с двигател М40 с нагреватели на седалките и ел. стъкла. Много добър автомобил за тогава... Никога не ме е оставял на пътя ,макар че казват че М40 е капризен двигател при редовна смяна на ангренажен ремък и масла, нямаш проблеми. С него навъртях около 100 000 км. Впечатленията ми са -супер удобен за градско ,защото е малък но ми е малко тясен -все пак съм 193 см висок.
Годината е 2006 .. Взех си БМВ 520 с М50 мотор или както е известно с фабричен индекс е34-ка. Тогава автомобила беше на около 220 000 км, а може и на повече да е бил. В момента е на малко повече от 540 000 км. Впечатления :
Изключително здрав автомобил !!! Много съм доволен от него . До сега не съм отварял двигател, макар, че имам Газова вече повече от 300 000 км .
Годината е 2009.. Карах за кратко е46 -320-ка. Впечатления : Добър автомобил , добре се ''изтрелва'' в града, но малко тясен ,а и странно защо е34-ката като возия е по-добра от е46-цата... Това беше причината за да го сменя на бързо и да си остана отново с добрата и вярна е34-ка.
Годината е 2013 ... Отдавна бях решил да си сменя 5-цата, като си казах ,че ще е само за 5-ца. Не исках 3-ка, дори бях решил да скачам на 7-ма серия -е38-ца, но колеги от форума не разубедиха ,че е скъпа поддръжката и не става за автомобил евридейка ...
А аз търсех отново такъв автомобил - който да е достатъчно голям и комфортен за да минаваш по около 500-600 км на ден без след това да те боли кръста и най-важното след този автопреход да се чувстваш така все едно си седнал в къщи във фотьойла по чехли ... Заради км,които навъртам за годината и поради факта, че го ползвам като евридейка трябва да не гори много . За момента Газта си беше много добра оферта. Само ,че след като 7 години си караш 150 коня, ти се иска нещо, което да е поне малко по-мощно като натиснеш ''газта'' и да усетиш как ускорението те ''лепва''за седалката. Затова е38-цата отпадна като вариант-скъпа подръжка на километропробег.
Бях се насочил към 530 бензин или дори 535 и мислех един ГИ и да си свиркам ,че даже бях готов и на 540-ка да скачам и после да е газифицирам ,но отново колеги ме разубедиха ,че дизела си било оферта, а и на скоро карах едно 530 дизел автомат и наистина след като по стечение на обстоятелствата този автомобил беше в мен в продължение на седмица си казах ,че ми е писнало от тези газови истории и е време да покарам ДИЗЕЛЧЕ. А и как вървеше този дизел ...Не е истина !!!! Освен това за градско дизела си е оферта,а не като бензина - палиш, после чакаш да прехвърли на ГАЗ като загрее и то вече станало време да спираш.....
Може би това беше причината след като покарах 530 дизел автомат да се ориентирам в търсенето на такъв автомобил. Мислех, че ще си намеря такъв автомобил много бързо щом имам събрани парите и просто чаках подходящата оферта ,но всъщност това се оказа мисия невъзможна или поне не и в България -да си харесаш автомобил... Нагледах се на какви ли не дараци- наистина дараци ..Отвън лъскачки, а отвътре на кой изкорубено радиото, на кой виеща рейка , на кой скърцащи ходови части като навиеш волана, на други изключваха автоматичните скоростни кутии когато автомобила стои на едно място и ''търговците'' ми обясняваха, че това било ,защото не било сменяно маслото .. Най-нагло от всичко беше когато отидох да пробвам едно 530 д автомат и когато трябваше да го паркирам назад, автоджамбазина смотолеви, че нямало задна затова цената била такава... На учуденият ми поглед той допълни ''ама тя колата се кара само напред, за какво ти е задна пък и взимаш 530-ка автомат за ''смешни пари'' .Е, много се извинявам ама тези уж 'смешни ''пари си бяха 5500 !!! Ами като сложим и ремонта на автомата и къде отиваме ?И така 2013 година се преполови, а аз все още не бях си намерил автомобил и дори мои приятели взеха да ме подиграват, че прекалено много избирам и май ще си остана вечно да си карам е34-ката.
А аз не исках кой знае какво ..Просто исках повече екстри за модела и кожен салон и нагреватели на седалките . Все пак след като моята е30-ка от 1988 година имаше, защо автомобил модел 2001 да няма ?
По едно време вече съвсем се отчаях и бях решил да скачам дори на е60 дизел по по-старите годинки,но там пък какви неща излезнаха ..Не истина просто ....
Имаше едно ,което алармата си правеше каквото си иска- отключва и заключва когато си иска. Всъщност проблема се оказа в модула, който е в багажника и е наводняван незнайно как .По думите на автоджамбазина трябвало само някаква малка запойка да се направи на платката и всичко си било оки, да ама когато попитах запознати хора ми споделиха,че след като се наводнят тези модули, директно се сменяли с нови ,а цените не били никак ниски .След това не се знаело още какво ще излезе ,а и задължително се препрограмирало всичко ...
Имаше друга, която уж всичко си беше оки, но на диагностика излезнаха дюзи . При справка цените им започваха от 800 -1000 лв нагоре, а и запознати ми споделиха, че започне ли едната дюза тръгват и другите ... Странно , но цената не беше никак евтина за този автомобил - 16 5000 лв. ,а автоджамбазина се опитваше да ме убеди, че едва ли не това е моя шанс и това е автомобила за мен !!!
В крайна сметка се отказах да си търся автомобил от БГ !!!
След малко равносметка реших малко да успокоя топката и да взема нещо посредствено -да смъкна малко критериите и годините .. Бях решил да е дизел -може би повлиян от това , че карах 183 коня дизел на моя приятел и от това, че дизела в ниските много тегли и създава усещането за бърз автомобил и тръгва без да подаваш 'газ''.
Един ден ми се обади един мой приятел от Италия. Попаднал на нещо уникално ,но било набор 98 и ръчка. Иначе като екстри - кожен салон, радиотелефон, автопилот, сензор за дъжд , пръскалки на фаровете и най-важното чисто нови гуми - 5 броя с 5 броя оригиналните 16-ки джанти на БМВ и уникалният черен цвят !!! Каза, че човека нямало да го продава, но имало проблем с губене на вода и затова го продавал. Цената беше повече от добра и въпреки това аз в първият момент го отказах .Още като чух за губене на вода и в съзнанието ми веднага изплуваха най-различни хипотези като пукнати глави, разглобяване на двигатели и т.н. Казах си , че ще търся друга ... След два дена този същият приятел се върна от Италия -той има автосалон и докарва автомобили и пак ми се обади и каза, че автомобила е дошъл в БГ и тъкмо сега го свалят от автовоза .Просто искаше само да отида да го погледна . Е, съгласих се .. Още в момента, в който го погледнах и когато запали от четвърт оборот и се влюбих в този автомобил . Когато седнах в него и още повече когато го подкарах знаех, че това ще е моят автомобил. Независимо ,че имаше проблем с губене на водата ..... Казах си , че каквото и да е ще го правим ,а то всъщност се оказа, че губи вода от някакъв тройник който прегорял от времето и нямало теч, защото водата се изпарява докато работи двигателя. По закон си смених водна помпа, промих радиаторите , маслото смених ,термостата и какво беше учудването ми когато исках да сменят и двата въздушни филтъра на климатика, а когато отворихме кутиите и двата филтъра се оказа чисто нови и с надпис ''БМВ'' . След това се загледахме и в ремъците и по тях стояха надписите , после гумите, джантите, а най-хубавото беше ,че когато отворихме отзад багажника и повдигнахме пода, на мястото на резервната гума стоеше чисто нова гума с размер същият какъвто е сложен на автомобила заедно с лята джанта същата с каквато е окомплектован автомобила а отстрани дори намерихме цяла туба с препарат за мазане на коженият салон , и крика ... о, крика ... Ами ,че той беше консервиран със смазка и дори не беше пипан !!!Е, кажете ми какво повече може да искам ? Сега ,месец след като е преминала първоначалната ми еуфория от покупката, след като навъртях вече около 2 000 км мога да кажа впечатления за е39-ката
Когато седнеш в автомобила те обгръща лукса и тишината отвсякъде -не може да става въпрос и сравнение с е34-ката,а също и като динамични качества . Е39-ката дърпа много повече в ниските независимо дали си пуснал климатика или не а, докато при е34-ката при пусната клима и на ГАЗ -усеща се !!!
За градско е39-ката е перфектен автомобил -бързо се изнася на кръстовищата, а същевременно на магистралата като ''цъкнеш'' автопилота'' и можеш да си караш в ограничението без погледа ти все да е във километропоказателя .
И след всичките тези суперлативи за е39-ката , ами има едно НО...... ДА, всичко щеше да е добре дори много добре както се разказва и в приказките,но винаги има едно ''но'' ,което ''но'' понякога променя и завърта нещата на 180 градуса .
Днес ми се наложи да покарам пак е34-ката поради споделеният проблем, в една друга тема, че губи антифриз когато е пусната климата...
Ами много се извинявам ама усещането е съвсем различно като седнеш в тази е34-ка ... Не знам аз ли си въобразявам, но самото усещане в този иначе стар автомобил , таблото как обърнато към теб, тези седалки който сякаш си в креслото у вас и това внимание към всеки детайл , че дори и това, че можеш да си програмираш чистачките през какъв интервал да ти работят в зависимост от силата на дъжда и стигнеш до комфорт модула с вдигането на стъклата - когато заключиш и се вдигат стъклата автоматично без да се налага да задържаш никакво копче.... Не знам колеги, но това усещане го няма в е39-ката.... Вярно , по-нов автомобил е, по-хваща окото особено когато е пълен с екстри и все пак това гадно дизелче в момента на запалването на самият двигател или при по-рязко натискане на газ-та и след теб чернилка ...... все едно караш най-издуханият автомобил в града....
А и този разход ..ДА, ТОЧНО ТАКА ПОД 8 ЛИТРА НЕ МОГА ДА ГО СМЪКНА , А ОНЗИ ДЕН ГРАДСКО ПО БОРД МИ ДАДЕ ДОРИ 11.2 !!! Е, много се извинявам ама аз градско на е34-ката на пусната клима повече от 15 ГАЗ никога не ми качва ,а да не говорим че едно отиване и връщане до София с е34-ката на ГАЗ и след това с е39-ката дизел и вече съм почти 20 лева в полза на е34-ката !!!
Моето мнение е, че ако ще си сменям пак автомобила никога не бих си купил отново дизел ,а и като чух какви неща ме чакат за по-нататъка ако продължавам да карам дизел особено с тези комън рейли .... То не са турбини , то не са датчици и въобще ..Май като цяло бензиновият двигател си е по-лесен за поддръжка и обслужване,затова който на каквото гориво си е свикнал да си кара и да не си прави експерименти . Може, би защото аз за първи път от 11 години имам ДИЗЕЛОВО БМВ и затова нещо не съм очарован от него, а и това да слагаш за 70 лв НАФТА и като погледнеш после в резервоара все едно нищо не си сложил пък и постоянно да се цапаш ръцете и да са ти мазни с тази нафта......Аз преди за 60 лв пълня газовата бутилка и само ГАЗ !!!
Ами в заключение искам да кажа: ''ако ще сменям отново БМВ-то сигурно ще е 535 или поне 540 бензин , слагам един ГИ и си карам ''! Това е моето мнение и благодаря на всички който са имали търпение и са изчели цялата ми тема !
Поздрави от мен и лека вечер и успешна седмица !
Послепис: По-долу прилагам снимки на е39-ката, а в галерията са тези на е34-ката
Повод за да напиша темата е моят опит като каращ в продължение на повече от 10 години само бензинови БМВ-та и само от месец 'подмамен' да премина на ДИЗЕЛ от обещанията за ''ще караш евтино и ще си свиркаш'' ....
С риск много колеги каращи дизелови автомобили да ме нахранят ,но аз ще споделя моите впечатления и опита ми ,а изводите оставям на ВАС.
Започваме с далечната 2001 година . Тогава карах е30- бензинова , 318 И с двигател М40 с нагреватели на седалките и ел. стъкла. Много добър автомобил за тогава... Никога не ме е оставял на пътя ,макар че казват че М40 е капризен двигател при редовна смяна на ангренажен ремък и масла, нямаш проблеми. С него навъртях около 100 000 км. Впечатленията ми са -супер удобен за градско ,защото е малък но ми е малко тясен -все пак съм 193 см висок.
Годината е 2006 .. Взех си БМВ 520 с М50 мотор или както е известно с фабричен индекс е34-ка. Тогава автомобила беше на около 220 000 км, а може и на повече да е бил. В момента е на малко повече от 540 000 км. Впечатления :
Изключително здрав автомобил !!! Много съм доволен от него . До сега не съм отварял двигател, макар, че имам Газова вече повече от 300 000 км .
Годината е 2009.. Карах за кратко е46 -320-ка. Впечатления : Добър автомобил , добре се ''изтрелва'' в града, но малко тясен ,а и странно защо е34-ката като возия е по-добра от е46-цата... Това беше причината за да го сменя на бързо и да си остана отново с добрата и вярна е34-ка.
Годината е 2013 ... Отдавна бях решил да си сменя 5-цата, като си казах ,че ще е само за 5-ца. Не исках 3-ка, дори бях решил да скачам на 7-ма серия -е38-ца, но колеги от форума не разубедиха ,че е скъпа поддръжката и не става за автомобил евридейка ...
А аз търсех отново такъв автомобил - който да е достатъчно голям и комфортен за да минаваш по около 500-600 км на ден без след това да те боли кръста и най-важното след този автопреход да се чувстваш така все едно си седнал в къщи във фотьойла по чехли ... Заради км,които навъртам за годината и поради факта, че го ползвам като евридейка трябва да не гори много . За момента Газта си беше много добра оферта. Само ,че след като 7 години си караш 150 коня, ти се иска нещо, което да е поне малко по-мощно като натиснеш ''газта'' и да усетиш как ускорението те ''лепва''за седалката. Затова е38-цата отпадна като вариант-скъпа подръжка на километропробег.
Бях се насочил към 530 бензин или дори 535 и мислех един ГИ и да си свиркам ,че даже бях готов и на 540-ка да скачам и после да е газифицирам ,но отново колеги ме разубедиха ,че дизела си било оферта, а и на скоро карах едно 530 дизел автомат и наистина след като по стечение на обстоятелствата този автомобил беше в мен в продължение на седмица си казах ,че ми е писнало от тези газови истории и е време да покарам ДИЗЕЛЧЕ. А и как вървеше този дизел ...Не е истина !!!! Освен това за градско дизела си е оферта,а не като бензина - палиш, после чакаш да прехвърли на ГАЗ като загрее и то вече станало време да спираш.....
Може би това беше причината след като покарах 530 дизел автомат да се ориентирам в търсенето на такъв автомобил. Мислех, че ще си намеря такъв автомобил много бързо щом имам събрани парите и просто чаках подходящата оферта ,но всъщност това се оказа мисия невъзможна или поне не и в България -да си харесаш автомобил... Нагледах се на какви ли не дараци- наистина дараци ..Отвън лъскачки, а отвътре на кой изкорубено радиото, на кой виеща рейка , на кой скърцащи ходови части като навиеш волана, на други изключваха автоматичните скоростни кутии когато автомобила стои на едно място и ''търговците'' ми обясняваха, че това било ,защото не било сменяно маслото .. Най-нагло от всичко беше когато отидох да пробвам едно 530 д автомат и когато трябваше да го паркирам назад, автоджамбазина смотолеви, че нямало задна затова цената била такава... На учуденият ми поглед той допълни ''ама тя колата се кара само напред, за какво ти е задна пък и взимаш 530-ка автомат за ''смешни пари'' .Е, много се извинявам ама тези уж 'смешни ''пари си бяха 5500 !!! Ами като сложим и ремонта на автомата и къде отиваме ?И така 2013 година се преполови, а аз все още не бях си намерил автомобил и дори мои приятели взеха да ме подиграват, че прекалено много избирам и май ще си остана вечно да си карам е34-ката.
А аз не исках кой знае какво ..Просто исках повече екстри за модела и кожен салон и нагреватели на седалките . Все пак след като моята е30-ка от 1988 година имаше, защо автомобил модел 2001 да няма ?
По едно време вече съвсем се отчаях и бях решил да скачам дори на е60 дизел по по-старите годинки,но там пък какви неща излезнаха ..Не истина просто ....
Имаше едно ,което алармата си правеше каквото си иска- отключва и заключва когато си иска. Всъщност проблема се оказа в модула, който е в багажника и е наводняван незнайно как .По думите на автоджамбазина трябвало само някаква малка запойка да се направи на платката и всичко си било оки, да ама когато попитах запознати хора ми споделиха,че след като се наводнят тези модули, директно се сменяли с нови ,а цените не били никак ниски .След това не се знаело още какво ще излезе ,а и задължително се препрограмирало всичко ...
Имаше друга, която уж всичко си беше оки, но на диагностика излезнаха дюзи . При справка цените им започваха от 800 -1000 лв нагоре, а и запознати ми споделиха, че започне ли едната дюза тръгват и другите ... Странно , но цената не беше никак евтина за този автомобил - 16 5000 лв. ,а автоджамбазина се опитваше да ме убеди, че едва ли не това е моя шанс и това е автомобила за мен !!!
В крайна сметка се отказах да си търся автомобил от БГ !!!
След малко равносметка реших малко да успокоя топката и да взема нещо посредствено -да смъкна малко критериите и годините .. Бях решил да е дизел -може би повлиян от това , че карах 183 коня дизел на моя приятел и от това, че дизела в ниските много тегли и създава усещането за бърз автомобил и тръгва без да подаваш 'газ''.
Един ден ми се обади един мой приятел от Италия. Попаднал на нещо уникално ,но било набор 98 и ръчка. Иначе като екстри - кожен салон, радиотелефон, автопилот, сензор за дъжд , пръскалки на фаровете и най-важното чисто нови гуми - 5 броя с 5 броя оригиналните 16-ки джанти на БМВ и уникалният черен цвят !!! Каза, че човека нямало да го продава, но имало проблем с губене на вода и затова го продавал. Цената беше повече от добра и въпреки това аз в първият момент го отказах .Още като чух за губене на вода и в съзнанието ми веднага изплуваха най-различни хипотези като пукнати глави, разглобяване на двигатели и т.н. Казах си , че ще търся друга ... След два дена този същият приятел се върна от Италия -той има автосалон и докарва автомобили и пак ми се обади и каза, че автомобила е дошъл в БГ и тъкмо сега го свалят от автовоза .Просто искаше само да отида да го погледна . Е, съгласих се .. Още в момента, в който го погледнах и когато запали от четвърт оборот и се влюбих в този автомобил . Когато седнах в него и още повече когато го подкарах знаех, че това ще е моят автомобил. Независимо ,че имаше проблем с губене на водата ..... Казах си , че каквото и да е ще го правим ,а то всъщност се оказа, че губи вода от някакъв тройник който прегорял от времето и нямало теч, защото водата се изпарява докато работи двигателя. По закон си смених водна помпа, промих радиаторите , маслото смених ,термостата и какво беше учудването ми когато исках да сменят и двата въздушни филтъра на климатика, а когато отворихме кутиите и двата филтъра се оказа чисто нови и с надпис ''БМВ'' . След това се загледахме и в ремъците и по тях стояха надписите , после гумите, джантите, а най-хубавото беше ,че когато отворихме отзад багажника и повдигнахме пода, на мястото на резервната гума стоеше чисто нова гума с размер същият какъвто е сложен на автомобила заедно с лята джанта същата с каквато е окомплектован автомобила а отстрани дори намерихме цяла туба с препарат за мазане на коженият салон , и крика ... о, крика ... Ами ,че той беше консервиран със смазка и дори не беше пипан !!!Е, кажете ми какво повече може да искам ? Сега ,месец след като е преминала първоначалната ми еуфория от покупката, след като навъртях вече около 2 000 км мога да кажа впечатления за е39-ката
Когато седнеш в автомобила те обгръща лукса и тишината отвсякъде -не може да става въпрос и сравнение с е34-ката,а също и като динамични качества . Е39-ката дърпа много повече в ниските независимо дали си пуснал климатика или не а, докато при е34-ката при пусната клима и на ГАЗ -усеща се !!!
За градско е39-ката е перфектен автомобил -бързо се изнася на кръстовищата, а същевременно на магистралата като ''цъкнеш'' автопилота'' и можеш да си караш в ограничението без погледа ти все да е във километропоказателя .
И след всичките тези суперлативи за е39-ката , ами има едно НО...... ДА, всичко щеше да е добре дори много добре както се разказва и в приказките,но винаги има едно ''но'' ,което ''но'' понякога променя и завърта нещата на 180 градуса .
Днес ми се наложи да покарам пак е34-ката поради споделеният проблем, в една друга тема, че губи антифриз когато е пусната климата...
Ами много се извинявам ама усещането е съвсем различно като седнеш в тази е34-ка ... Не знам аз ли си въобразявам, но самото усещане в този иначе стар автомобил , таблото как обърнато към теб, тези седалки който сякаш си в креслото у вас и това внимание към всеки детайл , че дори и това, че можеш да си програмираш чистачките през какъв интервал да ти работят в зависимост от силата на дъжда и стигнеш до комфорт модула с вдигането на стъклата - когато заключиш и се вдигат стъклата автоматично без да се налага да задържаш никакво копче.... Не знам колеги, но това усещане го няма в е39-ката.... Вярно , по-нов автомобил е, по-хваща окото особено когато е пълен с екстри и все пак това гадно дизелче в момента на запалването на самият двигател или при по-рязко натискане на газ-та и след теб чернилка ...... все едно караш най-издуханият автомобил в града....
А и този разход ..ДА, ТОЧНО ТАКА ПОД 8 ЛИТРА НЕ МОГА ДА ГО СМЪКНА , А ОНЗИ ДЕН ГРАДСКО ПО БОРД МИ ДАДЕ ДОРИ 11.2 !!! Е, много се извинявам ама аз градско на е34-ката на пусната клима повече от 15 ГАЗ никога не ми качва ,а да не говорим че едно отиване и връщане до София с е34-ката на ГАЗ и след това с е39-ката дизел и вече съм почти 20 лева в полза на е34-ката !!!
Моето мнение е, че ако ще си сменям пак автомобила никога не бих си купил отново дизел ,а и като чух какви неща ме чакат за по-нататъка ако продължавам да карам дизел особено с тези комън рейли .... То не са турбини , то не са датчици и въобще ..Май като цяло бензиновият двигател си е по-лесен за поддръжка и обслужване,затова който на каквото гориво си е свикнал да си кара и да не си прави експерименти . Може, би защото аз за първи път от 11 години имам ДИЗЕЛОВО БМВ и затова нещо не съм очарован от него, а и това да слагаш за 70 лв НАФТА и като погледнеш после в резервоара все едно нищо не си сложил пък и постоянно да се цапаш ръцете и да са ти мазни с тази нафта......Аз преди за 60 лв пълня газовата бутилка и само ГАЗ !!!
Ами в заключение искам да кажа: ''ако ще сменям отново БМВ-то сигурно ще е 535 или поне 540 бензин , слагам един ГИ и си карам ''! Това е моето мнение и благодаря на всички който са имали търпение и са изчели цялата ми тема !
Поздрави от мен и лека вечер и успешна седмица !
Послепис: По-долу прилагам снимки на е39-ката, а в галерията са тези на е34-ката
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Еми колега аз съм с дизел, малкия мотор 2.0 дизел и ми гори среден 6-6, 5 а и всички д- та горят там някъде. Ама тдс- а си гори 10 средно. Просто си взел стария мотор, затова ти гори много 
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

- bmwist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 7.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: ///M
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Колега , и на мен ми харесваше бензина , ама истината е , че дизела бие бензина със въртящият момент! Особено извънградско мнооого се усеща кое върви повече! До сега съм карал само дизел и от тази година взех да пробвам бензин и то какво стана ? Хем гори много , хем не върви като дизела , единствения кеф ми е звука на бензина ! Но следващата ми баварка задължително ще е ДИЗЕЛ ! 

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Да, ама дизел нема да чуеш да не му свири турбината, страшни батаци са. Дръж го в червените обороти 5 минути и виж какво ще му се случи. Подкрепям колегата, че истинското БМВ си е бензин. Ако искаш икономия, вземи си нещо друго - знам ли, Дачия примерно. Аз съм бил много доволен от едно E39 525tds което съм карал в София, но не съм минавал кой знае какви километри с него, а за сметка на това съм бил крайно недоволен от Е46 320D - изяде ми здравето от ядове (136 коня варианта). Как пък никога не съм имал ядове с BMW M20 двигателите, а са били карани само до ограничител ? Въобще, БМВ си купувайте бензин. Дизела е за французите.
BMW only!
- DriftoMania
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 10.05.2010
- Мечтае да кара: F10 ///M5
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Преди време, когато Е39 бяха 3-4-годишни коли карах временно 525D фейс и ми хареса, разхода си беше около 6 със спокойно каране 110-120 и рядко повече, хич не ме дразнеше звука щото вътре си бичеше музика и проблема с тракането беше решен
Особено в началото, някакви псевдо разбирачи като я видеха и се почваше - 'ай, тая кола много гори, пуши, прехвалено бмв' и всякви такива. И се обяснявах как тва не е ТДС 98ма с платнени седалки, обикновени фарове и има доста екстри, дето комшията с ТДС-а не ги е и сънувал. Мисълта ми беше, че от е39 до е39 има разлика, а ти си се хванал за дизела и той ти боде очите..а проблема е с колата, явно тази не е за теб, а може би и като заклет 34каджия не приемаш друго
Както и да е, след като собственика му мина бая километри за 2 години почнаха да се обаждат някви дюзи с някви страшни цифри и други проблемчета по окачването..иначе е готино за каране, ама някой друг да поддържа, че тия милионници в БГ дето идват си искат своето

Както и да е, след като собственика му мина бая километри за 2 години почнаха да се обаждат някви дюзи с някви страшни цифри и други проблемчета по окачването..иначе е готино за каране, ама някой друг да поддържа, че тия милионници в БГ дето идват си искат своето


- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Привет на всички , ами ако всички харесваха само слаби и красиви жени , грозните и дебелите какво щяха да правят ? ................Вьпрос на гледна точка или както се казва за всеки влак си има пьтници 

- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Просто не си взел правилната кола, колега. Като искаш по нисък разход какъв е този автоматик? Отделно, че по-новият мотор е в пъти по-добър и като разход и като динамика...
Sent from my Sony Xperia Z
Sent from my Sony Xperia Z

- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
In_Memoriam написа:Просто не си взел правилната кола, колега. Като искаш по нисък разход какъв е този автоматик? Отделно, че по-новият мотор е в пъти по-добър и като разход и като динамика...
Sent from my Sony Xperia Z
Ами явно ще скачаме директно на е60 ама бензин и един ГИ и поне знам, че после 4 години няма да сменям модела ...Дизела - не е за мен .Не мога да свикна с това гадно въртене при паленето и този звук когато автомобила стои на едно място на светофара ....Хайде, ще пускаме тема в продава за е39-ка. Тъкмо който я вземе ще е обслужена , нов внос със сменени масла , винетки и ГО , че даже и автокаско за цялата година

Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Васко, скачай на 535/540 бензин, обичайно идват с доста благини, мотора е послушен и здрав.
Дертовете са отдавна познати и се ремонтират, като за най-кофти бих класирал алтернатора с водна риза и достъпа до стартера.
Всичко друго смятам че си е песен за ремонт, и се отплаща с много безавариини километри.
Бонуса е че няма рейка, а добрата стара кормилна кутия.
Дертовете са отдавна познати и се ремонтират, като за най-кофти бих класирал алтернатора с водна риза и достъпа до стартера.
Всичко друго смятам че си е песен за ремонт, и се отплаща с много безавариини километри.
Бонуса е че няма рейка, а добрата стара кормилна кутия.


- kikko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Много е спорено по въпроса бензин или дизел,но и аз смятам,че бензина е в пъти по-добре.На който му е скъпо просто да смени марката. 

E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Само аз ли не разбрах с какъв двигател е Е39ката ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Ако искаш да го настъпваш зверси и без оглед ,взимаш си една Е34 бензин,новите дизели са скъпи за да го режеш като "състезател"
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
kikko написа:Много е спорено по въпроса бензин или дизел,но и аз смятам,че бензина е в пъти по-добре.На който му е скъпо просто да смени марката.
Интересно четиво,доста хора са проплакали с дизела ,не е само при нас този проблем.Аз карам вече близо 4 год дизел - следващата,ако е БМВ няма да е дизел,ако ще е и М550д да ми дават - да върви доста добре,приличен разход - докато не влезеш в сервиза обаче

А тва за марката - която и кола след 2004г дизел да има проблем по мотора си с доста назад...и 10 М пърформанс мотора да изкарат,дизела няма да е стабилен на половина на бензина...
При избора на дизел - проверката преди това е меко казано необходима и то не от някой който познава колите,а дизеловите - там части по мотора да искаш..затова втора ръка не е лесно да се намери здрав такъв...
Колкото и да е здрава дизеловата - едно влизане по-сериозно в сервиз и под 25 000км на година бензина ще излезе по-евтин за поддръжка...изключвам големите мотори от типа V8 + и М(те са в друга категория)...но масов 2.0 -3.0 дори и повече градско да се кара ,без да се издевателства ще харчи в границите на поносимото...дизела бе оферта като беше 2лв и надолу но при 2.70 - не виждам вече големия плюс...
Масово си заминават дюзи,маховик,демпфери а е достатъчно и 3-те в една година и сме едни 3к+ назад..отделно вече личните предпочитания спрамо мотора
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Gqbriel написа:kikko написа:Много е спорено по въпроса бензин или дизел,но и аз смятам,че бензина е в пъти по-добре.На който му е скъпо просто да смени марката.
Интересно четиво,доста хора са проплакали с дизела ,не е само при нас този проблем.Аз карам вече близо 4 год дизел - следващата,ако е БМВ няма да е дизел,ако ще е и М550д да ми дават - да върви доста добре,приличен разход - докато не влезеш в сервиза обаче![]()
А тва за марката - която и кола след 2004г дизел да има проблем по мотора си с доста назад...и 10 М пърформанс мотора да изкарат,дизела няма да е стабилен на половина на бензина...
При избора на дизел - проверката преди това е меко казано необходима и то не от някой който познава колите,а дизеловите - там части по мотора да искаш..затова втора ръка не е лесно да се намери здрав такъв...
Колкото и да е здрава дизеловата - едно влизане по-сериозно в сервиз и под 25 000км на година бензина ще излезе по-евтин за поддръжка...изключвам големите мотори от типа V8 + и М(те са в друга категория)...но масов 2.0 -3.0 дори и повече градско да се кара ,без да се издевателства ще харчи в границите на поносимото...дизела бе оферта като беше 2лв и надолу но при 2.70 - не виждам вече големия плюс...
Масово си заминават дюзи,маховик,демпфери а е достатъчно и 3-те в една година и сме едни 3к+ назад..отделно вече личните предпочитания спрамо мотора
Оппа, интересно мнение от човек, пишещ грамотно в техн.раздел


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick