разпределение на теглото между осите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 21.04.2008
Местоположение: София
Кара: Х4 2025
Мечтае да кара: e60 M Power

разпределение на теглото между осите

Мнение от whisky_touch » 28 Авг 2013, 17:04

знам, че разпределението на теглото между осите на повечето бмвта е около 50:50. примерно обаче на компакта е36 ми е трудно да повярвам, че е толкова. предполагам е нещо от типа на 60:40 или греша? кога съотношението на теглото между осите има голямо значение? Примерно при влизане в завой с голяма скорост, колата, която е с по-нисък процент на задната ос би следвало да се завърти по лесно, нали така? Въпроса ми е породен от това, че повечето хора, които не са карали бмв през живота си, а само са слушали от чичо и леля, говорят че бмвто е много нестабилно в завой, много лесно се завъртало(говорим с нормално подаване на газ, ясно е че като натиснем педала до долу в завой какво става)? Дефакто така ли е? Според мен би следвало една кола, например бмв е36 седан да е много по стабилна в завой, отколкото да речем голф 4 или сеат ибиза(за които ми е интересно какво ми е съотношението,ако някой знае да сподели), прав ли съм или съм в грешка?
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 21.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от IceMan_SF » 28 Авг 2013, 18:02

Първо да кажа, че не претендирам да разбирам кой знае колко, та да не ме оплюят някои колеги :bchug: Просто споделям опит.
По принцип разпределението на масите между преден и заден мост е в пряка зависимост от това дали колата е с предно или задно предаване. При кола с предно никога няма как да е 50:50, тъй като чисто и просто няма какво да тежи отзад - двигател, скоростна кутия, всичко е отпред и няма диференциал отзад. Още повече ,че двигателя няма как да е разположен много назад, тъй като физически няма място. Затова кола с предно предаване, особено ако е по-мощна, се кара доста по-различно от такава със задно. При тях разпределението на масите обикновено е 60:40, че даже и повече в полза на предния мост (говоря по-общо, вероятно има и изключения). Това особено ясно си личи в недозавиването например - влизаме в по-остър завой, искаме да завием, даваме газ и колата продължава да си върви направо, тъй като предницата е доста тежка.
При автомобилите със задно предаване има възможност теглото между предна и задна ос да се разпредели горе-долу поравно или 50:50 (пак с уговорката, че говорим по принцип), което прави автомобила значително по-стабилен и по-лесно управляем в завоите, много по-лесно е да се контролира чрез подаването на газ. Тук опасността идва от поднасянето на задната ос, а от там и една от големите разлики в управлението на автомобил с предно и такъв със задно предаване. Вероятно поради тази причина доста хора, които нямат опит в карането на по-мощни коли със задно предване, ги считат за нестабилни, просто като си свикнал с предно, трябва време и пренастройка на стила на шофиране, за да свикнеш със задното.
Сега очаквам някой да ме "нахрани" подобаващо :yes:
Хайде, със здраве :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от SlowMotion » 28 Авг 2013, 18:47

Стабилностаа на един автомобил идва в много по голям % от окачването отколкото от разпределението на масата , до колкото знам всички разновидности на е36 имат 50/50.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Dirty M5 driveR » 28 Авг 2013, 18:54

Какво говорят хората изобщо не е важно, щото средностатистическия шофьор въобще си няма понятие от разпределение на маси и т.н. Аз нали регулирам мостове и тука за една седмица сигурно на 10 човека им казвам "Изправи волана и давай назад" и те не могат да го изправят :help: Но това е друга тема.
Колата с предно се счита са по-безопасна и "стабилна", защото в завоя като и смачкаш газта тя недозавива - да кажем, че обикнвения човек няма да я смачка толкова много, колата ще недозавие леко, но ще вземе завоя без проблем -> колата е стабилна :mhihi: При кола със задно същия човек сигурно ще се завърти -> колата не е стабилна. Но то няма как да е по-различно. Без да знаеш как да изкараш потенциала на едното и на другото наяве, няма как реално да кажеш кое е по-добро.
За разпределението на маса между осите колегата по-горе е прав. На колите с предно почти всичко им е отпред. На колите със задно е ясно. Общо взето всички автомобили с по-спортна ориентация се стремят да бъдат проектирани с 50:50 разпределение. Моята теория е, че по принцип при движение на автомобила претоварването рядко действа надлъжно. Най-големи трансфери на маси се получават при завой (изключвам спиране). Тъй че е важно колата да си тежи еднакво на двата моста, за оптимално поведение. Другото е тип окачвания и геометрии, гуми и не на последно място поведението на водача. Тъй че радвайте се, че колите ни са проектирани с ум, слагайте хубави гуми и се учете да карате правилно и да усещате автомобила. Истинският шофьор прави точно това. Разни хора от соц. времето, дето само са чували и виждали... с такива не се занимавам, и винаги умирам от смях като някой ми "обяснява" нещо такова :mhihi: Не че съм некъв професионалист, ама поне знам какво се случва с колата по време на движение. Опитвал съм и продължавам да опитвам разни неща, защото това ми е в кръвта. Ама нали съм на 22 - нищо не разбирам от света още :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от M10 » 28 Авг 2013, 19:01

интересно на е34 518 комби какво е разпределението, сигурно доближава порше :mhihi: според мен е важно окачването да е изчислено спрямо разпределението, тогава колата може да е бърза и стабилна, дори с неправилното предаване или мотора отзад.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 21.04.2008
Местоположение: София
Кара: Х4 2025
Мечтае да кара: e60 M Power

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от whisky_touch » 28 Авг 2013, 19:28

Така е съгласен съм с вас. Въпроса ми е да речем бмв е36 и голф 4 със стоково окачване кой ще е по стабилен в завой с висока скорост
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Е.Димитров » 28 Авг 2013, 19:40

whisky_touch написа:Така е съгласен съм с вас. Въпроса ми е да речем бмв е36 и голф 4 със стоково окачване кой ще е по стабилен в завой с висока скорост

И гоУф 6 е по-малко стабилен в завой от Е36 (при еднакви условия и нови гуми)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от M10 » 28 Авг 2013, 19:57

какво значи "стабилен", като прекалиш да недозавива ли :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от m.dimitrov1992 » 28 Авг 2013, 19:58

Има и автомобили на предно предаване при които има презавиване. Когато прекалено голям процент от тежеста е от пред и почни нищо отзад като види зор колата и тръгва задницата. Давам ви пример: Рено меган коч с големия двг 2,0 16в , който е карал такъв автомобил знае какво говоря. Влизаш по агресивно в завой и се получава дрифт :mhihi: . Много интересно ми беше като карах Хонда Сивик 93г, влизам доста агресивно в завой , и нито недозавиване нито презавиване. Сякаш не важат законите на физиката :dunno:
Аз като собственик на е36 стигам до изводът че понякога недозававива .
Иначе доста съм търсил но никаде не виждам каталожни данни с съотношението на тежестта на различните марки и модели автомобили

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от Boyadjiev » 28 Авг 2013, 20:20

Страшно става разпределението на тежестта особено като се сложат едни пружини отпред, други отзад, или се пльосне колата -40мм преден мост и сток задни пружини, абе направо едно разпределение ставааа :mhihi:

Иначе със сток М тех окачване има 5*/4* преден/заден, като са близки до 50/50 при е36. Малко настройки по сходимостта и наклоните и воаля -> няма вече фабрично недозавиване, само трябва да си пил винаги кафе като караш бързо :mhihi:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.


Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 31.12.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd
Мечтае да кара: E92 M3
Детайли за колата: Икономична

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от cave troll » 28 Авг 2013, 21:02

разпределението на масите е изключително важно и не може да го оправи никакво окачване
наи добре е да е в полза на задницата при задно задвижване
не е вярно че 50/50 е оптималното
вижте повечето супер коли как са
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от georgivar » 28 Авг 2013, 21:09

Е.Димитров написа:
whisky_touch написа:Така е съгласен съм с вас. Въпроса ми е да речем бмв е36 и голф 4 със стоково окачване кой ще е по стабилен в завой с висока скорост

И гоУф 6 е по-малко стабилен в завой от Е36 (при еднакви условия и нови гуми)


и гоуф 6 карам и е36 328 с м-тех окачване и разлика не забелязвам (с нови гуми ма едните са 15-ки другите 17-ки). Ся вече при супер селски изпълнения си е друго да дадеш повече газ и затницата да те избута от завоя, ама тва е общо взето при каране извън всякакви правила и разумно поведеие.

С други думи - за нормално каране съм сигурен, че няма никакво значение разпределнието на масите и окачването :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от 6inlinepower » 28 Авг 2013, 21:17



Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от F3P » 28 Авг 2013, 21:27

georgivar написа:...С други думи - за нормално каране съм сигурен, че няма никакво значение разпределнието на масите и окачването :)


Бегай ти да няма значение окачване и теглото на мостовете- първата зима в която минах от задно на предно предаване правих повече дрифтове отколкото за 4г. преди това. Говорим за НЕжелани дрифтове- просто леката задница, независимо от хубавите гуми лесно тръгваше настрани. За следващата зима пипнах леко окачването, осигурих постоянни 100кг. тегло на задният мост и о, чудо- със същите гуми от предната зима, със същото каране тая кола беше много по-стабилна. Дрифтове се получаваха само от мои грешки или когато искам- тея филми да взимам завоя културно с 30км/ч и да поднесе ги нямаше.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: разпределение на теглото между осите

Мнение от georgivar » 28 Авг 2013, 21:33

да, малко е терсене предното зимата, ма е въпрос на свикване - аз лично може би карам по-бабешки и ситуации не съм имал.

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick

Последни теми
Facebook