разпределение на теглото между осите
Модератор: Общи модератори
58 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- whisky_touch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: Х4 2025
- Мечтае да кара: e60 M Power
разпределение на теглото между осите
знам, че разпределението на теглото между осите на повечето бмвта е около 50:50. примерно обаче на компакта е36 ми е трудно да повярвам, че е толкова. предполагам е нещо от типа на 60:40 или греша? кога съотношението на теглото между осите има голямо значение? Примерно при влизане в завой с голяма скорост, колата, която е с по-нисък процент на задната ос би следвало да се завърти по лесно, нали така? Въпроса ми е породен от това, че повечето хора, които не са карали бмв през живота си, а само са слушали от чичо и леля, говорят че бмвто е много нестабилно в завой, много лесно се завъртало(говорим с нормално подаване на газ, ясно е че като натиснем педала до долу в завой какво става)? Дефакто така ли е? Според мен би следвало една кола, например бмв е36 седан да е много по стабилна в завой, отколкото да речем голф 4 или сеат ибиза(за които ми е интересно какво ми е съотношението,ако някой знае да сподели), прав ли съм или съм в грешка?
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !
- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: разпределение на теглото между осите
Първо да кажа, че не претендирам да разбирам кой знае колко, та да не ме оплюят някои колеги
Просто споделям опит.
По принцип разпределението на масите между преден и заден мост е в пряка зависимост от това дали колата е с предно или задно предаване. При кола с предно никога няма как да е 50:50, тъй като чисто и просто няма какво да тежи отзад - двигател, скоростна кутия, всичко е отпред и няма диференциал отзад. Още повече ,че двигателя няма как да е разположен много назад, тъй като физически няма място. Затова кола с предно предаване, особено ако е по-мощна, се кара доста по-различно от такава със задно. При тях разпределението на масите обикновено е 60:40, че даже и повече в полза на предния мост (говоря по-общо, вероятно има и изключения). Това особено ясно си личи в недозавиването например - влизаме в по-остър завой, искаме да завием, даваме газ и колата продължава да си върви направо, тъй като предницата е доста тежка.
При автомобилите със задно предаване има възможност теглото между предна и задна ос да се разпредели горе-долу поравно или 50:50 (пак с уговорката, че говорим по принцип), което прави автомобила значително по-стабилен и по-лесно управляем в завоите, много по-лесно е да се контролира чрез подаването на газ. Тук опасността идва от поднасянето на задната ос, а от там и една от големите разлики в управлението на автомобил с предно и такъв със задно предаване. Вероятно поради тази причина доста хора, които нямат опит в карането на по-мощни коли със задно предване, ги считат за нестабилни, просто като си свикнал с предно, трябва време и пренастройка на стила на шофиране, за да свикнеш със задното.
Сега очаквам някой да ме "нахрани" подобаващо
Хайде, със здраве

По принцип разпределението на масите между преден и заден мост е в пряка зависимост от това дали колата е с предно или задно предаване. При кола с предно никога няма как да е 50:50, тъй като чисто и просто няма какво да тежи отзад - двигател, скоростна кутия, всичко е отпред и няма диференциал отзад. Още повече ,че двигателя няма как да е разположен много назад, тъй като физически няма място. Затова кола с предно предаване, особено ако е по-мощна, се кара доста по-различно от такава със задно. При тях разпределението на масите обикновено е 60:40, че даже и повече в полза на предния мост (говоря по-общо, вероятно има и изключения). Това особено ясно си личи в недозавиването например - влизаме в по-остър завой, искаме да завием, даваме газ и колата продължава да си върви направо, тъй като предницата е доста тежка.
При автомобилите със задно предаване има възможност теглото между предна и задна ос да се разпредели горе-долу поравно или 50:50 (пак с уговорката, че говорим по принцип), което прави автомобила значително по-стабилен и по-лесно управляем в завоите, много по-лесно е да се контролира чрез подаването на газ. Тук опасността идва от поднасянето на задната ос, а от там и една от големите разлики в управлението на автомобил с предно и такъв със задно предаване. Вероятно поради тази причина доста хора, които нямат опит в карането на по-мощни коли със задно предване, ги считат за нестабилни, просто като си свикнал с предно, трябва време и пренастройка на стила на шофиране, за да свикнеш със задното.
Сега очаквам някой да ме "нахрани" подобаващо

Хайде, със здраве

- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: разпределение на теглото между осите
Стабилностаа на един автомобил идва в много по голям % от окачването отколкото от разпределението на масата , до колкото знам всички разновидности на е36 имат 50/50.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: разпределение на теглото между осите
Какво говорят хората изобщо не е важно, щото средностатистическия шофьор въобще си няма понятие от разпределение на маси и т.н. Аз нали регулирам мостове и тука за една седмица сигурно на 10 човека им казвам "Изправи волана и давай назад" и те не могат да го изправят
Но това е друга тема.
Колата с предно се счита са по-безопасна и "стабилна", защото в завоя като и смачкаш газта тя недозавива - да кажем, че обикнвения човек няма да я смачка толкова много, колата ще недозавие леко, но ще вземе завоя без проблем -> колата е стабилна
При кола със задно същия човек сигурно ще се завърти -> колата не е стабилна. Но то няма как да е по-различно. Без да знаеш как да изкараш потенциала на едното и на другото наяве, няма как реално да кажеш кое е по-добро.
За разпределението на маса между осите колегата по-горе е прав. На колите с предно почти всичко им е отпред. На колите със задно е ясно. Общо взето всички автомобили с по-спортна ориентация се стремят да бъдат проектирани с 50:50 разпределение. Моята теория е, че по принцип при движение на автомобила претоварването рядко действа надлъжно. Най-големи трансфери на маси се получават при завой (изключвам спиране). Тъй че е важно колата да си тежи еднакво на двата моста, за оптимално поведение. Другото е тип окачвания и геометрии, гуми и не на последно място поведението на водача. Тъй че радвайте се, че колите ни са проектирани с ум, слагайте хубави гуми и се учете да карате правилно и да усещате автомобила. Истинският шофьор прави точно това. Разни хора от соц. времето, дето само са чували и виждали... с такива не се занимавам, и винаги умирам от смях като някой ми "обяснява" нещо такова
Не че съм некъв професионалист, ама поне знам какво се случва с колата по време на движение. Опитвал съм и продължавам да опитвам разни неща, защото това ми е в кръвта. Ама нали съм на 22 - нищо не разбирам от света още 

Колата с предно се счита са по-безопасна и "стабилна", защото в завоя като и смачкаш газта тя недозавива - да кажем, че обикнвения човек няма да я смачка толкова много, колата ще недозавие леко, но ще вземе завоя без проблем -> колата е стабилна

За разпределението на маса между осите колегата по-горе е прав. На колите с предно почти всичко им е отпред. На колите със задно е ясно. Общо взето всички автомобили с по-спортна ориентация се стремят да бъдат проектирани с 50:50 разпределение. Моята теория е, че по принцип при движение на автомобила претоварването рядко действа надлъжно. Най-големи трансфери на маси се получават при завой (изключвам спиране). Тъй че е важно колата да си тежи еднакво на двата моста, за оптимално поведение. Другото е тип окачвания и геометрии, гуми и не на последно място поведението на водача. Тъй че радвайте се, че колите ни са проектирани с ум, слагайте хубави гуми и се учете да карате правилно и да усещате автомобила. Истинският шофьор прави точно това. Разни хора от соц. времето, дето само са чували и виждали... с такива не се занимавам, и винаги умирам от смях като някой ми "обяснява" нещо такова


- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: разпределение на теглото между осите
интересно на е34 518 комби какво е разпределението, сигурно доближава порше
според мен е важно окачването да е изчислено спрямо разпределението, тогава колата може да е бърза и стабилна, дори с неправилното предаване или мотора отзад.

- whisky_touch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 21.04.2008
- Местоположение: София
- Кара: Х4 2025
- Мечтае да кара: e60 M Power
Re: разпределение на теглото между осите
Така е съгласен съм с вас. Въпроса ми е да речем бмв е36 и голф 4 със стоково окачване кой ще е по стабилен в завой с висока скорост
Съществува един фантастичен свят събран в една композиция даваща толкова радост на пътя! Вулгарно красив свят на брутална мощ, в които няма въздух, а само пушек от изгорели гуми.Там властват технологичния гении,красивия дизаин, красотата. Там няма животни, а само озверели расови коне. Там, всичко се случва на високи обороти и размазващо високите скорости.- Свят на кристално чиста мощ и бензинови пари-светът на автомобилите, светът на БМВ... !
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: разпределение на теглото между осите
whisky_touch написа:Така е съгласен съм с вас. Въпроса ми е да речем бмв е36 и голф 4 със стоково окачване кой ще е по стабилен в завой с висока скорост
И гоУф 6 е по-малко стабилен в завой от Е36 (при еднакви условия и нови гуми)
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: разпределение на теглото между осите
какво значи "стабилен", като прекалиш да недозавива ли 

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: разпределение на теглото между осите
Има и автомобили на предно предаване при които има презавиване. Когато прекалено голям процент от тежеста е от пред и почни нищо отзад като види зор колата и тръгва задницата. Давам ви пример: Рено меган коч с големия двг 2,0 16в , който е карал такъв автомобил знае какво говоря. Влизаш по агресивно в завой и се получава дрифт
. Много интересно ми беше като карах Хонда Сивик 93г, влизам доста агресивно в завой , и нито недозавиване нито презавиване. Сякаш не важат законите на физиката
Аз като собственик на е36 стигам до изводът че понякога недозававива .
Иначе доста съм търсил но никаде не виждам каталожни данни с съотношението на тежестта на различните марки и модели автомобили


Аз като собственик на е36 стигам до изводът че понякога недозававива .
Иначе доста съм търсил но никаде не виждам каталожни данни с съотношението на тежестта на различните марки и модели автомобили
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: разпределение на теглото между осите
Страшно става разпределението на тежестта особено като се сложат едни пружини отпред, други отзад, или се пльосне колата -40мм преден мост и сток задни пружини, абе направо едно разпределение ставааа
Иначе със сток М тех окачване има 5*/4* преден/заден, като са близки до 50/50 при е36. Малко настройки по сходимостта и наклоните и воаля -> няма вече фабрично недозавиване, само трябва да си пил винаги кафе като караш бързо

Иначе със сток М тех окачване има 5*/4* преден/заден, като са близки до 50/50 при е36. Малко настройки по сходимостта и наклоните и воаля -> няма вече фабрично недозавиване, само трябва да си пил винаги кафе като караш бързо




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- cave troll
-
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 31.12.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd
- Мечтае да кара: E92 M3
- Детайли за колата: Икономична
Re: разпределение на теглото между осите
разпределението на масите е изключително важно и не може да го оправи никакво окачване
наи добре е да е в полза на задницата при задно задвижване
не е вярно че 50/50 е оптималното
вижте повечето супер коли как са
наи добре е да е в полза на задницата при задно задвижване
не е вярно че 50/50 е оптималното
вижте повечето супер коли как са

- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: разпределение на теглото между осите
Е.Димитров написа:whisky_touch написа:Така е съгласен съм с вас. Въпроса ми е да речем бмв е36 и голф 4 със стоково окачване кой ще е по стабилен в завой с висока скорост
И гоУф 6 е по-малко стабилен в завой от Е36 (при еднакви условия и нови гуми)
и гоуф 6 карам и е36 328 с м-тех окачване и разлика не забелязвам (с нови гуми ма едните са 15-ки другите 17-ки). Ся вече при супер селски изпълнения си е друго да дадеш повече газ и затницата да те избута от завоя, ама тва е общо взето при каране извън всякакви правила и разумно поведеие.
С други думи - за нормално каране съм сигурен, че няма никакво значение разпределнието на масите и окачването

Re: разпределение на теглото между осите
georgivar написа:...С други думи - за нормално каране съм сигурен, че няма никакво значение разпределнието на масите и окачването
Бегай ти да няма значение окачване и теглото на мостовете- първата зима в която минах от задно на предно предаване правих повече дрифтове отколкото за 4г. преди това. Говорим за НЕжелани дрифтове- просто леката задница, независимо от хубавите гуми лесно тръгваше настрани. За следващата зима пипнах леко окачването, осигурих постоянни 100кг. тегло на задният мост и о, чудо- със същите гуми от предната зима, със същото каране тая кола беше много по-стабилна. Дрифтове се получаваха само от мои грешки или когато искам- тея филми да взимам завоя културно с 30км/ч и да поднесе ги нямаше.
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: разпределение на теглото между осите
да, малко е терсене предното зимата, ма е въпрос на свикване - аз лично може би карам по-бабешки и ситуации не съм имал.
58 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick