Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Модератор: Общи модератори
50 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Колеги здравейте от няколко дена съм пред следната дилема : смяна на мотора с М52б28 или друг автомобил Е46 318i N42B20.
Доста изчетох за прословутия N42b20 , но все си мисля че има някаква светлина в тунела
Разбира се колата ще мине обстоен оглед на мотора + диагностика и ако всичко се окаже точно тогава евентуално ще се купува , следва хубаво обслужване и каране след това.
От другата страна пък стой класическия вариант монтиране не M52B28 в Е36-цата и продължаване на набиване на пари в тая кола
Точно и заради това се спрях на Е46 комби със що годе малък мотор и добра динамика , който да си го карам занапред без да инвестирам допълнително в него.
Ако има собственици на Е46-ци със същия мотор да споделят мнения , всичко би било от полза
Иначе 28-цата няма кво да се коментира работата е ясна там
Доста изчетох за прословутия N42b20 , но все си мисля че има някаква светлина в тунела

От другата страна пък стой класическия вариант монтиране не M52B28 в Е36-цата и продължаване на набиване на пари в тая кола

Ако има собственици на Е46-ци със същия мотор да споделят мнения , всичко би било от полза

Иначе 28-цата няма кво да се коментира работата е ясна там

- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
мн оптимистично ше е да не наливаш пари и в комбито.. ако си поддържал е36цата добре и знаеш кога кво е сменяно, тоест си направил една надежна кола слагай й мотор по-добре. не е кой знае ква разликата като усещане

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
От личен опит ти го казвам - НЕ СИ ЗАСЛУЖАВА ДА НАБИВАШ ПАРИ В КОЛА. Ако искаш бегачка, си вземи оригинална такава , иначе се вкарваш в некаква страшна набутвация и няма смисъл. Озаконяването на 2,8 в Декра е около 500лв, двг ти е около 1500 със генерацията. Ще ти излезнат още сумати неща за сменяне и цифрата става колкото да продадеш твойта + парите за смяна ще вземеш нещо истинско
Минах по тоя път и сега много ме е яд, че съм си давал парите за глупости
По добре е46


По добре е46

Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
m.dimitrov1992 написа:От личен опит ти го казвам - НЕ СИ ЗАСЛУЖАВА ДА НАБИВАШ ПАРИ В КОЛА. Ако искаш бегачка, си вземи оригинална такава , иначе се вкарваш в некаква страшна набутвация и няма смисъл.
Точно заради това съм се спрял на варианта Е46 комби , но единственото нещо което ме спира за момента е слуховете , които се водят за N42B20 мотора.
Superexstatic написа:мн оптимистично ше е да не наливаш пари и в комбито.. ако си поддържал е36цата добре и знаеш кога кво е сменяно, тоест си направил една надежна кола слагай й мотор по-добре. не е кой знае ква разликата като усещане
Е46-цата я взимам за семейна кола , затова съм се спрял и на комби. А Е36-цата и знам просто всичко от до , карам си я вече 5-та година и има за смяна един шарнир и нови летни гуми това е. Ако се сложи един читав 2.8 мотор картинката става "почти" завършена


- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Пълен леш е Н42, аз бих си взел бензинов 6-так от м52ту нагоре поне с тях няма такива дертове.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
m.dimitrov1992 написа:Ако искаш бегачка, си вземи оригинална такава , иначе се вкарваш в некаква страшна набутвация и няма смисъл.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
don_gori написа:m.dimitrov1992 написа:От личен опит ти го казвам - НЕ СИ ЗАСЛУЖАВА ДА НАБИВАШ ПАРИ В КОЛА. Ако искаш бегачка, си вземи оригинална такава , иначе се вкарваш в некаква страшна набутвация и няма смисъл.
Точно заради това съм се спрял на варианта Е46 комби , но единственото нещо което ме спира за момента е слуховете , които се водят за N42B20 мотора.Superexstatic написа:мн оптимистично ше е да не наливаш пари и в комбито.. ако си поддържал е36цата добре и знаеш кога кво е сменяно, тоест си направил една надежна кола слагай й мотор по-добре. не е кой знае ква разликата като усещане
Е46-цата я взимам за семейна кола , затова съм се спрял и на комби. А Е36-цата и знам просто всичко от до , карам си я вече 5-та година и има за смяна един шарнир и нови летни гуми това е. Ако се сложи един читав 2.8 мотор картинката става "почти" завършенаКазвам почти защото след това ще се продължа да си наливам пари за туй онуй и така до незнам кога
Колега, в Е46 комби, особено N42b20 също ще набиваш пари и може би повече отколкото в старата ти кола. И аз нямам особено добро мнение за този двигател- да кажем на един колега му гаснеше в движение за 10-на секунди, после се пускаше сам.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Щом е за семейна кола, следва риторичния въпрос с положителен отговор - "Има ли читави комбита Е46 с 2.8?"
Явно разхода не ти е фактор щом вече си залитнал към 2.8 и би могъл да се насочиш именно към тоя вариант
Аз ако имах същата дилема бих взел точно Е46 B28 



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Спрял съм се на 2.8 за Е36-цата защото според мен това е най-удачния вариант откъм вървеж/разход
Иначе в н42-ката ме радва диманиката на мотора , подема от всякакви обороти и скорост , а също се слави като не много лаком. Това ме накара да се спра точно на него.
Отделно сигурно ще се монтира и газов инжекцион.
Преди Е36-цата карах C200 компресор пак комби е за близо 2 години 1 стотинка не налях в колата освен за консумативи и гориво. Определено с Е46-цата ще е подобна ситуацията.

Иначе в н42-ката ме радва диманиката на мотора , подема от всякакви обороти и скорост , а също се слави като не много лаком. Това ме накара да се спра точно на него.
Отделно сигурно ще се монтира и газов инжекцион.
Преди Е36-цата карах C200 компресор пак комби е за близо 2 години 1 стотинка не налях в колата освен за консумативи и гориво. Определено с Е46-цата ще е подобна ситуацията.
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Колега, Е36-цата каква е (коне, кубатура, тип на купето( само седан ме интересува)), ако купиш Е46-цата ще продадеш ли Е36-цата и за колко пари. Пиши на ЛС. 

Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
don_gori написа:Спрял съм се на 2.8 за Е36-цата защото според мен това е най-удачния вариант откъм вървеж/разход![]()
Ами то целия форум така мисли не е само според теб


don_gori написа:Иначе в н42-ката ме радва диманиката на мотора , подема от всякакви обороти и скорост , а също се слави като не много лаком. Това ме накара да се спра точно на него. Отделно сигурно ще се монтира и газов инжекцион.
Въобще не могат да се сравняват N42 и кой да е B28, камо ли пък в комби, ама това си е мое мнение. N42 не съм карал, ама липсата на два цилидъра определено ще я усетиш още повече като я натъпчеш до козирката. Помня M44B19 как беше, а той е доста подобен на N42, ако не се лъжа. Най-много откъм разход да е една идея по-добре.
При празна кола и сам шофьор има някаква тръпка, ама понаблъскаш ли я с багаж и пътници бая се умъртвяваше. И климатик, ако искаш, става страшна работа

И това дето изтеглял N42 от ниски ще си остане една абсолютна илюзия. Щом ще слагаш газ взимай шестака


don_gori написа:Преди Е36-цата карах C200 компресор пак комби е за близо 2 години 1 стотинка не налях в колата освен за консумативи и гориво. Определено с Е46-цата ще е подобна ситуацията.
Стига да случиш на гледана кола, си мисля че няма да имаш грижи и с Е46

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Карам N42b20 от 2 години и за мотора мога да каже че не съжалявам за избора.
Върви предобре като за 143те коня, които предлага. За 180лв го чипосах и стана още по-вървежен особено в ниските обороти. Нетипично за бензинов мотор но факт! Надбягвахме се с едно приятелче с е36 320 150кс шестак, не му знам как точно се водеше мотора, и неговия чипосан и добре поддържан. До 100кмч го водех, след това свърши правата
)
Откъм разход N42 мисля, че няма аналог при е46. Ако се кара нормално, разхода е като на малолитражка. Аз съм падал дори под 6/100 но си беше влачене с 90. По магистрала при скорост 120-140 разхода е 6.5 - 7/100.
Поддръжката безспорно е по-скъпа от шестака на е36. Всичко по мотора е така завряно че с кеф да ги псуваш. Частите също са значително по-скъпи - логично. Аз до сега не съм имал никакви грижи с мотора, но знам, че предишния собственик е имал някакъв проблем с електрониката, който му е струвал 700лв във фирмения сервиз, което си е пара! Също така N42 има познат дефект с гаснене ако се запали при точно определена температура (края на синия сектор). Няколко души от форума се похвалиха, че проблема се оправя с префлашкане на софта, но на мен това не ми пречи и си карам така.
Накратко ако търсиш семеен и надежден автомобил е46 с този мотор е добър вариянт, но като вървеж не може да се сравнява с 2.8. Общо взето избора е между стара бегачка и по-малко стара семейна кола
Ако си манияк наливай пари, но знай че ще налееш много а цената на колата няма да се промени!
Толкова от мен. Ако още нещо те интересуваува питай.
Върви предобре като за 143те коня, които предлага. За 180лв го чипосах и стана още по-вървежен особено в ниските обороти. Нетипично за бензинов мотор но факт! Надбягвахме се с едно приятелче с е36 320 150кс шестак, не му знам как точно се водеше мотора, и неговия чипосан и добре поддържан. До 100кмч го водех, след това свърши правата

Откъм разход N42 мисля, че няма аналог при е46. Ако се кара нормално, разхода е като на малолитражка. Аз съм падал дори под 6/100 но си беше влачене с 90. По магистрала при скорост 120-140 разхода е 6.5 - 7/100.
Поддръжката безспорно е по-скъпа от шестака на е36. Всичко по мотора е така завряно че с кеф да ги псуваш. Частите също са значително по-скъпи - логично. Аз до сега не съм имал никакви грижи с мотора, но знам, че предишния собственик е имал някакъв проблем с електрониката, който му е струвал 700лв във фирмения сервиз, което си е пара! Също така N42 има познат дефект с гаснене ако се запали при точно определена температура (края на синия сектор). Няколко души от форума се похвалиха, че проблема се оправя с префлашкане на софта, но на мен това не ми пречи и си карам така.
Накратко ако търсиш семеен и надежден автомобил е46 с този мотор е добър вариянт, но като вървеж не може да се сравнява с 2.8. Общо взето избора е между стара бегачка и по-малко стара семейна кола

Толкова от мен. Ако още нещо те интересуваува питай.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Дилема: Е46 N42B20 или Е36 M52B28
Благодаря колега за отговора
За вървеж няма как да ги сравнявам , но лично за мен това са най-удачните мотори като вариант за Е36 и Е46. Та затова и на тях съм се спрял
Главно ме притеснява проблемите с теч на масло и проблеми с валвтроника , че там нещата стават солени. А последното нещо , което искам да правя е ремонти на новата кола
Разбира се преди покупка ще я огледаме много добре , ще си мине през диагностика и ако не се запъне някъде по пътя съм доста навит да я взема.
Иначе вече ми писна да наливам пари за колата , гледам модела да е с горе долу нужните ми екстри и това е. Следват само пари по консумативи , гуми и гориво (Ха дано де
)

За вървеж няма как да ги сравнявам , но лично за мен това са най-удачните мотори като вариант за Е36 и Е46. Та затова и на тях съм се спрял

Главно ме притеснява проблемите с теч на масло и проблеми с валвтроника , че там нещата стават солени. А последното нещо , което искам да правя е ремонти на новата кола

Разбира се преди покупка ще я огледаме много добре , ще си мине през диагностика и ако не се запъне някъде по пътя съм доста навит да я взема.
Иначе вече ми писна да наливам пари за колата , гледам модела да е с горе долу нужните ми екстри и това е. Следват само пари по консумативи , гуми и гориво (Ха дано де

50 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: preki