Устройство за заварка

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Устройство за заварка

Мнение от red_bull92 » 22 Фев 2014, 12:54

Здравейте, колеги, тъй като ми предстои покупка на заваръчно устройство и много не разбирам може ли някой по-компетентен да ми каже каква е разликата между електрожен, телоподаващо и аргон, също така каква е разликата между телоподаващо с CO2 и без него? Според вас кое е по-добро за заварка от начинаещ като мен между електрожен и телоподаващо, защото с електрожен съм пробвал да лепя и не се справям добре както казва един приятел на баща ми или можеш да заваряваш с електрожен или не :mhihi: за аргон само питам за какво се използва, за да си обогатя общата култура иначе няма да го купувам поради простата причина, че най- евтините са по 1200 лв. :mhihi: Благодаря за вниманието!
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Устройство за заварка

Мнение от BMW_RIDER » 22 Фев 2014, 14:08

red_bull92 написа:Здравейте, колеги, тъй като ми предстои покупка на заваръчно устройство и много не разбирам може ли някой по-компетентен да ми каже каква е разликата между електрожен, телоподаващо и аргон, също така каква е разликата между телоподаващо с CO2 и без него? Според вас кое е по-добро за заварка от начинаещ като мен между електрожен и телоподаващо, защото с електрожен съм пробвал да лепя и не се справям добре както казва един приятел на баща ми или можеш да заваряваш с електрожен или не :mhihi: за аргон само питам за какво се използва, за да си обогатя общата култура иначе няма да го купувам поради простата причина, че най- евтините са по 1200 лв. :mhihi: Благодаря за вниманието!



Въпроса е за какво мислиш да го ползваш:
Малко кратко и грубо ще го синтезирам:

Електродъгово заваряване с електрод(олдскуул) - предимства - евтино и като машина и като консуматив, електрода е обмазан и си създава защитата без нужда от газ - което значи ,че е подходящо за заваряване на открито - при вятър, дори и на дъжд съм заварявал. Освен това лесно се заваряват по дебели парчета желязо.
Негатива е ,че е малко по грубо като метод и далеч не може да се работи с прецизността на аргона, освен това тънки неща трудно се заваряват, а много тънки въобще не може - докато с аргон има хора дето алуминиево фолио заваряват. Заварява се предимно черни метали.



Телоподаващото пак е заваряване - бързо и що годе лесно е като метод, лесно се оправят ламарини и не много дебели профили. Малко е обемно като инструмент. Пак се заваряват предимно черни ламарини - с допълнителни екстри може и алумин, и пак предимно тънки неща.

И аргона ми е любим - най-прецизния и чист метод за заваряване - по скоро е като шиене отколкото като заваряване.
Може да се заварява всичко - стомана, алумин, титан, магнезии чувал за хора дето и злато са заварявали. Аз лично и мед съм заварявал с него. Рядко се заварява нещо по дебело от 5-6 мм става бавно върви се с 1мм в секунда обикновено и изисква прецизност и чистота и точно определени налягане на газ и контрол на ампеража - грубо го мисли като хирургията в заваряването.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Устройство за заварка

Мнение от M10 » 22 Фев 2014, 14:21

За автомобилни цели (да ремонтираш купе, да правиш генерация, разни планки и тн) ти трябва някакво българско телоподаващо 150-200А, естествено с газ. Тия дето газта е в специалната тел са т@шак. Айнхели и разни други по 500лв също. Ако имаш 2 дена да четеш потърси в офроуд форума, там има много добри теми по въпроса. Има и инверторни апарати които не са никак обемисти, например
http://viki-b.my.contact.bg/mig-220V.html
http://www.aigwelding.com/index.html
аз съм заварял само с трансформаторни, казват че тия работят по-гладко освен че са 5 пъти по-леки :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Устройство за заварка

Мнение от red_bull92 » 22 Фев 2014, 15:56

Основно ще се използва за заварка на черни метали например профили и искаме на една Е36-ца купе да и завариме роубари. Какво бихте ми препоръчали между елелтрожен и телоподаващо за такива цели?
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Устройство за заварка

Мнение от BMW_RIDER » 22 Фев 2014, 17:28

red_bull92 написа:Основно ще се използва за заварка на черни метали например профили и искаме на една Е36-ца купе да и завариме роубари. Какво бихте ми препоръчали между елелтрожен и телоподаващо за такива цели?



Телоподаващото е по добрия вариант, но имайте предвид ,че Доооста трябва да се поупражнявате и да експериментирате с настойки преди да заварите роубар на каквото и да е било. Тия профили ако мислите да доработвате шаси или такива работи има доста неща които трябва да знаете и можете преди това, поставят се точкови заварки на определени места преди да се заравява шасито/роубара иначе от топлината и стапянето метала дърпа и шасито се изкривява дори и да е отрязано и сметнато правилно преди това. Освен това като се заравяват определени сплави , после се нагряват и с горелка заради напреженията в метала, за такива дейности аргона е най-добър - защото заварката му е по "мека" и чиста и после по трудно се пука в сравнение с такава от телоподаващо. Има апарати с аргон които са само с DC ток демек не може да заравяват алумин/магнезии
които са обаче и по евтини от тези с функция ac/dc. При всички положения се по упражнявайте и гледайте от интернет преди да заварявате нещо в което ще се возите после.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Устройство за заварка

Мнение от boksioraE39 » 22 Фев 2014, 22:03

Ползвам вече осма година такова телоподаващо и силно го препоръчвам. ;)

Изображение
(Мисля че това е модела но трябва да погледна със сигурност)
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Устройство за заварка

Мнение от red_bull92 » 01 Мар 2014, 13:13

Други мнения ?! :dunno:
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Устройство за заварка

Мнение от Djelebov » 01 Мар 2014, 16:04

И аз като човек, който не беше заварявал, преди 5 години си взех електрожен с ъглошлайф комплект от Метро...за под 200лв. :mhihi:
Ползват се по 1-2 пъти в седмицата, за подобни "нетърговски" цели и все още работят :bowdown: Марката е Einhell.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 18.05.2009
Местоположение: Пловдив
Кара: Astra j 1.4 t

Re: Устройство за заварка

Мнение от b.bonev » 01 Мар 2014, 18:35

Телеподаващото е най-добрия вариант за твоите нужди според мен, но е по -скъп. Основното му преимущество пред обикновенния електрожен, е че не оставя шлака между шевовете, което пък прави здрава самата заварка. С аргон не съм работил е не мога да кажа нищо.
"Не Русия е проблемът на света в момента. Проблем са самозабравили се бездушни хора, които управляват Запада. Утре ще измислят още нещо. Това са някакви "зомбита", които само се стремят да рушат. Не знам до кога ще е възможно Русия да ги възпира, дори с цената на самоунищожение. Но ще направим каквото можем..."- завърши Путин.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Устройство за заварка

Мнение от Jordana » 02 Мар 2014, 14:01

Телоподаващо - тъй нареченото на народен език.За заварки на тънки детайли и ламарина по купета и не само.Скъпа инвестиция за домашно ползване.На дебели елементи повече от 4-5мм трудно се работи .Все пак зависи и от агрегата де.
Класическите трансформаторни електрожени на променлив ток не стават за тенекеджийство .Там предимството е с дебели електроди на дебели винкели. Много от недостатъците на този метод са изчистени с изправяне на напрежението и работа на DC режим.
Инверторен апарат. Има варианти които подържат и горните методи на заваряване.
Работа с аргон и нетопим електрод с добавъчен материал на DC напрежение
работа с аргон нетопим електрод и добавъчен материал заваряване на алуминий на AC напрежение
работа на DC напрежение с обмазан електрод
Телоподаващото е почти универсално защото може и криво ляво да заваря алуминий за неотговорни заварки.
Иначе ако се търси качество един инверторен електрожен с WIG режим за AC/DC аргонодъговото и алуминий и едно "телоподаващо " на СО са универсална комбинация. Има апарати съвместяващи тези функции на модулен принцип.Неприятното е цената .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Устройство за заварка

Мнение от red_bull92 » 02 Мар 2014, 18:54

Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Устройство за заварка

Мнение от немо » 02 Мар 2014, 19:50

Според мен 180А са много за монофазно.
Определи за какво точно смяташ да ползваш заваръчния апарат?
Телоподаващо на Редко 170А монофазно трябва да е около 1000лв.
Тези за по 400-500лв. ме съмняват.Не се знае колко китайски са.
Гледай да има гаранция и сервиз!
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Устройство за заварка

Мнение от Jordana » 02 Мар 2014, 21:06

Това са китайци от Хасковския битак .Без гаранция най вероятно .За парите са си добре стига да имат и сервиз разбира се.Виж машините на VIKI ако търсиш евтино .Или на Агромаркет - също имат добри китайски машини. Всичко е китаец но има разлика .Има и много добри китайски машини за не много пари.На редко апаратите от тяхната си марка също са чисто китайски според мен надценени като цена.Няма страшно че не е Есаб Гисми Кембридж или Кемпи - и тея за малко пари вършат работа за непретенциозни места.Важното е да е ремонто пригоден апарат и да има сервиз ама истински в БГ.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Устройство за заварка

Мнение от немо » 02 Мар 2014, 21:50

Jordana написа:Важното е да е ремонто пригоден апарат и да има сервиз ама истински в БГ.

:yes:
:OT: Преди 4 год. си купих подемник...китайче.Единият цилиндър прави проблем,обаждам се на фирмата от която го купих:Ами съжаляваме,но не предлагаме рез.части :banghead: Обадете се еди къде си,ремонтират хидравлични цилиндри :kuku:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Устройство за заварка

Мнение от Jordana » 02 Мар 2014, 22:12

немо написа:
Jordana написа:Важното е да е ремонто пригоден апарат и да има сервиз ама истински в БГ.

:yes:
:OT: Преди 4 год. си купих подемник...китайче.Единият цилиндър прави проблем,обаждам се на фирмата от която го купих:Ами съжаляваме,но не предлагаме рез.части :banghead: Обадете се еди къде си,ремонтират хидравлични цилиндри :kuku:

Па закон са длъжни да подържат резервни части 5 години след изтичане на гаранционния срок.Тоест би трябвало да ти доставят резервна част за продаден от артикул .Тъжното е че почти никой не го прави щото резервните части са скъпииии.А и не им се занимава - нали вече са ти взели паричките.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana, TNT

Последни теми
Facebook