SUV срещу лимузина
Модератор: Общи модератори
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
SUV срещу лимузина
Момчета, от известно време ми се върти една мисъл, която доста е разисквана, но аз така или иначе не можах да намеря еднозначен отговор. Интересно ми е кое от двете е по-сигурно при катастрофа. За сравненеи давам Х5 (фейслифт) и Е65 (евентуално също фейслифт), за да са горе-долу едни години, макар лимузината реално да започва производството си по-късно.
От това, което съм чел, при реални условия, да не се случва, но при челен удар най-важно е да имаш по-голяма маса, тъй като това ти гарантира по-бавно забавяне на скоростта и следователно отрицателното ускорение ще бъде по-малко. По тази логика има Х5, които тежат колкото 7-цата с около 100 килограма разлика.
От друга страна джиповете са по-високи, като в случая четох, че този, който е на по-ниско поема по-голяма част от енергията?
Също така предполагат по-голяма защита при странични удари, тъй като и самото тяло на водача е по-нависоко.
Интересно ми е, че няма IIHS, EuroNCAP нямат данни за краш тестове на А8, 7 серия и С класа? Това защо е така? Четох мнение, че идвало скъпо, но не ми се струва много меродавно.
Все си мисля, че лимузините би следвало да имат доста добра защита, предвид, че са флагманите на дадени марки.
(Е60 която си е от поколението на Е65 и евентуално могат да се сравняват като цяло има слаб резултат на краш тестовете).
И малко извън темата за сигурността.. как вози Х5-цата, много ли е дървена в сравнение със 7-мака и евентуално сравнение на Туарег с въздушно окачване и Х5/Е65.
Надявам се някой, който е по-запознат да изкаже мнение по въпроса и ако може чисто логически да нахвърли нещата, а не да се изразяват предположения.
От това, което съм чел, при реални условия, да не се случва, но при челен удар най-важно е да имаш по-голяма маса, тъй като това ти гарантира по-бавно забавяне на скоростта и следователно отрицателното ускорение ще бъде по-малко. По тази логика има Х5, които тежат колкото 7-цата с около 100 килограма разлика.
От друга страна джиповете са по-високи, като в случая четох, че този, който е на по-ниско поема по-голяма част от енергията?
Също така предполагат по-голяма защита при странични удари, тъй като и самото тяло на водача е по-нависоко.
Интересно ми е, че няма IIHS, EuroNCAP нямат данни за краш тестове на А8, 7 серия и С класа? Това защо е така? Четох мнение, че идвало скъпо, но не ми се струва много меродавно.
Все си мисля, че лимузините би следвало да имат доста добра защита, предвид, че са флагманите на дадени марки.
(Е60 която си е от поколението на Е65 и евентуално могат да се сравняват като цяло има слаб резултат на краш тестовете).
И малко извън темата за сигурността.. как вози Х5-цата, много ли е дървена в сравнение със 7-мака и евентуално сравнение на Туарег с въздушно окачване и Х5/Е65.
Надявам се някой, който е по-запознат да изкаже мнение по въпроса и ако може чисто логически да нахвърли нещата, а не да се изразяват предположения.
Re: SUV срещу лимузина
По тежкото и по- високото печели. По- тежкото защото мачка а по- високото за да няма хора там където се удари по- ниското.
Другото е маркетинг...
Другото е маркетинг...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: SUV срещу лимузина
aristocrat написа:...
(Е60 която си е от поколението на Е65 и евентуално могат да се сравняват като цяло има слаб резултат на краш тестовете).
Доколкото съм чел, като концепция и конструкция на шаси Е60 е базирана почти изцяло на Е39 затова може би не е актуална за съвремието си

"E39 could handle and ride so well because of several reasons. Firstly, its chassis was made immensely strong - 80 percent stiffer in torsion than its predecessor ! this was by far the stiffest car then. So stiff that BMW found it unnecessary to raise chassis rigidity anymore in the subsequent E60. The chassis was also much safer under crash."
Иначе джипа си джип - тежък и висок. Но височината му може да се окаже пагубна при някои ситуации, тъй като това допринася за по-лесното му изхвърляне от пътя, преобръщане и т.н.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: SUV срещу лимузина
Аз нещо не си го обяснявам това с височината. В крайна сметка нищо не влиза директно в купето при катастрофа, така че каква е разликата при височината точно? И в двата случая спираш от 100 км за близо секунда горе-долу... Аз лично си обяснявам преимуществото на джипа с това, че когато си по-тежък, няма да спреш за малко под секунда, а за секунда или секунда и малко (условни стойности). По принцип разликата изглежда мизерна, но като съотношение в проценти е голяма, ако от това ти зависи животът...
Някъде има ли статистика от какво са причинени повечето смъртни случаи при катастрофи? Реално най-добър отговор може да се получи при директни сравнения в дадени ситуации, но не знам дали публично има оповестени такива факти. Иначе със сигурност има вещи лица, които точно с това се занимават и са си направили изводите за себе си. Въпросът е комплексен, включва познания от физиката, медицината и криминалистиката.
А нещо по въпроса за лимузините, някой, нещо? Странно е, че няма данни за краш тестовете им. При такава ситуация може да се окаже, че са силно непрепоръчителни, което е малко вероятно, предвид средствата, които са наляти в тях, но все пак хипотетично и такава възможност съществува.
Някъде има ли статистика от какво са причинени повечето смъртни случаи при катастрофи? Реално най-добър отговор може да се получи при директни сравнения в дадени ситуации, но не знам дали публично има оповестени такива факти. Иначе със сигурност има вещи лица, които точно с това се занимават и са си направили изводите за себе си. Въпросът е комплексен, включва познания от физиката, медицината и криминалистиката.
А нещо по въпроса за лимузините, някой, нещо? Странно е, че няма данни за краш тестовете им. При такава ситуация може да се окаже, че са силно непрепоръчителни, което е малко вероятно, предвид средствата, които са наляти в тях, но все пак хипотетично и такава възможност съществува.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: SUV срещу лимузина
Ами представи си челен удар между ниско и остро Ферари и един Нисан патрол, да речем. Според мен Нисанът ще нагази Ферарито без да му мигне окото, освен ако Ферарито с острата си муцуна не го изхвърли от пътя 
Ако пък не е Ферари, а лимузина най-много да му дойде на нивото на камионската рама или на праговете, ако е СУВ (все е лошо, че там най-боли)... Та може да претърпи якия демедж лимузината
Не знам, не мисля, че може да се каже кой кого, зависи от ситуацията...

Ако пък не е Ферари, а лимузина най-много да му дойде на нивото на камионската рама или на праговете, ако е СУВ (все е лошо, че там най-боли)... Та може да претърпи якия демедж лимузината

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: SUV срещу лимузина
Аз от това, което съм виждал като снимки и съм чел като теории, в момента при конструирането на автомобили се залага на деформируеми конструкции, които трябва да улавят енергията при удара, но самият салон вътре се прави здрав и си има здрави носещи греди, които да не позволяват смачкването на пътника вътре. И от краш тестовете и снимките на катастрофи, които гледам, вътре в салона няма нищо влязло, както при автомобилите от по-старо поколение е влизал двигателят и е убивал тези вътре.
Според мен по-голямата част от смъртните случаи са поради непоставянето на предпазните колани и тогава хората получават външни травми от удари и т.н.
Другият вариант е при високата стойност на въпросното отрицателно ускорение, когато хората изглеждат без травми, вътре в тялото органите се разкъсват.
Поне аз до такива изводи стигнах от оскъдната информация в нета.
И в тоя ред на мисли, пак не виждам как влияе разликата между височината на автомобилите. По-скоро може да е свързано с някакво правило от физиката, но който е учил да каже...
В ютуб има краш тест на Q7 с едно фиатче и там няма качване и т.н.
Според мен по-голямата част от смъртните случаи са поради непоставянето на предпазните колани и тогава хората получават външни травми от удари и т.н.
Другият вариант е при високата стойност на въпросното отрицателно ускорение, когато хората изглеждат без травми, вътре в тялото органите се разкъсват.
Поне аз до такива изводи стигнах от оскъдната информация в нета.
И в тоя ред на мисли, пак не виждам как влияе разликата между височината на автомобилите. По-скоро може да е свързано с някакво правило от физиката, но който е учил да каже...

В ютуб има краш тест на Q7 с едно фиатче и там няма качване и т.н.
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: SUV срещу лимузина
Ще споделя част от скромния си опит - карах в продължение на една година Х5 Е53 (преди фейслифт-а) 3.0д, а сега от 3 месеца вече съм собственик на Е60 520i.
Както и да го въртя и да го суча - с джипа никога не съм се притеснявал от дупки, бордюри, неравности (а във всеки град рано или късно ти се налага да се качиш някъде да спреш, да минеш през някоя неравна пръст/стар асфалт и т.н. я пред вкъщи, я на село, я на вила, почивка...каквото се сетиш). Зимата е несравнимо просто Х-а спрямо колата, а като цяло като си на високо, чувството е доста по-различно, а и Х-а е доста просторен вътре, поне спрямо Е60тката.
Може би съжалявам малко, че смених Х-а за Е60, но разхода от 15/100 нафта ми идваше малко в повече, а и понеже съм си още келеш (на 25 съм), визията на колата и възможността за "тунинг" и погледите на момичетата
бяха решаващи.
Иначе при равни условия, бих гласувал с 2 ръце за Х5
Както и да го въртя и да го суча - с джипа никога не съм се притеснявал от дупки, бордюри, неравности (а във всеки град рано или късно ти се налага да се качиш някъде да спреш, да минеш през някоя неравна пръст/стар асфалт и т.н. я пред вкъщи, я на село, я на вила, почивка...каквото се сетиш). Зимата е несравнимо просто Х-а спрямо колата, а като цяло като си на високо, чувството е доста по-различно, а и Х-а е доста просторен вътре, поне спрямо Е60тката.
Може би съжалявам малко, че смених Х-а за Е60, но разхода от 15/100 нафта ми идваше малко в повече, а и понеже съм си още келеш (на 25 съм), визията на колата и възможността за "тунинг" и погледите на момичетата

Иначе при равни условия, бих гласувал с 2 ръце за Х5
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: SUV срещу лимузина
Джипа си е джип, демек SUV. Откакто се качих на такъв не ща и да помисля за лека кола. Слава богу не съм правил катастрофа със SUV, но съм гледал краш тест на моето Паджеро 3 и нямаше сериозни поражения. Иначе както казват и другите, тежък си, на високо си, с голям диаметър на колелата си, с голям клиренс си, дори насрещните коли през нощта не те заслепяват така, като ако си в лимузина. Само един колан ти трябва и късмет. И ако малко увеличим мащабите, колко шофьора на камиони са загинали при сблъсък с леки коли. Винаги по-гоуемиа печели при сблъсък.
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: SUV срещу лимузина
А какво ти е мнението за разликата във возията?
Това, което не харесвам на Х5 е интериорът, понеже имам Е46, а той е същият общо взето. Задницата също изглежда доста старомодна, но отпред е симпатичен фейслифтовият. Е65 отвътре изглежда много по-луксозно и по-модерно. Отзад е хубаво, но отпред е отвратително преди фейса. Отделно, че много проблеми давали тези преди фейса. След фейса вече е супер и отпред, и отзад, и отвътре, и отгоре, и отдолу
Но пък и цената им все още е голяма. Туарегът изглежда доста по-симпатично от Х5-цата като интериор според мен. И като визия е симпатичен, но е VW... Отделно, че воланът е потресаващо грозен, но това са си все субективни фактори, аз просто си излагам моята гледна точка, понеже обели дума за визията и т.н.
Съпоставка на поддръжка между Х5-цата и Е60?
Това, което не харесвам на Х5 е интериорът, понеже имам Е46, а той е същият общо взето. Задницата също изглежда доста старомодна, но отпред е симпатичен фейслифтовият. Е65 отвътре изглежда много по-луксозно и по-модерно. Отзад е хубаво, но отпред е отвратително преди фейса. Отделно, че много проблеми давали тези преди фейса. След фейса вече е супер и отпред, и отзад, и отвътре, и отгоре, и отдолу

Съпоставка на поддръжка между Х5-цата и Е60?
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: SUV срещу лимузина
Челни удари се случват сравнително рядко, за щастие. Малко от нас могат да споделят такъв опит... Но пък почти всеки се е носил и въртял в някой завой. В този смисъл колата с Х-драйв ти дава огромно предимство. Харам Х-чето вече две зими и съм направо удивен как се държи на сняг. Дори съм си правил извращения - на заснежен и утъпкан паркинг давам газ и въртя рязко волана, като нарочно се опитвам да го поднеса. И установих, че с включен DSC просто не става. Искам да кажа, че кола с изправен Х-драйв, системи за стабилност и хубави зимни гуми е напълно безгрижна на снега - караш си спокойно и единственото ти притеснение е някоя изкривена Астра с летни гуми да не се забие в теб на завоя...
Excellent! Steven is my name!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: SUV срещу лимузина
Возията на джипа няма как да е като на лимузина. Окачването му е по-твърдо заради височината му.
Туарег не знам дали си виждал вътре на живо ама там всичко е от Зрънчо. По същия начин ако сравниш Х с Кайен. Поршето изглежда е доста по-качествено вътре, защото възраста му личи значително по-малко.
Туарег не знам дали си виждал вътре на живо ама там всичко е от Зрънчо. По същия начин ако сравниш Х с Кайен. Поршето изглежда е доста по-качествено вътре, защото възраста му личи значително по-малко.
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: SUV срещу лимузина
Е твърдичко возят джипките, но не по-твърдо от Гоуф. Но само за България (може би и Зимбабве) имат още една голяма екстра. Могат да се паркират лесно по затрвевени площи, високи тротоари, градинки с цветя и редица подобни места, които не са създадени за паркиране. Високият клиренс си е една голяма екстра за България ако не си пистов състезател.
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: SUV срещу лимузина
Наистина возията си им е косур, очакваш от такъв клас джип да вози като лимузина, а то..
моя беше и спортпакет от туй нагоре, а при тях окачването е една идея по-твърдо. Но за сметка на това пък седеше много на пътя, нищо че е висок и 2200кг.
За поддръжка не мога да говоря, понеже за едната година, в която го карах имах само първоналните консумативи, а те са като на всяко друго 6 цил БМВ с автомат и малко по-скъпи гуми..
Е60 е едно към едно с Е39

За поддръжка не мога да говоря, понеже за едната година, в която го карах имах само първоналните консумативи, а те са като на всяко друго 6 цил БМВ с автомат и малко по-скъпи гуми..
Е60 е едно към едно с Е39
Re: SUV срещу лимузина
някой ако го е страх прекалено много от катастрофи, това е возилото
https://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8
бях чел дори за първите модело от 2003, директно от сайта на euro n cap, че не са виждали толкова изключително здраво "body"
https://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8
бях чел дори за първите модело от 2003, директно от сайта на euro n cap, че не са виждали толкова изключително здраво "body"
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани