24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Модератор: Общи модератори
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Привет! Остават две седмици до тазгодишното издание и реших, че ще е хубаво да има тема по въпроса. Вярвам, че разполагаме с достатъчно много фенове, за да стане интересна и информативна дискусия, и коментар разбира се. Искам изрично да помоля за запазване на добър тон, без нападки към пилоти и отбори, политики в спорта и т.н., както и между участници в темата. Ако забележа такова нещо със съдействието на модератор ще я заключа веднага. В крайна сметка не искам да развалям моето и вашето настроение със негативни емоции.
И така, тази година състезанието ще се проведе на 14 и 15 юни, като по традиция старта се дава в 15:00 местно време (16:00 българско). Преди това в сряда и четвъртък са трите квалификационни сесии. Вчера и онзи ден бяха техническите проверки на автомобилите, а днес официалния тест ден. На www.fiawec.com може да следите всичко, което ви интересува. Публикувани са резултатите от първата сесия на днешния ден. Ако някой не се оправя с английския може спокойно да пита тук. Но не мисля, че е нужно буквално да превеждам официалния сайт. По-скоро всеки да сподели отношението си към дисциплината, към отбори и пилоти, пистата, фаворити и т.н. Надявам се някой да се включи директно и от пистата, както се случи миналата година в дискусията в Евроспорт. Общо взето да си го направим интересно и приятно, в плюс към невероятната атмосфера на тази единствена по рода си надпревара.
Аз ще започна пръв като кажа по 2-3 думи за всеки клас, както и моите прогнози и очаквания.
В LMP1-H Ауди изглеждат силни както винаги. Днес кола номер 3 даде най-добро време в първата сесия от теста. Ще разчитат на доказана машина и огромен опит. Тойота също са направили здрав и напълно конкурентен прототип. Разполагат и с чудесни пилоти в лицето на Антъни Дейвидсън, Алекс Вурц и други. В миналите два кръга от шампионата - Силвърстоун и Спа, си показаха рогата. Аз лично ще симпатизирам на кола номер 8 (Дейвидсън, Лапиер, Буеми). Порше се завръщат в шампионата с доста бърз прототип. Колко здрав ще се окаже обаче... според мен това ще е въпросителна от огромно значение. Защото в Спа беше много вероятно да спечелят, ако не беше техническия проблем.
В другия клас ЛМП1 автомобили без хибридни системи борбата ще е между Rebellion racing и Lotus, съответно с два и един протитипа.
В LMP2 участват доста отбори, като фаворити са G-drive racing и Oak racing. Битката в този клас винаги продълважа буквално до последната минута, така че it`s gonna be fun
GTE Pro - тук Ferrari no51 властва отдавна, с Жанмариа Бруни като може би най-известния пилот от екипажа. Винаги много бързи и с надеждна кола. Но зад тях не си поплюват. Силно се надявам Порше да са конкурентни, а да не забравяме и Corvette racing. И тук лидера виси на косъм до последния завой от състезанието.
GTE Am - аматьорската категория, макар че... нищо аматьорско не може да се наблюдава. За втора поредна година интереса вероятно ще е съсредоточен върху екипаж номер 77 Dempsey Racing Proton с пилоти Патрик Демпси, Патрик Лонг и Джо Фостър. Изцяло американски тим, с подобаващо представяне миналата година. Нелеп инцидент по време на нощен стинт на Демпси лиши отбора от борба за лидерството. Тази година ще им стискам палци да го направят както си му е реда.
Няма какво да разтягам локуми. Ще постна утре официалните резултати от днес, макар и да не са толкова показателни понякога. Ще ви информирам за любопитни подробности и новини в идните две седмици. Очаквам от истинските фенове сериозно отношение, защото неуважение към темата ще е неуважение към мен. Вие сте
И така, тази година състезанието ще се проведе на 14 и 15 юни, като по традиция старта се дава в 15:00 местно време (16:00 българско). Преди това в сряда и четвъртък са трите квалификационни сесии. Вчера и онзи ден бяха техническите проверки на автомобилите, а днес официалния тест ден. На www.fiawec.com може да следите всичко, което ви интересува. Публикувани са резултатите от първата сесия на днешния ден. Ако някой не се оправя с английския може спокойно да пита тук. Но не мисля, че е нужно буквално да превеждам официалния сайт. По-скоро всеки да сподели отношението си към дисциплината, към отбори и пилоти, пистата, фаворити и т.н. Надявам се някой да се включи директно и от пистата, както се случи миналата година в дискусията в Евроспорт. Общо взето да си го направим интересно и приятно, в плюс към невероятната атмосфера на тази единствена по рода си надпревара.
Аз ще започна пръв като кажа по 2-3 думи за всеки клас, както и моите прогнози и очаквания.
В LMP1-H Ауди изглеждат силни както винаги. Днес кола номер 3 даде най-добро време в първата сесия от теста. Ще разчитат на доказана машина и огромен опит. Тойота също са направили здрав и напълно конкурентен прототип. Разполагат и с чудесни пилоти в лицето на Антъни Дейвидсън, Алекс Вурц и други. В миналите два кръга от шампионата - Силвърстоун и Спа, си показаха рогата. Аз лично ще симпатизирам на кола номер 8 (Дейвидсън, Лапиер, Буеми). Порше се завръщат в шампионата с доста бърз прототип. Колко здрав ще се окаже обаче... според мен това ще е въпросителна от огромно значение. Защото в Спа беше много вероятно да спечелят, ако не беше техническия проблем.
В другия клас ЛМП1 автомобили без хибридни системи борбата ще е между Rebellion racing и Lotus, съответно с два и един протитипа.
В LMP2 участват доста отбори, като фаворити са G-drive racing и Oak racing. Битката в този клас винаги продълважа буквално до последната минута, така че it`s gonna be fun

GTE Pro - тук Ferrari no51 властва отдавна, с Жанмариа Бруни като може би най-известния пилот от екипажа. Винаги много бързи и с надеждна кола. Но зад тях не си поплюват. Силно се надявам Порше да са конкурентни, а да не забравяме и Corvette racing. И тук лидера виси на косъм до последния завой от състезанието.
GTE Am - аматьорската категория, макар че... нищо аматьорско не може да се наблюдава. За втора поредна година интереса вероятно ще е съсредоточен върху екипаж номер 77 Dempsey Racing Proton с пилоти Патрик Демпси, Патрик Лонг и Джо Фостър. Изцяло американски тим, с подобаващо представяне миналата година. Нелеп инцидент по време на нощен стинт на Демпси лиши отбора от борба за лидерството. Тази година ще им стискам палци да го направят както си му е реда.
Няма какво да разтягам локуми. Ще постна утре официалните резултати от днес, макар и да не са толкова показателни понякога. Ще ви информирам за любопитни подробности и новини в идните две седмици. Очаквам от истинските фенове сериозно отношение, защото неуважение към темата ще е неуважение към мен. Вие сте

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Хмм не съм гледал тестовете, но на СПА Audi бяха с 20 км по-бавни от Японците и Порше.Все пак Toyota- имаха 1000 кс на разположение, за разлика от другите които са с 700-800 кс. Малко ме е яд, че в ГТ-тата има само 4-марки , Корветите са само за 24-те часа, но винаги са силни.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Хайде чакаме повече информация, че ме мързи да ровя по нета
Иначе съм решен да го гледам. Миналата година избутах до 4 сутринта и легнах да дремна до 8 


Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
И аз мисля да го гледам но, по-голямата част от нощното каране ще го пропусна защото няма да висим до ранни зори. Аз в LMP1-H ще съм за Порше, интересно ми е Уебър как ще се представи. 


- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Zubcho написа:Хайде чакаме повече информация, че ме мързи да ровя по нетаИначе съм решен да го гледам. Миналата година избутах до 4 сутринта и легнах да дремна до 8
Тази година има голямо разнообразие...
AUDI са с 3.7 TDI(500-550кс) с маховик за хибридното (като на Уилямсите едно време около 250 кс.) задното е от дизела предното е от ел. но имат малко енергия около 2 мегаджауа.
Toyota - 4.0 бензинов атмосферен мотор ( около 520 кс) на задното и около 480 кс на предното с ел. от суперкондезатори, 6 мегаджауа енергия на разположение
Porsche - V4 (да В4) турбо 2.0 литра ( около 500 кс) и ел-а е на батерии (около 250-300 кс) 6 мегаджауа енергия на разположение.
Говори се, че има голям интерес от старна на много марки, и освен Нисан (за който се говори че 100% другата година влиза), може да има много изненади...
останалите класове, като цяло са са като минали години, предполагам, че ще има промени, защото ми се струва че има отлив...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
///M Power написа:AUDI са с 3.7 TDI
От тази година е 4.0 обема на агрегата. Обявената мощност е 537к.с. ако не се лъжа. А за Спа две от аудитата бяха с аеродинамичени пакети за голямо притискане, третото беше с пакет точно като за Спа. Затова на правите спираха на 275км/ч, а Тойота удряха 300. В Льо Ман такова нещо няма да се наблюдава. Ще постна малко по-късно резултатите от двете тестови сесии вчера, като ще загатна, че Тойота води и с двата си прототипа. Въпреки че аз не се доверявам на 100%, защото някои умишлено може да не показват истинско темпо. Да не забравяме как миналата година аудитата лап-ваха обиколки с по 1.5-2сек. по-бързи от останалите. Сега се твърди, че имат най-леката кола (от предишните им) от 1999 насам, откакто се състезават в класа.
Аз забравих снощи да спомена и други идеи за коментар като например:
-кой колко време мисли да гледа
-в деня на старта да покажем с какво сме се запасили - напитки, храна
Все неща, с които да си направим този... аз го наричам празник за феновете на спорта, още по-вълнуващ и изпълнен с уникалната си атмосфера.
Аз от 2012 следя и досега двете години съм гледал всичко нон-стоп. Ще има и снимка с накупените енергийни напитки и храни.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Ето ги резултатите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Малък тийзър.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Dirty M5 driveR написа:///M Power написа:AUDI са с 3.7 TDI
От тази година е 4.0 обема на агрегата. Обявената мощност е 537к.с. ако не се лъжа. А за Спа две от аудитата бяха с аеродинамичени пакети за голямо притискане, третото беше с пакет точно като за Спа. Затова на правите спираха на 275км/ч, а Тойота удряха 300. В Льо Ман такова нещо няма да се наблюдава.
да 4.0 и там някъде беше обявена (писах 500-550 защото не го помнех точно), колкото до третото Ауди, то правеше 280 макс 285, което пак е малко, като знаем колко прави има на Льо Ман...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Да, наистина. То и във видеото Кристенсен казва, че това ги затруднявя нещо. Остава да чакаме до другата сряда и да видим какво темпо ще покажат в първата кралификация.
Едва от този клип видях, че Корвет са с новата кола вече. Така ми се иска да участват във всички кръгове. В кола номер 73 ще пилотира и бащата на Кевин Магнусен от Ф1 - Ян. За първи път ще наблюдавам негово представяне. 911-ката в ръцете на Фреди Маковиеки изглежда силна. В аматьорската категория Демпси рейсинг изостават на над 2 секунди, но съм сигурен, че Патрик Лонг далеч не е показал на какво е способен.
Съвсем забравих да спомена и за разработката на Nissan - ZEOD RC, което е в общи линии продължение на идеята от преди две години за Dela Wing. Гледах наскоро как Крис Харис тества Delta Wing-a и остана изумен как прототип с такава конфигурация на шасито и всичко останало се държи така добре. Думите му бяха нещо от рода "When I look at it everything tells me that it`s not supposed to work. But it does!", или "Когато го погледна всичко в мен ми казва, че това нещо не трябва да работи. Но то работи!"
Едва от този клип видях, че Корвет са с новата кола вече. Така ми се иска да участват във всички кръгове. В кола номер 73 ще пилотира и бащата на Кевин Магнусен от Ф1 - Ян. За първи път ще наблюдавам негово представяне. 911-ката в ръцете на Фреди Маковиеки изглежда силна. В аматьорската категория Демпси рейсинг изостават на над 2 секунди, но съм сигурен, че Патрик Лонг далеч не е показал на какво е способен.
Съвсем забравих да спомена и за разработката на Nissan - ZEOD RC, което е в общи линии продължение на идеята от преди две години за Dela Wing. Гледах наскоро как Крис Харис тества Delta Wing-a и остана изумен как прототип с такава конфигурация на шасито и всичко останало се държи така добре. Думите му бяха нещо от рода "When I look at it everything tells me that it`s not supposed to work. But it does!", или "Когато го погледна всичко в мен ми казва, че това нещо не трябва да работи. Но то работи!"
- .:BENZINO:.
- ентусиаст
-
- Мнения: 826
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: вана Чайка
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Аз викам твърдо за Порше-дано да нямат технически проблеми,макар че се съмнявам при положение,че тепърва ще започват да гребат.Пък и това царство на Ауди и изобщо ТДИ идеята отдавна ми е досадно
Интересно при положение,че Ауди е собственост на Фауве,а Фауве е собственост на Порше няма ли конфликт на интереси в този концерн,както едно време имаше при WRC?



- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Dirty M5 driveR написа:Да, наистина. То и във видеото Кристенсен казва, че това ги затруднявя нещо. Остава да чакаме до другата сряда и да видим какво темпо ще покажат в първата кралификация.
Едва от този клип видях, че Корвет са с новата кола вече. Така ми се иска да участват във всички кръгове. В кола номер 73 ще пилотира и бащата на Кевин Магнусен от Ф1 - Ян. За първи път ще наблюдавам негово представяне. 911-ката в ръцете на Фреди Маковиеки изглежда силна. В аматьорската категория Демпси рейсинг изостават на над 2 секунди, но съм сигурен, че Патрик Лонг далеч не е показал на какво е способен.
Съвсем забравих да спомена и за разработката на Nissan - ZEOD RC, което е в общи линии продължение на идеята от преди две години за Dela Wing. Гледах наскоро как Крис Харис тества Delta Wing-a и остана изумен как прототип с такава конфигурация на шасито и всичко останало се държи така добре. Думите му бяха нещо от рода "When I look at it everything tells me that it`s not supposed to work. But it does!", или "Когато го погледна всичко в мен ми казва, че това нещо не трябва да работи. Но то работи!"
Корветите са готови още от 24-те часа на Дейтона, ако искаха да карат в първите кръгове щяха да го направят, Ян мисля вече е заводски пилот на Корвет. Колкото до Демпси, ако той е карал е нормално да изостават, ако Лонг е карал (той все пак е заводски пилот на Порше), лоша работа.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Мен пък ТДИ ерата много ме радва, като почитател на дизеловите двигатели. Направо ме е яд, че от толкова скоро гледам шампионата и съм изтървал Пежо 908 HDI. Бих се радвал ако други производител влезе с дизел, но май няма да се получи. Нисан ще имат ЛМП1 кола от следващия сезон, но там не може и да се мисли за подобно нещо. Както и да е. Съгласен съм обаче, че тази доминация на Ауди отнема от вълнението на феновете. Затова и симпатизирам много на Тойота. Още повече, че ги наблюдавам откакто стартираха участието си и виждам колко голям е напредъкът им. Едно е сигурно - в ЛМП1 няма да е скучно!
Я кажете любими места от пистата. Моите са ЕС-овете и завоите Порше. https://www.youtube.com/watch?v=qr3PORG_5ko
Я кажете любими места от пистата. Моите са ЕС-овете и завоите Порше. https://www.youtube.com/watch?v=qr3PORG_5ko
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
Правата Mulsanne , просто не мога да си представя как е било едно време без 2-та шикана - 6 км права ....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- kjm
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 18.09.2007
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 93г.
Re: 24 HEURES DU MANS 14-15 june 2014
BENZINO VN написа:Аз викам твърдо за Порше-дано да нямат технически проблеми,макар че се съмнявам при положение,че тепърва ще започват да гребат.Пък и това царство на Ауди и изобщо ТДИ идеята отдавна ми е досадноИнтересно при положение,че Ауди е собственост на Фауве,а Фауве е собственост на Порше няма ли конфликт на интереси в този концерн,както едно време имаше при WRC?
Фауве е собственик на Порше
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани