Land Rover Freelander 1 мнения.
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- MPOWERfan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 560
- Регистриран на: 19.07.2008
- Местоположение: Перник.
- Пол: Мъж
- Кара: E61/530XD
- Мечтае да кара: на по-евтино гориво.
Land Rover Freelander 1 мнения.
Здравейте колеги,
споделете впечатления от Freelander 1 ,целта на покупката е не претенциозен everyday джип не за offroad или тежки условия.Интересувам се като цяло дали изборът е правилен като за така наречен "паркетен" джип,поддръжка здравина и така нататък.Всяко мнение би ми било от полза.По-конкретно ме вълнува 1.8 бензиновият мотор.
споделете впечатления от Freelander 1 ,целта на покупката е не претенциозен everyday джип не за offroad или тежки условия.Интересувам се като цяло дали изборът е правилен като за така наречен "паркетен" джип,поддръжка здравина и така нататък.Всяко мнение би ми било от полза.По-конкретно ме вълнува 1.8 бензиновият мотор.

E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Според мен не е подходящ. Моя приятелка има много главоболия с такъв, купен чисто нов навремето и си го е карала само тя. Сега не може да му вземе никакви пари на фона на това, което е вложила за първоначална покупка и после за ремонти и затова още си го татърка до вилата. Според мен Х3 е по-добрия вариант.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Вискомуфа - консуматив
Относно карането, на мен лично съединителя ми е гаден, зацепва много рязко.

Последна промяна M10 на 03 Окт 2014, 22:14, променена общо 1 път
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Добра е колицата, добре се представя и на лек офроуд. Аз бих заложил на бемвейските дизели слагани по-късно, а не на 1.8 бенз. Обаче, ако не си намериш читав или не ти влизат в бюджета ремонтите, по-добре се метни на Санта Фе 

Ubi dubium, ibi libertas
- MPOWERfan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 560
- Регистриран на: 19.07.2008
- Местоположение: Перник.
- Пол: Мъж
- Кара: E61/530XD
- Мечтае да кара: на по-евтино гориво.
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Идеята е нещо не претенциозно за ходете до вилата ,към която има не приятен черен път по който Е39 се качва на косъм,а може би ще се налага за в бъдеще системно ходете до там.По-скоро съм се спрял на този мотор заради газификацията ,тъй като често ще се пътува,дизела не е изключен като вариант разбира се.До този момент не ми е се налага да се интересувам по-задълбочено относно модела,и всяко менени и наблюдение би ми било от голяма полза. 

E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Конкретно за Freelander,мнение не мога да дам,но точно преди около десетина години карах за около 50 000км Discovery 2.5TDI , беше чисто нов на 0 км,от дилъра тук в БГ. Честно казано,за мен лично,си беше кенефче!Никакъв вървеж и икономичност,мега дискомфортен и шумен,като тухла е на асфалт!Извън пътя що-годе ставаше,но ако почна да изброявам проблемите и повредите през тези изминати км.,просто полето няма да ми стигне....още в началото ми протече покрива и си капеше водица вътре в кожения салон и в колонката отпред.Да не говорим как веднъж пи протече и резервоара,та си оставях нафтена диря/и то сериозна/,от София до Варна,та да мога да не се изгубя навръщане
и още куп други дребни и нетолкова дребни нещица-non stop!!! Единствено музиката ми беше добра!Като цяло ,обаче ,твърде много дефекти,фабрични и в последствие,за чисто нова кола и само за 50К км?!?!?! Аз лично,повече кола на тази британска фирма,не бих си купил,да не говорим ,на старо!Ако ми трябва нещо за нивите,взимам няква японска бангия и тва е! 


- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Grey написа:Конкретно за Freelander,мнение не мога да дам,но точно преди около десетина години карах за около 50 000км Discovery 2.5TDI , беше чисто нов на 0 км,от дилъра тук в БГ. Честно казано,за мен лично,си беше кенефче!Никакъв вървеж и икономичност,мега дискомфортен и шумен,като тухла е на асфалт!Извън пътя що-годе ставаше,но ако почна да изброявам проблемите и повредите през тези изминати км.,просто полето няма да ми стигне....още в началото ми протече покрива и си капеше водица вътре в кожения салон и в колонката отпред.Да не говорим как веднъж пи протече и резервоара,та си оставях нафтена диря/и то сериозна/,от София до Варна,та да мога да не се изгубя навръщанеи още куп други дребни и нетолкова дребни нещица-non stop!!! Единствено музиката ми беше добра!Като цяло ,обаче ,твърде много дефекти,фабрични и в последствие,за чисто нова кола и само за 50К км?!?!?! Аз лично,повече кола на тази британска фирма,не бих си купил,да не говорим ,на старо!Ако ми трябва нещо за нивите,взимам няква японска бангия и тва е!
Няма как да сравняваш Диското с Фрийлендъра.
По темата: Проблемите имат навсякъде, но да почнем от проблема с 4х4-то.Запекла виско муфа води до проблем в раздатката (между 350 и 1550лв), проблем в задеф диф (втора ръка или ремонт), скъсан заден мост, скъсани тампони на дифа и на раздатката.Бензиновия има проблем с главата ако не е сменяван термостат, прегрява и трябва ремонт.Смукателните колектори са пластмасови и минава вода през тях, и по някога изпускат направо вътре във смукателните клапани.Течове на масло от маркучите за хидравликата, и двигателя.Ходовата част не е много зле, само биалетките са проблем, щото се сменяват с маслото.Скъпи са помпите на съединителя защото вървят двете комплект и се купува и планката към тях, защото се къса.Задния прозорец дава ядове защото влиза вода през уплътненията и ръждясва жилото, моторче умира или инсталацията изгнива.Системата за спускане по наклон на 95% от тия кенефи не работи, заради бутонче което е при скоростния лост.Масово ги обръщат дирекциите с рейки от Опел, и съм имал случай в които ми е идело да викна полиция и да намерят майстора дето го е сътворил, защото тия рейки го ловят към кормилния прът по всевъзможен начин.Даже и с болтчета за "спортни топки за скоростен лост".Спирачки няма като за такъв клас автомобил, яде задните гуми или заради муфата или заради тампони на напречните щанги.Абе като цяло, прекрасна кола, ама да не си я купуваш.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
принципно по такива теми мнение не давам, че 99% си хвалят ако имат такава кола. има и една част от потребителите дето във всяка такава тема са активни и са карали всичко и от всичко са придобили толкова задълбочени мнения, че ауто билд нищо не струват. но за мен -
вземи Honda HRV
Много по-непретенциозно, идеално за газификация. Добра ходова част.
вземи Honda HRV
Много по-непретенциозно, идеално за газификация. Добра ходова част.

- MPOWERfan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 560
- Регистриран на: 19.07.2008
- Местоположение: Перник.
- Пол: Мъж
- Кара: E61/530XD
- Мечтае да кара: на по-евтино гориво.
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Bavarcho написа:принципно по такива теми мнение не давам, че 99% си хвалят ако имат такава кола. има и една част от потребителите дето във всяка такава тема са активни и са карали всичко и от всичко са придобили толкова задълбочени мнения, че ауто билд нищо не струват. но за мен -
вземи Honda HRV
Много по-непретенциозно, идеално за газификация. Добра ходова част.
Hondata-та също попада в този ценови диапазон.Rover-a ми допада като цяло визуално ,също тала съм останал с впечатлението,че е читав,зато се е и разрових по-конкретно за него пък ще видим,няма много писано за него или поне аз не попадам на по-детаилна информация.
E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Колега мога да си кажа мнението точно за този модел който търсиш.
Имали сме го 3 години от 2010 до 2013. "Джип" е много силно казано,това си е кола 4х4 от рода на голф,само че високо.Няма раздатъчна кутия,само едни скорости си има,постоянно е зацепено с вискомуфа,която по форумите се твърди че се скапва често.Разхода му е брутален 10/100 бензин като това са около 20км градско и останалите 80 извънградско.Такъв му беше редовния маршрут и е засичан многократно.Не се издържаше на бензин и му сложихме обикновена газова БРЦ,няма никакви проблеми,гърмежи или темподобни,разхода обаче става около 15-16/100,като разлика във вървежа има,много минимална.
Както си е постоянно зацепен на 4х4 е адски спънат,от ранна пролет до късна зима махах кардана и се караше само на предно предаване,това нещо буквално става самолет и само с подаване на 1ва и 2ра предавка започваше да върти гуми и блокажа на кутията веднага се включва,става съвсем друго нещо много по-приятно за каране,за радхода мисля че падаше с около литър надолу.
Въпреки че всички казват че са много трошливи и с адски проблемни мотори,ние не сме му правили нищо освен смяна на масло,наливане и каране.И да не забравя тампоните на стабилизиращата щанга се износват много,учудващо във всички големи вериги магазини за авточасти казаха че не се предлагат такива тампони,обаче за успокоение тези от лада са 1:1,също така и биалетките заминахава често.
Нашия беше внесен от Англия и обърнат професионално,без никакви проблеми,на всичките без значение с какъв волан са лоста за отключване на предния капак е от дясната страна.
След тези 3г експлоатация дойде време за обслужване на мотора(ролки и ремъци на ангренаж и пистов ремък),обаче като чуеш цената и може да ти прилошее,клонеше към 700-800лв,не знам но това е ненормално или мен са ме метнали.
Отделно за около 30 000км каране започна и да си бута масълце стабилно.
Това са всички мои впечатления които мога да споделя.
Като заключение мога да кажа че не съм имал никакви сериозни проблеми които се описват по форумите,явно просто съм случил на читав екземпляр.
Друго характерно за този мотор е че обича да пука ризите на блока,до колкото знам са сухо набити,един познат ги сменя за 2ри път....
С две думи според мен не ти трябва този джип,но ти си преценяваш сам.
По-горе един колега спомена за Санта Фе,след Фрийлендъра го вземах,не е лошо,доста по-луксозно е и вътре и като возия,беше 2.0 150кс с ГИ от Италия и гореше 9-10/100 газ и си върви доста добре.Друго не мога да кажа,имах го за 3-4 месеца
Понеже съм имал доста джипове,като съвет може да хвърлиш око на Патрул(най-истинския и признат джип от мен,уникален е) или Фронтера,сега в момента имам и като качество и като пари мога да кажа че сигурно е едно от най-доброто което може да вземеш,но всеки сам си преценява.
Успех с търсенето колега,дано съм бил полезен
Имали сме го 3 години от 2010 до 2013. "Джип" е много силно казано,това си е кола 4х4 от рода на голф,само че високо.Няма раздатъчна кутия,само едни скорости си има,постоянно е зацепено с вискомуфа,която по форумите се твърди че се скапва често.Разхода му е брутален 10/100 бензин като това са около 20км градско и останалите 80 извънградско.Такъв му беше редовния маршрут и е засичан многократно.Не се издържаше на бензин и му сложихме обикновена газова БРЦ,няма никакви проблеми,гърмежи или темподобни,разхода обаче става около 15-16/100,като разлика във вървежа има,много минимална.
Както си е постоянно зацепен на 4х4 е адски спънат,от ранна пролет до късна зима махах кардана и се караше само на предно предаване,това нещо буквално става самолет и само с подаване на 1ва и 2ра предавка започваше да върти гуми и блокажа на кутията веднага се включва,става съвсем друго нещо много по-приятно за каране,за радхода мисля че падаше с около литър надолу.
Въпреки че всички казват че са много трошливи и с адски проблемни мотори,ние не сме му правили нищо освен смяна на масло,наливане и каране.И да не забравя тампоните на стабилизиращата щанга се износват много,учудващо във всички големи вериги магазини за авточасти казаха че не се предлагат такива тампони,обаче за успокоение тези от лада са 1:1,също така и биалетките заминахава често.
Нашия беше внесен от Англия и обърнат професионално,без никакви проблеми,на всичките без значение с какъв волан са лоста за отключване на предния капак е от дясната страна.
След тези 3г експлоатация дойде време за обслужване на мотора(ролки и ремъци на ангренаж и пистов ремък),обаче като чуеш цената и може да ти прилошее,клонеше към 700-800лв,не знам но това е ненормално или мен са ме метнали.
Отделно за около 30 000км каране започна и да си бута масълце стабилно.
Това са всички мои впечатления които мога да споделя.
Като заключение мога да кажа че не съм имал никакви сериозни проблеми които се описват по форумите,явно просто съм случил на читав екземпляр.
Друго характерно за този мотор е че обича да пука ризите на блока,до колкото знам са сухо набити,един познат ги сменя за 2ри път....
С две думи според мен не ти трябва този джип,но ти си преценяваш сам.
По-горе един колега спомена за Санта Фе,след Фрийлендъра го вземах,не е лошо,доста по-луксозно е и вътре и като возия,беше 2.0 150кс с ГИ от Италия и гореше 9-10/100 газ и си върви доста добре.Друго не мога да кажа,имах го за 3-4 месеца

Понеже съм имал доста джипове,като съвет може да хвърлиш око на Патрул(най-истинския и признат джип от мен,уникален е) или Фронтера,сега в момента имам и като качество и като пари мога да кажа че сигурно е едно от най-доброто което може да вземеш,но всеки сам си преценява.
Успех с търсенето колега,дано съм бил полезен

- MPOWERfan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 560
- Регистриран на: 19.07.2008
- Местоположение: Перник.
- Пол: Мъж
- Кара: E61/530XD
- Мечтае да кара: на по-евтино гориво.
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
dicho0o написа:Колега мога да си кажа мнението точно за този модел който търсиш.
Имали сме го 3 години от 2010 до 2013. "Джип" е много силно казано,това си е кола 4х4 от рода на голф,само че високо.Няма раздатъчна кутия,само едни скорости си има,постоянно е зацепено с вискомуфа,която по форумите се твърди че се скапва често.Разхода му е брутален 10/100 бензин като това са около 20км градско и останалите 80 извънградско.Такъв му беше редовния маршрут и е засичан многократно.Не се издържаше на бензин и му сложихме обикновена газова БРЦ,няма никакви проблеми,гърмежи или темподобни,разхода обаче става около 15-16/100,като разлика във вървежа има,много минимална.
Както си е постоянно зацепен на 4х4 е адски спънат,от ранна пролет до късна зима махах кардана и се караше само на предно предаване,това нещо буквално става самолет и само с подаване на 1ва и 2ра предавка започваше да върти гуми и блокажа на кутията веднага се включва,става съвсем друго нещо много по-приятно за каране,за радхода мисля че падаше с около литър надолу.
Въпреки че всички казват че са много трошливи и с адски проблемни мотори,ние не сме му правили нищо освен смяна на масло,наливане и каране.И да не забравя тампоните на стабилизиращата щанга се износват много,учудващо във всички големи вериги магазини за авточасти казаха че не се предлагат такива тампони,обаче за успокоение тези от лада са 1:1,също така и биалетките заминахава често.
Нашия беше внесен от Англия и обърнат професионално,без никакви проблеми,на всичките без значение с какъв волан са лоста за отключване на предния капак е от дясната страна.
След тези 3г експлоатация дойде време за обслужване на мотора(ролки и ремъци на ангренаж и пистов ремък),обаче като чуеш цената и може да ти прилошее,клонеше към 700-800лв,не знам но това е ненормално или мен са ме метнали.
Отделно за около 30 000км каране започна и да си бута масълце стабилно.
Това са всички мои впечатления които мога да споделя.
Като заключение мога да кажа че не съм имал никакви сериозни проблеми които се описват по форумите,явно просто съм случил на читав екземпляр.
Друго характерно за този мотор е че обича да пука ризите на блока,до колкото знам са сухо набити,един познат ги сменя за 2ри път....
С две думи според мен не ти трябва този джип,но ти си преценяваш сам.
По-горе един колега спомена за Санта Фе,след Фрийлендъра го вземах,не е лошо,доста по-луксозно е и вътре и като возия,беше 2.0 150кс с ГИ от Италия и гореше 9-10/100 газ и си върви доста добре.Друго не мога да кажа,имах го за 3-4 месеца
Понеже съм имал доста джипове,като съвет може да хвърлиш око на Патрул(най-истинския и признат джип от мен,уникален е) или Фронтера,сега в момента имам и като качество и като пари мога да кажа че сигурно е едно от най-доброто което може да вземеш,но всеки сам си преценява.
Успех с търсенето колега,дано съм бил полезен
Благодаря колега,за мнението както и на колегите по-горе.
Ще взема под внимание съветите ви с сигурност.
Бях останал с други впечатление от този модел,на първо четене е приятен като визия от вътре също ми допадна разглеждал съм такъв.
Но явно дотам с плюсовете.
E36/E39/E39/E46/E39/E61/E87/61
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
До колегата Dicho - Freelander-а има раздатка, и е зацепен "постоянно" само ако ти е блокирала муфата.Ако е наред муфата си караш на предно и чак при превъртане на предните колела получаваш истинско 4х4.А и за ремъка са ви метнали, тамън двойно.
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
M10 написа:Вискомуфа - консумативОтносно карането, на мен лично съединителя ми е гаден, зацепва много рязко.
+1
Смених я на около 50 000км. От тях 48 000 изминати по магистрала, другите градско в София. Имам 80 000км на 2Л дизел. Икономичен при каране в рамките на 100км/ч. Бензина е малко по-мощен, но с тотална липса на въртящ момент. Отделно с годинките (модела май излезе около 1999г) и конете са се изпарили. Помня, че цените на частите в Дару бяха умопомрачителни.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
На 110000км с 1,8 бензин беше напълно блокирала. Относно мотора, двувалка е, но настроен за средни обороти (пика на въртящия момент е под 3000), съответно от това че е двувалка с малък обем и колата тежи, на ниски няма никой. На високи също няма никой. Нормално се кара до 110-120, нагоре се усеща че е страшно, иначе вдига 160-70 ако си самоубиец. По завои никак не кефи. Топлоизолация няма като хората, зимата от вратите ти е студено
Дори на е30ките има отзад парно в краката, но тук няма (и климатика толко охлажда отзад). Качеството на изработка на английските коли мисля че е ясно... Дано съм помогнал с по-подробния пост.

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Land Rover Freelander 1 мнения.
Взимаш една тойота 4 рънър от старите и забравяш за проблеми.
Перфектен е за лек оф роад
Перфектен е за лек оф роад
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани