Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Така, трябва ми нещо с което да транспортирам автомобили. Предимно за лични цели, пък кой знае може и някой друг платен курс да направя
Та кое би ми било по изгодно от гледна точна на разходи и поддръжка:
Вариант 1 - кола + платформа
Вариант 2 - пътна помощ до 3,5т тоест за кат Б
При Вариант 1 нужно ли е да отварям фирма и ще бъда ли проверявам от ДАИ.
Същото ме интересува и за Вариант 2 ?

Та кое би ми било по изгодно от гледна точна на разходи и поддръжка:
Вариант 1 - кола + платформа
Вариант 2 - пътна помощ до 3,5т тоест за кат Б
При Вариант 1 нужно ли е да отварям фирма и ще бъда ли проверявам от ДАИ.
Същото ме интересува и за Вариант 2 ?
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Аз съм с първия вариант не ти трябва фирма... Но ДАИ може да те спре да те премери до сега в България не ми се е случвало.
Спирали са ме в Австрия качват цялата ти композиция на кантар показват ти какво изписва кантара,ако не си носиш Големия талон,те вадят една тяхна книжка и там пише всичко проверяват още на пътя и ако имат съмнение караш след тях
ПРИМЕР: В големия талон ти пише мисля позиция F3 - "Максимална маса в състав" това значи Теглещото + ремаркето + колата върху него / празен никога не те спират / Карат те на кантар само като имат основание...
За Фолксваген Шаран макс ти е 4000кг. 1800Шарана + 500кг ремаркето + колата + товара вътре в колите нищо не ти дават да свалиш.
Ако покаже до 3999.99кг си ОК ,ако покаже 4001кг имат право да те глобят! От опит знам при 4080кг - 100евра глоба
Същото важи и при Вариант2
Ако са уставняци могат да ти премерят и натоварването върху теглича то трябва да е от 50 до 70кг на различните модели. Това не ме провериха...
най-важно е дали ще пътуваш из западна европа? Ако е само за БГ карай как ти кеф.
Така финансово втора ръка платформа може да намериш за 1500-3000лв
Гражданската и е 50-60лв грубо за година
Данък не плащам за нея
Може да се прехвърля без нотариална заверка
Преглед 45лв годишен
За три годни съм сменил един път накладки на 4 колелета - 100лв Но моята е купена чисто нова!
неудобство е че ставаш дълъг в метри относно паркирането
Пътната помощ за 3000лв ще е някъв скрап мисля?
нататък всичко е по-скъпо....
Спирали са ме в Австрия качват цялата ти композиция на кантар показват ти какво изписва кантара,ако не си носиш Големия талон,те вадят една тяхна книжка и там пише всичко проверяват още на пътя и ако имат съмнение караш след тях

ПРИМЕР: В големия талон ти пише мисля позиция F3 - "Максимална маса в състав" това значи Теглещото + ремаркето + колата върху него / празен никога не те спират / Карат те на кантар само като имат основание...
За Фолксваген Шаран макс ти е 4000кг. 1800Шарана + 500кг ремаркето + колата + товара вътре в колите нищо не ти дават да свалиш.
Ако покаже до 3999.99кг си ОК ,ако покаже 4001кг имат право да те глобят! От опит знам при 4080кг - 100евра глоба

Същото важи и при Вариант2
Ако са уставняци могат да ти премерят и натоварването върху теглича то трябва да е от 50 до 70кг на различните модели. Това не ме провериха...
най-важно е дали ще пътуваш из западна европа? Ако е само за БГ карай как ти кеф.
Така финансово втора ръка платформа може да намериш за 1500-3000лв
Гражданската и е 50-60лв грубо за година
Данък не плащам за нея
Може да се прехвърля без нотариална заверка
Преглед 45лв годишен
За три годни съм сменил един път накладки на 4 колелета - 100лв Но моята е купена чисто нова!
неудобство е че ставаш дълъг в метри относно паркирането
Пътната помощ за 3000лв ще е някъв скрап мисля?
нататък всичко е по-скъпо....
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Ами бюджета ми е около 5000лв. Имам намерение да карам само в БГ.
Харесъл съм си един мерцедес 309 92г и се чудя какво да правя. Защото имам 2-ри автомобил който става за теглене и ми трябва само ремарке. Ама пък трябва да искарам Б+E за ремаркето. Освен това 2 граждански, 2 прегледа, 8 гуми и т.н. Колата е над 100 кс слагаме и данъка.
А Пътната помощ е под 100кс малък данък само 4 гуми. Може би по малък разход на гориво. Но как стои въпроса с документите.
Харесъл съм си един мерцедес 309 92г и се чудя какво да правя. Защото имам 2-ри автомобил който става за теглене и ми трябва само ремарке. Ама пък трябва да искарам Б+E за ремаркето. Освен това 2 граждански, 2 прегледа, 8 гуми и т.н. Колата е над 100 кс слагаме и данъка.
А Пътната помощ е под 100кс малък данък само 4 гуми. Може би по малък разход на гориво. Но как стои въпроса с документите.
Последна промяна m.dimitrov1992 на 03 Ное 2014, 19:10, променена общо 1 път
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
нещо не ти разбирам логиката?
като купиш пътната помощ - твой автомобил няма да имаш така ли? Само с нея ще се возиш?
Що 8 гуми и т.н. Аз гуми още не съм сменял на ремаркето три години доста км съм врътнал.
А една друга подробност тая 309ка сигурно е атмосферна?
За София става,ама ако трябва до Варна или Силистра да пътуваш страх ме хваща това по равно с Е39ка отгоре повече от 50км/ч не вдига! В байр 20км/ч
Аз не бих теглил с квото и да е под 100к.с.
Успех
като купиш пътната помощ - твой автомобил няма да имаш така ли? Само с нея ще се возиш?
Що 8 гуми и т.н. Аз гуми още не съм сменял на ремаркето три години доста км съм врътнал.
А една друга подробност тая 309ка сигурно е атмосферна?


Успех

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
За платформа 5 000 лева може
За пътна помощ поне 10 000 и нагоре, надолу забрави.
Ако искаш читаво камионче за возене трябва да си приготвиш поне 10к лева. Мерцедес Спринтер, Ивеко 35Ц13 са най-доброто, почти всички возят с такова. Тия първобитни 308/309/207 докато го стенеш и го подкараш, ще изгние наново. (наново щото ще си го правил веднъж) Гледаш да е до 3.5т за да се кара с Б категория, ако е над 3.5т всички данъци са по-големи. Ако вземеш бордови бус и го правиш на пътна помощ ще ти трябват едни 2 500 - 3 000 лева за хубаво направена платформа (в Монтана правят доста кадърно). Задължително по документи гледаш да се води "специален", а не "товарен"! В България постоянно ще те ебават за това. Ако не е "специален" минаваш технотест, капо трябва да са спазени някой неща при направата на платформата. (хората които ги правят професионално знаят, но бай ставри от кварталния гараж не) На запад няма проблем това не ги бърка. Там гледат най-вече претоварване.
Платформа за 3 500 - 4 000 лева вероятно ще намериш прилична. Имаш накладки, жила, лапа, гуми. Ако имаш вариант да избираш да не е такава с гуми отстрани - да много е стабилна, но градско карането е кофти. (седят по-широко от теглещото МПС и постоянно трябва да се оглеждаш къде минават, говоря в тесните градски улици) Такива платформи доколкото знам са забранени в някой държави. На запад карат на 90% платформи с малки гуми (10 - 13 цола) от което платформата е ниска, устойчива. Не си прави шега с платформата! Не си мисли едно ремарке е какво токова да му гледам. С техническо неизправно ремарке да тръгнеш на път е изключително глупаво. Спирачките са изключително важни като си качил 2т кола отгоре. Гумите са изключително важни при същите обстоятелства.
Ако карам само градско бих избрал бус. По-маневрено, по късо от кола с ремарке. За извънградско ако бусчето не е хубаво си е мъка, а прилична кола за теглене (прилична пиша защото не всяка кола с теглич е подходяща за теглене на едни 2т., че и отгоре понякога) е много по-удобно. Сиреч с органичен бюджет не позволяващ наистина добра пътна помощ бих предпочел единствено кола с платформа.
За пътна помощ поне 10 000 и нагоре, надолу забрави.
Ако искаш читаво камионче за возене трябва да си приготвиш поне 10к лева. Мерцедес Спринтер, Ивеко 35Ц13 са най-доброто, почти всички возят с такова. Тия първобитни 308/309/207 докато го стенеш и го подкараш, ще изгние наново. (наново щото ще си го правил веднъж) Гледаш да е до 3.5т за да се кара с Б категория, ако е над 3.5т всички данъци са по-големи. Ако вземеш бордови бус и го правиш на пътна помощ ще ти трябват едни 2 500 - 3 000 лева за хубаво направена платформа (в Монтана правят доста кадърно). Задължително по документи гледаш да се води "специален", а не "товарен"! В България постоянно ще те ебават за това. Ако не е "специален" минаваш технотест, капо трябва да са спазени някой неща при направата на платформата. (хората които ги правят професионално знаят, но бай ставри от кварталния гараж не) На запад няма проблем това не ги бърка. Там гледат най-вече претоварване.
Платформа за 3 500 - 4 000 лева вероятно ще намериш прилична. Имаш накладки, жила, лапа, гуми. Ако имаш вариант да избираш да не е такава с гуми отстрани - да много е стабилна, но градско карането е кофти. (седят по-широко от теглещото МПС и постоянно трябва да се оглеждаш къде минават, говоря в тесните градски улици) Такива платформи доколкото знам са забранени в някой държави. На запад карат на 90% платформи с малки гуми (10 - 13 цола) от което платформата е ниска, устойчива. Не си прави шега с платформата! Не си мисли едно ремарке е какво токова да му гледам. С техническо неизправно ремарке да тръгнеш на път е изключително глупаво. Спирачките са изключително важни като си качил 2т кола отгоре. Гумите са изключително важни при същите обстоятелства.
Ако карам само градско бих избрал бус. По-маневрено, по късо от кола с ремарке. За извънградско ако бусчето не е хубаво си е мъка, а прилична кола за теглене (прилична пиша защото не всяка кола с теглич е подходяща за теглене на едни 2т., че и отгоре понякога) е много по-удобно. Сиреч с органичен бюджет не позволяващ наистина добра пътна помощ бих предпочел единствено кола с платформа.

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Значи по добре на искарам Б+Е ,една платформа и да слагам теглич на ТДС-а 

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
m.dimitrov1992 написа: и да слагам теглич на ТДС-а



"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Аз не съм специалист по темата, но ако под платформа се разбира ремарке, т.е. може да се качат и 4те гуми на превозваната кола - ОК.
Ако е кола+ колесар (да търкаля две от гумите на превозваното МПС) от платените курсове отпадат всички видове Х-драйв, СУВ и подобни 4х4.
Ако е кола+ колесар (да търкаля две от гумите на превозваното МПС) от платените курсове отпадат всички видове Х-драйв, СУВ и подобни 4х4.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Christoff написа:Аз не съм специалист по темата, но ако под платформа се разбира ремарке, т.е. може да се качат и 4те гуми на превозваната кола - ОК.
Ако е кола+ колесар (да търкаля две от гумите на превозваното МПС) от платените курсове отпадат всички видове Х-драйв, СУВ и подобни 4х4.
Имам впредвид нещо подобно http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=7y6m3i като модел,но с изрядни документи


- igra4a-c2560xm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 22.12.2007
- Местоположение: мировяне сити
- Пол: Мъж
- Кара: 30 ки до гроб
- Мечтае да кара: на метан
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
m.dimitrov1992 написа:Значи по добре на искарам Б+Е ,една платформа и да слагам теглич на ТДС-а

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Това последното е ебати буклука..
Изобщо сега като разгледах обявите за платформи не видях платформа до 4к лева която да ми хареса.
Ето тази ако се спазари на 5к (което не съмнява) е много добър избор - http://www.mobile.bg/b1409906662786697 , ние от четири години (мисля толкова) сме с същия модел на Понгратз (купувана нова) и мога да потвърдя написаното в обявата.
Изобщо сега като разгледах обявите за платформи не видях платформа до 4к лева която да ми хареса.
Ето тази ако се спазари на 5к (което не съмнява) е много добър избор - http://www.mobile.bg/b1409906662786697 , ние от четири години (мисля толкова) сме с същия модел на Понгратз (купувана нова) и мога да потвърдя написаното в обявата.

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Такава платформа сме купували от Австрия чисто нова 2500Е струва
Спазарихме я с номерата,лебедката и всичко...
Моята е ДЕЯ /Русенско производство/ 5000лв ми излезе,но е малко по-тежка от тази и малко повече може да товари... Всичко по нея е на Knott
моя съвет е купувай само НОВА! Години след това няма да се занимаваш с ремонти...Сменяш само крушки,гресираш и даваш газ.
Тия втора ръка са уморени повечето от работа,започват едни проблеми с жила,оси,лагери,лапи...всичко го говоря от опит

Моята е ДЕЯ /Русенско производство/ 5000лв ми излезе,но е малко по-тежка от тази и малко повече може да товари... Всичко по нея е на Knott
моя съвет е купувай само НОВА! Години след това няма да се занимаваш с ремонти...Сменяш само крушки,гресираш и даваш газ.
Тия втора ръка са уморени повечето от работа,започват едни проблеми с жила,оси,лагери,лапи...всичко го говоря от опит

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
madpetio написа:..
горе долу на тази цена вървят нови.
модела L AT 400 T/K се води най-големия доколкото знам, има обаче модел с 2000кг и 2500кг. обща допустима маса, това от обявата е по-малкото. Нашето на табелите е 2 500 обща.
С стария ЦЛ които е точно 2т се държи прекрасно, вече ако се тръгва на път в чужбина е хубаво да се види точно колко е общото тегло.

- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Дилема- Пътна помощ или кола с платформа ?
Петицата се продаде
Остана само варианта за камионче 


14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани