Мнението Ви за N1 регистрацията
Модератор: Общи модератори
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Мнението Ви за N1 регистрацията
Здравейте, колеги!
От известно време насам ми прави впечатление, че много леки автомобили са регистрирани, респ. декларирани пред данъчните служби като N1 - товарни. Дори онзи ден видях едно Renault Fluence, регистрирано така, което си е малък седан 4 + 1.
Онзи ден с мой близък ходихме да оглеждаме едно Infiniti FX30d, което е уникална кола, но това е друг въпрос, което е 238 коня и багажникът, въпреки размерите му е по-малък от на моята. Въпреки това човекът ни обясни, че колата е регистрирана като N1 - товарен 4 + 1. Бях чувал, че Х-сериите ги регистрират като товарен 1 + 1, но това сега ме изненада. И данъкът на въпросното Infiniti бил 20,00 лева при положение, че ако е регистрирана нормално, поне в Пловдив данъкът ще му е над 500,00 лева.
Та, въпросите ми са дали някой има представа и правил ли е такава регистрация, та да хвърли малко светлина как става регистрацията и декларирането на такива коли като товарни с толкова малък данък.
И още един въпрос. Ако регистрирам кола нов внос по този начин дали бих бил носил някаква отговорност за деклариране на неверни данни или си има законова вратичка за тази регистрация, респ. деклариране. А ако я купя с български номера предполагам, че отговорност няма да нося, защото просто използвам добросъвестно данните от представените ми с колата документи от предишния собственик.
Въпросът ми е много любопитен и ме гложди от известно време насам, поради което ще ми е интересно да споделите Вашия опит и мнения.
От известно време насам ми прави впечатление, че много леки автомобили са регистрирани, респ. декларирани пред данъчните служби като N1 - товарни. Дори онзи ден видях едно Renault Fluence, регистрирано така, което си е малък седан 4 + 1.
Онзи ден с мой близък ходихме да оглеждаме едно Infiniti FX30d, което е уникална кола, но това е друг въпрос, което е 238 коня и багажникът, въпреки размерите му е по-малък от на моята. Въпреки това човекът ни обясни, че колата е регистрирана като N1 - товарен 4 + 1. Бях чувал, че Х-сериите ги регистрират като товарен 1 + 1, но това сега ме изненада. И данъкът на въпросното Infiniti бил 20,00 лева при положение, че ако е регистрирана нормално, поне в Пловдив данъкът ще му е над 500,00 лева.
Та, въпросите ми са дали някой има представа и правил ли е такава регистрация, та да хвърли малко светлина как става регистрацията и декларирането на такива коли като товарни с толкова малък данък.
И още един въпрос. Ако регистрирам кола нов внос по този начин дали бих бил носил някаква отговорност за деклариране на неверни данни или си има законова вратичка за тази регистрация, респ. деклариране. А ако я купя с български номера предполагам, че отговорност няма да нося, защото просто използвам добросъвестно данните от представените ми с колата документи от предишния собственик.
Въпросът ми е много любопитен и ме гложди от известно време насам, поради което ще ми е интересно да споделите Вашия опит и мнения.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Понеже далавераджийщината на българина е доста силно развита и то в повечето случаи с право, някои от фирмите продаващи леки автомобили са успели да извадят такива сертификати, че автомобилите им да се регистрират като товарни (N1). Тези автомобили имат данък, който се изчислява върху общото им тегло, а не върху конските сили и затова има скъпи джипове с комично ниски данъци. За новият внос автомобили обаче това не става, защото ако Рено Клио, купено в България може да е камион, то Рено Клио, купено от Германия или Италия няма как да е било там товарно, ако не е специално изработено така, а по-точно без задни седалки, с/без преградна стена, с боядисани странични задни стъкла или дори ламаринени (без стъкла). В КАТ ако си обикновен човек няма как да си регистрираш леката кола нов внос като N1, ако в немският и талон не пише VAN или LastKraftWagen. Ако обаче чичо ти е майор Пенчев от каналите, може и да успееш. Много важно за фирмите е, че на N1 му се възстановява ДДС и когато го купиш ти струва нетната цена без ДДС.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Тук има известно объркване сред непознатите,N1 сертификата е за коли и фирми,ползващи данъчен кредит,тоест грубо казано служебни,но в закона няма подобно наименование и затова в талона пише "товарен"!Баничарките са 1+1,но леките коли и сувове са 4+1 или 3+1.Всеки сам за себе си може да провери,кои бизнеси имат право на N1 автомобили и кои автомобили имат право на N1 сертификат, и част от тях нямат нищо общо с товароносимостта или броят на пътници като 7+1.Правото на данъчен кредит не е заради "тарикатството" на бълг.субект, а заради стимулирането на икономиката пряко и косвено+автомобилопроизводството...В цял свят има подобни закони,но там не се води в талона"товарен",а служебен(commercial)!
Повечето от половината продадени нови в БГ сувове,комбита,дори Мазда 6,Мазда 3 ,Ауди а5 спортбек и т.н. са с N1 сертификат.
Повечето от половината продадени нови в БГ сувове,комбита,дори Мазда 6,Мазда 3 ,Ауди а5 спортбек и т.н. са с N1 сертификат.
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Не е вярно. Не ми се обяснява още, какъв стимул за икономиката са луксозните джипове и спортните комбита?
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Мнението Ви за N1 регистрацията
Мордехай написа:Не е вярно. Не ми се обяснява още, какъв стимул за икономиката са луксозните джипове и спортните комбита?
Не всички имат право. 7 местните сувове, например Range Rover Sport са с право на данъчен кредит. Същия модел 5 местен няма право.
Иначе N1 е европейски сертификат и някои коли директно излизат с него в COC-то от производителя, ако отговарят на изискванията. За другите правят конструктивни промени и хомологация по данните от дилъра и точно се взима съотношение обща товароносимост към тежестта на пътниците и трябва да е над определен процент. Мазда 6 бензин се маха средния колан отзад и отговаря на изискванията защото става 3+1. Ама Ford Fiesta няма как да е N1 освен ако не е 1+1 с преграда и без стъкла отзад.
Колкото за фирмите N1 е категория мпс до 3.5т така че дали го взимаш като фирма или не няма значение освен за данъчния кредит.
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Мордехай написа:Не е вярно. Не ми се обяснява още, какъв стимул за икономиката са луксозните джипове и спортните комбита?
Стимула е, че сме измислили легален начин да не плащаме ДДС. И всички си затварят очите, все едно този данък (ДДС) е само за глупаците ... то си е и така де.
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Само при определени условия може да ползва данъчен кредит. Прочетете закона за ДДС, там е описано подробно при какви условия се ползва данъчен кредит. Нещата не са прости и еднозначни. Ако в деларацията потвърдите неистина или затаите истина подлежите на наказателна отговорност.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Не е никаква хитрина или измама, освен това ние тука го беседваме от позицията "личен автомобил"
Я кажете, как един директор на някаква голяма фирма ще се качи на някаква баничарка, щото видиш ли само тя се признава за разход на фирмата.
Тези с джипове и прочие големи автомобили, които по някакъв начин са ги направили "товарни", са задължени да са собственост на фирмата, не е частен и само по този начин може да покаже разход при зареждане на горива и обслужване. Освен това не може да показва само някакви разходи и да спестява ДДС, трябва да има и приходи, пътни листа и още доста документи.
Държавата ни тотално е объркана, и това е една част от смотаните закони, които се прилагат.
Значи имаш фирма, но не може да имаш служебен автомобил седан и съответно да минават за разход служебните разходи.
По повод N1, ако си поръчате достатъчно на брой чисто нови автомобили от даден производител, може да поръчате и съответно сертификат N1 (стига да не е седан автомобила), където дори и да е малък автомобила (гоУф), може да е 4+1 и да се води товарен.
Я кажете, как един директор на някаква голяма фирма ще се качи на някаква баничарка, щото видиш ли само тя се признава за разход на фирмата.
Тези с джипове и прочие големи автомобили, които по някакъв начин са ги направили "товарни", са задължени да са собственост на фирмата, не е частен и само по този начин може да покаже разход при зареждане на горива и обслужване. Освен това не може да показва само някакви разходи и да спестява ДДС, трябва да има и приходи, пътни листа и още доста документи.
Държавата ни тотално е объркана, и това е една част от смотаните закони, които се прилагат.
Значи имаш фирма, но не може да имаш служебен автомобил седан и съответно да минават за разход служебните разходи.
По повод N1, ако си поръчате достатъчно на брой чисто нови автомобили от даден производител, може да поръчате и съответно сертификат N1 (стига да не е седан автомобила), където дори и да е малък автомобила (гоУф), може да е 4+1 и да се води товарен.
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Николай Диянов написа:Само при определени условия може да ползва данъчен кредит. Прочетете закона за ДДС, там е описано подробно при какви условия се ползва данъчен кредит. Нещата не са прости и еднозначни. Ако в деларацията потвърдите неистина или затаите истина подлежите на наказателна отговорност.
Точно защото са го чели са измислили да правят товарни леките автомобили. Не се признават разходите за автомобили по ЗДДС, въпреки че една малка фирма няма как да съществува без автомобила на "шефа" и. То просто без кола си загубен, но в бг колата трябва да е или 7 местна или товарна за да може да се признава ДДС за разходите за автомобил.
Но това пак си е зле скалъпена работа - който има еди какъв си документ (само документ!) с N1 ползва данъчен кредит, който няма си плаща всичко

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Я и аз да питам
Нямам фирма и не ми се занимава с разни схеми, обаче ми трябва един Хайлукс (пикап). Коли си имам за возене, а това ми е да си го ползвам за товарно. Може ли да си го регна N1 или ще ми го таксуват като личен автомобил - лека кола ? Имам предвид, да изнаглея ли с някой V8/V10 или не става
Така или иначе, тоя кимизарник, ще го карам 5 пъти годишно, та не ми се плащат 500 лв. данъци...

Нямам фирма и не ми се занимава с разни схеми, обаче ми трябва един Хайлукс (пикап). Коли си имам за возене, а това ми е да си го ползвам за товарно. Може ли да си го регна N1 или ще ми го таксуват като личен автомобил - лека кола ? Имам предвид, да изнаглея ли с някой V8/V10 или не става

Ubi dubium, ibi libertas
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Много се бъркат нещата в тази тема- има огромна разлика между данъчен кредит /или по просто казано- връщане на ДДС / и регистрация на превозно средство като товарно. При данъчния кредит си вижте чл. 70 от ЗДДС. За товарните- има два варианта: 1. Автомобилът си е предназначен за товарен и си е съответното удостоверение и 2. Тепърва искате да го преправите. В последния случай нещата са доста сложни, тъй като трябва бъдат направени конструктивни изменения на автомобила и се минава през Технотест. Освен това, ако го преправите в, да кажем, 1+1 само за целите на технотеста и след това възстановите конструкцията подлежите на глоба. Мощността на автомобила е без значение, но всичките разноски по преправянето най- вероятно ще са доста високи.
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Ако колата ти е купувана нова и от вносителя е издействан това N1 ползваш данъчен кредит при закупуването и, както и за всички разходи след това, а те въобще не са малки. Ако купиш втора ръка няма как да я направиш товарна т.е. почти невъзможно, а на практика колата ти се различава от тази с N1 само по документи. Това означава, че не ползваш ДДС нито при закупуването и, нито при последващи разходи
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Намерих тази тема от нашия форум малко по-късно след като бях публикувал настоящата:
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php ... 919900e38b
Има още малко информация.
Иначе аз също съм на мнение, че има разлика между N1 и ДДС облекченията. Даже мен по-скоро ме интересува дали ако съм физическо лице, не фирма, мога пак да си закупя например въпросното Infiniti и да му плащам 20 лева данък. То вече е регистрирано така и следователно си мисля, че няма да правя нищо по промяна в конструкцията или документите. Но въпросът е ако съм ФЛ дали ще се ползвам от тази възможност. Считам, че не би трябвало да има проблем, защото може да ми е кеф за лична кола да ползвам някой DAF или MAN, но както писа колегата по-горе, в нашата държава какво ли не е объркано.
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php ... 919900e38b
Има още малко информация.
Иначе аз също съм на мнение, че има разлика между N1 и ДДС облекченията. Даже мен по-скоро ме интересува дали ако съм физическо лице, не фирма, мога пак да си закупя например въпросното Infiniti и да му плащам 20 лева данък. То вече е регистрирано така и следователно си мисля, че няма да правя нищо по промяна в конструкцията или документите. Но въпросът е ако съм ФЛ дали ще се ползвам от тази възможност. Считам, че не би трябвало да има проблем, защото може да ми е кеф за лична кола да ползвам някой DAF или MAN, но както писа колегата по-горе, в нашата държава какво ли не е объркано.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
© написа:Ако колата ти е купувана нова и от вносителя е издействан това N1 ползваш данъчен кредит при закупуването и, както и за всички разходи след това, а те въобще не са малки. Ако купиш втора ръка няма как да я направиш товарна т.е. почти невъзможно, а на практика колата ти се различава от тази с N1 само по документи. Това означава, че не ползваш ДДС нито при закупуването и, нито при последващи разходи
Данъчен кредит може да се ползва само от лица регистрирани по ЗДДС- тоест доставчика и получателя на стоката трябва да се регистрирани. Овен това не може при всякакви условия да се ползва, а само за конкретни дейности или съпътстващи ги такива. Не само товарните автомобили ползват данъчен кредит. Ако закупите автомобил, който вече е отразен в документите като товарен, то тогава можете да ползвате облекчения, когато такива са предвидени.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Мнението Ви за N1 регистрацията
Valve-tronic написа:Намерих тази тема от нашия форум малко по-късно след като бях публикувал настоящата:
http://92.247.8.69/forums/viewtopic.php ... 919900e38b
Има още малко информация.
Иначе аз също съм на мнение, че има разлика между N1 и ДДС облекченията. Даже мен по-скоро ме интересува дали ако съм физическо лице, не фирма, мога пак да си закупя например въпросното Infiniti и да му плащам 20 лева данък. То вече е регистрирано така и следователно си мисля, че няма да правя нищо по промяна в конструкцията или документите. Но въпросът е ако съм ФЛ дали ще се ползвам от тази възможност. Считам, че не би трябвало да има проблем, защото може да ми е кеф за лична кола да ползвам някой DAF или MAN, но както писа колегата по-горе, в нашата държава какво ли не е объркано.
Ако е вече в талона N1, няма значение дали го купуваш като ФЛ или фирма за данъка, вече писах. Данъка си е за N1 като категория и е малък сравнено с М1. Иначе ако си фирма имаш право на данъчен кредит при покупката пак плащаш с ддс, но после си го връщаш.
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани